بازدید 6007

بارش برف در محور‌های کندوان و هراز

به دنبال بارش شدید باران از شب گذشته در استان مازندران و مناطق جلگه‌ای اطراف استان نه تنها راه‌های مواصلاتی لزنده شده؛ بلکه مسئولان ستاد بحران به عموم مردم و مسافران هشدار داده از اقامت در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 03 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، با توجه به‌بارش باران و افزایش دبی آب رودخانه‌های رامسر، با تدابیر ستاد مدیریت بحران و امور منابع آب با کنترل دریچه‌ها و فعالیت ادوات پیمانکاران در لایروبی و بازگشایی مسیر‌ها، هم اکنون رودخانه‌های درون شهری و روستایی شهرستان رامسر در کنترل است.

محمد آزاد، فرماندار رامسر با اشاره به اینکه ریزش باران از عصر روز گذشته ۱۱ آذر آغاز شد، گفت: این بارش در شب با شدت بیشتری همراه بود که همچنان هم ادامه دارد.

وی گفت: در برخی نقاط شهرستان شاهد ۱۶۷ میلی‌متری بارش و در برخی نقاط هم شاهد بارش ۱۱۳ میلی‌متری بارش‌ها بودیم.

فرماندار شهرستان رامسر با اشاره به اینکه این میزان بارش که موجب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی شد، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص رودخانه‌ها، هر چند که کافی نبوده، اما سبب شد شاهد طغیان رودخانه‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مقاطع تحصیلی شهرستان امروز تعطیل اعلام شدند، ادامه داد: نیرو‌های ستاد مدیریت بحران، راهور، انتظامی و تمامی دستگاه‌های شهرستان اقداماتی انجام دادند.

سرهنگ قدمی، فرمانده پلیس راه مازندران نیز با اشاره به مه آلودگی ارتفاعات محور‌های سوادکوه و کیاسر، افزود: همچنین در تمامی جاده‌های استان شاهد بارش باران هستیم و لغزندگی راه‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود تاکید ما به رانندگان پرهیز از سفر‌های غیرضروری به‌ویژه در مناطق کوهستانی استان است. احتمال ریزش و رانش در محور‌های کوهستانی استان وجود دارد که معمولا در روز‌های بارندگی بیشتر می‌شود که توصیه پلیس این است رانندگان به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کنند.

قدمی خاطرنشان کرد: رانندگان در این فصل از سال خودرو‌ها خود را به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ تجهیز کنند.

وی در پایان یادآور شد: درحال حاضر تمامی جاده‌های مازندران باز بوده و تردد در آن برقرار است و ریزش و رانشی که منجر به انسداد محور شود نداشتیم.

خودداری صیادان از رفتن به دریا

مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با اشاره به اینکه بیشینه سرعت وزش باد در روز روز دوشنبه تا ۲۰ متر بر ثانیه مورد انتظار است. افزد: بیشینه ارتفاع موج در این مدت تا ۴.۵ متر خواهد رسید.

محمد رضا رضوی افزود: صیادان پَره نیز با توجه به وضعیت دریا مراقب دام و تور‌های خود باشند و برای روز دوشنبه از فعالیت صیادی خودداری کنند

وی یادآور شد: محور کندوان از محدوده ولیآباد تا تونل، محور هراز از محدوده پلور تاگردنه امامزاده هاشم، محور سوادکوه محدوده شورآب و گدوک، محور کیاسر از محدوده ارتفاعی حدود ۱۵۰۰ متر تا انتهای مسیر در محدوده مازندران از مناطق درگیر بارش برف هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی