بازدید 3641

واکنش آمریکا به پیوستن ۶ کشور اروپایی جدید به اینستکس

«ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان روز جمعه از پیوستن ۶ کشور جدید اروپایی به ساز و کار موسوم به «اینستکس» انتقاد کرده است. 
کد خبر: ۹۴۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 30 November 2019

«ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان روز جمعه از پیوستن ۶ کشور جدید اروپایی به ساز و کار موسوم به «اینستکس» انتقاد کرده است. 

 «لارس نوردروم» سفیر نروژ در تهران جمعه در توئیتی اعلام کرد که نروژ به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار مالی «اینستکس» پیوسته‌اند. 

گرنل که یکی از ایران‌ستیزترین مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است و بارها با مواضع افراطی و هیجان‌محورش حاشیه‌ساز شده این تصمیم کشورهای اروپایی را به اغتشاشات اخیر در ایران نسبت داده است. 

او در توئیترش، در پاسخ به نوردروم نوشته است: «[این کار] در زمانی وحشتناک انجام می‌شود-چرا باید به رژیم ایران در زمانی که مردم ایران را می‌کشد و اینترنت را تعطیل می‌کند پول برسانید؟ شما باید از حقوق بشر حمایت کند نه اینکه ناقضان [حقوق بشر] را تأمین مالی کنید؟»

گرنل این موضع‌گیری مداخله‌جویانه را در حالی اتخاذ کرده که از نخستین روزهای آغاز به کارش در برلین به دلیل دخالت در امور داخلی آلمان به شدت مورد حمله جریان‌های مختلف سیاسی در این کشور قرار گرفت. 

او در یکی از نخستین اظهارنظرهایش از زمان قبول این سمت با لحنی تحکم‌آمیز به شرکت‌های آلمانی گفت باید روابط تجاری با ایران را قطع کنند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر