بازدید 34445
دومین تهدید علنی اسرائیل علیه ایران؛

نفتالی بنت: سوریه را برای ایران تبدیل به ویتنام می‌کنیم

بعد از آنکه روز گذشته ایسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، مستقیم ایران را با حمله مستقیم و پیشگیرانه تهدید کرد، این بار نوبت وزیر دفاع این رژیم بود تا با تهدید مستقیم ایران، جنگ در ابعاد لفظی را به اوج خود برساند.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 09 December 2019

بعد از آنکه روز گذشته ایسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، مستقیم ایران را با حمله مستقیم و پیشگیرانه تهدید کرد، این بار نوبت وزیر دفاع این رژیم بود تا با تهدید مستقیم ایران، جنگ در ابعاد لفظی را به اوج خود برساند.

به گزارش «تابناک»؛ نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه و تنها ساعاتی بعد از حمله جنگنده های این رژیم به خاک سوریه و به بهانه آماج گرفتن نیروهای وابسته به ایران، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که سوریه "ویتنام شما خواهد شد".

نفتالی بنت: سوریه را برای ایران تبدیل به ویتنام میکنیم

وی وعده داده که اسرائیل مانع از دستیابی تهران به حوزه نفوذ در سوریه شود. این در حالی است که روز گذشته، تل آویو ایران را تهدید به حمله پیش‌دستانه کرده بود.

اسرائیل که تقریباً هر روزه و به بهانه هدف قرار دادن "مواضع ایران" به سوریه حمله می‌کند، به ایران هشدار داده در پی ایجاد "حلقه آتش" به دور اسرائیل نباشد که در این صورت با تلافی جویی مواجه خواهد شد.

روز یکشنبه نفتالی بنت، وزیر دفاع تندروی اسرائیل در یک کنفرانس گفته: این موضوع که ایران در تلاش است تا حلقه آتش را در اطراف کشور ما ایجاد کند، موضوع پنهانی نیست این کشور در حال حاضر در لبنان مستقر شده و سعی در ایجاد پایگاه سوریه، غزه و نقاط دیگر دارد.

بنت با اشاره به اینکه نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF) "به شکلی خستگی ناپذیر" برای خنثی کردن "تهدید ایرانی" در تلاش خواهند بود، گفته زمان آن فرا رسیده که اسرائیل از موضع دفاع به حالت تهاجمی حرکت کند.

او با تاکید بر ادعای خود مبنی بر اینکه ایران به دنبال ایجاد حضور دائمی در سوریه است، از جنگ فاجعه بار ویتنام برای تقویت تهدید خود علیه ایران استفاده کرده است.

تهدید نفتالی بنت تنها یک روز پس از آن مطرح شده که وزیر امور خارجه اسرائیل، کاتز، نیز مستقیم اقدام به تهدید ایران با حمله پیش‌دستانه کرده بود.

کاتز در گفت‌وگو با روزنامه کوریره دلا سرا ایتالیا، گفته: ما هرگز به ایرانیان اجازه نخواهیم داد، سلاح هسته‌ای به دست آورند و اگر در شرایطی قرار بگیریم که هیچ گزینه دیگری نباشد، با نیروی نظامی پاسخ خواهیم داد. کاتز تهدید کرده بود اگر ایران از هر خط قرمزی عبور کند، یک جبهه متحد و مستحکم را در برابر خود خواهد دید که شامل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که صد‌ها موشک را به سمت تهران شلیک می‌کنند.

به شکلی خاص به نظر میرسد که اسرائیل در پی تدارک یک تعارض و درگیری تمام عیار با ایران در منطقه است. این مساله به ویژه از گفته‌های اخیر سران و سیاستمداران این رژیم و اقدامات تهاجمی آن‌ها از جمله آزمایش موشکی بالستیک مشخص شده است.

البته این موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز اسرائیل مستقیم اقدام به حمله به مواضع نیرو‌های وابسته به ایران در سوریه، عراق و فلسطین اشغالی کرده بود؛ اما آنچه نکته را حائز اهمیت می سازد این است که اکنون سیاستمداران و تصمیم سازان اصلی این رژیم و وزرای کابینه نتانیاهو، علنی ایران را تهدید می کنند.

از سویی به نظر می رسد، این مساله در پی ناامیدی جدی این رژیم از وارد شدن آمریکا و ترامپ به یک درگیری جدی نظامی با ایران است و البته نشانه‌هایی از تنش زدایی در منطقه که از پی یک دوره چالش جدی بین ایران و آمریکا و متحدانش در خلیج فارس دیده می شود.

اکنون به نظر اسرائیل که مواضع خود را در خاورمیانه به شدت در خطر احساس میکند، به دنبال آن است که با راه اندازی جنگ لفظی، مقدمات درگیری نظامی را فراهم کند و پای ایران را به یک تعارض جدی نظامی باز کند؛ موضوعی که تا کنون با هشیاری نیرو‌های اطلاعاتی و نظامی ایران، برای کابینه اسرائیل ـ که درگیر بحران‌های اساسی سیاست داخلی نیز هست ـ محقق نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۷۴
سوریه به ما ربطی نداره
فقط طرف ما نیاین که اصاب مصاب نداریم میزنیم.............
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
این از آن نظراته که نمی دونیم مثبت بزنیم یا منفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
چراکس پاسخ گستاخی های اخیرمقامات ارشداسراییل رانمیدهد؟!!!!!
امیر نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
اتفاقا سوریه حیاط خلوت ما بعد از لبنان هست و شما جانم ( اسرائیل ) بشین و از حرارت حلقه ی آتش بسوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
دوست عزیز دقت کن. سوریه، لبنان، قطر،... حتی عربستان هم به ما ربط داره، در صورت حمله اسرائیل به هر کشور اسلامی ما به کمک اون کشور خواهیم رفت و اسرائیل رو نابود میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ایران کشور صلح طلب است و مثل شما دنبال ماجراجویی مثل ضمیمه شدن مقداری از خاک اردن که اخیرا طرح کردین نیست.دوران بزن در رو نیست الان. کشورهای خاورمیانه باید علیه دشمن دیرینه خودشان یعنی اسرائیل متحد شوند.باید مواظب اختلاف بین خودشان باشند.شما بدنبال نفت سوریه و مواد معدنی فسفات که بعد از مراکش دومین کشور جهان دارای ذخایر فسفات می باشد، هستید . شما کور خواندید. هر چند دنبال تنش در منطقه نیستیم اما ساکت هم نمی شویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
مردم گرسنه هستند به داد مردم برسید
کمیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
بنده خدا اگه سوریه به ما و ما به سوریه ربطی نداشتیم،الان خیلی وقت بود که ما رو زده بودند... بفهم!
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
چند باره اسراییل داره نیروهای ما رو در سوریه میزنه ؛ خب
چرا شما در حمله پیشدستی نمیکنید و اسراییل را نابود نمیکنید تا هم آرزو برآورده شود و هم مردم از دیگر اینقدر در سوریه و لبنان هزینه نکنند ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
چرا زبان مسئولان در قفا رفته؟
خداروشکر . در کنار ثابت ماندن قیمت اجناس ، روووووونق اقتصادی ، عزت ملی و امید به زندگی سایه جنگ نیز از ما دور شد
این چه طرز تهدید کردن؟
ویتنام برای ما؟
یعنی اسراییل الان نقش شوروی رو برای ویتنام بازی میکنه؟
خب شوروی هم که 1990 ته کشید!!
یه چیزی پروندی ارواح...
یک نفر که عبری بلده به نفتالین بگه : شبها کمتر بخور و از موتوری هم جنس نخر بلکه این هذیان گفتن درمان بشه ...اگه افاقه نکرد خودت رو به نزدیکترین بیمارستان روانی معرفی کن ...
نیازی به زحمت دادن به اسراییل نیست.
چرا دولت ایران به سازمان ملل شکایت تهدیدات اسرایل را نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
رفتم شکابت پر کنم
اوه از پشت پرده گفتند ما اسراییل رو به رسمیت نمیشناسیم
یکی نیست جواب بده؟
شوما نگران نباشید اینا همش کارای تبلیغاتیه
به عنوان یک شهروند ایرانی از دولت مردان ام انتظار پاسخ محکم و سریع و کوبنده دارم .
الان خودش را ویتکنگ میداند؟ پس عملا از آمریکا انتقاد کرد.
نفتالین(!!!) جان! تا فرصت داری فرار کن، اما حتی اگه شنا هم بلد باشی، تو آب حل می شی! چون نفتالینی! خخخخخ
ایران مثل کشورهای عربی نیست دادا بد جور پشیمون میشی. ما رهبری و مردم با غیرت و نیروهای مسلح غیور داریم حالا خود دانی نگی نگفتی.
ای اسرائیل بدان که عرصه سیمرغ جولانگاه تو نیست. اینجا شیرها و عقابهای زیادی برای شکار شما به کمین نشسته اند. دین ساختگی و رژیم غارتگر شما برای ما شناخته شده است. منتظر حماقت شما می مانیم.
ما ایرانی های ضرب المثلهای زیادی داریم که یکی از اونا میگه:
جواب ابلهان خاموشیست.
یا یکی دیگه که میگه:
موچه چیه که کله پاچه اش چی باشه
یا خیلی دیگر...........
برو بچه جون، خاطرات جنگ 6 روزه در کتاب درسی که پاس کردی خیلی متفاوت از رویارویی با ایران بزرگ هست که حتی تو ذهن کوچیکتون نمیتونید تصورشم کنید هر چند بزرگانتون پیش بینی کردن پس خودن استارت نابودی خودتون رو روشن نکنید.
مثل اینکه بلاخره اسراییل روبه رسمیت شناختین چون ننوشتین رزیم صهیونیستی
انوقت خود وجود نحس شما هم در امان نخواهيد بود
خط قرمز ما فقط ایران هست و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
موافقم
آقای تابناک ،حرفهای این آقا اصلا ارزشی داره که شما وقت خوانندگان را میگیرید.
در کشورهای مانند یمن . عراق . فلسطین . لبنان . عراق ...با حضور مستمر ایران در جنگ نیابتی با دیگر کشورها امکان دارد چون ایران میخواهد کمکی انجام دهد ولی میدان رقابت با دیگر کشورها ممکن هست خسارت برای کشورهای نامبرده ایجاد کند . کم‌کم این کشورها و مردمان انها با زبان اعتراض و پیعام و پسغام میگویند اگر با امریکا اختلاف دارید دعوا و جنگ را در سرزمین خودتان انجام دهیید . این روند تا جایی ادامه دارد که واقعا به جنگ واقعی بین ایران و امریکا و غرب نشود .
سوال :
ایا منظورش این می باشد که ایران در سوریه حکم ویتنام را دارد که در نهایت شکست می خورد و یا اینکه ایران حکم امریکا را دارد که در نهایت امریکا تلفات زیادی می دهد ولی پیروز می شود ؟
با اینهمه ادعا چرا واکنش نشون نمیدید پس ؟؟؟ شاخ و شونه فقط واسه ملت میکشید ؟
ولی من می گم چند تا موشک بندازید تو اسرائیل خیلی حال می ده
ما هم اسرائیل را تبدیل به ... میکنیم!
روسیه باعث شده این اسرائیل هر روز به ایران تو سوریه حمله کنه و جوانان بیگناه شهید بشن.
روسیه به ایران بارها هشدار داده که سوریه نباید میدان جنگ ایران و اسرائیل بشه و به همین دلیل ایران پاسخ حملات رو نمیده.
خدایا خودت کمکمون کن ؛ 40 ساله یک روز خوش ندیدیم و در وضعیت جنگی بسر میبریم و هر روز تهدید و تحریم و حمله و ........ !!!!!!!!!!
نفتالی...چطوری؟ مرده شور کراواتت رو ببرن،لات بازی تو کوچه خلوت،چه خود ژاندارک بین شدن،آب کجا سر بالا رفته که اینا همه هفت تیر کش شدن؟موش موشی،آخه ما که تام نیستیم شما جری موشه،اینجا والتر الیاس دیزنی کمکتون نمیکنه با هر تدبیری موش منطقه برنده شه،بشینید سر جاتون.
بعد از بی تدبیری دولت تدبیر در مسأله بنزین، و ایجاد نا امیدی در سطوح مختلف جامعه توسط دولت امید، باید روباهانی مثل اسرائیل چنگ دو دندان تیز کنند و نشان بدهند. این یک هشدار برای دولتمردانی هست که با عملکرد بد و ضعیف ملت و مردم را از دولت جدا کرده اند.... هشدار به مسئولین ، عملکرد شما حتما تبعات بیشتر و بالاتری از اوضاع داخلی خواهد داشت....
پس بیدار شوید و کمی به فکر جبران خسارتهایی باشید که به ملت زده اید....... و ملت را از خود دور و جدا کرده اید....
ما هم اسرائیل را برای شما آسفالت می کنیم . حیف که با ملتش دعوی نداریم و در این سرزمین فلسطینیهای عزیز هم سکونت دارند، مگرنه در کمتر از 7 دقیقه هم به عهد قجر - هجر یا به زمان خلقت اولیه زمین برمی گردوندیم .
سقوط اسرائیل انشاالله نزدیک است
چرا عنوان وزیر جنگ را به وزیر دفاع تغییر دادید واقعا متاسفم براتون
تا یه موشک میره سمت اسراییل سریع هول میشن اونم از سمت سید حسن حالا فکر کن با ایران در بیوفتن طبل تو خالین
تو برای اعراب ببری برای ایران سوسک هم نیستی.اول باید با نوچه های ما بجنگی زورت رسید بعد بیا تا نشونت بدیم
آخه نفتالین... تو با این لپهای گل انداخته ات اینکاره هم نیستی برو بگو بزرگترت بیاد.
یکی دو سال دیگر حزب الله سوریه کاملا سازمان یافته خواهد بود و اصلا نیازی به حضور نیروهای ایرانی ندارد. نقطه ضعف این نیروها در شرایط کنونی سیستم دفاع ضد هوایی است که اگر این مورد نیز تأمین شود عملا خروج نیروهای نظامی اسرائیل از مرزهایش غیر ممکن می شود.
ايران، آمريكا نيست
سوريه هم، ويتنام نيست.
بزك نمير بهار مياد، خربزه با خيار مياد
ایران نیز اسراییل را به باتلاق تبدیل میکند ،آنهم با میلیاردها سطل آب ؟،،،
با یارانه 40 تومنی این ملت بدبخت مگه نایه جنگیدن دارن
ما اسراییل رو برای اسراییلی ها ویتنام میکنیم..
سلام
من سی سالم هست، از زمانی که یادم میاد آمریکا و اسرائیل در حال تهدید ایران بودند
کاملا مشخص و عیان است که لرزه به اندامشان افتاده و از ترس مستاصل شده اند
الحمدالله رب العالمین
عزیزم ایران دیگر کارش در سوریه تمام شده و افراد وابسته به خودش از خود سوریه ها در انجا هستند و دارند از منافع ایران دفاع می کنند و یواش تر حرف بزن و اهسته که هیچ کس نفهمد که یهویی دیدی از ۴ طرف موشک خوردی و رفتی رو هوا
اون اربابتم در برابر ما پخی بیش نیست تا چه رسد به کف روی آب که پف کنیم بدریا خواهید ریخت . این بحثها را باید در میدان جنگ زد و معلوم میشه که چه کسی ویتنام درست خواهد کرد ای تروریست کودک کش
آیا به نظر شما عربستان و امارات نیاز به تذکر جدی ندارند ؟
(شکر)خورده
عدد این حرف ها نیستن
من نمی دانم هدف شما از ذکر اراجیف افراد بی ارزشی مثل این بابا چیست؟جواب این ابلهان را خود مطبوعات رژیم صهیونیستی داده اند حالا شما یک ستون سایت را صرف درج مهملات این بابا می کنی؟
اسرائیل تا بن دندان مسلح است آمریکا و عربستان و اکثر کشورهای جهان هم برای راحت شدت از دست ایران پشت آنها هستند فکر می کنید کسی جرئت دارد عملا" جواب بدهد ؟ با توجه به اینکه بیش از دویست بار مواضع نیروهای ایرانی و گروه های طرفدار ایران را هدف قرار داده است ؟
کجایند مردان با ادعا ...
اگر غلطی میتوانستد بکنند، برای نجات داعش در سوریه میکردند...
یک روز نتانیابو، یک روز نفتالو و روز دیگه یکی دیگه پیدا میشه که کرکری واسه ایران بخونه اما تجربه نشون داده اسرائیل اگه در توانش باشه بدون اطلاع سرورش آمریکا به هرجایی که بتونه حمله می‌کنه.اما فعلا به دریوزگی افتاده.
از دوستان اهل مقاومت و دفاع خواستارم یکه جاده اسفالت از روی دهان این بابا رد کنن تا دیگه از این حرفا نزنه ضمن اینکه کسانی این شبهه را پیدا نکنن به شما ها بگن که مرد جنگ نیستید الان موقعشه
دادش این طرف ،فکر کنم مواد صنعتی و سنتی را با هم زده
خیلی باحاله میگه آمریکا -امارت وعربستان باهات میجنگن :) خودشونمیگه :))
"یک جبهه متحد و مستحکم را در برابر خود خواهد دید که شامل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که صد‌ها موشک را به سمت تهران شلیک می‌کنند."
ویتنام بخاطر ورود آمریکا به آن دچار مشکل شد و جالب است که این صهیونیست عملا ایران را مشابه آمریکا پنداشته و غیر مستقیم همپیمان خود را یعنی آمریکا را مورد توهین در جنگ ویتنام قرار داده است.
بخدا كه اگردست ازسر اسرائيل برداريم تمام دنيا با ما آشتي مي كند ومشكل كشورهم حل مي شود
اینها واقعا از موشکهای ما میترسن و از برنامه هسته ای واقعا ترسی فوری ندارن و بیشتر دنبال ان هستن بعنوان بهانه از اون استفاده کنن تا همه دنیا بر علیه ما بشه
انشاالله و به حول قوه الهی سال آینده با کارت ملی جهت تفرج و زیارت بیت المقدس وارد کشور متحد فلسطین اسلامی خواهیم شد . دوران بزن و درو خیلی وقت است که تمام شده . مورچه چیه که کله پاچش چی باشه .
چرا کسی جواب این مردک رو نمیده؟
تنها راه رستگاری ملت ایران به دور بودن از اغتشاشات خاورمیانه است.
ای جان
بعض ها اتفاقا دقیقا همینو میخوان
هر چی اونجا بل بشو بیشتر باشه مقدمات برای زدن عمو اسی بیشتر و راحتتره
خفه شو مردک ۰ ۰ ۰ جرات داری حمله کن
بابا بخواب شما جواب چهار تا راکت حزب الله را نمیتونید بدهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار