بازدید 2741

تشکیل اولین تیم دفاع مدنی زنان در عربستان

منابع مطلع از تشکیل اولین تیم دفاع مدنی زنان در عربستان توسط ۱۵ زن خبر دادند.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 09 December 2019

منابع مطلع از تشکیل اولین تیم دفاع مدنی زنان در عربستان توسط ۱۵ زن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عکاظ، ۱۵ زن سعودی در منطقه تبوک اولین تیم دفاع مدنی زنان در این منطقه را تشکیل دادند. این تیم یک گروه داوطلب موسوم به "تیم ایمنی زنان" است.

طبق این گزارش، این تیم با گذراندن دوره‌های آموزشی در زمینه امنیت و ایمنی در منازل و یا اماکن دولتی و خصوصی در تبوک، درصدد همراهی نیروهای دفاع مدنی عربستان در عملیات نجات و تخلیه در صورت رخ دادن حادثه و آتش‌سوزی در اماکن حضور بانوان مانند مدارس، دانشگاه‌ها و تالارهای جشن هستند.

در همین راستا، فاطمه سلیمان البلوی، مدیر اداره امنیت و ایمنی در آموزش تبوک در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اظهار کرد: این تیم توسط اداره کل دفاع مدنی در منطقه تبوک و اداره امنیت و ایمنی در آموزش تبوک تشکیل شده است تا در شرایطی که نیاز به حضور زنان است مانند اورژانس مدارس، اماکن عمومی و پناهگاه‌ها به تیم‌های دفاع مدنی کمک کنند.

وی افزود: این تیم از دختران با سن و مدارک تحصیلی مختلف تشکیل شده است تا در آینده کمپین‌هایی را برای گسترش فرهنگ آگاهی از امنیت و توجه به ایمنی میان تمامی اعضای جامعه و به ویژه زنان به راه بیندازند. نقش واقعی آنها محدود به توانایی‌های آنها مانند ارائه کمک‌های اولیه و مراقبت از کودکان و مادران در پناهگاه‌ها است و مغایر با مقررات قانونی و آداب و رسوم نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر