بازدید 4070

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف

کد خبر: ۹۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 11 December 2019

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف به شهروندان هشدار داد و گفت : مراقب پیامک های جعلی ارسال شده در این خصوص باشید .

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت : همزمان با اجرای طرح الزامی کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا یا otp و اطلاع رسانی های گسترده در کشور مبنی بر آگاه سازی هموطنان از اجرای طرح مذکور از طریق رسانه ها ، افراد سود جو با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده نسبت به ارسال پیامک به هموطنان اقدام می کنند .

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد : کلاهبرداران با ترفند ارائه خدمات رمز یکبار مصرف متقاضیان را به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه های خود برداشت غیر مجاز می کنند .

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته ، هموطنان برای دریافت خدمات بانکی مذکور صرفا با مراجعه به سایت های اطلاع رسانی بانک ها و فروشگاه های اینترنتی مجاز نسبت به دریافت نرم افزارهای مربوطه اقدام وضمن مراجعه حضوری به بانک های عامل نسبت به راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیامک هایی که از سوی منابع نامعتبر برای آنها ارسال می شود، توجه نکنند .

وی بیان کرد: شهروندان آگاه باشند که مراکز دولتی و بانک ها اصولا در قالب طرح ماسک و از طریق سرشماره هایی که نام سازمان و ارگان پیام دهنده در سرشماره مشخص است برای متقاضیان خود پیامک ارسال می کنند و عمدتا در هنگام ثبت نام و دریافت اطلاعات ، هیچ گونه مبلغی را دریافت نمی کنند .

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ "پاشایی"ضمن تاکید بر اینکه هوشیاری و آگاهی هموطنان از آسیب ها ، تهدیدات و ترفندهای افراد مجرم در ارتکاب جرم شرط اصلی پیشگیری از جرایم حوزه سایبر است ، از شهروندان خواست : درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی