بازدید 2336

افزایش قیمت نفت به بالای 61 دلار

با افزایش احتمال کاهش حجم تولید نفت اوپک، قیمت نفت خام به 61.08 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 03 December 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که اوپک و هم پیمانانش در نشست این هفته این سازمان در مورد کاهش بیشتر تولید بحث خواهند کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت، اما چشم انداز بازار نفت پس از عرضه عمومی اولیه سهام آرامکو برای تاجران بی ثبات است و این مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 16 سنت افزایش 61.08 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 0.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 25 سنت افزایش 56.21 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز روز گذشته افزایش 1.4 درصدی را ثبت کرده بود.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس قرار است در مورد طرحی بحث و گفتگو کنند که 400 هزار بشکه در روز دیگر به میزان توافق کاهش تولید کنونی به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد و همچنین این توافق را تا ماه ژوئن تمدید کنند.

این منابع افزودند، عربستان در حال ارائه طرحی است که پیش از ارائه عرضه عمومی اولیه سهام آرامکو تاثیر مثبت بر بازار بگذارد.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی در سنگاپور گفت: «قیمت نفت امروز اندکی تکان خورد که نشان می‌دهد تاجران در مورد اضافه شدن 400 هزار بشکه در روز به میزان کاهش تولید اوپک به بعلاوه تمدید توافق تردید دارند.»

یانگ افزود: «پرسش اینجاست که چرا آنها باید پس از عرضه عمومی اولیه سهام آرامکو این کار بکنند که بی ثباتی برای قیمت نفت ایجاد می‌کند.»

وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در روز پنج شنبه در وین گرد هم می‌آیند و اوپک پلاس روز بعد نشست خواهند داشت.

همچنین نگرانی در مورد عدم توافق تجاری آمریکا و چین که هر دو کشور، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند، بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار