بازدید 14419
توصیه‌هایی به مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی پس از گرانی بنزین؛

از «ثروتمندان، پزشکان، هنرمندان و صاحبان صنایع» هم «مثل حقوق‌بگیران» مالیات بگیرید، مشکلات حل می‌شود!

این دوگانه هاست که قشرهای ضعیفی را که در تنگنای معیشتی قرار گرفته اند، از وضعیت موجود شاکی می‌کند. درست است شاید این قشر از جامعه لابی‌های سنگینی برای طرح اعتراضات و گرفتن حقوق مسلم خود نظیر آنچه ثروتمندان، صاحبان صنایع، پزشکان، هنرمندان و امثال هم که حاضر نیستند برای درآمد‌های افسانه‌ای شان کوچکترین مالیاتی پرداخت کنند؛ ندارند...
کد خبر: ۹۴۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 10 December 2019

موج اخیر اعتراضات ناشی از افزایش بنزین در کشور فروکش کرد، اما پایان این موضوع به منزله تمام شدن مسئولیت رسانه‌ها در بررسی و تحقیق پیرامون این مساله نیست و از طرفی مسئولان هم حتما وظیفه دارند ابعاد این مساله را با دقت کنکاش و موشکافی کنند و در وهله اول به بهبود وضعیت مردمی که از این شرایط به شدت مورد فشار قرار گرفته اند و معاششان در خطر است، بپردازند.

به گزارش «تابناک»؛ مساله دومی که مسئولان بخش‌های مختلف در کشور باید آن را مورد مداقه قرار بدهند، تفکیک معترضانی است که به دلیل فشار اقتصادی بر زندگی شان به تصمیم اخیر برای گرانی بنزین اعتراض کردند با فرصت طلبان آشوبگری که هیچ گاه فرصتی برای بیان اعتراضات واقعی مردم نگذاشته اند و با کشاندن اعتراضات به اقدامات خشونت آمیز، همیشه این مسیر را به بن بست کشانده اند.

هرچند این بار آشوبگران خیلی هدفمند دست به اقداماتی زدند که در بسیاری موارد حکایت از این داشت که آن‌ها پیش از هر اقدام، آموزش‌های لازم را در این باره دیده بودند. در حقیقت بستن مسیر دسترسی مردم به نقدینگی از طریق تخریب ‌ای تی ام‌ها و آتش زدن بانک ها، با مشکل مواجه ساختن رسیدن مایحتاج روزانه از طریق غارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین هدف قرار دادن دکل‌ها و پست‌های مخابراتی، همه نشان از یک برنامه ریزی دقیق داشت که مسئولان به ویژه در بخش‌های امنیتی باید در این زمینه هشیار باشند.

به هر شکل، اگر بخواهیم حوادث اخیری که به دنبال «افزایش قیمت بنزین» در کشور رخ داد، دسته بندی کنیم، می‌توان سه نتیجه از آن گرفت؛ نخست اینکه بخش زیادی از مردم به ویژه در قشرهای پایین دست و دهک‌های پایینی جامعه به این تصمیم اعتراض داشتند و از آن گلایه‌مند بودند که در جای خود آن را در این گزارش بررسی خواهیم کرد. دومین دسته، فرصت طلبان و جیره خواران سرویس‌های خارجی بودند که بر موج اعتراضات سوار شدند و به قصد ضربه زدن به کشور، اقدامات هدفمندی در راستای تخریب اموال عمومی و خصوصی و غارت فروشگاه‌های تامین مایحتاج مردم انجام دادند.

سومین دسته هم مردمی بودند که شاید بسیاری از آن‌ها زندگی و اقتصادشان از تصمیم اخیر بنزینی متاثر شده، اما مخالف هرگونه اقدامی که منجر به از دست رفتن امنیت کشور و تخریب اموال عمومی بشود، بودند و برای همین هفته گذشته در صفوف به هم فشرده و برای محکوم کردن اقدامات مخرب، تاکید می‌کنیم ـ «محکوم کردن اقدامات مخرب و حمایت از امنیت کشور» ـ نه اقدامات مسئولان به صحنه آمدند.

«مسیح مهاجری» مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز این روزنامه با تیتر «از انبار باروت تا انبان نان» تحلیلی بر شرایط اخیر داشته و نوشته است: حفاظت از نظام جمهوری اسلامی، که امام خمینی فرمودند: از اوجب واجبات است، با وارد کردن فشار بر مردم، قرار دادن آن‌ها در تنگنای معیشتی و برخورد‌های غیرقانونی با آن‌ها تحقق نمی‌یابد. عده‌ای از مسئولان، این کار‌ها را می‌کنند و سپس با استفاده از امکانات رسانه ملی تعبیراتی از قبیل: «مردم بسیار خوب ما» و «ملت فهیم و با بصیرت» تلاش می‌کنند بر کار‌های نادرست خود سرپوش بگذارند.

او با ارائه راهکار‌هایی که می‌توانست در ماجرای سهمیه بندی منجر به اقناع افکار عمومی شود، عنوان کرد: «کسی با اقدام شما برای جلوگیری از بالا رفتن مصرف بنزین مخالف نیست، ولی همه درباره چگونگی آن حرف دارند. افزایش تدریجی قیمت بنزین، پرهیز از دونرخی‌کردن، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مبارزه قاطع با قاچاق سوخت، گرفتن مالیات از مصرف‌کنندگان بیش از حد متعارفی که با کارت سوخت تشخیص داده می‌شود، برخورد قاطع با فرار‌های مالیاتی، پرهیز از ولخرجی‌هایی از قبیل: پرداخت حقوق‌های میلیاردی به مربیان خارجی ورزش آنگونه که اخیراً در ماجرای ویلموتس پیش آمد، کاهش هزینه‌های زائد دستگاه‌های دولتی، فرهنگ‌سازی با پیشتاز شدن خود مسئولان در تحمل ریاضت اقتصادی و ده‌ها راهکار دیگر وجود دارند که می‌توانند شما را به اهدافتان برسانند بدون آنکه به مردم لطمه وارد شود و اقشار ضعیف گرفتار تنگنای معیشتی گردند.»

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی یادآور شده است: «سوال بسیار مهم این است که چرا ترکش تصمیم‌های مسئولان ما همیشه به قشرهای ضعیف و مستضعف اصابت می‌کند و هرگز به مرفهین کوچک‌ترین آسیبی نمی‌رساند؟ به تجمعات اعتراضی هفته آخر آبان نگاه کنید و از خود بپرسید چرا در مناطق بالای شهر تهران حتی یک نفر برای اعتراض به افزایش قیمت بنزین به خیابان نیامد؟ با این تصمیم شما نه سفر‌های خارجی آن‌ها کاهش یافت، نه تفریحات داخلی‌شان قطع شد، نه مهمانی‌های اشرافیشان تعطیل شد، نه بریز و بپاش‌هایشان تغییر کرد و نه مصرف بنزین شاسی‌بلند‌ها و خودرو‌های چند میلیاردیشان کم شد. در مقابل، بسیاری از خانواده‌های فقیر از همان نان خالی بخور و نمیر که گیرشان می‌آمد محروم شدند. آیا همین خطای بزرگ شما کافی نیست که محرومین و پابرهنه‌ها را به صحنه بکشاند و به اعتراض وادارد؟

طبیعی است که در چنین شرایطی، اتفاقات ناگوار هم رخ می‌دهد، سوءاستفاده‌هایی هم می‌شود و دشمن هم اهداف خودش را دنبال می‌کند، ولی چه کسی است که نداند زمینه را تصمیمات شما فراهم کرده است؟»

مهاجری تاکید کرد: «اگر حضرات مسئولان به این واقعیت‌ها توجه کنند به این نتیجه خواهند رسید که ماجرای بنزین فقط یک جرقه بود که به انبار باروت اصابت کرد و انفجار هفته آخر آبان را پدید آورد، انبار باروتی که عملکرد‌های نادرست ناشی از تصمیمات نادرست‌تر به وجود آورده است. تصورتان این نباشد که ماجرا تمام شده و دشمنان خارجی ناکام مانده‌اند. اشتباه اصلی همین است که دنبال پیدا کردن دشمنان خارجی می‌گردید.

مگر یادتان رفته که امام خمینی فرمودند: از خارج کسی نمی‌تواند به این کشور و این نظام آسیبی وارد کند، هر آسیبی وارد شود از داخل خواهد بود؟ سیاست‌هایتان را عوض کنید و به جای انبار باروت جامعه را به انبان نان تبدیل نمایید، در آن صورت می‌توانید مطمئن باشید که به وظیفه خود برای حفاظت از نظام عمل کرده‌اید. مردم را که داشته باشید، دیگر نیازی به تهدید و تطمیع و سخنرانی‌های پرطمطراق این وزیر و آن وکیل و آن فرمانده که فکر می‌کنند هرچه بلندتر صحبت کنند قدرتمندتر جلوه می‌کنند، نخواهد بود، عملتان کار خودش را می‌کند حتی اگر یک کلمه هم نگویید. این را هم بدانید که نان، با خودش دین را هم می‌آورد، چون فرموده‌اند کَادَ اَلْفَقْرُ اَنْ یَکُونَ کُفْراً یعنی وقتی نان باشد، کفر می‌رود و ایمان می‌آید.»

این مساله بسیار حیاتی و کلیدی است که مسئولان برای بهبود وضعیت کشور، صرفه جویی در مصرف و همچنین توزیع هرچه بهتر عدالت؛ جدای از تدبیری که باید در تصمیم داشته باشند، حتما باید به سمت گرفتن از غنی و تقسیم آن بین فقرا بروند، هزینه‌های زائد را کم و آن را برای بهبود وضعیت اقشار کم درآمد و طبقه کم برخوردار مصرف کنند نه اینکه برای یک تصمیم به صورت مساوی دست در جیب برخوردار و غیربرخوردار بکنند.

در روز‌های اخیر بحث‌های زیادی در خصوص گرفتن مالیات از هنرمندان ـ که در همه جای دنیا به سفت و سخت‌ترین شکل ممکن جاری و ساری است ـ شده است، اما در نهایت ممکن است بحث گرفتن مالیات از سلبریتی ها، اینفلوئنسر‌ها و امثال هم نظیر گرفتن مالیات از پزشکان و بستن مالیات بر روی دخانیات و سیگار خیلی سطحی مطرح شود و در نهایت هم به بدترین شکل ممکن که راه را برای دور زدن قانون اخذ مالیات فراهم می‌کند، این موضوع اجرایی شود.

چطور می‌شود که رئیس سازمان امور مالیاتی رسما در برنامه زنده تلویزیونی از فرار مالیاتی چند ده هزار میلیاردی افراد متمول، ثروتمندان، کارخانه داران و صاحبان صنایع سخن می‌گوید؟ قانون اخذ مالیات از پزشکان خیلی نیم بند اجرا می‌شود و حتی برای استفاده از کارتخوان که حتی فروشندگان دوره گرد و دستفروشان مترو هم به آن مجهزند، در مطب پزشکان هزار، اما و اگر مطرح می‌شود؛ اما به کارگران، کارمندان، بازنشستگان و حقوق بگیران که می‌رسد، آن‌ها باید مالیات خود را پیش از دریافت حقوقشان پرداخت کنند؟

این دوگانه هاست که قشر‌های ضعیفی را که در تنگنای معیشتی قرار گرفته اند، از وضعیت موجود شاکی می‌کند. درست است شاید این قشر از جامعه لابی‌های سنگینی برای طرح اعتراضات و گرفتن حقوق مسلم خود نظیر آنچه ثروتمندان، صاحبان صنایع، پزشکان، هنرمندان و امثال هم که حاضر نیستند برای درآمد‌های افسانه‌ای شان کوچکترین مالیاتی پرداخت کنند؛ ندارند. اما همین مردم هستند که پای انقلاب بوده اند و پای کار کشور مانده و خواهند ماند.

نگاهی به اعترضات اخیر که در پایین شهر اتفاق افتاد و حتی کک بالای شهری‌ها هم نگزید، بیانگر عمق ماجراست. مسئولان محترم اگر سراغ حل این دوگانه‌ها بروند و آنچه باید در مورد ثروتمندان، صاحبان صنایع، پزشکان، هنرمندان و امثال هم انجام بشود، انجام بدهند، بسیاری از گیر و گور‌ها حل می‌شود و طبیعتا بسیاری از مشکلات کشور هم به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی برطرف خواهد شد. حتما مردم زیادی در جریانات اخیر اعتراض داشتند که نباید آن‌ها را به فرصت طلبان آشوبگر ربط داد، بلکه باید حرفشان را شنید و برای رفع مشکلاتشان اقدام کرد. بسم الله

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۰۵
دوست بنده تذکر میدهد که روزه خان ها از قلم نیفتد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
منظور ایشون روضه خوانها است .
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
روضه خوان ها که صاحب مملکتند مالیات نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دهنمونو سرویس کردی بابا..تو که هزار بار تا حالا این حرفو زدی لااقل املاشو یاد بگیر دیگه.روضه!روضه!روضه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
روضه خوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
ایمو خوب اومدی!!!
همشون الان به شغلهای بالا رسیدند!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
از روحانیونی که از طریق مراسم گوناگون مدهبی و عاقد .....در امد دارند مالیات کم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
بنیادها و سازمانها و هیئت ها و حوزه های مذهبی و فرهنگی متعدد و رنگارنگ !؟
در بودجه امسال ۲۱۸۰ میلیارد تومان فقط بودجه دریافت می کنند !؟
حدود نیم درصد کل بودجه کشور !؟
البته این ارقام به غیر از درآمدهای دیگری است که آنها مستقیم و غیر مستقیم از اینجا و آنجا دارند !؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
البته که بعضیها در هر صنف و لباسی سو استفاده میکنن.شما نگران نباش
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
داداش تو راست میگی این چیزی که اینا میخونن همون روزه است نه روضه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
روزه خان !!!!!!! کلاس چندمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
بسلامتی ومیمنت دلار شد ۱۴۲۰۰ (البته تااین لحظه ساعت ۱۴:۳۵ سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۹)
همگی باهم جیغ ودست و هورااااااا!!!!!!!
همه دارایی و اموال مردم را هم بگیرین دو نفر اختلاس گر پیدا میشن یه لقمه چپش می کنن. باید جلو دزدی ها گرفته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
مالیات بر عایدی سرمایه عادلانه ترین مالیات و اثر گذار ترین مالیات است و از ایجاد ثروت های باد آورده که هر روز شاهد آن هستیم جلوگیری می کند و روند آنرا متوقف و اصلاح می کند و گردش ثروت در کشور را مدیریت می کند
لطفا برای نمونه قوانین کشور ژاپن را بررسی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
فقط بابک زنجانی دو میلیارد و هشتصد میلیون یورو پول نفت و پول نقد تامین اجتماعی را در زمان دولت دهم بالا کشیده است !؟
یعنی حدود ۴۰۰۰۰ میلیارد تومان
که به میزان کل یارانه های پرداختی یکساله مردم
و ده درصد کل بودجه یکساله کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
12:49
همین سهمیه بندی بنزین توی دولت مورد وثوق شما علاوه بر خسارات جانی ومالی ببین چقدر خسارات در بحث احیای دوباره کارت سوخت و هدر رفت منابع در این چهار سال داشت رقمش بسیار بالاست جالب اینجاست قضیه زنجانی در همون زمان دولت دهم مطرح شد و این دولت اون رو کشف نکرده که انقدر ژست مبارزه با فساد میگیره در نهایت به صحبت های آقای اسماعیلی اگه گوش میدادی میفهمیدی چقدر از مطالبات از این فرد گرفته شده
آفرین گل گفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
وقتی می گوید گران شدن بنزین برای قشر ضعیف دردناک است معلوم است حرف های عوام فریبانه زده
چون این گران کردن بنزین برای قشرهای بسیار ضعیف بسیار سودمند است و ضریب جینی را کاهش می دهد و فاصله طبقاتی کمتر می شود
البته گران کردن با یکباره افزایش دادن فرق دارد
جناب برای ماشینهای بالای 500 میلیون مالیات وضع کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
حرف های مسخره نزنید ...اونی که پولداره ماشین ۵۰۰ میلیونی داره ،حتما درامد خوبی داره،،متناسب با درامدش مالیات بده..همون ادم پولدارم قرار نیست بهش ظلم بشه و از ماشینش،کت و شلوارش،بند تمبونش...مالیات کسربشه دیگه.
فیروزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
این به شرطی است که از قبل اعلام کرده بودند که ماشین بالای 500 باید فلان مقدار مالیات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
فردا پرایدو می کنند ۵۰۰ اونوقت همه باید مالیات بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
چرا 500 از ماشین ها 300 میلیونی هم باید مالیات گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دیروز یک پرادو وی ایکس جلوی چشمم پانصد هزار تومان بنزین زد عین خیالش هم نبود این باید مثل من مالیات بده؟ باور کن اونی که من دیدم اگر پنج میلیون هم پول بنزینش میشد خم به ابروش نمی اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
کی میاد با دست خودش, خودش رو بندازه توی هچل؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
بالای 200!
مافیای کنکور هم باید مالیات بده با سرنوشت میلیونهای جوان ایرانی که بازی میکنن کسی هم که حریف این مافیای چغر و بد بدن هم که نمیشه . حداقل مالیاتش هم بدن
یعنی واقعاً این مسئولین فکر نمیکنن که دارن مالیات رو از قشر ضعیف میگیرن و در مقابل از قشر مرفه مالیاتی دریافت نمیشه ؟!

آخه کجای دنیا اینجوریه ؟!
سلام متاسفانه و صد متاسفانه فقط از حقوق بگیران مالیات می گیرند بنده در حدود پنج میلیون تومان حقوق می گیریم در ماه از بنده حدود 400 هزار تومان ماالیات کسر می شود که در سال حدود پنج میلیون تومان می شود در حالی که با برخی بازاریان صحبت می کردم گفتند یکی گفت برای سه ملیون مالیات سالانه اعتراض کردیم .
وکیلا پزشکا هنرمندا و کارخونه دارا و بقیه پولدارا مالیات نمیدن و همشون هم سوار ماشین ملیاردیو لباس برند و خونه چند ملیاردیو. منم خونم اجاری ماشینم تیبا 92.ناراحت نشین. خودم میدونم اسرافه. بزودی میفروشم بذارم رو رهن. خدایی هم هست. اشکال نداره. پولدارا ایشالا سلامت باشن. من که آدم نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
شما آدم هستی اونا ها آدم تر هستند .ما همه در حقوق شهروندی با هم برابر هستیم ولی بعضی ها برابر ترند
نه آقا این حرف ها چیه؟حیا کن!!!! پزشک مالیات بده؟
مداحان با درامدهای ساعتی 25 میلیون مالیات میدن؟!
امروز روز مقاومت اقتصادی دولت باید نصف دارایی موجود سپرده ها مردم در بانک ها مسدود کنه و بعنوان قرض الحسنه ملت به دولت بمدت 5 سال بدون بهره برای کمک به اقتصاد مقاومتی و نجات ملت از محاصره امروز همه ملت با دادن نصف دارایی خودش به نظام ثابت میکنند که تا اخر ایستاده در قبال امریکا و اسرائیل و عربستان خبیث و همه میدانند با از دست دادن نصف دارایی یرای زنده مانده و حفظ عزت و شرف و جان و سرزمین چیزی نیست البته وقتی از همه گرفته میشه تاثیر نداره چون همه با هم دادن بهمان نسبت
سلام و عرض ادب، آقایون بخدای محمد (ص) ما پزشک ها هم مالیات میدیم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد هم مالیات میدیم، انقدر اعتماد مردم به سیستم بهداشت و درمان رو خدشه دار نکنین با خبرای اینجوری، اگه خیلی دلسوزین مالیات از آستان قدس و مالیات از بنیاد شهید و هزاران سیستم فرار مالیاتی بگیرین و رسانه ای کنین، من یه پزشک توی یه منطقه محرومم با کلی سختی و مشکلات و با مالیات ۱۰ درصدی! اول هم مالیاتمو برمیدارن بعد حقوقمو میدن، اضافه حقوق دولت از ابتدای سال ۹۸رو تو حساب دانشگاه نگه میدارن تا برسه به مبلغی که از مالیات معاف نباشه بعد روی یه حقوق دوبار مالیات میزنن، اما بخدا ما سکوتمون بخاطر حرفه مونه به خاطر سلامت جامعه است لطفا انقدر نکوبین پزشکان رو در اخر باعث مهاجرت پزشکان میشه اینکار و دوباره مثل سالهای خیلی دور باید از هند و پاکستان پزشک بیاریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
ده درصد؟ خوب چرا اینقدر گم یعنی از یک کارمند هم کمتر مالیات میدهید. در عوض چند برابر یک کارمند حقوق میکیرید اشتباه شما اینه که خود را تافته جدا بافته از مردم میدانیددرصورتیکه در کشورهای پیشر فته مالیات خیلی بیشتر باید بدهید
ناشناس
| - |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
خواهشا مردم را از مهاجرات پزشک نترسانید. خودتان خوب می دانید با مافیایی پزشکی موجود ایران بهشت پزشکان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دکتر همکارت که چند تا کامنت پایین تر میگه 65 درصد مالیات می دیم حالا شد ده درصد.اینقدر مالیات ندادید درصدش رو هم نمی دونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
مالیات پزشکان خارج از ایران اینقدر بالاس که طبابت اونجا صرف نمیکنه... پس خیالتون راحت هیچ بهشتی بهتر از ایران برای شما نیس
ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
حضریم همتون رو صادر کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
مالیات برای دکترها خارج از ایران بسیار سنگینه... پس لطفا الکی شلوغش نکن آقای پزشک که برای جون مردم قسم خوردی، اما در حقیق برای پول قسم خوردی
کافی بود بر اساس قیمت خودروها قیمت بنزین مشخص شود برای افرادی که توانایی خرید خودرو با فیمت های چند صد میلیونی و میلیاردی دارند بنزین با قیمت لیتری 10 هزار تومان هم مشکلی نیست و توروم و فشار به اقشار کم درآمد هم نبود اما مشکل اینجاست بیشتر کسانی که خودروهای میلیاردی و خانه های ده ها میلیاردی دارند از خود ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
ایا میدانید ماشین میلیاردی قیمت واقعی اش چند است و چقدر مالیات و عوارض طرف داده ماشین 15 هزار دلاری معادل 200 میلیون حدود 300 میلیون تومان فقط سود و عوارض داده و شما نظرت بازهم باید بده ؟؟؟
مالیات گرفتن از همه که کار درستیه
ولی مالیاتو باید بگیره که مردم قبولش دارن و پاسخگو هم هست و مسئولیت کارهاشو قبول میکنه
راستی اگر اشتباه نکنم امسال چیزی نزدیک به 3000 میلیارد تومن بودجه موسسات مذهبی بوده!!!!!!!!!!!
پس ظاهرا پول هست
یک اقلیتی از پزشکان به خصوص جراحان پلاستیک که نه با معضل کارانه و تاخیر یک ساله آن روبرو هستند نه با مشکل فریز کردن تعرفه مواجه هستند و نه تعرفه خاصی دارند و نه با تاخیر بیش از یک ساله پرداخت بیمه مواجه هستند درامد بالایی دارند که امکان فرار مالیاتی بالا هم دارند و با هیچ طرحی هم امکان گرفتن مالیات از انها نیست. اما مابقی پزشکان به همین دلایل یعنی عدم افزایش تعرفه به اندازه تورم به خصوص در رشته هایی مثل ازمایشگاه که با افزایش ارز به شدت متضرر شده اند ، تاخیر حداقل یک ساله بیمه ها در پرداخت در شرایط بسیار سختی هستند که در مجموع با این مالیات علی الحساب 10 درصد راه حلی جز خارج شدن از پزشکی و دلالی سکه و دلار و سرمایه گذاری در بازارهای کاذب ندارند. علی برکت الله!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
آخی چقدر شما بدبختید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
آقای دکتر عزیز چرا جوک تعریف میکنید حاالا همه میدانیم که جراح پلاستیک مثلا در آمدش از متخصص داخلی بیشتر ه ولی دیگه این به اون معنی نیست که بقیه پزشکان فقیر و بیچاره اند هر کس نیم ساعت وقت بگذارد و در مطب هر کدام از این فقیر بیچاره ها بنشیند با یه حساب خیلی سر انگشتی مشخص میشه که اون تعرفه که میفرمایید در همون نیم ساعت از چند نفر گرفته میشود پس زیاد جای اه و ناله ندارد .
از آقا زاده های بیکار با حساب های بانکی چاق که کار نمی کنند و فقط دور دور میکنند چطور؟از آنها مالیات نگیرند؟

نمی دانم چه مغز متفکری این طرح را بنا کرده که صاحب صنایع و تولید کننده اینقدر مالیات بدهد تا کمرش خم بشود و مجبور شود کارخانه را تعطیل کند تا مالیات معوقه بدهد ولی صاحبان ثروت و مکنت که سرمایه خود رو به صورت ارز و طلا درآورده اند و یا آنان که در بانک خوابانده اند و سود دریافت می کنند مالیات ندهند



با این وضع معلوم است دیگر کسی تولید نمی کند پول را در بانک بدون ریسک نگه می دارد و سودش را می گیرد مالیات هم نمی دهد
اگر مالیات و هزینه های آب ، برق ، گاز و تلفن رو باید برای خرده فروش ها، تولید کنندگان، کارآفرینان، کشاورزان و افرادی که درآمد پاینی دارن حذف کنن و در عوض بر دلالان، مسئولین، ثروتمندان، کارکنان شرکت نفت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها مالیات سنگین وضع کنند تمام مشکلات کشور و شکاف طبقاتی آن حذف میشه و همه مردم هم راضی خواهند بود
دلت خوش؟
متاسفانه در ایران عوارض و هزینه های برق، آب،......... خانه ها و ویلاهای ده ها و صدها میلیاردی تقریبا برابر با یک خانه چند صد میلیونی و یا کمتر در همان شهر است و این عدالت نیست به راحتی قابل شناسایی هستند و نشان دهنده درآمدهای بالا مالکان دارد و کمی هزینه بیشتر هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد اما افزایش قیمت ها و هزینه های زندگی همیشه برای همه مردم برابر انجام می شود مانند سهمیه و قیمت بنزین برای یک پراید و خودرو شاسی بلند میلیاردی برابر است
من پزشک هستم
هیئت علمی تمام وقت
مالیات ما ، دوست عزیز اگر نمیدونی، بدون، 35% تا 65% است!!!!
چقدر خوب میشه از پزشکان هم مثل بقیه مالیات بگیرند، نه بیشتر!!
از کدام شغل چنین مالیات سنگینی اخذ می شود؟
لطفا بطور واضح جواب بدهید
در غیر اینصورت تهمت نزنید که پزشکان فراری از مالیات هستند.
شاید تعدادی از پزشکان دارای مطب از مالیات فرار کنند، اما، چرا من بدون مطب باید جریمه ایشان را بدهم؟
چرا طلا فروش ها زا نمیبینید؟
چرا وکلا را نمیبینید؟ ...
خداییش، کارمند چند درصد مالیات میده؟ هیئت علمی جند درصد؟
منتظر جواب هستم
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
متأسفانه رسانه ها روی پزشکان زوم کردن در صورتی که از هیچی خبر ندارن که بیمه ها پول پزشکان رو نمیدن بیسوادهای
ثروتمند رو نمی بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
طلا فروش ها جای یک مالیات دو نوع مالیات می دهند استاد.شما نمی دونی بدون دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دکتر مراد همه ما حداقل یک بار صابون دکتر ها به تن مان مالیده شده به فرض محال مالیات هم بر دریافتی از بیمارستان می دهید.مالیات حق الزحمه پزشک(دوست ندارم اسمش رو زیر میزی بزارم) اون رو هم مالیاتش رو می دهید؟اون که جدا گانه به بیمار میگید به فلان شماره حساب بریز تا من عملت کنم!اونو میگم!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
شما بفرمایید همون حقوق هیات علمیتون چنده و چند برابر یک کارمنده بعدا در مورد مالیاتش چونه میزنیم.
من با مدرک دکترا در یک رشته و مدرک کارشناسی رشته ای دیگر با 22 سال سابقه خدمت در اداره زیر حکم 7 تومنی دارم شما هم انصافا بفرمایید چقدر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اگر واقعا راست میفرمایید حکمتان را با حذف مشخصات شخصی روی سایت بگذارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟؟
همکار قبلی شما نوشته بود 10 درصد مالیات میده... مردم رو چی فرض کردین شما؟؟؟؟؟؟
ملت بدونن کجا ها خرجش می کنن مهمتره
کل مالیات پزشکان و وکلا و ثروتمندان یک صدم استان قدس نمیشود.چرا اونو نمیگید؟
دولت خدمت گذار از تنها کسی که قبل از پرداخت حقوق مالیاتش را کم میکند کارمند زبان بسته است.!
مالیات پزشکاوهنرمندا وثروتمندا رو هم تمام و کمال بگیرید...اگه دیدید کم اومد از فقرا و بدبختا هم مالیات بگیرید..بازم کم اومد از گوشت و پوست و خون مردمم مالیات بگیرید...از پول نفت و گاز و ثروتای خدادای این مملکت بیشتر میشه؟؟؟نه عزیزم نمیشه...
پاسخ ها
دکتر الکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
تابناک شرم بر تو باد که جمله آخرمو پاک کردی...حیا کن رها کن
دولت به تنها کسی که زورش میرسد کارمند فلک زده است.! واقعا طراحی غلط است
با حرفهای پوپولیستی اخذ مالیات از پزشکا و ... میخوان مردم را ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اینکه پزشک باید مالیات بده
هنرمند هم.. ثروتمند هم و صاحبان صنایع هم... کجاش پوپولیستی بود؟؟
همه فقیر شده اند
پیر شدیم
صاحبان صنایع را به قدر کافی دوشیده اند
فکری کنند که چهار کارخانه باقیمانده تعطیل نشود
همه هم مالیات بدهند با وجود فساد باز هم هیچ چیز درست نخواهد شد
اداره مالیات وزن مودی مالیاتی هم باید محاسبه کنه و قد و وزن در محاسبات در نظر بگیرد کسی که یک نان لواش سیر میشه با دیگری که شش تا بربری نباید مالیات همسان بده
اغنیا به راحتی هرکاری دلشون میخواد میکنند و مستضعفین هم اصلا مستضعف شناخته نمیشوند !!!
همه باید مالیات بدهند و آن هم پلکانی. نه فقط کارمندان ضعیف دولت و یا بخش خصوصی
همه بایستی به نسبت درآمدی که دارند مالیات پرداخت کنند. البته حالا کاری نداریم که پول مالیات میره جیبه کی! که البته اونم معلوم است. ولی همه بایستی مالیات بدهند. ان شاء الله برای رفاه مردم خرج شود.
فعلا زورشان به حقوق های ثابت وضعفا می رسد.....
از نهادهای تحت امر هم بایستی مالیات دریافت کرد.
مالیات از دلالی بیشترین درامد را ایجاد میکند سرک کشیدن به حسابها که همچنان دولت در برابر ان مقاومت میکند در تمام دنیا رایج است و بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه فساد و قاچاق و میلیاردر شدن یکشبه است.
آیا از سلامت مردم مهم‌ترین هست که با انحصار وزارت بهداشت بدلیل کمبود پزشک و متخصص خیلی از جان ها از دست رفته آیا از سلامت مردم مهم‌ترین است که بیمار در مراجعه به پزشک روانه خودپردازها میشه و پول اضافی باید پرداخت کند بنظر شما چرا مطب های خصوصی و بیمارستان های خصوصی اینقدر رونق گرفته؟بغیر از رنج بیماری آیا از سلامت مردم مهم هست که یک وزارت خانه دست یک گروه بنام پزشک افتاده که همشون سهام دار و مالک بیمارستان های خصوصی هستند و در ظاهر برای پیشرفت بیمارستان دولتی تلاش می کنند چه چیزی از دید شما مهم است بله بی تفاوتی بیشتر رضایت پزشکان را تامین می کند
از مداح ها هم فراموش نشه لطفا
انصاف نیست یه کارمند بیچاره از صبح تاشب اسیر و زندانی باشه و کار کنه آخر برج هرچی دربیاره بده بابت مالیات . اگه مالیات جهانیه حقوق رو هم جهانی کنید. ضمنا" کشوری که روی نفت خوابیده نباید انقدر مالیات بگیره . پس پولای نفت چی میشه ؟‌یکی اختلاس میکنه جورش رو ما باید بدیم ؟
چرا پزشکان و اینهای که گفتید باید مالیات ندهد
اینجا ایران است است آزاد ترین کشور برای پول دار ها
واقعا جای بسی تفکر
ایران با تمام دنیا فرق داره
چرا اینقدر گیر دادین به ما پزشکان... مالیات مالیات... نصف حقوقمونو دارین بعنوان مالیات میگیرین.... دیگه چی میخاین از ما...
ایثارگران را نیز اضافه کنید
افزایش مالیات در صورتیکه عادلانه باشد اشکالی ندارد ولی همه هم باید در هزینه های خود صرفه جویی کنند این نمی شود که از مردم مالیات بگیرید و ولخرجی کنید بسیار کسانی هستند که بهر نحو ممکن خود را به بودجه کشور وصل کرده اند در صورتیکه اصلا معلوم نیست اینها چه کار مفیدی انجام می دهند اولین اقدام باید این باشد که نیروهای بیکار در همه دستگاهها تعدیل شوند بسیاری از ساختمانها باید در هم ادغام شوند و ساختمانهای اضافی بفروش برسد بسیاری از کارها باید به مردم سپرده شود هر گونه استخدام باید با سختگیری های فراوان انجام شود مراکز مدیریت دولتی باید تعطیل شود اینگونه مبالغ بسیار زیادی در بودجه صرفه جویی می شود
چرا یکسری مطرب و دلقک باید معاف باشند؟؟؟/
تابناک هم که نطر ما رو نمینویسه. اشکالی نداره. ب ذار وکیلا و دکترا و کارخونه دارا یه وقت از حرف ما ناراحت نشن خدای نکرده و با آرامش تمام سوار ماشین ملیاردیو خونه ملیاردیو و ویلای میلیاردی ایران و خارخ خوش باشن. مالیات هم ندن. برا اینکه ناراحت نشین خدای نکرده آگهی زدم تیبای 50 ملیونی میفروشم. تجملات واسه ما حرامه.
البته حقوق بگیر شغل اشغال می کنه صاحبان صنایع و تولید کنندگان شغل ایجاد می کنند هر قدر به به قشر تولید و صنایع بها داده بشه ناخودگاه قشر حقوق بگیر بهره می بره....
چرا روزه خانها و ارزه نویسها مالیات نمیدن...
برای حذف نفت خام از بودجه کشور قانونی که که اکثر کشور ها اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات برعایدی سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور بعلت نفوذ بعضی ها روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی افراداست
واقعا دیگه شورشو دراوردن.دکتر و وکیل و بازیگرای میلیاردی و کارخونه دارا و گردن کلفتها از هر راهی که بلدن قانون رو دور میزنن و مالیات و عوارض رو میپیچونند اونوقت قشر کارگر و کارمند بدبخت قبل از اینکه 2 قرون بخور و نمیر بش بدن اول مالیات رو ازش میگیرن.دیگه واقعا غیر قابل تحمل شده
باید در این شرایط بحرانی و سخت
از کلبه بنیادها و شرکتهای متعدد و بسیار ثروتمند زیر نظر استان قدس و حضرت معصومه و شاه چراغ و شاه عبدالعظیم و سایر شرکتهایی که در اختیار نهادهای پر قدرت هستند مالیات واقعی و عادلانه و منظم اخذ گردد
چطور از کارمندان و کارگرانی که بالای سه میلیون تومان درآمد دارند
و از مغازه ها شامل بقالی و قصابی و بزازی و اووووو
مالیات و عوارض می گیرید ؟
چرا تبعیض قائل میشوید ؟
واقعا برات متاسفم.اون چیز هایی که باید منتشر کنی رو سانسور می کنی ولی اراجیف و مزه پرانی های کودکستانی بعضی ها رو نشر میدی
بادرود،تنهاراه برون رفت ازبینظمی هاومفاسد، اقتصادی وجلوگیری ازرانتخواری واختلاسهاوویژه خواریهاو...اخذدقیق مالیاتهاازکلیه اقشاریک کشورهم مانندکشورهای امریکاوکاناداواسترالیاو..داشتن امکانات نرم افزاری وسخت افزاری وبنابه تعریفی داشتن دولت الکترونیک وهوشمنددرحوزه های مختلف میباشدکه این پتانسیل متاسفانه تاکنون معلوم نیست به چه علت بامشکل ولاینحل باقی مانده است.
آنقدر اختلاص گر مدیر و مجرب داریم که هرقدر پول باشه بازهم به جایی نمی رسه!
واقعا و واقعا این اشتباهه که با رشد دلار بورس رشد میکنه و با کاهش دلار نزول . این فقط باعث میشه برای تقویت بورس پول ملی قربانی بشه و مردم عادی فقیرتر و فقط شرکتهای دولتی که درآمد دولتی دارن پولدارتر . این خیانت به ریال ملی و مردم عادیه . تصمیم گیرندگان این حرکت باید محاکمه بشن
چرا از وکلا مالیات نمیگیرید که فقط کارشون شده بیزنس ؟!
نخیر، مالیت اگر در جای درست مصرف شود و هر کس و ناکسی جیبش رو با مالیات مردم پر نکند همه چیز درست می شود نه اینکه دنبال منابع جدید مالیات گرفتن باشید
از آستان قدس ،بنیاد مستضعفان ،....هم مالیات میگیرید یا نه
سخنران ها که منبر می روند و پول کلان می گیرند چرا مالیات نمی دهند؟
چرا نظر من رو چاپ نمیکنین. مگه اهانتی کرده ام؟ حتی حق نظر هم نداریم ما؟ گرونی کمر ماها رو شکسته. پول نداشته ام دندونم رو روکش کنم حالا میگه باس بکشم. خدایی هم هست. این حقه که سوار ماشین ملیاردیو بشن و مالیات ندن و من ماشین 50 ملیونی بفروشم که بذارم رو رهن خونه؟ این حقه که خونه ملیاردیو باشه و من دندونم بکشم چون نداشتم روکش کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
اون نظرت رو که باید چاپ کنه نمی کنه بعد این یکی رو که اعتراض کردی میزنه که بگه من خخیلی کارم درسته نظر های مخالف هم چاپ می کنم.برو عموو قدیمی شده این کارا
تابناک خواهش میکنم منتشرکن.چراهمه پزشکارو جمع می بندید؟بله قبول دارم یه گروهی از پزشکا هستن که درامد میلیاردی دارن مالیات هم نمیدن به هیچ صراطی هم مسقیم نیستن باید ازاونهامالیات گرفته بشه اونهم متناسب با درامدشون.ولی ایا همه پزشکا این طور هستند ؟ بنده خودم پزشک متخصص ازمایشگاه(پاتولوژیست) هستم باورکنید پدرمارو دراوردند ,تجهیزات وکیتهای ازمایشگاهی ازخارج وباارز واردمیشن تواین چندساله اخیر قیمت کیتها ودستگاههای ازمایشگاه به طرز وحشتناکی بالا رفته برای یه سرویس ساده و دوره ای دستگاه ,حداقل چهارصد پونصد هزارتومن باید بدیم, حالا تعمیرات ویا تعویض دستگاه که جای خود داره ,ازطرف دیگه تعرفه های ما افزایشی نداشته یک سال هست که بیمه تامین اجتماعی پول مارو نمیده ازطرف دیگه ازمایشگاه مثل مطب نیست موسسه هست وهر ازمایشگاهی طبق استاندارد حتی اگر روزی دوتا بیمار هم بیشتر نداشته باشه , حداقل باید چهارتا پرسنل داشته باشه حالا شما حساب کنید حقوق ودستمزد وبیمه پرسنل رو ,هرسال هم که 20درصد به مالیاتمون اضافه می کنند هزینه مصرف برق وموادو..... که سر به فلک میزنه ,هیچ مرجعی هم نیست که به دادمون برسه ,نظام پزشکی هم فقط هوای جراحها وپزشکای خودشونو دارن. بنده امسال تصمیم گرفتم ازمایشگاهم رو تعطیل کنم .اینطوری حداقل اینقدر استرس نمیکشم والا به خدا اگه به جای سی سال درس خوندن وتاسیس ازمایشگاه میرفتم ارایشگاه میزدم الان وضعم بهتر بود.تابناک خواهشا منتشر کن .
از خبرنگارا هم مالیات بگیرید
اصلا وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی را قبول نداریم. افراد صالح و بی غرض باید منصوب شوند.
دکتری که برای اندوسکوپی 200 نقد میگیره 1300 به حساب منشی اش میریزی چطور میشه ازش مالیات گرفت؟
جلوی دزدی را بگیرید واز پزشکان که مشاورین املاک هم هستند بیشتر مالیات بگیرید مثلا ۷۰ درصد درآمد آنها بعنوان مالیات گرفته بشه اون وقت آمار کنکور تجربی هم درست میشه. همه می خوان دکتر بشن
داداش از صاحبين صنايع؟ اخه اين حرف ميزني اينهمه صنعت وامونده تعطيل شده نابود با چه خط كشي ماليات بدن ؟ برادرم صنعت هست كه توليد ناخالص ميسازه اگر بزاريم ارز اوري ميكنه اگر بزاريم تورم را كم ميكنه وًمشگل بيكاري را حل نيكنه اين چه حرفي هست كه ميزني
اصلا هيچ كسيييي به هزار دليل نبايد در ايران مورد دريافت ماليات بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی