بازدید 3718
مهدی میراشرفی:

تروریسم اقتصادی علیه کشور فعال است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد تراز تجاری کشور در ۸ ماه امسال، اظهار داشت: ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که ۱.۳ میلیارد دلار از واردات کمتر است.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 11 December 2019

ارزش کل صادرات از واردات کمتر است

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت تراز تجاری کشور در ۸ ماه امسال، اظهار داشت: به جای آن که تجارت هوشمند باشد، متاسفانه تحریم‌ها هوشمند شده و تروریسم اقتصادی علیه کشور فعال است، با این وجود در این مدت ۲۲.۱ میلیون تن واردات داشتیم که ۱۴.۶ میلیون تن ان کالای اساسی و ۹۰ درصد مابقی کالاهای واسطه‌ای است که برای تولید استفاده می‌شود یک و نیم درصد افزایش وزنی واردات داریم و ارزش کل واردات ۲۸.۳ میلیارد دلار بوده است.

رئیس کل گمرک تاکید کرد: در بحث تعهدات ارزی فکر می‌کنیم تا پایان سال ۴۲ تا ۴۳ میلیارد دلار نیاز به واردات باشد، همچنین در بخش صادرات ۸۸ میلیون تومان صادرات وجود داشته که کالاهایی با ارزش افزوده پایین معدنی و پتروشیمی است، با این وجود چهار برابر وزنی واردات و صادرات وجود داشت و رشد ۱۶.۴ درصد مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات بین دستگاهی باید به بخش خصوصی دست مریزاد گفت: ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که ۱.۳ میلیارد دلار از واردات کمتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی