بازدید 6713
۱

هاشمیان: به ویلموتس گفتم شجاعی اخراج می‌شود

دقیقه ۷۵ بود من به ویلموتس گفتم به نظر من مسعود شجاعی در خطر کارت قرمز است. گفت: دو تعویض کردیم و یک تعویض دیگر بکنیم و اگر اتفاقی بیفتد، کاری از دستمان برنمی آید. اما آیا به نظر شما اخراج مسعود شجاعی که یکی از باتعصب‌های ما در این بازی بود، درست بود؟
کد خبر: ۹۴۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 07 December 2019

مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید‌ای کاش اختلافات میان ویلموتس و فدراسیون بعد از دیدار با عراق رخ می‌داد.

به گزارش تابناک ورزشی، وحید هاشمیان که از ابتدای حضور مارک ویلموتس در ایران به عنوان دستیار او در تیم ملی فعالیت می‌کرد، امروز در گفت و گوی تلفنی با برنامه ورزش صحبت‌هایی را درباره شرایط تیم ملی و برخی مسائل دیگر انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

لیاقت فوتبال ایران این نیست

بعد از بازی با عراق رسانه‌ها را می‌خوانم و برنامه‌های تلویزیونی را می‌بینم. انتقاد مثبت می‌تواند کمک کند و این واقعیت است. واقعیت این است شرایط تیم ملی ایران و وضعیت در جدول در حد و انتظار و لیاقت فوتبال ایران نیست. انتقاد‌هایی که می‌شود به حق است و ما باید جایگاه مان بهتر شود.

وظیفه من شناسایی بازیکنان بود

یکی از مشکلات ما ارتباط کم مربیان با یکدیگر بود. اگر همه مربیان باهم بودیم و زیاد جلسه می‌گذاشتیم، مشکلات را حل می‌کرد. یکی از وظایف من دیدن بازی‌های لیگ و استعداد‌های جوان لیگ بود. بازیکنانی که در حد باشگاهی و ملی هستند را شناسایی کنم. من لیستی درست کردم. برای این کار تنها بودم. هروقت ویلموتس می‌آمد بازیکنانی که خوب کار کرده بودند، را به ایشان معرفی می‌کردم و نشان می‌دادم. زمان کم بود برای دعوت کردن این بازیکنان. کار دیگرم این بود که قسمتی از تمرین را به من می‌داد. یک مربی دیگر داریم، آقای فریرا که ۶۱ ساله هستند و زیاد از کارنامه اش اطلاع ندارم. او هم برخی کار‌ها را انجام می‌داد. قرار بود یک آنالیزور بیاید که او هم به دلیل سن بالا نیامد. ارنج تیم را هم روی شناختی که ویلموتس خودش پیدا کرده بود، لیستی به ما می‌داد و نظر ما را می‌پرسیدند. چند بار گفتم بازیکن آماده‌تر داریم و در نهایت ویلموتس انتخاب می‌کرد.

هاشمیان: به ویلموتس گفتم شجاعی اخراج می‌شود

حرفه‌ای نیست پشت سر ویلموتس حرف بزنم

روی نیمکت کار فریرا این بود که تا بازی شروع می‌شد، سیستم حریف چیست. من هم دقت می‌کردم سیستم دفاعی آن‌ها چگونه است. روی نیمکت صحبت می‌کردیم، اما من همیشه گفتم ویلموتس یک شخص خارجی است. اگر او ایرانی بود، راحت‌تر می‌شد صحبت کرد. من به عنوان کمک مربی که کنار او بودم حرفه‌ای نیست بخواهم پشت سرش حرف بزنم. مثلا بگویم اگر سیستم تغییر کند، بهتر است. این درست نیست.

به ویلموتس گفتم شجاعی در خطر اخراج است

بعد از بازی صحبت کردن درباره آن مسابقه راحت‌تر است. میلاد محمدی مقابل عراق آسیب دید و تعویض اجباری بود. دقیقه ۵۲ زمان تعویض نیست. ۶۲ طارمی تعویض شد. او خیلی سعی کرد خودش را برساند و حتی بازی بعد را استراحت کرد تا به این مسابقه برسد، اما توان بدنش زیاد نبود. دقیقه ۶۲ تعویض دوم هم تقریبا اجباری بود. دقیقه ۷۵ بود من به ویلموتس گفتم به نظر من مسعود شجاعی در خطر کارت قرمز است. گفت: دو تعویض کردیم و یک تعویض دیگر بکنیم و اگر اتفاقی بیفتد، کاری از دستمان برنمی آید. اما آیا به نظر شما اخراج مسعود شجاعی که یکی از باتعصب‌های ما در این بازی بود، درست بود؟ به تشخیص کارشناسان داوری و من کارت قرمز اشتباه بوده است. ما پورعلی گنجی را هم داشتیم که کارت زرد داشت. اگر شجاعی تعویض می‌شد و پورعلی گنجی اخراج می‌شد چه می‌شد؟

ویلموتس حداقل ۶۰ بازی روی نیمکت بلژیک نشسته

من نمی‌گویم ویلموتس بهترین مربی دنیا است. اما به هر حال ایشان ۶۰ بار روی نیمکت بلژیک نشسته است. اینطور نیست که کارشناسان ببینند و ما هیچ چیز را نبینیم.

عراق را هم می‌بردیم، این اتفاقات می‌افتاد

من اعتقاد دارم بازی عراق در بدبینانه‌ترین حالت باید مساوی می‌شد. اما الان بازی را باختیم. کرنر را ببینید که چه اتفاقاتی افتاد. طبیعتا بازیکن اشتباه می‌کند. به نظر من اگر بازی را می‌بردیم و مساوی هم می‌کردیم حاشیه قرارداد ویلموتس بازهم تاثیرش را می‌گذاشت. باید این مساله حل می‌شد.

ویلموتس فکر می‌کرد ایران بدقولی کرده

تا جایی که به عنوان یک کمک مربی اطلاع دارم ایران یک بودجه‌ای در فیفا دارد که روی آن حساب کرده بود تا پول ویلموتس را بدهد. در ماه‌های گذشته تحریم‌ها زیاد شد و ایران نتوانست آن پول را پرداخت کند. فراهم کردن این پول برای فدراسیون سخت بود. زمان‌هایی طول کشید تا بخشی از پول ویلموتس را بدهند. او فکر کرد که نمی‌خواهند بدهند و بدقولی شده، اما جای این دعوا‌ها قبل از بازی با عراق نبود. یکشنبه تمرینات شروع شد، پنجشنبه جلوی عراق بازی کردیم. برخی بازیکنان سه شنبه رسیدند. اما برنامه ریزی کردیم چهارشنبه شب اردو شروع شود و پنجشنبه تمرین کنیم، اما سر این موضوع چند روز را از دست دادیم. من واقعا نمی‌دانستم باید چه کنیم.

کاش این اتفاقات بعد از عراق می‌افتاد

کاش این اتفاقات بعد از بازی با هنگ کنگ می‌افتاد یا اینکه دو طرف تا بعد از بازی با عراق صبر می‌کردند. الان هم اتفاق افتاده و باید مسائل حاشیه‌ای و فنی آنالیز شود. کادرفنی باید آنالیز شود. تا ببینند چه میزان اشتباهات بوده تا تکرار نشود. کادرفنی هم باید بازیکنان را آنالیز کند. تیم ملی جایی است که بازیکن باید بدود و تلاش کند. این اتفاقات باید به زودی حل شود و وضعیت کادرفنی برای آینده روشن شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا از وجود خود آقای هاشمیان برای تمرینات تیم ملی تا تعیین تکلیف ادامه همکاری و یا تغییر سرمربی استفاده نمی شود؟! برانکو سرمربی خوب برای بازی های داخلیست یا خارجی. ببینید کی گفتم!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل