بازدید 14688
۳

افزایش روغن‌ موتور خارجی تقلبی در بازار

در حالی که با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان تولید برند خارجی در داخل ایران نیست، به علاوه با توجه به بالا بودن نرخ ارز، واردات این روغن‌ها هم به صرفه نیست، چنانچه این برندها وارد شوند قیمت آنها بالاتر از قیمت‌های کنونی بازار است، در نتیجه بخش بزرگی از روغن موتورهای برند خارجی موجود در بازار ایران تقلبی هستند.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲ 08 December 2019

بعد از تحریم‌های اقتصادی بسیاری از برندهای خارجی که در داخل ایران حضور داشتند، از این بازار خارج شدند، برای مثال یکی از این شرکت‌ها، توتال است که با شریک ایرانی خود یعنی بهران، شرکت «به توتال» را در ایران تاسیس و روغن موتور توتال را در بازار توزیع می‌کرد، حال یک سال از توقف تولید توتال در ایران می‌گذرد و شرکت به توتال با برند «به تام» همان روغن با کیفیت در زمان حضور توتال را تولید می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که پس از یک سال در بازار روغن موتور، همچنان روغن با برند توتال دیده می‌شود.

البته باید در نظر داشت که برندهای خارجی زیادی در بازار روغن موتور دیده می‌شوند و نمی‌توان تنها به توتال بسنده کرد. در حالی که با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان تولید برند خارجی در داخل ایران نیست، به علاوه با توجه به بالا بودن نرخ ارز، واردات این روغن‌ها هم به صرفه نیست، چنانچه این برندها وارد شوند قیمت آنها بالاتر از قیمت‌های کنونی بازار است، در نتیجه بخش بزرگی از روغن موتورهای برند خارجی موجود در بازار ایران تقلبی هستند.

روغن موتور حاصل روغن پایه و مواد افزودنی دیگر مانند ادتیو است، ادتیو از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده روغن موتور است که هر نوع ادتیو ،ویژگی خاصی به روانکار می‌دهد و این مواد وارداتی است، تولیدکنندگان روانکارهای تقلبی عموما از روغن پایه داخلی و در بهترین حالت از یک تا دو نوع ادتیو وارداتی برای کاهش هزینه استفاده می‌کنند، در صورتی که در یک روانکار خوب از هشت یا نه ادتیو استفاده شده است.

شاید روانکار خارجی تقلبی برای موتور خودرو مشکل بزرگی به وجود نیاورد، اما به دلیل عدم استفاده ادتیو مناسب باعث خوردگی در موتور خودرو می‌شود و با توجه به اینکه مخاطب عمده این روانکارها، خودروهای خارجی هستند، باعث به هم خوردن تنظیم موتور و زیاد شدن هزینه برای آنها می‌شود.این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور منجر به ایجاد هزینه‌های بالا برای خودروهایی شود که موتور حساسی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
چه کسی اینها را وارد میکند؟!
ادیتیو!!!؟
خب بگو "افزودنی"
تابناک لطفاً منتشر کنید تا دیگران مانند من متضرر نشوند.

فروشندگان اینترنتی مانند دیجی کالا همین روغن‌های تقلبی را می‌فروشند. د ک اقدام به فروش کالاهایی از فروشندگان دیگر می‌کند (پورسانتی از سایر فروشندگان می‌گیرد تا کالایشان را بفروشد). در این نحوه از فروش، متأسفانه جنس‌های تقلبی فروشندگان،با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی فروخته می‌شود ولی اصالت کالا در کار نیست. من روغن خودرو که تولید کننده‌اش شرکت داخلی است خریدم. ظاهر بسته بندی اصل هست ولی روغن داخل آن رنگ تیره داشت با بوی بسیار بد (بوی گندی مشابه گازوئیل). به هر متخصصی نشان دادم تأکید کردند که تقلبی است (روغن مصرف شده‌ای که دوباره تصفیه شده است و برای رقیق کردنش - پایین آوردن ویسکوزیته - از گازوئیل استفاده می‌کنند. به خود دیجی کالا اعتراض کردم و درخواست مرجوعی دادم ولی قبول نمی‌کنند. می‌گویند تصویر بسته با تصویر موجود در سایت فروش ما یکی است!!! مهم بسته بندی هست نه محتویات داخل!!! جالب است که کارشناس‌شان می‌گوید نصف روغت خودروی تولید داخل تقلبی است، ولی نمی‌پذیرد که روغنی که فروخته تقلبی است!

به همه خریداران توصیه می‌کنم خرید اینترنتی، آن هم از .بسایتی که فقط واسط فروش کالای سایر فروشندگان هست، نداشته باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل