بازدید 3483

آمریکا اعتبار WTO را تضعیف کرده است

کد خبر: ۹۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 10 December 2019

چین اعلام کرد که خرابکاری آمریکا در سازوکار تجارت چندجانبه مورد مخالفت بیشتر اعضای سازمان تجارت جهانی قرار دارد.

به گزارش ایبِنا به نقل از رادیو بین‌المللی چین، هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت: به علت ممانعت آمریکا از انتخاب قاضی های جدید در سازوکار حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی، اکنون در این نهاد سازمان تجارت جهانی تنها یک قاضی باقی مانده است.

چین معتقد است که این اتفاق سبب سخت‌تر شدن فعالیت سازوکار حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی شده و به شدت اعتبار و کارآیی سازوکار چند جانبه تجارت را تضعیف کرده است.
هوا چون یینگ اظهار داشت: این اقدامات آمریکا مورد انتقاد و محکومیت اکثریت مطلق اعضای سازمان تجارت جهانی قرار گرفته است.

روز گذشته نیز روزنامه آلمانی اشپیگل پیش‌بینی تعلیق سیستم تجارت جهانی ظرف چند روز آینده را به خاطر سیاست‌های رییس‌جمهور آمریکا مطرح کرد. رسانه آلمانی از ورشکستگی جهانی در آینده نزدیک با توجه به سیاست های غلط دونالد ترامپ خبر داده است.

اشپیگل نوشته است: مخالفان آمریکا اعلام کرده‌اند که این کشور سازمان تجارت جهانی (WTO) را مجبور به متوقف کردن فعالیت خود از اوایل چهارشنبه آینده کرده است، در نتیجه کل سیستم سازمان تجارت جهانی فرو می ریزد و قوانین تجارت جهانی به صورت عملی از بین می روند.

نویسنده این مقاله، سقوط و ریزش آینده سیستم تجارت جهانی را با سیاست های رییس جمهور فعلی دونالد ترامپ مرتبط می داند. زیرا ایالات متحده به مدت دو سال روند انتخاب اعضای جدید هیات استیناف سازمان تجارت جهانی را مسدود کرده است. پیش از این در خبرها آمده بود که مقامات فرانسوی آماده ارتباط با سازمان تجارت جهانی درباره وضع تعرفه های گمرکی احتمالی ایالات متحده بر کالاهای فرانسوی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان