بازدید 12480
پیمانه اقتصادی؛

۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده/ دماسنج بورس به ۳۳۲ هزار واحد رسید/ جدیدترین آمار از میزان مصرف بنزین پس از اجرای سهمیه‌بندی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حقوق بگیر کمتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معاف از مالیات، تداوم افزایش قیمت دلار در کانال ۱۳ هزار، افزایش عوارض خروج از کشور در سال ۹۹، بنزین سوپر بی‌مشتری شد، یارانه خرید تضمینی گندم و نان دو برابر شد، زنگنه: قاچاق بنزین بسیار کم است، یک شرکت پتروشیمی بورسی می‌شود، هدف گذاری برای افزایش مبادلات ایران و عمان به ۵ میلیارد دلار و افت درآمد دولت از ناحیه خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 09 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خ. بر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حقوق بگیر کمتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معاف از مالیات، تداوم افزایش قیمت دلار در کانال ۱۳ هزار، افزایش عوارض خروج از کشور در سال ۹۹، بنزین سوپر بی‌مشتری شد، یارانه خرید تضمینی گندم و نان دو برابر شد، زنگنه: قاچاق بنزین بسیار کم است، یک شرکت پتروشیمی بورسی می‌شود، هدف گذاری برای افزایش مبادلات ایران و عمان به ۵ میلیارد دلار و افت درآمد دولت از ناحیه خودرو را در بر دارد.

حقوق بگیر کمتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، معاف از مالیات

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میزان بودجه‌ای که برای هزینه‌های جاری دستگاه‌ها پیش بینی شده در سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، عنوان کرد: حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از این رقم برای حقوق و دستمزد با ۱۵ درصد باید پرداخت شود و مابقی برای سایر کارها استفاده می‌شود دستگاه‌ها باید خودشان را متناسب با شرایط مالی وفق دهند. وی با اشاره به معافیت مالیاتی حقوق بگیران افزود: معافیت را بیشتر کرده ایم کسانی که کمتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان پردرآمد باید مالیات بدهند، اما در قانون فعلی معاف از مالیات هستند، خاطرنشان کرد: بنا به اعلام وزارت ارشاد ۲۰۰ هزار هنرمند متوسط درآمدشان زیر ۲ میلیون تومان در ماه است. پچهار هنرپیشه را نبینید که درآمد بالایی دارند. نوبخت با اشاره به اینکه در این خصوص دو پیشنهاد ارائه شد، تصریح کرد: یک پیشنهاد بند لام ماده ۱۳۹ قانون مالیات ها بود که می گوید انتشارات، مطبوعات، فرهنگ و هنر از مالیات معاف هستند. یک پیشنهاد هم این بود که در تبصره بودجه بیاوریم ۵۰ درصد معاف باشند، که البته این اصلا در بودجه نیست این موضوع در شورای عالی سران که مطرح شد بحث این بود ما یک لایحه مجزا که همه تغییرات را در بر داشته باشد تنظیم کنیم. وی افزود: هنرمندان پردرآمد در قانون فعلی معاف از مالیات هستند اما باید کل قانون را اصلاح کنیم اینها همه به ریز در طرح اصلاح ساختار دیده و مشخص شده که می توان از این محل هم با اصلاح قانون مالیات ها، مالیات دریافت شود.

تداوم افزایش قیمت دلار در کانال ۱۳ هزار

دلار ساعت ۱۶ یکشنبه با رشد ۲۰۰ تومانی (معادل ۵/ ۱ درصد) به قیمت ۱۳ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد. این در حالی است که در ابتدای معاملات دیروز،  در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۸۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان گران‌تر بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۴۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز شنبه، ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

افزایش عوارض خروج از کشور در سال 99

میزان عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۹ از ۲۲۰ هزار تومان برای بار اول به ۲۶۴ هزار تومان افزایش یافت. دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ عوارض خروج برای هر مسافر (به جز زائرین حج تمتع و عمره) را ۲۶۴ هزار تومان برای بار اول تعیین کرد. این مبلغ برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و برای سفرهای سوم و بیشتر ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، عوارض خروج سفر دوم ۳۹۶ هزار تومان و برای سفرهای سوم و بیشتر ۵۲۸ هزار تومان خواهد بود.

۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده/ دماسنج بورس به ۳۳۲ هزار واحد رسید/ جدیدترین آمار از میزان مصرف بنزین پس از اجرای سهمیه‌بندی

بنزین سوپر بی‌مشتری شد

«بنزین سوپر روی دست جایگاه‌داران مانده است و در این روزها کمتر کسی تمایل دارد در باک خودرویش بنزین سوپر بریزد.» این موضوع را جایگاهداران تهران به خبرنگار روزنامه «شهروند» می‌گویند و توضیح می‌دهند که یک تانکر بنزین سوپر که در گذشته مصرف یک روزشان بوده است، حالا یک هفته زمان می‌برد تا فروخته شود. ابراهیم بعاجی، عضو هیأت‌مدیره کانون جایگاه‌داران کشور با تأیید این موضوع که توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم شده، می‌گوید: «با توجه به این که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان در هر لیتر افزایش یافته و این بنزین بدون سهمیه به مردم عرضه می‌شود، استقبال از این فرآورده نفتی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.» 

به گفته او، عرضه بنزین سوپر برای جایگاه‌داران نیز مقرون به‌ صرفه نیست و اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است. هزینه خرید هر تانکر ۳۰‌هزار لیتری بنزین سوپر بیش از ۱۰۰‌ میلیون تومان است و جایگاهداران با توجه به این که فروش بنزین سوپر نقدینگی بالایی نیاز دارد، علاقه‌ چندانی به این کار ندارند. عضو هیأت‌مدیره کانون جایگاه‌داران کشور افزود: «بابت فروش هر لیتر بنزین سوپر ۱۰۰ تومان کارمزد به جایگاه‌داران تعلق می‌گیرد.» بر این اساس، در ازای فروش یک تانکر بنزین سوپر تنها ۳‌میلیون تومان عاید جایگاه‌دار می‌شود که این رقم با توجه به کمبود نقدینگی جایگاه‌داران و هزینه‌های جاری، اصلا مقرون به‌صرفه نیست.»

یارانه خرید تضمینی گندم و نان دو برابر شد

دولت در قالب بند ۱۴ ماده واحده بودجه سال ۹۹ کل کشور، ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، یارانه نان و خرید تضمینی گندم را از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی کرده است. برآوردها نشان می‌دهد که این رقم، در مقایسه با سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

زنگنه: قاچاق بنزین بسیار کم است

بیژن زنگنه روز (یکشنبه، هفدهم آذرماه) در حاشیه آیین گشایش نخستین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف صنعت گاز در شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا برخی اصرار دارند موضوع قاچاق را که مربوط به نفت‌گاز است به بنزین ارتباط دهند، گفت: از همان برادران بپرسید دلیلشان چیست؟ واقعیت این است قاچاق بنزین بسیار کم است، گازوئیل هم با اینکه قاچاق وجود دارد، اما عدد آن زیاد نیست و از ارقامی که عنوان می‌کنند، خیلی کمتر است. وی درباره نیت افرادی که این ارقام را اعلام می‌کنند، اظهار کرد: نیتشان قربة الی الله است. ‌/فارس

دماسنج بورس به ۳۳۲ هزار واحد رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۴۹۴۲ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۳۳۲ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۳ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۸۲ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۲۳ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۸۹ هزار و ۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۳۷ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، عدد ۱۰۲ هزار و ۷۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۶۰ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۶۴۳۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۶ درصد را رقم زد و به سطح ۳۹۳ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۶۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۹۶ درصد به رقم ۲۴۰ هزار و ۵۱۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۴۲۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۰ درصد همراه بود و عدد ۶۸۱ هزار و ۶۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده/ دماسنج بورس به ۳۳۲ هزار واحد رسید/ جدیدترین آمار از میزان مصرف بنزین پس از اجرای سهمیه‌بندی

یک شرکت پتروشیمی، بورسی می شود

نبض بورس: رسول اشرف زاده مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان به عرضه سهام بورس ارومیه در سه ماه اول سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: طبق قولی که دادیم شرایط ‌عرضه سهام ‌ارومیه در پتروشیمی فراهم شده است. موافقت سهام‌دار را گرفته‌ایم و ارزش‌گذاری سهام ارومیه در حال ‌انجام است و با ‌هماهنگی سازمان بورس طی سه ماه نخست سال ۹۹ سهام ارومیه عرضه می شود.‌ جزئیات بیشتر

وزیر صنعت: هدف گذاری برای افزایش مبادلات ایران و عمان به ۵ میلیارد دلار

در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال‌های اخیر روند همکاری‌های اقتصادی دو کشور رو به افزایش بوده است اما ما معتقدیم حجم فعلی مبادلات تجاری متناسب با ظرفیت‌ها و موقعیت دو کشور نیست، گفت: حجم همکاری‌های برآورد شده دو کشور در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری حدود ۵ میلیارد دلار است که از این میزان در سال گذشته کمی بیشتر از یک میلیارد دلار آن محقق شده است.

جدیدترین آمار از میزان مصرف بنزین پس از اجرای سهمیه‌بندی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای آبان ماه سال جاری تا پایان روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان ماه سال جاری (یک روز قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) را به طور میانگین ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته (یکم تا بیست و سوم آبان ماه سال ۹۷) به طور میانگین ۸۹ میلیون لیتر در روز بوده است. وی تاکید کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از روز ۲۴ آبان ماه سال جاری تا پایان روز جمعه، ۱۵ آذرماه سال جاری (پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) به ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در روز رسیده که این رقم معادل روزانه ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر کمتر از  ۲۳ روز ابتدایی آبان ماه سال جاری بوده است. طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، وکیل زاده تاکید کرد: میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال گذشته (از روز بیست و چهارم آبان ماه تا پانزدهم آذرماه سال ۹۷) روزانه ۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.

افت درآمد دولت از ناحیه خودرو

روز گذشته لایحه بودجه سال ۹۹ با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. از مواردی که در بودجه سالانه لحاظ می‌شود درآمد حاصل از مالیات حمل و نقل خودرو، شماره‌گذاری و وضع عوارض گمرکی خودرو است. بر این اساس در بودجه سال آینده دولت از محل مالیات بر نقل و انتقال خودرو بودجه هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومانی و از محل شماره‌گذاری درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی را برای خود متصور است. همچنین درآمد از محل وضع عوارض گمرکی خودرو ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، حال آن که ردیف درآمدی حاصل از حقوق ورودی خودرو صفر است؛ بنابراین در لایحه بودجه سال آینده دولت در بخش کسب درآمد از محل شماره‌گذاری، مالیات حاصل از نقل و انتقال، تعویض پلاک خودرو و عوارض گمرکی توقع خود را پایین آورده است. مقایسه ارقام پیشنهاد شده برای سال آینده با ارقام سال‌جاری از سوی دولت، گویای افت ۱۱ درصدی درآمد مالیاتی حاصل از نقل‌وانتقال خودروست. همچنین درآمد حاصل از شماره‌گذاری در سال آینده نیز افت ۳/ ۶ درصدی را به نسبت سال‌جاری تجربه خواهد کرد. اما بیشترین افت در ارتباط با درآمدهای دولت از ناحیه خودرو متوجه عوارض گمرکی است، این بخش به نسبت سال گذشته افت ۷۰ درصدی دارد. حقوق ورودی خودرو نیز همانند سال‌جاری صفر در نظر گرفته شده است. /دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
بدهی دانه درشت ها به بانکها کمتر از درآمد مالیاتی بودجه سال ۹۹ نیست
چرا چند هفته است از مبارزه با فساد اقتصادی خبری نیست ؟؟؟

بنزین همه را به حاشیه برده

بنزین بازی جدید مافیای فساد اقتصادی است
گرانی ها از حالت خفا به عیان تبدیل شدند

کجایند آن مسئولانی که قول داده بودند چیزی گران نشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من رای نمی دم.
رای من یعنی ادامه ی همین فضاحت اقتصادی
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
رای هم بدی همینه و هیچ فرقی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
بهترین کار همینه
خبرهای بورس بر روی کاغذ عالی اند اما فریب این اعداد و ارقام را نخورید

کارشناسان بورس هرگز مشتریان را راهنمایی نمیکنند و نقش دلال را ایفا میکنند

بهترین سرمایه گذاری با توجه به پولی که دارید : ملک در تهران ، سکه و لوازم یدکی خودرو

سراغ دلار نروید . هم جعلی داره و هم سیاسی میشه و امکان خرید و فروشش خطرناک میشه و یا توسط دولت ممنوع میشه
پرداخت مالیات خوب است اما برای همه دقیقا قشر سرمایه دار این مملکت متاسفانه مالیات پرداخت نمی کنند و چون ساختار سیستم مالیاتی کشور هنوز به آدم ها وابسته است این پرداخت ها با دادن رشوه ماست مالی می شود.
بنزین را گران کردید لااقل بنزین آشغال تحویل مردم ندید

رنگ بنزین ها داره به سبز یشمی متمایل میشه . یعنی آشغالترین بنزین جهان !!!!!!!!!!!!!
دولت درماههاي پاياني سال به قصد قيمت دلار را بالا مي برد تا كسر بودجه اش را ازاين راه تامين كند

ديگر مردم مي دانند پشت گراني ناگهاني دلار درروزهاي اخير دولت تست
خدايا خودت به داد ما برس با اين بازار ركود وگراني افسار گسيخته ماليات چند برابر ميشود
کاهش مصرف بنزین بخاطر تدبیر بسیار بالای مسئولان بوده که باعث شده ثروتمندان بعلت گرانی بنزین به استفاده از وسایل نقلیه عمومی رو بیاورند! اونهایی رو که در پمپ بینزین ها می بینید همهگی از اقشار ضعیف و کم درآمدند!!!!
مالیات اگر از نهادها و افراد با نفوذ اخذ شود و بر اساس قانون باشد و از درآمد واقعی افراد اخذ شود و به مردم هزینه شود پسندیده است. ولی هیچکدام رعایت نمی شود.
این کاهش مصرف بنزین را به پای مصرف مردم نگذارید قاچاقش کمتر شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر