بازدید 4159

مدیریت فضای مجازی بزرگترین معروف بر زمین مانده

کد خبر: ۹۴۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 30 November 2019
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار پیچیده‌ای قرار داریم و باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود، مدیریت فضای مجازی را بزرگترین معروف بر زمین مانده بر شمرد.

به گزارش تابناک به نقل از سایت پلیس، سردار احمد نوریان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی از منکر که در شهر اصفهان برگزار شد، گفت: هنر یکی از ابزار‌ها و کانال‌های موثر در انتقال پیام است که استفاده صحیح از آن، معرفت انسان‌ها را به آرمان ها، ارزش‌ها و حقایق این عالم نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرافت و حساسیت هنر و رسالت هنرمند، افزود: هنری اصیل است که مخاطب خود را به تفکر و اندیشه وادار کند. هر چه اثر تولید شده به زبان ایما و اشاره و حاوی رمز و راز باشد و مخاطب برای کشف حقیقت نهفته در آن تلاش کند، تاثیرگذارتر خواهد بود، به همین خاطر پیامی که از طریق ابزار هنر منتقل شود قطعا ماندگار‌تر است.

وی ادامه داد: معتقدم همه قالب‌های رسانه‌ای از عکس گرفته تا متن، فیلم، تولیدات گرافیکی و انواع هنرها، برابر فرمایش کلیدی امام راحل و تفسیری که مقام معظم رهبری در خصوص هنر اصیل ارائه داده اند باید بتواند روح تعهد را در کالبد انسان‌ها بدمد و پیام بدون هرگونه کم و کاستی منتقل شده و در عمق وجود افراد بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب و آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ملت‌های آزادی خواه جهان، به ویژه ملت مقاوم ایران، رسانه و هنر را به استخدام خود در آورده و در صدد هستند به وسیله آن منکر را در دنیا مدیریت و ترویج نماید، اما در مقابل ما باید بتوانیم معروف‌های تعالیم و اندیشه‌های اسلامی که برای همگان حیات بخش و سعادت آفرین است را در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی پیاده نموده و به دنیا منتقل کنیم که متأسفانه کوتاهی کرده و به این دو فریضه الهی توجه چندانی نداشته ایم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تشکر از برپاکنندگان جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر، گفت: معتقدم کسانی که در این جشنواره شرکت کردند به نسبتی که آثار هنری خلق شده توسط آن‌ها توانسته باشد روح تعهد را در بین علاقه‌مندان و مخاطبان تقویت نماید، موفق عمل نموده اند.

وی افزود: زمانی خالق یک اثر هنری در انتقال پیام موفق خواهد بود که در گام اول خودش به پیام تعهد داشته باشد و در گام بعدی به دنبال نشر آن در مقیاس خانوادگی و اجتماعی باشد.

سردار نوریان در ادامه به مغفول ماندن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی قانون حمایت از آمران به معروف، تنظیم و قرار می‌شود به مرحله اجرا رسد، عده‌ای با فضا سازی‌های مخرب و سیاسی کاری سعی کردند تا اجرای این قانون، بر زمین بماند، در حالی که روز قیامت در خصوص این فریضه از همه بویژه مسئولین حسابرسی خواهد شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: بزرگترین معروف مغفول مانده در کشور، مدیریت فضای مجازی است و اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود، در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: تهدیدات فضای مجازی آنقدر گسترده است که اکثر خانواده‌ها در حل مسائل پیرامونی زندگی خود با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند؛ پیام‌های متنوع و منفی که در شبکه‌های اجتماعی و مجازی ما را محاصره کرده اند و مثل موریانه در حال تخریب مبانی و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، خانوادگی و جامعه بوده و سبک زندگی و روابط اجتماعی ما را مخدوش می‌کنند.

سردار نوریان، خاطر نشان کرد: دشمنان و صحنه گردانان فضای مجازی، تنها پیام‌های مخرب و نا امید کننده می‌فرستند؛ اما پیام اصلی همان است که قرآن و مکتب به ما آموخته و باید نسل آینده را از طریق امر به معروف و نهی از منکر که بقای دین و جامعه نیز در گرو آن است، هوشیار و آگاه کرد.

معاون اجتماعی ناجا گفت: ما راهی جز عمل به فرایض دینی نداریم، لذا در درجه اول بایستی به ضعف و کوتاهی خود اقرار کنیم و سپس همگان و در راس مسئولان باید در جهت احیاء و نهادینه کردن عمل به این فریضه توسط افراد و گروه‌های مختلف جامعه اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر نباید ملاحظه کاری یا ترس داشته باشیم از اینکه کسی ناراحت شود، البته باید این کار را با رفتاری نرم، با محبت و دلسوزانه انجام داده و برای اینکه حرف ما تاثیر بیشتری بگذارد بایستی با طهارت باشیم و کلام و راهنمایی ما برای رضایت پروردگار باشد.

وی، ماموریت‌های پلیس در نیروی انتظامی را به نوعی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: اخیرا نیز طرحی تحت عنوان «مساجد، قرارگاه‌های مهر و امید» با ایده فرمانده محترم نیروی انتظامی در استان اصفهان انجام شده که در این طرح، افسران کلانتری‌ها در میان نمازگزاران مساجد حاضر شده و با همفکری مردم، مسائل محل را با جهت گیری ارتقاء امنیت عمومی حل و فصل می‌کنند.

سردار نوریان، مهمترین دغدغه فرمانده ناجا را پاسداری از حقوق مردم و حفظ ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: شهادت می‌دهم که سردار اشتری شبانه روز در خدمت اقشار مختلف مردم و همه مومنان است و صیانت از ارزش‌ها برای وی بسیار مهم است.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اغتشاشات اخیر پرداخت و با ذکر یک خاطره تاریخی از مرحوم آیت الله نائینی در خصوص عنایت خاص امام زمان (عج) به ایرانیان گفت: این عالم بزرگوار می‌گوید در جنگ جهانی اول روس و انگلیس وارد کشور شده خسارات زیادی مخصوصا جانی به کشور وارد شده بود و من از این بابت ناراحت بودم، یک شب به امام زمان (عج) متوسل شدم و در خواب دیدم نقشه ایران روی دیواری حک شده است و زیر این دیوار زن و بچه مردم هستند دیوار در معرض فرو ریختن است، حضرت حجت (عج) آمدند و آن را به حالت اول برگردانند، فرمودند: این جا "شیعه خانه" ماست، خم بر می‌دارد خطر هست، اما ما نمی‌گذاریم فرو ریزد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار نوریان تصریح کرد: اغتشاشات اخیر خسارت‌های بزرگی به کشور وارد کرد، اما در نهایت مثل همیشه دست دشمن برای مردم ما رو شد و توطئه‌ای که می‌خواستند انجام دهند با حضور میلیون‌ها انسانی که به کشور، نظام و آرمان‌های انقلاب وفا دارند خنثی شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پایان اظهار داشت: ما به وعده‌های الهی، عنایات ائمه اطهار (ع) و حضرت حجت (عج) بویژه در نامه شیخ مفید "ره" که فرموده اند: "ما از احوالات شیعیان خود بی خبر نیستیم اگر عنایت و توجهات ما نبود مصائب و حوادث زندگی شما را در برمی گرفت و دشمنان شما را از بین می‌بردند" اعتقاد داریم و به فرموده مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان به تاریخ ۶ آذر ۹۸ پیروزی این جریان عظیم تضمین شده است و ان شاء الله ادعیه خاصه امام زمان (عج) همواره مشمول وجود رهبر معظم انقلاب و مردم ولایتمدار ما خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی