بازدید 83453

آخرین مهلت ثبت نام مسکن فرهنگیان

ثبت‌نام متقاضیان مسکن فرهنگیان در سامانه maskan.medu.ir که از چهاردهم آذر شروع شده بود فردا چهارشنبه (بیستم آذرماه) به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ 10 December 2019

ثبت‌نام متقاضیان مسکن فرهنگیان در سامانه maskan.medu.ir که از چهاردهم آذر شروع شده بود فردا چهارشنبه (بیستم آذرماه) به پایان می‌رسد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن در ابتدای ماه جاری تفاهم نامه‌ای امضاء کردند تا بر اساس آن ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی سه سال برای فرهنگیان فاقد مسکن آماده و تحویل شود.

سامانه maskan.medu.ir برای این منظور اعلام شده که از ۱۴ آذر برای ثبت نام مشمولان فعال و در دسترس است و فرهنگیان فاقد مسکن در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند. بر اساس اعلام قبلی وزارت آموزش و پرورش این مهلت فردا ۲۰ آذرماه به پایان می‌رسد.

گودرز کریمی فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط متقاضیان مسکن گفت: متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم «ج » در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

وی افزود: متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد. همچنین زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد. عموم فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشستگان فرهنگی می‌توانند متقاضی مسکن باشند. اگر به‌ جز این اولویت‌ها، افراد دیگر مانند فرهنگیان بدو استخدام خواستار این خدمات باشند و هنوز سقف ۱۷۰ هزار نفر را پر نکرده باشیم، آن‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کریمی فر با بیان اینکه در پاسخ به این پرسش که هزینه‌ مسکن یادشده برای فرهنگیان تا چه میزان است، افزود: هزینه مسکن بستگی به شهر و مکان دارد و بر اساس آن نوع وام و تسهیلات متفاوت است که پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم. احصاء، شناسایی و معرفی اراضی تحت مالکیت وزارت آموزش‌وپرورش برای ساخت مسکن فرهنگیان ظرف حداکثر یک ماه و همچنین مشارکت و همراهی در امر تأمین مالی پروژه‌ها برای تخصیص وام به کارکنان واجد شرایط، از دیگر تعهدات وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی به تعهدات وزارت راه و شهرسازی در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: وظایف وزارت راه و شهرسازی شامل تسهیل و تسریع در تعیین و تغییر کاربری‌های موردنیاز اراضی برای آموزش‌وپرورش، کنترل واجد شرایط بودن افراد و ارسال لیست به آموزش‌وپرورش ظرف ۲ هفته و تأمین اراضی موردنیاز در شهرهایی که وزارت آموزش‌وپرورش در آنجا زمین نداشته، است. وزارت راه و شهرسازی فهرست و مشخصات واحدهای مسکونی فاقد متقاضی مسکن مهر و سایر پروژه‌های در دست اقدام که قابلیت انتقال برای کارکنان داشته باشد را به ما اعلام می‌کند و اگر در چارچوب قوانین و مقررات باشد و ما بپذیریم، از مسکن‌هایی که ساخته‌شده است در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی