بازدید 47674

معاشقه آشكار در پارك‌ها!

ر ـ ثرايي
کد خبر: ۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴ 19 April 2010
دخترك ناي راه رفتن نداشت. چادرش را كه از زمان رسيدن به سن تكليف از سر جدا نكرده بود به بند كيفش گره زده بود و از سر كوچه تا منزل، به دنبال خود مي‌كشيد. مادر به او نزديك شد. با هم وارد حياط شدند او را بغل گرفت، اشك از چشمانش پاك كرد سر او را به سينه چسباند. افتادن اشك‌هاي درشت و داغ مادر بر مقنعه خيس از عرق دخترك، او را به خود آورد، دستان گرمش آرام آرام بالا امد. بي انكه سر بلند كرده، به چشم مادرش بنگرد، اشكها را از گونه‌هاي لرزان مادر پاك كرد. پس از لختي، بغضش تركيد سر بلند کرد به چشم مادر كه مي‌خواست بغض خود را فرو ببرد خيره شد. مادر كه اشك امانش نمي‌داد با تكان دادن سر به دخترش فهماند كه "دختركم چيزي نگو! مي‌دانم چه شده است. امروز نيز مثل هر روز، همكلاسي‌هايت به تو گفتند امل و بي فرهنگ؟ چادر را از دست دختر گرفت و...

هفته گذشته برخی شخصیت‌ها و محافل رسمی توجه مردم و رسانه‌ها را به خود معطوف کردند یکی بحث بدحجابی و دیگری روابط آشکار دختر و پسر در پارک‌ها و رئيس‌جمهور محترم نيز از قطعي بودن زلزله در تهران و تقاضا از مردم براي مراقبت بيشتر و پرهيز از گناه سخن گفت.

چند روز پيش هم رئیس مجمع روحانیون مجلس از احضار قریب الوقوع فرمانده نیروی انتظامی به مجلس برای ادای توضیح در خصوص معاشقه آشكار در پارك‌ها و وضع نابهنجار فرهنگی کشور خبر داد.

همه این اخبار كه گوياي بخشي از وضعيت نامبارك فرهنگي کشور است، از شروع اقدامي دیگر که سه ركن اصلی دارد خبر می‌دهد؛ نخست متدینین و مردمی که از آلوده شدن شهرها به چنین اعمالی ناخرسندند، دوم دخترکان و پسرکانی که هم معصومند و هم مجرم (و من در بخش دوم این نوشتار دلیل این هر دو ادعا را خواهم گفت) و سومي، نیروی انتظامی که هم مظلوم است، هم مدعی و هم متهم و باید تاوان همه بخش‌های فرهنگی را بدهد و به هر دليل سيبلي شده است براي پرتاب تيرهاي مختلف به حدي که این قلم نیز، انتظار حملات بی‌رحمانه در زیر این نوشته را دارد.

هرچند روح اين نوشته دفاعي نيست و چون همه دستگاه‌ها اينجا نيز برخی از روش‌ها قابل نقد است و اين نيرو نيز نمي‌تواند و نبايد خود را در معرض واكنش‌هاي بدبينانه مردم و مسئولان قرار دهد. اگر اشكال در رفتار و روش است، بايد اصلاح شود و اگر مغرضانه و بي‌دليل است، بايد با ابزارهاي ممكن نگرش را اصلاح كند. و ما در یادداشتی پیش از انتخابات با عنوان «درد دل ماشین گشت ارشاد» آنچه باید را در اين باره یادآور شدیم. در این میان عده‌ای پلیس را به کم کاری و دسته دیگر، به زیاده‌روی متهم کرده و می‌کنند. حملاتی که باید نیروی انتظامی را ضمن برخورد اخلاق‌مدارانه و قانونی، اما به کلان بینی و آینده‌نگری و جستن راهکارهای بازدارنده و اقناع کننده وا دارد. و البته باید منصف بود؛ چرا که هیچ کس حتی معاند، بدون پليس مقتدر، روی امنیت به خود نمی‌بیند.

به هر روی در صورت حضور فرمانده ناجا در مجلس، نمایندگان محترم با طرح سوال از فرمانده ناجا درصدد شدت بخشیدن به برخوردها در حوزه فرهنگي، اجتماعي بوده و این خواسته نمایندگان نیز به ناجا منتقل شده و در آینده، برخوردهای ملموس‌تری را شاهد خواهیم بود. اما پیش از هر طرحی در اين باب، توجه به چند نکته ضروری است:

1 ـ پلیس ایران همانند دیگر کشورها اسلحه به دست دارد؛ باتوم دارد؛ قبض جریمه دارد؛ اجرای حدود و تعزیر می‌کند؛ به زندان می‌اندازد؛ شلیک می‌کند؛می‌گیرد و می‌بندد. با كسي شوخي ندارد و در بسیاری از کشور‌ها ـ که ما گاه در قانونمداری حسرتشان را می‌خوریم ـ برنامه‌های ذکر شده که رنگ خشونت دارد، بر اموری همچون روز پلیس و ارشاد و گل به دست مردم دادن و... مقدم است و اگر چه در بیشتر كشورها معمولا برخورد با ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي به پليس واگذار شده است، اما مسائل اخلاقي و عفت عمومي يا همان «امنيت اخلاقي» در کشور ما، هم تعریفی دیگر و هم حساسیتی ویژه دارد.

از طرفي همه اذعان به برخورد لطيف و ظريف و دقيق و متفاوت از يك كار پليسي صرف، در اين حوزه، به ویژه با جوانان و نوجوانان ناآگاه اين مرز و بوم را دارند. با اين وصف چه لزومي دارد كه حتما پليس با همين الگوي پليسي و برداشتي از مدل‌هاي غربي عمل كند؟ مي‌توان سازماني مستقل با سازوبرگي ارشادي و بازدارنده از افراد تحصيل كرده و آموزش ديده با استفاده از انسان‌هاي مسلط به علوم روانشناسي و تربيتي، در سيستم اداري حكومت تعريف كرد كه گرچه زمان‌بر و هزينه‌بر است، اما در دراز مدت كم‌هزينه‌تر و پاسخگوتر از روش‌هاي آزمون و خطاي گذشته است.

2 ـ در کشور ما مسائل فرهنگی به مسائل کلان سیاسی، گره خورده است؛ همچون طنابی که اگر سر آن را به بالا و پایین حركت دهيم تا انتها، موج ایجاد می‌شود و کار به این سادگی نیست که تا یک ناهنجاری دیده شد، همانند جریمه یک راننده متخلف، اینجا هم دست پلیس برای اعمال قانون کاملا باز باشد. البته از نظر قانوني و عملي باز است، اما همين باز بودن دست از نظر قانون و عدم پذيرش از سوي مردم و حتي بسياري از مهندسين فكر و فرهنگ جامعه با بازتاب‌هاي بعدي كه دارد، دست و دل پليس را مي‌لرزاند و يقينا آنان را به يك سردرگمي و پيچيدگي در اقدامات دچار كرده، نهايتا به روش‌هاي متفاوت و مختلف مي‌كشاند؛ اينجاست كه هيچ‌كس از پليس راضي نيست و گاه به اتهام زياده‌روي و گاه به كم‌كاري زير سوال مي‌رود.

 امروزه موبایل، بلوتوث و اینترنت و ماهواره‌ها، بی‌رحمانه بر اقدامات ناجا زوم کرده‌اند. آنچه خروجی این نشست‌ها و سوال و جواب‌هاست، باید با ظرافت، دقت و فراگيرانه، همه جوانب را مد نظر قرار دهد تا اقدامات ناجا به واکنش‌های منفی دیگر در جامعه سوق داده نشود و در نتيجه هدفي كه همه دلسوزان جامعه در پي آن هستند، به دست آيد. اگر در حوادث پس از انتخابات اقدام عده‌اي اندك وجهه ناجا را تخريب كرد، قطعا در اين وادي عام، مشهود و دشوار لغزش‌گاه‌هاي فراواني براي كاركنان ناجا ـ كه آنها نيز برخواسته از همين جامعه‌اند ـ وجود دارد.

3 ـ رهبر معظم انقلاب در حوادث اخير، به حق از دو پهلو موضع گرفتن جريانات سياسي، انتقاد كردند. در مسائل فرهنگی نیز موضع‌گیری دولتی که پرچم صداقت و اصولگرایی و بازگشت به ارزش‌ها را علم کرده است، باید شفاف و بی‌پیرایه باشد. دولتي مي‌رود و ديگري مي‌آيد اما پليس و قانون ماندگارند. بايد با مردم و نهادهاي مربوطه شفاف بود تا شاهد دعواي ديگري ميان دولتيان به عنوان مخالف و مدافعين طرح يا مجريان نباشيم. آنچنانكه در سال 86 با آغاز طرح امنيت اجتماعي، اظهار نظر و مقالات سخنگوي محترم وقت دولت را به نظاره نشستيم و مجلس محترم بايد پیش از هر اقدامي براي هر اقدام جديدي از سوي پليس،‌ از دولتيان محترم تضمين بخواهد. دوپهلو حرف زدن از یک برنامه آشکار که مردم کوچه و بازار هم آن را می‌بینند و هم اصل و فرع آن را درك مي‌كنند، آن هم پس از آغاز طرح، هيچ پيامي جز القاي برائت خود و در نهایت توپ را به زمین ناجا و سلسله مراتب بالاتر ناجا انداختن ندارد. البته پيش از شروع هر طرحي، بايد هم رسانه ملي و هم مخالفين به بحث و نقد بپردازند؛ اما در زمان اجرا صدماتي كه به مردم و جامعه وارد مي‌شود، بيشتر از منافعي است كه مخالفين درصدد كسب آن هستند.

4 ـ نكته ديگر آن است كه ناهنجاري‌ها و رفتارهاي خلاف عفت عمومي كه در چشم نيروي انتظامي و مجلس و دغدغه داران دين مردم به عنوان منكر از آن ياد مي‌شود، امروزه در بين برخي از خانواده‌ها و نتيجتا در ميان جوانان ديگر به عنوان منكر شناخته نمي‌شود. يعني اگر جوان مسلمان حقيقتا بداند اين يك كار خلاف شرع است، از آن دوري خواهد گزيد. اما كيست كه اين رفتار را براي او به صورت ماندگار تعريف كرده باشد. از طرفي شيطان به حكم قسمي كه خورده است، آن عمل را زيبا جلوه مي‌دهد و از سوي ديگر اين جوان به جز چند كلمه خشك و سرد كه در كتاب‌هاي مدرسه خوانده، در هيچ سينما و تلوزيون و مجلس و محفلي به حقيقت زشتي عمل آگاه نشده است.

مهمتر از برخورد نيروي انتظامي در این مقوله، فلسفه وجودي انقلاب اسلامي كه نهادینه کردن بنيان‌هاي فكري و فرهنگي در قلب و روح تك تك افراد جامعه است، مي‌باشد. و البته در کنار آن، امور قلبی اقدامات نیروی انتظامی برای معدود هنجارشکنان لازم خواهد بود. اما واقعا چه رخ داده است كه جوان امروزي، منكر ديروزي را معروف مي‌شمارد و گاه در برابر قانون و مجري آن مي‌ايستد؟ دستگاه‌هاي متولي فرهنگ كه نيروي انتظامي علي القاعده بايد آخرين آنها باشد، كجا هستند كه اين نيرو نوك پيكان فرهنگ‌سازي آن هم از نوع رفتار پليسي شده است؟ يقينا بخشي از اين چرخش، حاصل نفوذ رسانه‌هاي بيگانه و ابزار ارتباطي امروزين است كه شايد در آينده هيچ كنترلي بر آن نتوان داشت. اما راهكار ما متناسب با آن هجوم نبوده و نيست. چه شده است كه در جامعه با حجاب و چادري مي‌شود اُمّلي و بي‌فرهنگي؟

5 ـ اما مهمتر از همه، برنامه‌هاي رسانه ملي است كه اگر چه به اعتقاد برخي از كارشناسان تلویزيون خودي، در حال گم شدن در دل هزاران شبكه ماهواري جهان است، اما نبايد خود را ببازد و رنگ عوض كند. در اين رسانه متاسفانه هر روز شاهد دورتر شدن از اخلاقيات هستيم. شاهديم كه حتي مجريان خبر رسانه ملي متاسفانه در حال پوست انداختن و همرنگ شدن با مجريان آن سوي آب هستند. كافي است نگاهي به اجراي خبرها به ويژه دو تن از مجريان نيمروزي و شبانگاهي شبكه يك ـ كه به جهت حرمتشان از نام بردن معذورم ـ بيندازيم. حتي ادب و اصطلاحاتي كه با انقلاب تولد يافت، كم كم از فرهنگ رسانه در حال از بين رفتن است.

به جاي سلام برادران و خواهران، سلام آقايان و خانم‌ها جايگزين شده و اگر همين جور پيش بروند، از آنجا كه اكثريت جامعه را جوانان تشكيل مي‌دهند گفته خواهد شد: سلام پسران و دختران! به جاي نگاه مهربانانه و حيامند و بي‌ريا و رو راست بودن و صاف نشستن، نگاه‌هاي خشن، تند، بي‌عاطفه و بي‌محابا جايگزين شده است. گويي آنقدر حركات و سكنات و اشاره با دست و كج نشستن و به اين سوي و آن سوي چرخيدن به آنها ديكته شده و به تعبيري، اجبار به آزاد بودن چندش آور با بيننده،‌ به اين عزيزان القا شده كه آدم نمي‌داند اين يك برنامه خبري است يا يك نمايش بي سر و ته! بايد توجه كرد فرهنگي كه با انقلاب زاده شد (نه همه آن، ولي بخش بزرگي از آن) ريشه در ادب و حياي نجيبانه و اصيل ملي و ديني ما داشت كه با از بين رفتن طاغوت، زنده شد. اينها موارد جزئي و شايد خارج از بحث باشد، اما همه و همه معجوني مي‌سازد از فرهنگ وارداتي غربي كه اگر بومي‌سازي نشود، به خيال تنوع و جذب مخاطب، ناخودآگاه به تغييرات فرهنگي بنيادين كشيده خواهد شد.

از آنجا كه بسياري از كاربران عزيز تابناك به طولاني بودن نوشته‌هايم ايراد مي‌گيرند، ادامه بحث را به فرصت بعد وامي‌گذارم و براي رفع خستگي مطلبي را در همين باب متذكر مي‌شوم:

از چند ماه گذشته تا كنون به‌ اندازه‌اي عزيزان مجري خبر، خصوصا بخش خبري 19 و 14 به نشستن كج و نيم رخ در تلوزيون و نشانه گرفتن مخاطب با اشارات دست، اصرار دارند كه به يكي از دوستان نقاش خود گفتم: كاريكاتور هم مي‌كشي؟ گفت نه! چطور مگر؟ گفتم: خواستم كاريكاتوري بكشي از اين مجري عزيز، در حالي كه پشت به دوربين نشسته است، به زحمت سرش را 180 درجه برگردانده و به دوربين نگاه كند تا شايد تنوعي در خبرش پيدا شود...

Zarreh26@yahoo. com
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
تابناك حالا كه سردرد دل راباز كردي از برنامه نور چشمي 20/30هم بگو كه قر و اداهاي خانمهاي مجري باپاشنه هاي چند سانتي شان شاخ ادم را در مي اورد.امالقراي جهان اسلام و اين همه ابتذال؟
"الناس على دین ملوکهم‏"، وقتی جوان اینهمه تناقض در رفتار و کردار مشاهده میکنه نتیجه ای غیر از این انتظار دارید؟
احسنت
نفرين بر ترويج كنندگان بدحجابي!!!
رادیو - تلویزیون که شورشو درآورده . توی برنامه رادیوییی مجریان زن با همدیگر وبا مردان شوخیهای زننده ای می کنند.مثلا" مجری زن به مهمان مرد برنامه میگوید که چقدر خوش تیپ هستید؟ آیا اینها مناسب رسانه ملی است.
در ضمن داستان کوتاهی که در پارگراف اول نوشتید، بسیار جذاب واثربخش بود، این قبیل دختران متاسفانه حالا خیلی کم شده اند
خیلی بیمارید بخدا. سلام آقایون و خانمها آخه فساد میاره؟
گیرم ظاهر جامعه رو درست کنید خب باطنش دست شما نیست که! میشه یه غده چرکی که یه روزی بدتر سر لاز میکنه و مردم رو از ارزشها زده میکنه.
نظرات خوانندگان را منتشر نکردن یعنی اوج مزدوری .
خوش به حالت آقا یا خانم ثرایی که می تونی بنویسی، من نوشتم و برا 15 تا خبرگزاری فرستادم هیچ خبری نشد، چون از خواص نیستم مثل شما.
عمق فاجعه بيشتر از اين حرفهاست. حاكمان كشور كلاه خود را بالاتر بگذارند.
باید دنبال علت گشت نه معلول
حالا كفش پاشنه بلند خانمهاي مجري كه يه جوري بي خيال بشيم (مثلا بگيم خود نمايي جزئي از وجودشونه) زير ابروي برداشته (آخه يكي مثلا ابروهش خيلي پره، بر ميداره كه قيافش متعادل بشه اونم نه اينكه تابلوش بكنه ولي بعضي از اين آقايون كه ابروهاشون مشكلي هم نداره اببرو برميدارن كه بگن ... ) شده و پيراهن صورتي روشن و كت قرمز و كمر باريك و كفشاي انچناني و بعضا لحن صحبت خاص و حركات ... برخي از اقايون مجري رو چي بگيم.
بگيم اونها هم جزئي از وجودشونه!؟
يا اينكه بگيم جزئي از وجودشون مشكلات اساسي داره...
با عرض سلام
بنده به عنوان کسی که بیش از 10 سال در این زمینه ها مطالعه و تحقیق داشته ام ، همیشه و همه جا گفته ام که اصلی ترین مشکل ما اینست که خودمان به بی حجابی مشروعیت داده ایم آن هم با استفاده از کلمه بی معنای "بد حجاب" .به عقیده من حجاب یک امر نسبی نیست که بگویم حجاب یکی زیاد است و مال یکی کم.یک فرد یا با حجاب است و یا بی حجاب و این بین چیز دیگری نمی توان نعریف نمود چرا که با تعریف حجاب در تضاد خواهد بود.متاسفانه الان دو واژه بد حجاب و شل حجاب در جامعه مصطلح شده اند که شدیدا به بی ججابی مشروعیت می دهند.طرف پیش خودش اینظور فکر می کند که من که بی حجاب نیستم یک خورده حجابم شله.و امان از این یک خورده ها...
این را هم بگویم که حجاب = چادر نیست.البته چادر - به معنای واقعی کلمه - حجاب برگزیده است. در وافع به عقیده من چادر یک تفکر است نه صرفا یک لباس .بنابراین ممکن است کسی از این چادر هم استفاده کند اما بی حجاب باشد
نمي دونم تا کي مي خواهيم با اين اختلاف نظر ها که همشون هم منطقي به نظر مي رسن سرگرم باشيم. اين همه صاحب نظر جامعه شناسي داريم چرا استفاده نمي کنيم چرا نمي خواهيم ياد بگيريم که روش هاي علمي مي تونه به ما کمک کنه اين همه راه برخورد رو رفتيم مگه جواب داد؟ اين راهش نيست همه دارن فقط ماهواره نگاه مي کنن اسلام از دست رفت؟ بيدار شين. اين روش ها جواب نمي ده.بايد وضعيت جامعه توسط جامعه شناسان تجزيه و تحليل بشه هم خانواه هاي مذهبي راست مي گن هم اونهايي که دوست دارن اونجوري که دوست دارن زندگي کنن زندگي کنن. چرا اين همه تنش داريم چرا اين همه داغونيم يه نگاه به مالزي بندازين چي بيشتر از ما دارن؟
بابا برید کشکتون رو بسابید. جهان با چه سرعتی داره پیشرفت میکنه شماها هنوز یه مسئله جنسی واستون حل نشده،آخر سر همین جوریم میمیرید.
همانگونه که سالها طولکشیده تا برهنگی مد شده است باید گروهی فرهنگی دانا و صبور سالها تلاش کنند تا بدی های این پدیده به جوانان شناسانده شود با بگیر و ببند و پلیس بازی هم نمی شود ـاجازه دهیم پلیس به مسئولیت اصلی خود که امنیت شهرها ست برسد هیچکس از برخورد خشن پلیس با دزدان مزاحمین نوامیس واشرار ناراحت نمی شود تازه همه احساس امنیت می کنند ولی برخورد پلیسی با پسران ودختران به دلیل مسائل اخلاقی هزار اما و اگر دارد بیاییم پلیس را از وادی مسئولیتهای روشن و پذیرفته شده اش به اما واگرهای بی حاصل نکشیم فرسوده اش نکنیم...
با سلام
ما نفهمیدیم که موضوع مقاله شما چه ارتباطی با تصویر و معاشقه در پارک داشت و شما به دنبال چه بودید.
جه مطلب سست و بی بنیانی! نویسنده محترم صرفا چند جمله پراکنده و موعظه های نه چندان واضح نوشته است. اصلا مشخص نکرده منظورش از "معاشقه آشکار در پارکها" دقیقا چیست و از سوی دیگر بالطبع هیچ راهکاری هم برای موضوعی که مطرح نشده نمی توانسته ارائه کند. تابناک لطفا مطالب قوی بنویس.
عجب طرز فكر وحشتناكي!! از كجا رسيد به كجا؟؟ اصلاً بهتره بگين از اين به بعد يك گوني بكشن رو سر مجريان خبر تا ملت از راه به در نشن خدايي نكرده!!!!
زلزله که بیاد خشک و تر با هم میسوزند؟ آیا این عدالته؟
یاااااااااااااااااا الله تصویر برداران صدا و سیمای جمهوری اسلامی !!! ایران بالا غیرتا دوربین هایتان را روی خانم ها علی الخصوص جوان زوم نکنید بارها مشاهده کرده ام در مراسمات و نماز جمعه ها خانم هایی که محجبه و ... هستند دوربین روی آنها زوم می شود ولی تا به حال ندیده ام در مراسماتی که عرب ها برای سخنرانی سید حسن نصر الله جمع می شوند لحظه ای خانمی را نشان دهد
متاسفم براتون!!!!
واقعا که مقاله بی سرو ته و مسخره ای بود!
سلام تا نیاز طبیعی پاسخ نگیرد وضع از این هم بد تر میشود راه حل اشتغال مسکن و ترغیب به تشکیل خانواده ولا غیر
ای تابناک نامرد تا به حال کلی نظر از خودم در بکردم هیچ کدوم رو نمی زنید خوب بگید نمی زنیم مردم رو سر کار نگذارید
ناهنجاری در گفتار و کردار و سیاست بازی آقایان در سطوح عالی کشور است ، قطراتی از این به لایه های پایین جامعه تراوش می کند آنوقت مرم بی نوا باید تاوانش را بپردازند
استاد حائری شیرازی امام جمعه ی سابق شیراز در یکی از خطبه های اسفند 86 با اشاره به روایات و آموزه های اسلامی به صراحت تمام زنای آشکار را زمینه ساز زلزله و قضاوت ناعادلانه را زمینه ساز خشکسالی عنوان کرد. در سال 89 بیاییم با هم عهد ببندیم که مانند پیامبر خاتم که طبیبُ دوارٌ بطبّه بود (پزشکی که با داروهایش دوره گردی می کرد تا به مداوای امت بپردازد )ما هم در دعوت به خوبی ها حیا نکنیم، ما هم در پیشگیری از بدی ها شرم نکنیم. با خلق خوش و زبان نرم و استدلال محکم مردم را و بویژه جوانان را با خدا آشتی بدهیم،
آهای اهالی قلم! آهای اهالی بیان! آهای اهالی هنر و خلاصه آهای اهالی بهشت! مگه یامان رفته که حافظ پدرمان را اهل روضه رضوان معرفی کرد؟! مگه نمی بینید که شیطان داره مسافرهای ایستگاه بهشت را می بره جهنم؟! پس چرا ساکت هستید شما هم جار بزنید. مگر یادمان رفته که اگر خاموش بنشینیم گناه است؟ فقط جمله ی زیبای مرحوم سید شرف الدین جبل عاملی یادمان باشه که: لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشرت الضلاله.
کسی که نظر میخواهد باید برای نمایش آن هم مرد باشد
خاک تو سر متحجرتون
Divaneh
یکی نیست یقه ی این سازمان ملی جوانان رو بگیره با این کلیپای فرهنگیش!
منظور از این همه حرف این بوده که رابطه پسر و دختر ممنوع بشه که هرگز هم با برخورد پلیسی نتیجه نمیده چون این موضوع از هر جا جلوشو بگیری از جای دیگه سر در میاره چون توی نهاد ادم هست .قبلن که ماهواره و اینترنت هم نبود و سی دی و ویدیو هم نبود بازم این معظل وجود داشت . پس بهتره حرص این چیزها رو نخورد و بیخیال شد . چرا فکری برای معظل اعتیاد جوانان به مواد هستی بر باد ده مثل شیشه و کراک نمی کنن که روز به روز بیشتر میشه و باعث بدبختی خانواده ها میشه .
آره چند تا بچه رو بگيرن ادب كنن ولي مفسدين في الارض و چپاول گران بيت المال آزاد باشن عيبي نداره . بالاخره خداي ما هم بزرگه . نوبت ادب كردن بعضي ها هم خواهد رسيد !!!
آفرین گند زدین به علم تکتونیک و زمین شناسی ، رابطه گناه و زلزله یعنی چه؟ پس مردم بم که زلزله آمد گناه کارند و مردمان تل آویو و عشرت کده های تایلند که در آنجا زلزله نیامده پرهیزگارند ؟ خجالت هم خوب چیزیست ، از روی نادانی هر حرفی را چاپ نکنید
خوب مگه چشونه
فقط ميگم اميدوارم ايران از دست شما مغز پوسيده ها با اين افكار عفن قرون وسطي اي رها شود
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است . حالا گیر دادین به مجریای صدا و سیما که چی؟ مردم همین تنوع نصفه و نیمه رو هم نداشته باشن؟
واقعا فکر میکنید مشکل مملکت ما این چیزهاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(واقعا که)
اینکه الناس علی دین ملوکهم رو فقط تنها جهت رفتار صحیح بگیریم ،جداً درسته؟اینطوری که همه رفتار های غلط توجیه میشه. افراد خودشونم باید پذیرای درست عمل کردن باشن،چه جامعه همراه باشه چه نباشه،مشکل حجاب ریشه ای تر ازین حرفاست،پس غلطه یکی از دلایلش رو بزرگ کنیم و به جای همه جا بزنیم.
چرا نمي گويد ظلم زياد شده .كه فقط رابطه دو دختر وپسر را علم كرده ايد
چرا نمي گويد بستر ازدواج براي جوانان نيست چرا نمي گويد جوانان بيكارنند .كه فقط انها را متهم مي كنيد
وقتی تمام فیلم ها و سریال های ما بی غیرتی و مشروعیت روابط دختر و پسر را نمایش می دهد و قبح شکنی می کند و فقط افرادی خشک مقدس بی سواد را با ظاهرهای اسلامی نشان می دهد چه انتظاری از جوانی داری که در خانه خود ماهواره هم دارد
به نویسنده پیشنهاد میکنم یه کم مطالعات روانشناسیشو بیشتر کنه. با این پیشنهائات راه به جائی نمیبریم. سطح اخلاقی جامعه ما نه فقط در این زمینه که در تمام امور به شدت تنزل یافته و اقدامات اساسی و زیربنایی در طول یک نسل شاید بتونه دردی رو دوا کنه نه گشت ارشاد و نیروی انتظامی!
مگر اين نوجوانان و جوانان به ظاهر خطا كار متولدين چند نسل پس از انقلاب نيستند ؟ چرا حكومت اسلامي در پياده كردن احكام اسلامي حتي ضعيف تر از قبل از انقلاب است . تشكيل تيم ارشاد و زدن و دستگير كردن و ... اگر راه حل بود كه تاكنون جواب داده بود. حكومتي كه نام اسلام را يدك مي كشد بايد بداند هر حركت درستش و همچنين هر حركت غلط آن به پاي اسلام نوشته مي شود. حال به عملكرد حكومت در اين سه دهه بنگريد شايد علت دور شدن نسل هاي انقلاب از دين بيشتر روشن گردد. بواقع تحت اين عملكرد چند نفر به اسلام گرويده اند و چند نفر از دين دور شده اند. واي به حال آن روزي كه عملكرد حكومت باعث دور شدن مردم از دين و گسترش بي ديني به اشكال مختلف در جامعه گردد.
سریالای صدا وسیما را بگو که چه افتضاحه
بزنگاه رضا عطاران یادتونه؟
واقعا كه شورش رو در اوردند خيلي شبيه شبكه ماهواره شدند. ما بايد اصالت خود را حفظ كنيم . آقايان كه ريش ها را ميتراشند خانم ها هم كه ....
به نظر من خانمها نبايد مجري شوند يا حتي الامكان چادر بسيار مناسب و پوشيده داشته باشند
وقتی امور اجتماعی وفرهنگی و اخلاقی به اشتباها پلیس واگذار میشود مطمئن باشیدنتیجه بهتر از این نمیشود
اگه جرات داری نظر ما رو هم بذار لطفا
آقایون تا کی میخواین نظر خودتونو به همه تحمیل کنین؟ شاید کسی نخواد حجاب داشته باشه مگه شما رو توی قبر اون می ذارن که حرص و جوش می خورین؟
هرگناهي درلسان روايات عوارض جانبي خودرادارد . بايد ريشه بيماري را خشكاند . بايد ديد چه گناهاني رواج پيداكرده كه مردان وزنان ما بي غيرت شده اند. سري بزنيم به خانه امام زمانمان وببينيم او چه مي گويدو ازما شيعيان خود چه مي خواهد
اللهم عجل فرجه
"معاشقه آشكار در پارك‌ها" حوب اشکالش چیه
تافرهنگ اهل بیت درجامعه حاکم نشودوضع ازاین بهترنخواهدشدکه روز به روز بدترخواهدشد
کاش از مجریان مرد زن نمای تلویزیون هم می نوشتید
زیر ابرو برداشتن واسه بعضیاشون که امگار اصلاً عیب نیست. شبکه سه آخرشه
بابا تابناک جان ؟
یعنی این یادداشت اصلا نظر موافق و مخالف نداره ه ه ه ه ه؟
نمی دونم بالاخره ما جوونا باید چیکار کنیم؟اگه بخوای یه عشق پاک هم داشته باشی متهم به بدترین صفت ها میشی !!!
رطب خورده كي منع رطب كند. لطفا سري به حواشي زندگي خوديها بزنيد
یه نگاه کلی به برنامه‌های اجتماعی و کودک و همچنین سریال‌ها و فیلم‌های صدا و سیما در ده سال گذشته تا امروز بندازین تا بفهمین که علت‌العلل همه این بی‌فرهنگی‌ها همین سیاست‌های سراپا اشتباه این سازمان است.

امام راحل(ره) صدا و سیما رو دانشگاهی می‌دونستند که اگه درست عمل کنه می‌تونه کشور رو از نظر فرهنگی بیمه کنه و اگه بد عمل کنه،‌همه‌ی پایه‌های فرهنگی ایلامی و ایرانی رو به قهقرا بکشونه........

چرا همه سراغ بچه‌های فداکار و مخلص نیروی انتظامی میرن؟
چرا کسی وضعیت سریال‌های صدا و سیما رو که عشقبازی و بی پروایی رو یاد می‌ده و تبلیغ می‌کنه به چالش نمی‌کشند؟

روزی همه ما باید پاسخگو باشیم.
این مسائل به من ربطی نداره!!!!!!!!!!
بیچاره ماموران نیروی انتظامی باید چندین ساعت بدون هیچ دستمزدی سرپا یکجا بایستند و تذکر بدهند آخر هم همه کاسه کوزه ها سرآنها شکسته می شود آخر کا فرهنگی که دست نیروی نظامی نیست نظامی باید با مجرمان و متهمان برخورد کند
آقا اصلا بگه دخترا و پسرا، نیم رخ بشینه به دوربینم نگاه نکنه... اگه شما با این جمله و نحوه اجراها دینت از دست میدی ... بده برادر من که اون دین به دردت نمیخوره نه این دنیا نه اون دنیا.....مشکل ابتذال الان جامعه رو به چه چیزهایی ربط میدین خدا......اینقدر این فساد اخلاقی ریشه دوونده در لایه های مختلف اجتماع که چنین چیزهایی ذهن برخی رو درگیر میکنه !!!! آن کسانی که دین به ورطه نابودی کشوندن بیان جلو و جواب بدن... بما که جواب نمیدن... اما یه روزی هست که به خدا جواب خواهند داد و راه فراریم نیست براشون...
اين آقا يا خانم ثرايي دوست نقاش هم دارد؟ بعيد مي دانم چون اگر داشت به او مي گفت كه نقاش و كاريكاتور كشي خيلي با هم فرق دارند. اين دقت نظر و وسواس در جزئيات حركت مجريان تلويزيون بعنوان فاصله گرفتن از ارزش ها با اين سطح اطلاعات جالب است! اگر ممكن است نظرشان راجع به ماجراي كهريزك و ارتباط آن با ارزش هايي كه به آن معتقدند را نيز اعلام كنند تا امثال بنده از دقت نظرشان مستفيض شويم.
صدا و سیمای ما ایراد و اشکالات اساسی زیاد دارد که اگر درج کنید می نویسم. که البته تقریبا مطمئنم چنین جسارتی ندارید.
صدا و سيما نقش اصلي رو داره !
هميشه بد بخت بيچاره ها يا مادربزرگ ها رو با چادر نشون مي دهند!
روابط دختر و پسر كه ديگه نگو!
دوره انشا نوشتن تمام شده عزیز برادر! ماهی از سر گنده گردد نی ز دم !!!!
من خود م یه فردی ام که به ابتذالات صدا و سیما همیشه انتقاد می کنم و ...
اما می دونید گیرداد ن به یه چیزهاییکه نه شرعا مشکل داره نه عرفا خیلی بده و یه جماعت کثیری رو زده می کنه . حالا آقایون خانوم ها یا همون د خترا پسرا چه اشکال شرعی داره ؟ یا چرخید ن ؟! واقعا نباید این قدر دگم برخورد کرد .
من هم ربط متن رو با عنوان نفهمیدم .
ما به جای این که مغز سریالها و برنامه هار و درست کنیم به ظاهرشون گیرمیدیم به نظر من هر چیزی ک ه د رچهارچوب شرع باشه حتی اگه الگو گرفته از غرب باشه برای جذب مردم اشکال نداره خود من این تیپ اجرای اخبار رو می پسندم و اشکال شرعی بهش وارد نمی بینیم .
بحث زیر ابرو برداشتن بازیگرا و مجری ها یا لباس تنگ آقایون یا ناز و عشوه های مجری زن باید کنتر ل شه نه واژه ی خانوم ها آقایون یا چرخید ن با صندلی !!!!!!!!! یه کم متعادل تر نگاه کنید که هر دوقشر موافق و مخالف با لذ ت و اندیشه مطلب رو بخونند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی