بازدید 9482
رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

دانشگاه‌ها در فقر بزرگ مالی به سر می‌برند

کد خبر: ۹۴۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 29 November 2019
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که دانشگاه‌های کشور در فقر مالی به سر می‌برند، گفت: معیشت اعضای هیات علمی و کمبود بودجه آزمایشگاه‌ها یکی از مسائلی است که دانشگاه‌ها با آن درگیر هستند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمود فتوحی فیروزآبادی ضمن بیان این مطلب از وضعیت تخصیص بودجه سال جاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انتقاد کرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم در جامعه، دانشگاه‌های کشور در جمع عملکرد بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. در واقع باید به این نکته توجه کنیم که این مراکز در یک فقر مالی به سر می‌برند و از نظر مسائل بودجه‌ای وضعیت خوبی ندارند. اما با این وجود دانشگاه‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند و رشد علمی کشور ما در مقایسه با سایر دانشگاه‌های دنیا وضعیت خوبی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بودجه دانشگاه‌های کشور در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا بسیار ناچیز است، گفت: به طور کلی بودجه دانشگاه‌های ما در مقایسه با دانشگاه‌های هم تراز کشور‌های منطقه و ... بسیار اندک است.

دکتر فتوحی تاکید کرد: نکته قابل توجهی که امروزه دانشگاه‌های ما با آن مواجه هستند وضع نامناسب معیشتی اعضای هیات علمی به ویژه اعضای هیات علمی جوان است، چرا که حقوق این افراد به خصوص در شهر‌های بزرگ کفاف تامین زندگی و مسکن آن‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین یکی از اقداماتی که باید بسیار سریع در اولویت برنامه ریزی مسئولان صورت بگیرد، رسیدگی به وضعیت معیشتی آن‌ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: مشکل دیگری که دانشگاه‌های کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند وضعیت بودجه آزمایشگاه‌ها و بخصوص دانشگاه‌های فنی است. چرا که تجهیزات این مراکز مقداری فرسوده می‌شود و نیاز است در تامین بودجه این مراکز تمهیدات لازم اندیشیده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر