بازدید 10370

زاکانی: مجلس بعدی طرح بنزینی را تغییر می‌دهد

کد خبر: ۹۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 09 December 2019
نماینده مجلس نهم با بیان اینکه مجلس فعلی اگر همت کند باید در طرح بنزینی دولت تغییر ایجاد کند، تصریح کرد: در غیر این‌صورت، قطعاً مجلس آینده طرح دقیقی خواهد داد و این رویه غلط را پایان خواهد داد.

به گزارش فارس، نشست بررسی و تحلیل واقعیت‌های افزایش قیمت بنزین با عنوان «روایت تلخ بنزین» با حضور علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، سیّد نظام‌الدین موسوی، کارشناس رسانه و محمّدجواد عامری، کارشناس مسائل انرژی، صبح امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

** دولت درک درستی از جیب خالی ملت ندارد

در این نشست، زاکانی ریشه اتفاقات پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را ناکارآمدی دولت دانست و گفت: اساساً دولت از مشکلات کشور درک درستی ندارد. همچنین درک درستی از خواسته‌های مردم و نیاز جامعه ندارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی شاهد مجلسی هستیم که همراه دولت است.

** در تاریخ انقلاب، بی‌تدبیرتر و و ناامیدتر از دولت فعلی نداشته‌ایم

نماینده سابق تهران با بیان اینکه ناکارآمدی دولت در شش سال اخیر آسیب‌هایی به کشور وارد کرده و کشور را با خسران عظیم مواجه کرده، اظهار داشت: شعار دولت، تدبیر بود، امّا در تاریخ انقلاب، بی‌تدبیرتر، ناکارآمدتر و ناامیدتر از دولت فعلی نداشته‌ایم. مجلس هم نتوانسته برای چنین دولتی ریل‌گذاری کند و از عهده نظارت دقیق هم برنیامده است.

** عذرخواهی دولت و مجلس از مردم ضروری است

زاکانی، عذرخواهی دولت و مجلس از مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس باید مسیری را طی کنند که بر پایه دانش و عقلانیت و اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم غلط بنزینی، تنها اشتباه دولت نبوده و یک رویه است، به طرح نظام سلامت و سیاست خارجه دولت اشاره کرد و افزود: از طرفی، ما رهبری داریم که از تدبیر و حکمت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، همچنین مردمی که در صحنه هستند و خیل کثیر متخصصینی که در کشور هستند.

نماینده سابق تهران ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها ما گرفتار دولتی پیر و خسته هستیم که از جهات مختلف دچار فلج مغزی است و وقتی این فلج، در پیکر سالمی رخ دهد، کل پیکر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زاکانی با بیان اینکه مجلس فعلی اگر همت کند باید در طرح بنزینی دولت تغییر ایجاد کند و این سرمایه خدادادی را عادلانه تقسیم کند، تصریح کرد: درغیر این‌صورت، قطعاً مجلس آینده طرح دقیقی خواهد داد و این رویه غلط را پایان خواهد داد. رویه‌ای که بیشتر کسانی مورد توجه هستند که هم برخوردار هستند هم مورد توجه دولت هستند.

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه یک فاجعه در جامعه رخ می‌دهد و رئیس جمهور می‌خندد و می‌گوید بی خبر بوده، اضافه کرد: این بی‌مسئولیتی، امکانی فراهم کرده که دشمنان چشم امید داشته باشند که از داخل به کشور آسیب بزنند.

** دولت، خودباوری بر اساس ایمان را به خودباختگی تبدیل کرد

زاکانی ادامه داد: دولت، خودباوری بر اساس ایمان را به خودباختگی تبدیل کرد به‌نحوی که نه‌تن‌ها نمی‌تواند از ظرفیت‌ها استفاده کند بلکه دولت خود، بخشی از چرخه معیوبی است که بر مشکلات می‌افزاید.

وی با بیان اینکه طرح بنزینی دولت، هم معیوب بود و هم ناقص، تصریح کرد: طرح‌های بسیار بهتری وجود داشت و دارد که اوضاع فعلی را به‌سامان کند، امّا دولت طرح خود را اجرایی کرد.

زاکانی افزود: دولت برای مدیریت مصرف سوخت، پنج دلیل داشت که طرح اجرا شده با روح آن پنج دلیل در تضاد است.

نماینده سابق مجلس، آینده کشور را درخشان دانست و گفت: ملت ایران حتماً این امکان را فراهم می‌آورد که از اسباب این ویرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها عبور کنند.

زاکانی ادامه داد: امید داریم به لطف الهی و کمک مردم، موفق شویم و کشور را از دست آقای روحانی و دوستان ایشان که اوضاع نابه‌سامان کنونی را ایجاد کردند خارج کنیم و کشور را دوباره بسازیم.

وی با بیان اینکه دولت درک درستی از جیب خالی ملت ندارد، افزود: دولت سر خود را به امور فرعی گرم کرده و اگر هم به امور اصلی می‌پردازد از راه‌های غلط وارد می‌شود. مثل کسی که ادعای پزشکی دارد و بخواهد بر بالین یک بیمار حاضر شود.

نماینده سابق مجلس افزود: امیدواریم مسیری را برویم که در نهایت، ناکجاآبادی که دولت روحانی و مجلس همراه او، طی می‌کنند را به سمت تحولی بزرگ و اصلاح عمومی و خیر و صلاح سوق دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر