بازدید 4682

نیرو‌های آمریکا در اروپا به بالاترین حد در ۲۵ سال می‌رسد

ارتش آمریکا به بهانه تهدید‌های روسیه و شرکت در یک رزمایش بزرگ نظامی در اروپا، ۲۰ هزار نیروی نظامی خود را عازم این قاره خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷ 11 December 2019
ارتش آمریکا در نظر دارد به بهانه تهدید‌های روسیه و برگزاری یک رزمایش بزرگ نظامی در اروپا، شمار نیرو‌های نظامی خود را در اروپا به بالاترین حد در ۲۵ سال گذشته برساند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، ارتش آمریکا قصد دارد ۲۰ هزار نیروی نظامی را جهت شرکت در یک رزمایش بزرگ تحت عنوان «مدافع –اروپا۲۰»، به اروپا اعزام کند.

ژنرال «کریستوفر کاولی» فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا مستقر در اروپا در گفتگو با خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا گفت که ۲۰ هزار نظامی این کشور سال آینده به اروپا اعزام می‌شوند و به ۹ هزار نیروی دیگر این کشور مستقر در اروپا خواهند پیوست.

وی در ادامه گفت که حدود ۳۷ هزار نیرو در این رزمایش که قرار است در ۱۰ کشور اروپایی از ماه مه تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

ژنرال کاولی گفت که نیرو‌های آمریکا از فوریه (بهمن) ۱۳ هزار جنگ‌افزار از جمله تانک، توپخانه و خودرو‌های نظامی را با طی مسافت ۴۰۰۰ کیلومتر به اروپا انتقال می‌دهند.

روسیه همواره با استقرار نظامی آمریکا در اروپا مخالفت کرده و این اقدام واشنگتن را تهدید علیه خود تلقی می‌کند. چندی قبل نیز رئیس جمهور روسیه نسبت به استقرار موشک‌های کروز جدید آمریکا در «رومانی» و «لهستان» به شدت ابراز نگرانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل