بازدید 52143

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه 17 آذر 98/ بازارساز دلار 13 هزار تومانی عرضه کرد

بازار ارز دومین روز هفته را با افزایش نرخ دلار توسط صرافی های بانکی آغاز کرده است. تغییر مسیری که نشان می دهد سیاست گذار ارزی به دنبال مدیریت تقاضا در بازار است که شاید انگیزه نوسان گیران را کاهش دهد. هرچند افزایشی‌های بازار به ادامه ورود تقاضا در بازار و در نتیجه رشد بیشتر قیمت امیدوار هستند.
کد خبر: ۹۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 08 December 2019

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه 17 آذر 98/ بازارساز دلار 13 هزار تومانی عرضه کرد

تابناک اقتصادیبازار ارز دومین روز هفته را با افزایش نرخ دلار توسط صرافی های بانکی آغاز کرده است. تغییر مسیری که نشان می دهد سیاست گذار ارزی به دنبال مدیریت تقاضا در بازار است که شاید انگیزه نوسان گیران را کاهش دهد. هرچند افزایشی‌های بازار به ادامه ورود تقاضا در بازار و در نتیجه رشد بیشتر قیمت امیدوار هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز یکشنبه هفدهم آذرماه 98؛ بازار ارز با ادامه روند افزایشی قیمت ها همراه شده است. این روند را می توان بر روی تابلوی صرافی های بانکی و مجاز مشاهده کرد که پس از مدت ها، دلار را در کانال 13 هزار تومان نمایش داده اند. هرچند برخی معتقدند این افزایش نرخ، برای کاهش فاصله نرخ دلار بانکی و آزاد می باشد و سیاست گذار به دنبال از بین بردن انگیزه ورود تقاضای کاذب به بازار است.

در این خصوص رئیس کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرده است که ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز را مد نظر داشته باشند. وی اظهار داشت: این اطمینان را به مردم عزیز می دهم که همچون گذشته بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای برگرداندن ثبات لازم به بازار ارز به کار خواهد گرفت.

حال بر اساس این گزارش، در حال حاضر در دقایق ابتدایی شروع فعالیت بازار، در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12850 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 14250 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14450 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، 300 تومان افزایش قیمت داشته است.

 

نرخ رسمی 47 ارز به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمامی ارزها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه هفدهم آذر ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس  بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۴۸ ریال و هر یورو ۴۶ هزار و ۴۴۷ ریال ارزش گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۰۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۲۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۰۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۱۶ ریال، روپیه هند ۵۹۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۴۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۱۳۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۷۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۶۹۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۵۶۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۷۲ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۷۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۲۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۳۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۸ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۴۶ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۷۸ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۷۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۳۶۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۰۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۰۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۲۴۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۹۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۰۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۷۰۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۹ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
چه کنترلی می کنه رئیس بانک مرکزی واقعا جای تحسین داره، فردا پس فردا مثل رئیس سابق بانک مرکزی میاد میگه بخاطر مسائل و تسویه حسابهای تجاری آخر سال میلادی است نگران نباشد بعد تا آخر سال دلار می ره روی ۱۶۰۰۰ تومن بعد هم به صورت صوری برکنار میشه نفری بعدی میاد و این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت
اقای همتی دلار دیروز ۱۳۳۰۰ تومان راهم رد کرد
پس چه شد قول شما برای افزایش نیافتن قیمت ارز؟
پاسخ شمابه انهایی که توصیه شمارابرای عدم سرمایه گذاری در ارز راپذیرفتند ودلارهایشان رامفت ازدست دادند چیست؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
شما چرا باور کردی قول رو
اااقایهمتی چرا به مردم امیدواری میدید چرادلار را کنترل نمی کنید گدون شدن دلار را نباید کنترل کنید همه اجناس با بالا رفتن دلار بالا رفت این گرونی بانک مرکزی تعزیرات ندارد
با سلام رئیس بانک مرکزی یا باید سخنرانی نفرمایند یا با ملت صادق و شفاف باشد نه اینکه در هاله سکوت فرو بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
خب چی داره بگه
همتی کجائی؟ دقیقا" کجائی؟
من فکر می کنم هیچ دلیلی برای ثابت ماندن یا پایین رفتن نرخ ارز وجود نداره. از طرفی درآمدهای ارزی دولت به شدت کاهش پیدا کرده و از طرفی هزینه های داخلی دولت بالارفته . بنا براین با توجه به قانون عرضه وتقاضا برای یک کالا و کاهش چشمگیر موجودی ارز به عنوان یک کالا برای عرضه، و همچنین افزایش طبیعی تقاضا برای ارز با توجه به انتهای سال میلادی و پس از آن دو ماه بعد افزایش تقاضا برای ارز در پایان سال شمسی ، همچنان نرخ ارز بالا خواهد رفت. پس صحبت های رئیس بانک مرکزی مبنی برا کاهش نرخ ارز درست نیست.
دلار گرون میشه بنزین گرون میشه
بنزین گرون میشه دلار گرون میشه
گرون میشه گرون میشه های های
اگه بخواهید نرخ دلار رو بدون تاثیر پارامترهای سیاسی و صرفا بر اساس نرخ تورم موجود در کشور بدست بیارید دلار باید ۱۳۵۰۰ و کمی بیشتر باشه. بنابراین انتظار از همتی برای کاهش نرخ ارز بصورت مصنوعی بیجاست. چرا که فنر دلار بعد از مدتی در میره و دوباره روز از نو روزی از نو. در مجموع این خانه از پای بست ویران است
تو این مملکت هیچ چیز معلوم نیست نه گرانی نه ارزانی بلا تکلیف هستیم
جناب اقای همتی صحبتی بکنید دلار به گرانترین قیپمت میرسد مگر شما نمی خواهید جلوی گرانی را بگیرد بالا رفتن دلار باعث بالا رفتن همه اجناس میشود
ما از خیلی سالها پیش عادت کردیم مسولین محترم ما هروقت بگویند دلار گران نمیشود بدان گران خواهد شد هروقت بگویند برق نمیرود بدان که برق خواهد رفت و هرزمان بگویند یه کالایی کمبود نداریم حتمی از فرداش کمبود میشه ....
بازار هوشمنده وقتی تقاضا بر عرضه پیشی میگیره و ذخایر ارزی کشور خالیست قیمت ارز افزایش پیدا میکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی