بازدید 39348

عملکرد نمایندگان مجلس، مردم را ناامید کرده است/ نمایندگان کارنامه خود را نگاه کنند؛ شاید دلیل نا امیدی را پیدا کردند

حدود دویست طرح تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس واصل شده که بسیاری از طرح‌های تفحص، به دلیل اینکه نمایندگان وقت نداشتند یا تحقیق و تفحص‌ها در مسیر بررسی متوقف می‌شدند، در نهایت به نتیجه نرسیدند؛ به عبارتی تحقیق و تفحص کلید می‌خورد، ولی سرانجامش معلوم نیست.
کد خبر: ۹۴۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 28 November 2019

تمام نهاد‌ها و مؤسسات بدون دوری یا نزدیکی به جایی، باید هزینه‌های خود را کم کنند/ باید یک جراحی بدون مسکن در سیستم اقتصادی کشور انجام شوددور روز دیگر ‌نام نویسی از کاندیدا‌های انتخابات ۹۸ مجلس یازدهم در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد و نمایندگان هفت روز فرصت خواهند داشت برای رقابت با یکدیگر در این رخداد نام‌نویسی نمایند.

به گزارش «تابناک»؛ شروع ‌نام نویسی برای انتخابات، نوید آغاز رقابت‌های سیاسی در کشور است و انتظار می‌رود رفته‌رفته با نزدیک شدن به انتخابات، تنور آن گرم‌تر و گرم‌تر شود؛ هرچند از مدت‌ها قبل فعالیت‌های انتخاباتی در میان جریان‌های سیاسی آغاز شده است و حتی برخی جریانات نوظهور نیز در حال سر برآوردن هستند، هنوز برخی از آنها، اما و اگر‌هایی برای فعالیت دارند.

با این ‌حال اوضاع یکی از تأثیرگذارترین جریان‌های سیاسی نسبت به دیگر رقبا وخیم‌تر است و تاکنون به جمع‌بندی مشخصی برای حضور در انتخابات نرسیده‌اند و به نظر می‌رسد تا زمان تایید صلاحیت‌ها نیز نتوانند مواضع خود را رسما اعلام نمایند. حال ‌آنکه شرایط اساساً در بین مردم به ‌گونه‌ای دیگر است و رغبتی در میان آحاد برای مشارکت ـ دست‌کم تا امروز ـ دیده نمی‌شود. البته این وضعیت موضوعی نیست که از دید جریان‌های سیاسی نیز دور باشد، ولی این طیف‌ها بی‌انگیزگی‌ها را به اوضاع سیاسی کشور ربط می‌دهند و دلیل این عدم مشارکت را در مسائل سیاسی کشور جستجو می‌کنند.

به اعتقاد برخی از این افراد، فیلتر‌های موجود در نظام انتخاباتی کشور باعث شده است تا مردم نتوانند به کسانی که می‌خواهند رأی دهند و همین باعث شده است تا انگیزه برای مشارکت در انتخابات کاهش پیدا کند؛ محمود صادقی یکی از کسانی است که به این گفته اعتقاد دارد.

وی در مصاحبه‌ای در این باره گفته است: بخشی از انگیزه مردم برای حضور در انتخابات به‌ نظام انتخاباتی برمی‌گردد که مردم احساس کنند، گزینه‌های دلخواهشان در میان کاندیدا‌ها وجود دارد. نظارت شورای نگهبان بر کاندیدا‌ها باید مبتنی بر قانون باشد، نه سلیقه و جناح‌بندی‌های سیاسی.

او ادامه داد: شورای نگهبان نباید نیرو‌های رده اول یک جناح را حذف کند که آن جناح مجبور شود با نیرو‌های رده‌چندمی به صحنه بیاید و به تبع، کاندیدا‌ها نتوانند به قدر کافی جوابگوی مطالبات مردم باشند. این مهم‌ترین عامل حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم است. در صورت تایید صلاحیت نیرو‌های رده ‌اول جناح اصلاح‌طلب انتخابات رقابتی می‌شود و شاهد حضور پرشور و هیجانی مردم خواهیم بود.

در سوی دیگر ماجرا، اما برخی دیگر از نمایندگان دلیل این رفتار مردم را در وضعیت معیشتی و اوضاع بد اقتصادی جستجو می‌کنند و اعتقاد دارند به دلیل بحران‌های موجود در اقتصاد کشور، اوضاع اقتصادی مردم به شدت دچار تنش شده است و همین باعث نا امیدی مردم از حضور در انتخابات می‌شود.

رسول خضری، نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات پیش روی، بستگی به عملکرد مجلس و دولت دارد، گفت: هم اکنون سطح امید مردم بسیار پایین آمده و سطح فقر و فلاکت در مملکت بیش از ۵۰ درصد است. فکر می‌کنید با وجود ۱۲ میلیون جوانی که از سن ازدواج‌شان گذشته، چقدر در جامعه امید وجود دارد؟ امید نیست.

خضری به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و گفت: شاید مجلس دهم حدود ۵۰ درصد از مطالبات مردم را برآورده کرده باشد. اگر بحث‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، شرایط حتماً بهتر می‌شد، اما متأسفانه در این حوزه مشکلاتی در کشور وجود دارد؛ هرچند گویا این گفته‌های نمایندگان به واقعیت نزدیک است. چیزی که از دید آن‌ها پنهان است و یا اینکه تعمداً میلی به گفتن آن ندارند، عملکرد خود نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است؛ عملکردی که حتی با یک نگاه سطحی به کارنامه کاری آن‌ها به‌ وضوح قابل مشاهده است و همین عملکرد است که باعث ایجاد بخشی از این بی‌انگیزگی‌ها شده است.

اگر از تعطیلات پی‌درپی و طولانی‌مدت نمایندگان، که مدام به بهانه‌های مختلف و دور زدن قانون و به هم چسباندن تعطیلی اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به تعطیلات ماهانه و سالانه و تابستانه ـ آن‌ هم در شرایطی که مردم عادی برای گذران زندگی خود گاهی مجبور به کار در دو یا سه نوبت می‌شوند و در بین راه مسافری هم سوار می‌کنند ـ بگذریم، کارکرد‌های دیگر مجلس هم به نوبه خود قابل‌تأمل است.

چهار سال عمر مجلس دهم در حال پایان است، ولی هیچ نکته ملموس و قوی در کارنامه آن‌ها دیده نمی‌شود و تقریباً هیچ کار تأثیرگذاری از سوی نمایندگان در این چهار سال رخ نداده است. نگاه به لیست طرح‌ها و لوایح و درنهایت به سرانجام رسیدن یا نرسیدن آن‌ها تنها بارقه‌های امید را نیز در مردم از بین می‌برد.

عملکرد نمایندگان مجلس، مردم را نا امید کرده است/ نمایندگان کارنامه خود را نگاه کنند شاید دلیل نا امیدی را پیدا کردند

طبق اعلام علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس در گزارشی که عملکرد مجلس دهم ارائه کرد، «حدود ۲۰۰ طرح تحقیق و تفحص به هیات رئیسه مجلس واصل‌ شده است» که «بسیاری از طرح‌های تفحص، به دلیل اینکه نمایندگان وقت نداشتند یا تحقیق و تفحص‌ها در مسیر بررسی متوقف می‌شدند، به همین دلایل در نهایت تنها تعداد اندکی به نتیجه رسیدند؛ به عبارتی تحقیق و تفحص کلید می‌خورد، ولی سرانجامش معلوم نبود.»

از این‌ روی، نگاهی به تحقیق و تفحص‌ها در این مجلس و سرانجام‌ آنها موضوعی است که در آخرین ماه‌های فعالیت این دوره از مجلس به‌ عنوان کارنامه نمایندگان و میزان دغدغه‌مندی‌شان باید بررسی شود. از شانزده طرح تحقیق و تفحص، تنها شش مورد آنها به نتیجه رسیده که در زیر می بینید.

غیر از سیزده مورد بالا، سه طرح تحقیق و تفحص از وزارت علوم، شهرداری تهران و ریزگردها در کمیسیون تصویب شده اما هنوز در صحن علنی تصویب نشده است. به این ترتیب تنها سیزده تحقیق و تفحص از مجموع دویست طرحی که یوسف‌نژاد گفته است، توانسته آرای موافق نمایندگان برای بررسی کسب کند؛ به عبارتی، تنها 7 درصد از این طرح‌ها مصوب شده و به مرحله تحقیق رسیده‌اند که از آن تعداد نیز شش مورد تا کنون تعیین تکلیف شده‌اند.

عملکرد نمایندگان مجلس، مردم را نا امید کرده است/ نمایندگان کارنامه خود را نگاه کنند شاید دلیل نا امیدی را پیدا کردند

اما این نیز همه ماجرا نیست. بررسی‌ها از عملکرد مجلس نشان می‌دهد در ۳۷۴ جلسه علنی که در مجلس برگزار شده است، ۶۶۴ طرح و لایحه مطرح شده که از این تعداد، ۴۴۷ طرح توسط خود نماینده‌ها ارائه شده اند. ۲۷۸ مورد آن که بیش از نصف طرح‌ها به حساب می‌آید، هنوز بررسی نشده و ۸۹ مورد آن نیز بایگانی شده اند و تنها ۶۱ مورد آن به قانون تبدیل شده است.

حال با وضعیت موجود، چگونه این انتظار وجود دارد که مردم بار دیگر به این افراد اعتماد کنند؟ نکته دیگر آنکه بهتر است نماینده‌ها به‌ جای ربط دادن مسائل دیگر و حاشیه سازی‌های سیاسی، اندکی هم به کارنامه درخشان خود در مجلس نظر کنند تا شاید بتوانند با نقد خود راهی برای به میدان آوردن مردم پیدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۷۱
یه طرح مبارزه با انحصار پزشکی و افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور تجربی با لابی گری پزشکان و کمک کمیسیون پزشکی مجلس که از نمایندگان پزشک تشکیل شده مسکوت شد. مجاسی ضعیفتر از این سری ندیدم.
مجلسی که نمایندگانش به فکر انتقال خود به وزارت نفت باشند یا پزشکان نماینده به فکر حذف مالیات از کارانه پزشکان در جهت منافع خود باشند دیگه جای حرف نداره.
چارت سازمانی مجلس اصلاج ومورد بازیابی قرار گیرد ضمن چابک سازی ،سازمان ویا مرکز تحقیق و تفحص ایجاد گرددتا به این موضوع رسیدگی ،و نتیجه برای آگاهی مردم جامعه برسد.
داداش
نخود لوبیا که نیستن بشه از هم جدا کرد
باید رای بدیم بیان توی مجلس
4 سال بشینن و حقوق چند ده میلیونی بگیرن و هر از گاهی هم با خلق الله دهن به دهن بشن اما نزدیک انتخابات دور دوم که بشه حامی ملت بشن اونوقت ممکنه بفهمیم کی خوب کی خوب نیس

این روند که هر 4 سال داریم تکرار میکنیم
چه واسه مجلس
چه برای ریاست جمهوری
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
نیاز به تصمیم و تدبر نیست تجربه رای گیری این ه . فرقی بین اینها از بد و بدتر نیست . فرق بین سرطان و بیماری ام اس ه . مبارزه شدید با بیماری و خرج از جیب و نه کمک دولتی .
این دوستان نماینده کارنامه‌های درخشان فراوان دارن حالا اگه یه کارنامه نیمه درخشان دارن بهشون گیر ندید لطفا. مثلآ عملکردشون در قیلوله(خواب نیمروز) تو مجلس درخشان است. بالاخره اینکه تن لیا خوف تو گور می لرزه آز بس اینا کار میکنند.
یکی بگه در کشور ما هدف از برگزاری انتخابات اونم با اینهمه هزینه دقیقا چیه؟ آیا عاقلانست؟
نامید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 .گند زدند
علت ناکارامدی ساختار سیاسی ،نبود احزاب قدرتمند و عدم امکان اصلاحات ساختاری با توزیع قدرت موجود است
دلیل عملکرد نامناسب نمایندگان اینست که ئر جایگان خود نیستند یعنی باید میر یا سرپرست یک اداره و یا کارگاهی باید می شدند نه نمایند البته این مواد گفته شده حد اکثر ارفاق می باشد.
حضرت لیاخوف کجایی؟
بله مجلس در این چهار سال و دولت در این دو سال کار مثبت قابل ذکری نداشته اند، اما اگر بنای عده ای از ابتدا تلاش برای فلج سازی مجلس و دولت بوده تا به ملت بقبولاند انتخابشان غلط است چه ؟
عملکرد مجلس و دولت نشان میدهد. نظارت استصوابی با نیت یکسان سازی عقاید تاثیر گذاران جامعه ممکن است در کوتاه مدت به مصلحت باشد اما در دراز مدت باعث بروز کژیها و انباشت اشتباهات می شود.
شورای نگهبان مجلس را به یک نهاد بی خاصیت و هزینه بر تبدیل کرده است همه نمایندگان مجلس به نوعی انتخاب ۱۲ نفر شوریا نگهبان هستند اما این شورا مسئولین درست کردن مجلس بی کفایت و دولت بی اختیار را نمی پذیرد حتی اگر بهترین نمایندگان دنیا هم در این مجلس وجود داشتند باز هم با وجود شورای نگهبان عملا هیچ قانونی برای رفع مشکلات کشور نمی توانستند تصویب کنند.
یک کار مثبت دیگر باقی مانده که در صورت تصویب آن شاید عملکرد نمایندگان را درست کند
آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس است
از نظر من این دوره مجلس در دو سه دهه اخیر ضعیف ترین بوده است. خنده دارترین اقداماتشان استیضاح مرتب و بدون برنامه وزرا.
استیضاح چندباره دکتر ظریف که به تنهایی توانمندی کل مجلس را دارد
نه دولت نه مجلس کاره ای نیستند
خود همین اقای صادقی یکی از افرادی است که نباید نایید صلاحیت می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
تایید صلاحیت با مردم است و در انتخابات صورت می گیرد!
مگه نماینده ها هم کاره ای هستن که عملکردی داشته باشن؟! بغیر از دو سه تاشون بقیه پول مفت میگیرن و از عنوان نمایندگی شون استفاده رانتی میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
کاره هستند ولی وابسته و ناتوان تشریف دارند!
عملکرد ناامیدان نمایندگان مجلس را کرده
تیتر را درست کن
مردم انتخابات را برای خودشان تحریم کرده اند. زیرا همیشه پله ترقی نمایتدگان بوده اند و در نظر همان نمایندگان، ارزش خاکستر هم ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
انتخابات جناحی غیر مردمسالاری است.
مردم انتخابات شفاف بدون دخالت استصوابی را مخواهند.
ما چابهاريم
امروز يه لحظه اينترنت وصل شد انگار دنيا رو بهمون دادند
ولي چند دقيقه بعد دوباره قطع شد
و از قبل هم محدودنر شد
الان ديگه سايتهاي ديوار و شيپور هم نداريم
بخدا خسته شديم ديگه
نا اميد چيه؟
دقمرگ شديم
از دست همتون
مجلس وکیل دوله هست مردم را نابودید کردید با این اوضاع اقتصادی حقوق بالا خروجی صفر ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
برهی همینه که این فسیلها محکم به صندلی چسبیده اند
با توجه به اتفاقاتی که افتاده و عملکرد مجلس و این که مجلس در هر روز بیش از ۵میلیارد تومان هزینه دارد و با احتساب حقوق و مزایا و هزینه دفتر و خانه و ماشین (سالیانه حدود ۴هزار میلیارد تومان حد اقل هزینه روی دست ملت می گذارند اما خروجی زیر صفر است بهتر است به جای این همه هزینه و هزینه تبلیغات و انتخابات مجلس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند .به خدا نبودنشان بهتر از بودنشان هست
لطفاً حقوق ومزاياهايي كه در اين مدت نمايندگان دريافت ميكنند درصورت امكان بنويسيد
کدام کارنامه را نگاه کنند؟
وچیزی که از دیدشما پنهان شده ویا نمیخواهید ببینید وننوشتید نماینده ها به فکرخودشون هستن،بچه هاشون تو دیارکفر چکارمیکنند؟پسرانشون تو کدوم پادگان خدمت کردند؟هزینه ای که قبل از انتخابات میکنند با حقوقی که از مجلس میگیرن در ظاهر باعقل جور درنمیاد!واز همه مهمتر بود ونبودشون چه فرقی داره؟اگه یه نفر من بیسواد را قانع کنه اگه نماینده نباشه چه اتفاقی میفته وتاحالا که بودن چه گلی بسرمردم زدن رای میدم...بجز مراکز درمانی ونیروی انتظامی وآتشنشانی همه ادارات وارگانها هیچکاره اند
اصولا مثل اينكه بعد از انتخابات از جنس مردم نيستند اقايان نمايندگان همه به فكر منافع خود هستند چه جناحي چه مالي
مامردم خودمون به همديگه رحم نمیکنیم
تاقبل ازگرانی بنزین بادومیلیون میشدپرایدراگازسوزکردولی الان حداقل بایدسه میلیون پول بدیم،
این نامردی به خدا
داریم شرافت مون راهم ازدست میدیم
تعطیلش کنید. همه خوشحال میشن. هم مسئولین فعلی و هم مردم. فقط تقصیرها را دیگر نمیتوانید گردن یه عده به نام نماینده بیندازید.
هنوز چند روز از قول مسوولین برای عدم افزایش قیمت هاو کنترل بازار ارز نگذشته قیمت دلاربه ۱۲۷۰۰ تومان رسید !!!
آیابهترنیست نمایندگان ملت بخودبیایندوبامردم صاف وصادقترباشند؟، خدارحمت کنه مدرس رابمنزل که می آمدجلوراه گزارش مجلس رابرای مغازه دامحل بیان میکرد، میگفتندآقای مدرس مشهدی حسین چه کارداره به مجلس وسیاست؟میفرمودند:ایشان موکل بنده است(اومرابمجلس فرستاده)، من بایدگزارش کارم رابه ایشان بدهم؛آیاالآن چنین است؟؟!!.
کشوری که مجلس ودولتش هیچکاره باشند. چه میتوانند بکنند. تنها کاری که میتوانند بکنند دیگه نماینده نشوند. تابناک سانسور نکن.
من در انتخابات شرکت نمیکنم. بدلیل عملکرد منفعل مجلس نسبت به تحولات اقتصادی ... خیلی هم فرق نمیکنه این جناح یا آن جناح
کی دیگه رای میده
ملت ایران هیچ دلسوزی ندارد همه دنبال پر کردن جیب خود واطرافیان خود هستند قانون فقط برای مردم مستضعف است نه انها
هر چه سریعتر باید رابطه مردم با مسئولان بهتر از قبل شود و اعتماد بیشتر به آن برگردد، دولت نمی تواند هم با دشمن خارجی درگیر شود و هم با مردم خودش رابطه قوی نداشته باشد.
تایید کننده نظرات یه چیزی بگم خدایی میزاری؟

نگاه کن وضع ما از همین بی اهمیتی هاشروع میشه
مثال دقیقش همین تبلیغات خود تابناک
اول اومدین بالا وپایین یه تبلیغ گذاشتین کسی چیزی نگفت
دوباره اومدین بالا و پایین صفحه به جای 1 تبلیغ 2تا تبلیغ روی هم گذاشتید که کلا شد 4 تا تبلیغ بازم کسی چیزی نگفت
حالا جدیدا اومدین وسط صفحه هم تبلیغ گذاشتین و باز هم کسی چیزی نمیگه
کل صفحه شده تبلیغ، اینم شد سایت خبری؟ برای خوانندگانت ن احترام نمیزارید
این یه مثال کوچیک در زندگی ما حالا شما برو تا ااااا عملکرد نماینده مجلس، دیگه اون... وقتی مطالبه گری نداشته باشیم چیز بدیه

کل صفحه شده تبلیغ، واقعا یکم به خوانندگان سایتتون احترام بزارید
بلا، پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
زندگی خرج داره
اصا نیازی که مقاله نوشتن نبود
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
اول بگم نتم وصل شده و دیگه اعصابم آرومه و از تابناک متشکرم که واقعا توی این ده روز سنگ تموم گذاشت و کامنتهایی از ما مردم منتشر کردید که شخصا خودمم فکر میکردم غیر قابل انتشاره‌. خلاصه یک دنیا ممنون از همتون.
در مورد کیفیت انتخابات مجلس با صحبتهای آقای صادقی موافقم. یکی از بزرگترین مشکلات همین مجلس فعلی این بود که تقریبا تمام بزرگان جناح اصلاح طلب توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و اونها مجبور شدند برای تکمیل لیستهای انتخاباتیشون کسانی رو وارد صحنه کنند که هیچ سابقه ی خاصی در عرصه قانونگذاری و حتی اجرایی و قضایی هم نداشتند. از طرفی با توجه به شرایط اون زمان و رضایت مردم از دولت روحانی و‌ برجام و امید و .... اکثر لیستهای منتسب به این جریان فارغ از اینکه اسم چه کسانی داخلش بود رای آوردند و نتیجش این مجلسی شد که میبینیم شخص بزرگی مثل دکتر توکلی رای نیاورده و بجاش افراد گمنامی صندلی های بهارستان رو اشغال کردند که مثل کارمندان جزء ادارات مدام به ساعت نگاه میکنند که کی میتونن برن خونشون و دنبال تعطیلی و مرخصی و ورزش صبحگاهی در صحن(!) و چک کردن پیامهای تلگرامشون در مجلس هستند‌ و اصلا متوجه جایگاهی که درش قرار گرفته اند نیستند. ضربه ای که این غریبه ها به مجلس زدند باعث شد تا حتی اگر نمایندگان دوره بعدی همگی از نخبگان کشور باشند باز هم باید وقت بسیار زیادی رو صرف بازگرداندن حیثیت و اعتبار و قدرت مجلس کنند تا از ته امور لااقل به میانه ی امور بازگردد. مسئله بعدی هم عملکرد دولته. یک واقعیت اینه که مردم عادی فرقی بین نمایندگان مجلس و دولت و قوه قضائیه و نهادهای انتصابی نمیبینند و همه رو به اسم مسئولین یا حکومت در نظر میگیرند. در نتیجه ناکامی دولت در اداره صحیح مملکت و وضعیت بلبشو دو سال اخیر بدون شک مستقیما در میزان مشارکت مردم تاثیر سوء خواهد داشت. در نظر داشته باشید که وفادارترین قشر جامعه نسبت به حکومت ٬ قشر فقیر و تا حدودی متوسط جامعه بودند که همیشه در راهپیمایی ها و رای گیری ها و مناسبتهای دیگه حضوری پررنگ داشتند اما متاسفانه در دو سال اخیر بیشترین بی عدالتی ها و لطمات اقتصادی رو همین قشر زحمتکش متحمل شده اند و جلپی چشم دولت و مجلس مورد ظلم و ستم دلالان و سرمایه داران و حتی خود دولت قرار گرفتند و نباید زیاد چشم به راه حضور میلیونیشون در صفوف رای گیری بود‌. تیر خلاص هم که خود دولت با همین نحوه‌ی اجرای سهمیه بندی بنزین زد که با نهایت بی تدبیری و بی سلیقگی و بیفکری‌ به گونه ای اجراش کرد که علاوه بر نارضایتی ناشی از گرانی شاهد درگیری و اغتشاش و کشته شدن هموطنان و قطعی طولانی و بی دلیل اینترنت بودیم و بعید میدونم با توجه به‌ فاصله ی کوتاهی که تا انتخابات داریم بتونیم روی فراموشی‌ مردم حساب باز کنیم و قطعا میزان مشارکت رو باز هم بشدت کاهش خواهد‌ داد. خلاصه مگر اینکه معجزه ای بشه و موضوع هیجان انگیزی در سطح کشور اتفاق بیفته تا صف ها مثل همیشه شلوغ بشن. قطعا شورای نگهبان میتونه نقش مهمی ایفا کنه و با تایید صلاحیت منفصفانه تر و کاندیداتوری افراد شناخته شده و محبوب جناحهای مختلف که توانایی بیرون کشیدن مردم از خونه هاشون رو دارند ٬ مشارکت رو افزایش داد.
اگر مرا دار هم بزنند در ظلمی که این مثلا این نمایندگان در حق مردم روا می دارند شرکت نخواهم کرد.
باید شرط داشتن مدرک فوق لیسانس از شرایط داوطلب نامزدهای انتخاباتی حذف شود.
چه بسیار انسانهایی که لیسانس دارند و واقعا از عهده نماینده شدن بر می آیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
این فوق لیسانس های چاپی منطورت است!؟
مجلس طرح سه فوریتی برای بنزین داد فرداش پس گرفت! شما بگین این مجلس به چه درد میخوره با این وضعیت؟
اینترنت موبایل اصفهان رو وصل کنید بابا...
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
اصفهووون؟ نمیشد، خرجتون میرد بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
ناشناس با پرچم آمریکا، شوخی نکن. دیگه با این وضعمون شوخی بی شوخی. مردم عصبانی هستند.
اینها نماینده اربابانند نه رعیت
خدارا شکر وضع نماینده ها خو به
به نظرم بود و نبود مجلس فرقی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
درسته ولی باید به کار آیی بیفتد و نه بمب باران بشه!
نمایندگان مجلس بیشتر به فکر خود هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
زدن مجلس امانپدیر نیست،به دلایل بی تهثیری ان فکر کن و عیب ها را بر طرف.
اشكالشون اينه كه فرهنگ بسيجي جهادي ندارند ! بايد براشون كلاس بذارن .
گناه اصلی داشتن چنین مجلس ضعیف که در هر دوره ضعیف تر و لاغر تر و بلااثر تر شده
را باید از نتیجه کارکرد و کیفیت و نوع نگرش اشتباه و یکسویه شورای نگهبان دانست .
قطعا با ترکیب ثابت و بدون انعطاف و یکجانبه گرای حاکم بر شورای نگهبان
نمی توان انتظار داشت که نمایندگان قوی تر و بهتر ، که منافع ملی و خواسته اکثریت مردم را تامین نمایند را داشته باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
یک کلام درست و شجاعانه.
مجلس غیر مردمی
مگه ما نماینده هم داریم؟؟؟
تَکرار میکنم ... انتخابات باید تحریم بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
درود خدا عالی گفتی
نمایندگان و کاندیداهای محترم دور بعدی از سمت و طرف بسیاری از مردم ایران تنفر خود را از شما اعلام می کنم و خواهشن به انتشار عکس و تراکت و هزینه کاغذ و از بین بردن جنگلهای دنیا مبادرت نکنید . فضای شهر رو الوده نکنید و دروغهای خود را در جهان پراکنده نکنید . راه حل فثط خریدن رای است . کافی ست به اندازه دو هزینه یارانه ماهانه به هر شناشنانه بدید و هر که بیشتر داد پول برنده تره . انتخاب مردم انتخاب بین مرض سرطان و ام اس ه . رای نمی دهیم . کارهایتان پاک شدنی نیست . باید مردم را بخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
در یک رای گیری این اقایان خونه نشین می‌شوند.
مجلسی که تصمیم گیرنده نیست نبودش بهتره،
عملکرد دولت نامید کننده است ، عملکرد مجلس بدتر از نامید کننده است.
نماینده ای که از ترس رد صلاحیت در 4 سال آینده میگه باید رای مخفی بمونه، بهتره که به توپ بسته بشه.
اگه حرف حق رو میزنید که ترسی نباید داشته باشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر