بازدید 3417

تعیین زمان و مکان برگزاری نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس و امید به آشتی عربی

نخست وزیر کویت با اشاره به برگزاری نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۰ دسامبر جاری در ریاض، این نشست را نقطه عطف بسیار مهمی برای برقراری آشتی در منطقه دانست.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 02 December 2019

نخست وزیر کویت با اشاره به برگزاری نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۰ دسامبر جاری در ریاض، این نشست را نقطه عطف بسیار مهمی برای برقراری آشتی در منطقه دانست.

به گزارش تابناک، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت اظهار کرد: نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) ۱۰ دسامبر سال جاری (سه‌شنبه ۱۹ آذرماه) در ریاض پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

نخست وزیر کویت تاکید کرد: نشست آتی نقطه عطف بسیار مهمی در روند آشتی میان کشورهای منطقه خواهد بود.

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت نیز گفت: نشانه‌های مثبتی برای عبور از اختلافات فعلی در منطقه وجود دارند و ما با دید مثبتی به طرح‌های ارائه شده برای تقویت امنیت منطقه می‌نگریم.

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برای دومین سال متوالی در ریاض برگزار می‌شود، دوره قبلی در تاریخ ۹ دسامبر نیز پس از انصراف عمان از میزبانی، در همین کشور برگزار شد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا دو روز قبل به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی و عرب نوشت: محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در اکتبر گذشته برای دیدار با مسؤولان عالی‌رتبه عربستان در چارچوب تلاش‌ها برای حل بحران منطقه خلیج فارس سفر اعلام نشده‌ای به ریاض داشت.

این روزنامه در ادامه نوشت: سفر وزیر خارجه قطر دستاورد دیپلماتیکی بود که با تلاش‌های جدی برای پایان دادن به اختلافات دو سال و نیم اخیر میان هم‌پیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس حاصل شد.

از سوی دیگر عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه نشست آتی کشورهای این شورا ۱۰ دسامبر در ریاض به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار خواهد شد، اعلام کرد: شورای وزارتی نیز نهم دسامبر نشست مقدماتی در دفتر دبیرخانه برگزار خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود این نشست به تصمیمات سازنده‌ای در زمینه تقویت همبستگی کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و همکاری‌ها میان کشورهای عضو منتهی شود.

الزیانی افزود: سران کشورهای حوزه خلیج (فارس) موضوعات مهمی برای تقویت همکاری‌ها و هماهنگی میان کشورهای عضو در زمینه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و نیز تحولات سیاسی منطقه و جهان، شرایط امنیتی منطقه و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات کشورهای عضو شورا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی