بازدید 19930
تأملی بر مصوبه محدودسازی مدارس به دو دسته؛

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که مدارس باید یا دولتی باشند و یا غیردولتی، که این سؤال را به دنبال دارد که آیا در حال حاضر مدرسه‌ای که نه دولتی باشد و نه غیردولتی وجود دارد که برچیدنش نیازمند مصوبه و تعیین زمان برای قرار گرفتن آن در دسته بندی‌های دولتی و غیردولتی باشد؟!
کد خبر: ۹۴۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 27 November 2019
تابناک اجتماعی
«دولت مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت خود را منحصرا به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.»

به گزارش «تابناک»؛ این الزامی است که دو ماه و چند روز قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت قاطع آن را به تصویب رسانده و دولت را موظف به اجرایش کرده‌اند؛ مصوبه‌ای که مدت محدودی برای اجرایش در نظر گرفته شده و بر این اساس، تقریبا یک نیم سال تحصیلی دیگر باید پایان یافته باشد.

اما ماجرا از چه قرار است؟ چرایی ورود مجلس به این ماجرا، شاید یکی از اساسی‌ترین ابهامی است که در این خصوص مطرح است، به ویژه اگر بدانیم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از مصوب شدن طرح در مجلس، در این خصوص پژوهش کرده و نتیجه گرفته که مصوبه مجلس، خوب و کارشناسی است.

این در حالی است که بر اساس چهارچوب‌های اصولی، باید پیش از رسیدن طرح به مجلس، گزارشی در خصوص آن در مرکز پژوهش‌ها تهیه شود و با استناد به آن، مصوبه شکل بگیرد؛ روندی که در این مورد به خصوص وارونه طی شده تا این گونه به نظر برسد که ابتدا مناره دزدیده شده و بعد برای دفنش چاه کنده اند.

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که مدارس باید یا دولتی باشند و یا غیردولتی، که این پرسش را به دنبال دارد که آیا در حال حاضر مدرسه‌ای که نه دولتی باشد و نه غیردولتی وجود دارد که برچیدنش نیازمند مصوبه و تعیین زمان برای قرار گرفتن آن در دسته بندی‌های دولتی و غیردولتی باشد؟!

نکته‌ای کلیدی که بر اساس آن، درک مصوبه اخیر نیازمند تفسیر خواهد بود. از جمله این تفسیر که منظور نمایندگان مجلس، ضرورت حذف تنوع در مدارس دولتی است؛ یعنی مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه، شاهد، عشایری، هیات امنایی و امثال آن‌ها برچیده شوند و همه در دسته بندی مدارس دولتی قرار گیرند.

اگر این تفسیر از ماجرا را بپذیریم، ناچار از پذیرش این گزاره خواهیم بود که باید آزمون‌های ورودی امثال مدارس تیزهوشان برچیده و در‌های این مدارس به روی همه متقاضیان ثبت نام گشوده شود که در این صورت، قطعا بلبشویی بزرگ به راه خواهد افتاد و افزون بر آن، بحث اتکای این مدارس به شهریه‌های دریافتی از اولیای دانش آموزان و امتیازات ویژه‌ای که از محل‌های خاص دریافت می‌کنند، مطرح خواهد شد.

یادآوری همین مسائل کافی است تا دریابیم این تفسیر، چندان واقعی به نظر نمی‌رسد که اگر این گونه بود، در دو ماه و ده روز گذشته ـ از تصویب این طرح در مجلس تا کنون ـ باید موج بزرگی از گزارش‌های کارشناسی و مخالفت‌ها و انتقادات متوجه آن می‌شد و مثلا مدیران مدارس هیات امنایی بارها تاکید می‌کردند که ادامه کارشان با حذف وجوه دریافتی از مردم ممکن نخواهد بود.

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!

پس منظور نمایندگان از محدود کردن دسته بندی مدارش کشور به دولتی و غیر آن چه بوده؟ شاید بهتر است برای یافتن منظور مصوبه، در سخنان نمایندگان در دفاع از این مصوبه دقیق شویم، که در این صورت پی خواهیم برد شالوده این مصوبه، رفع تبعیض بوده است؛ اینکه دانش آموزان به دو دسته فقیر و غنی تقسیم بندی شده اند.

به سخنان احمدی لاشکی، نماینده‌ای که با پیشنهاد وی، تبصره‌ای به ماده واحده طرح فوق افزوده شده، دقت کنید که بر اساس آن «تاسیس هر نوع مدارس خاص صرفا با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است»؛ «امروز مهم‌ترین مشکل کشور وجود انواع مدارس است؛ پولدار‌ها در یک طرف قرار گرفته و بی‌پول‌ها در سوی دیگر هستند. در هیچ کجای دنیا بیش از دو دسته مدارس وجود ندارد.»

یا سخنان محمدرضا صباغیان، دیگر نماینده مجلس که تاکید دارد: «امروز از هدف تعلیم و تربیت فاصله گرفته‌ایم و به سمت تجاری سازی مدارس رفته‌ایم. امروز عده‌ای با پول در بهترین مدارس و با بهترین امکانات تحصیل کرده و عده‌ای آنچنان در ضعف و بی‌پولی هستند که از تحصیل جا می‌مانند. برای یک بار هم که شده باید این معضل حل شود. در هیچ کجای دنیا وجود ۲۴ نوع مدرسه مرسوم نیست.»

یا سخنان نادر قاضی پور، نماینده سرشناس‌تر مجلس که تاکید دارد عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده اند و مدعی است: «بعضا شاهد هستیم که یک فرد با پرداخت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در مدرسه‌ای خاص ثبت نام می‌کند. این تبعیض‌ها در آموزش و پرورش "اسلامی" معنایی ندارد. امروز در شهر تهران اگر یک دانش آموز یک دقیقه دیرتر به مدرسه برود با پیامک به اولیای او اطلاع می‌دهند، اما در شهرستان‌ها اگر یک بچه دو روز هم پیدایش نباشد کسی پیگیر او نیست. مگر حکومت ما ساسانی یا شاهنشاهی است؟»

با تامل در این اظهارنظر‌ها پی خواهیم برد که هدف مجلس از این مصوبه، برچیدن بساط تبعیض در حوزه آموزش پایه و ضروری در کشور است. تبعیضی که می‌دانیم بسیار جدی است و موجب می‌شود هر ساله شمار زیادی دانش آموزان از تحصیل باز بمانند، در حالی که برخی همتایانشان روانه اردو‌های اروپایی هم می‌شوند تا مهیای راهیابی به مدارج عالی و بعد حضور در مناصب مهم در جامعه شوند؛ تبعیضی که باید برچیده شود، اما معلوم نیست چگونه با دسته بندی مدارس به دولتی و غیردولتی از بین رفتنی است!

دسته بندی ناقصی که قرار نیست مدارس فرسوده دولتی را نوسازی و بازسازی کند یا به دایر کردن سرویس مدارس برای مناطق محروم یا برچیدن مدارس کپری منجر شود یا حتی نمی‌تواند کودکان کار را به کلاس‌های درس بازگرداند یا بساط سیستم گرمایشی ناایمن را ـ که حوادثی شوم در مدارس کشورمان رقم زده ـ از مدارس جمع کند یا به دریافت پول از والدین در این مدارس پایان دهد، اما ادعا شده که به رفع تبیعض منجر خواهد شد!

اینجاست که مصوبه اخیر در قامت نبرد‌های خیالی دن کیشوت با دشمنان جلوه می‌کند که حتی کاری به بی توجهی مدارس دولتی به قواعد و اصول آموزشی امروزی هم ندارد و قرار نیست به حوزه محتوا‌های درسی، ناهم خوانی آن‌ها با ضرورت‌های مورد نیاز جامعه، آسیب‌های حاکم بر مدارس از جمله گرایش به مسائل غیراخلاقی یا اعتیاد و هیچ عیب و اشکال دیگری که مدارس کشورمان دارند، ندارد و تنها به این نکته تکیه کرده که مدرسه باید یا دولتی باشد یا غیردولتی!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۲
کسی میدونه سهمیه بنزین دون کیشوت چقد بوده و آیا اینترنت گوشیش هم وصل بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
هنوز چند روز از قول مسوولین برای عدم افزایش قیمت هاو کنترل بازار ارز نگذشته قیمت دلاربه ۱۲۷۰۰ تومان رسید !!!
همه مسکلات کشور از جمله مشکلات آموزش و پروش ریشه در دولت های هاشمی رفسنجانی و ژرحهای غیرکارشناسانه آن زمان دارد

همین نجفی مسئول و مقصر همه ی مشکلات آموزشی در کشور است.

اولین بار طرح تغییر و تحول در آموزش و پرورش را همین نجفی بی خاصیت اجرا کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
آقای همدان حکومت اسلامی ایران از اول انقلاب بودجه ای برای آموزش پرورش نداشته و در ادامه کم هم شده آقای نجفی از دید معلم ها بهترین وزیران بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
حالا کدام طرح ها در این ۴۰ سال به درد بخور بوده که طرح های هاشمی بد بودند؟
برخی مدارس در برخی سطوح هنوز معلم ندارند

دولت بودجه آموزش و پرورش را در کدام کشورها داره هزینه میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
آفرین بودجه آموزش پرورش ها میره جای دیگه
غیر از دولتی و غیر دولتی مدارس خودمختار داریم که موسس آنها از دولت و وزارت آموزش و پروش و همچنین از قاطبه ملت اعلام استقلال نموده اند و فقط در خدمت از ما بهتران هستند
نسلهای آینده ایران از بیسوادترین نسلهای تاریخ ایران هستند

سیستم فعلی آموزش و پرورش هیچ وقت به خوبی گذشته نخواهد بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
وای بر هر کس اموزش پرورش را به این سمت و سو رانده من که به بچه ام گفته ام فلان و فلان در مدرسه وقتی حرف می زنند تو شعر های مولوی و حافظ را که از بری تکرار کن و تمرین کن که به انها نگاه کنی ولی صدایشان را نشنوی و به معلم زبان سعی کن نگاه هم نکنی
شما فقط اموزش پرورش دنکیشوتی را می بینی؟!
مدارس شاهد و مدارس هیات امنایی و...... که فقط با پارتی بازی پذیرش می کنند و مانند مدارس غید دولتی شهریه می گیرند فقط کمتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
به عنوان یک معلم فیزیک با 28 سال سابقه آموزش عرض می کنم مدارس تیزهوشان نمونه و شاهد از عوامل نابودی آموزش در این کشور است و باید برچیده شوند چرا باید بودجه یی که متعلق به تمام دانش آموزان است به عده ای خاص که با پول و رانت به آن مدارس راه می یابند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
به عنوان یک معلم فیزیک با 21 سال تجربه تدریس در مدارس تیزهوشان تهران عرض می کنم که یکی از علت های مخالفت بعضی ها با اینمدارس اینه که تو این مدارس راهشون نمیدن !
ما که نفهمیدیم چی شد بالاخره
گزارش نویس این مطلب نشان داد که بسیار بی سواد و کم اطلاع و پوپولیسته و اصلا هیچ اطلاعی از چرایی و چگونگی موضوع نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
بیشین بینیم باو
بله دیگه ،هیئت امنایی!
یکی از مشکلات قانونگذاری و بخشنامه نویسی و اینگونه کارها در کشور ما این است که تصمیم گیران چیزی را در ذهنشان اراده می کنند ولی وقتی می خواهند آنرا بحث کرده و بر روی کاغذ بیاورند با خیالبافی ایده آل گرایانه آنرا به سمتی می برند که حتی درک آن برای مخاطبش مشکل می شود. در کشور افرادی داریم که بسیار ثروتمندند و فرزندانشان مدارس خاص دارند و سفرهای خارجی می روند و اتومبیل های گرانقیمت سوار می شوند و زندگی لاکچرری دارند اما ظاهرا مقامات علیرغم آنکه با ثروت های این افراد هیچ مشکلی ندارند ولی با اینکه ثروتشان در جامعه دیده شود مشکل دارند. ظاهرا این افراد حاضر نیستند مثل ثروتمندان وابسته پولشان را از مردم مخفی کنند و تلاش می کند با قانونگذاری مانع از این جلوه گری بشود. به هر حال هدف این قانون ممانعت از این جلوه گریهاست و قصد آن ایجاد عدالت آموزشی نیست.
من معلمی بعد از بیست ودو سال سابقه تدریس از تضادهای حاکم بر آموزش وپرورش و قوانین بی خاصیت و ساختار ی نادرست به ستوه آمد ه ام وخیلی وقتها از خودم بدم میاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
فقط تو آموزش و پرورش این حس ایجاد نمیشه . من به عنوان هیات علمی دانشگاه آزاد هم سال هاست این حس مزخرف رو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
دوست داشتم معلم بشم اما با حرفای شما بیخیالش شدم
ممنون
تو را خدا اینترنت وصل کنید، شوهرم راننده آژانس بود، عملا بیکار شد و دیگه نمیتونیم درآمد داشته باشیم با گرونی بنزین، حدااقل نت باشه، ی کار خونگی راه بندازیم از طریق شبکه های اجتماعی، مشتری پیدا کنیم
ب خدا ب خدا ب خدا داریم خفه میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
جناب هوشنگ ابتهاج در شعری می فرماید:
چه چشم پاسخ است از این دریچه های بسته ات
برو که هیچ کس ندا به گوش کر نمی زند
حالا شما و امثال من و شما هزار بار هم که بگوییم کارمان ندا زدن به گوش های کر مسئولان است. این گوشها نمی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
خواهر من صلوات بفرست، امنیت هزینه دارد و بالاخره باید بهای این امنیت را بپردازیم البته از جیب مردم
دن کیشوت:::)
ما آموزش وپرورش نداریم.مدارس دولتی 50 نفر را دریک کلاس چپونده اند وبچه داری می کنند.مدارس غیر انتفاعی آموزش صفر ونمره 20.مدارس استعداد های در خشان به جای مثلا 11 کتاب بچه ها را وادار می کنند 30 کتاب حفظ کنند.و در کل محصول آموزش وپرورش یک دیپلمه با مغزی پر از محفوظات و بی مهارت است.
پاسخ ها
نامی
| Slovakia |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
متاسفانه بسیار درست گفتید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
تا بودجه آموزش پرورش بیشترین بودجه در کشور نشه وضعیت مملکت بدتر از این خواهد شد مسولیت پذیری جوانا در حد صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
یک سری به مغزهای تصمیم گیرنده در سازمان آموزش و پرورش بزنید متوجه خواهید شد چه خبره
مغزهایی با تفکر فرسوده
حداد عادل آیا مدارس را حاضره پس بده؟!
ازمون نمونه دولتی رو برداشتند ولی مدارس پابرجاست وهمه با سهمبه وارد شدند حالا همین برنامه رو سر تیزهوشان میخوان در بیارن حداقل این مدارس برای دانش اموزان بااستعداد و از نطر نالی پایین خیلی خوب بود حداقل در یک مدرسه مناسب استعدادش درس میخوند
اینترنت چی شد پ
درس علوم مقطع متوسطه اول فقط سه ساعت درهفته زمان اختصاص یافته، درحالی‌که برای این درس حداقل به 6ساعت زمان نیازاست، خصوصا علوم هشتم که پراست ازفعالیت وآزمایش، معلم مدرسه دولتی به3ساعت درهفته که اکثراتعطیلات مختلفی هم شامل‌ میشه، وعملاکمترازسه ساعت درهفته است، چجوری درس رابه بچه هاشیرفهم کند..... مدرسه محله شمیران نوباکلاسهای بیش از40 نفر، وبدون آزمایشگاه علوم مناسب برای یک معلم شرافتمند شکنجه گاهی بیش نیست
بنده مدیر دبیرستان هیات امنایی هستم اگر اولیا به مدرسه پول ندهند و کمک نکنند هیچ بودجه دولتی نداریم هزینه‌های سرسام آور مدرسه را اعم از کاغذ و ماژیک و حاملهای انرژی و غیره را از کجا باید پرداخت کنیم روسای آموزش و پرورش در جلسات فقط به مدیران میگویند که خودتان باید مدیریت کنید بدن بودجه این حرفها یعنی چی از سوی دیگر با توجه به اینکه مجلس مدارس را از پرداخت هزینه حاملهای انرژی معاف کرده است اما مسئولین این ادارات با دلایل خاصی مصوبه مجلس رو نمی پذیرند و هر ماه قبض قطع فوری به مدارس میفرستند و مدیران را با چالش مواجه می کنند به طوری که از آموزش غافل شویم و فقط به فکر مسائل مالی مدرسه باشیم
گذشت آن دورانی که آموزش ،، پرورش و حتی آموزش عالی مجانی بود ،زیرا ،آنرا به طمع آب ،و برق ،و اتوبوس محانی عوض کردیم ؟ از بنزین لیتری یک تومان ، به لیتری سه هزار تومان رسیدیم ؟‌گذشت آن زمانی که ۶۵٪ جمعیت کشور در روستاها مولد بودند که اکنون برعکس شده ،و‌حتی روستاییان هم مصرف کننده شده اند ، زمانی که شیر ،و ماست ،و خامه ،و سرشیر از روستا به شهرها می آمد ،اکنون در روستاها شیر پاکتی ،،‌ماست دبه ای‌،‌ آ پنیر قالبی ،، تخم مرغ روز ، والاآخر مصرف میگردد ، معلمی که زمانی شغل انبیا بود ، اکنون شده تجارت کلاس خصوصی ؟، از مدرسهٔ‌خصوصی عبور کرده ایم ،‌به کلاس خصوصی رسیده ایم ؟،،،خیلی چیزها گذشته است و ما درخوابیم ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
عالی بود
آقا جان من گوشیمو عوض کردم و حتی نمیتونم بخاطر ارتباط با گوگل اونو راه اندازی کنم !!!
دو هفته اس که گوشی هم ندارم و تبلتم هم هیچ برنامه اش کار نمیکنه ...حالا هی بگید اینترنت ملی !!!
در آینده نزدیک حوزه علمیه متولی آموزش و پرورش می شود.!!
ای کاش همه کاندیداهای نمایندگی مجلس قبل از انتخابات در آزمون قانون اساسی شرکت می کردند و مثل گواهی رانندگی هر کس بیش از سه غلط از ۵۰ سوال داشت مردود می شد و حق شرکت در انتخابات مجلس را نداشت تا اینگونه مصوبات خلاف قانون اصلا اتفاق نمی افتاد
اکثر تصمیمات در دوران‌های مختلف دن کیشوتی است
دیروز جلسه ی شورای امنیت راجع به اینترنت بود و بعدش هم کلی اخبار ضد و نقیض پخش‌شد. چرا راجع به اون سکوت مرگبار کردید و هیچی نکینویسید که نتیجش‌چی‌شده؟ چرا راجع به صحبتهای مازیار ناظمی که در ایرنا و سایت وزارت ارتباطات منتشر شده چیزی نمیگید؟ چرا اینجوری اید شما؟ مسئله درجه یک کشور اینه و شایسته اینه که خیلی بیشتر از اینها پیگیر باشید. اگر شما که رسانه دارید صداتون‌رو همه میشنونپ پس کی بگه؟ توقع دارید برم خودمو جلوی وزارت کشور آتش بزنم که صدای شکایتم شنیده بشه ؟
...خداوند اين نمايندگان را نصيب هيچ مملكتي نكند...امين
سلام بعد از چهل سال عمر انقلاب باید چنین اموزش وپرورشی داشته باشیم این یک مصیبت بزرگی است
یا قحطی رجال داریم که بلد نیستند تصمیم بگیرند یا هدف بردن نظام به طرف نظام طبقاتی در آینده هم فرزندانشان راهشان را ادامه دهند .
و لی روستائیان و شهرهای دور افتاده و مستضعفین کارشان ........
از زمانی که در این مملکت ، آموزش ( مدارس و دانشکاه ) تبدیل به دولتی و غیر دولتی شد عملا از عدالت آموزشی فاصله گرفتیم و اکثراً خروجیهای خوبی نداشتیم . کسانی که این نوع آموزش رادر کشور پایه گذاری کردند بدون توجه به نظرات کارشناسی بوده و هر سال تعداد دانشجویان کمتر میشوند و عملا حاضر نیستند درس بخوانند.
یعنی نمی شود تعدادی از مدارس دولتی و تعدادی غیردولتی باشند و یا باید کلأ دولتی و یا کلأ خصوصی باشند
بنده هم فرزندم دانش آموزتیزهوشان بوده وهم خودم کارشناس ودبیراین مدارس بوده ام.اینکه همه انواع مدارس دولتی برچیده شوندکاربسیاردرستی است.تیزهوشان بایدمثل قبل ازدولت خاتمی بسیارمحدود ودرحد12 مدرسه درکل کشوروبامدیریت مستقیم نهادریاست جمهوری اداره شود.مردم بایدبدانندباوضع فعلی مدارس سمپادروح وروان فرزندانشان راهدف قرارمی دهندوهیچ کارایی آموزشی منطقی ندارند.طرح مجلس خوب است اما نقطه ضعف آن تداوم کارمدارس غیردولتی به شکل فعلی است.مدارس غیردولتی هم غیرقانونیندوهم براساس آمارهای وزارت ناکاراهستند.مابایدمثل کشورهای پیشرفته آموزش وپرورشمان کاملارایگان باشد.متاسفانه دیدگاه طمع ورز اوایل دهه هفتادهنوز تعلیم وتربیت مارا هدف قرارمی دهد.
در هسته مرکزی کلانشهر مشهد نزدیکترین دبیرستان دخترانه با منزل ما حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد و آن هم هیئت امنایی است که برای ثبت‌نام یک و نیم میلیون تومان میگیرد. قبلاً خودم بچه ها را می‌بردم مدرسه که الآن مجبور شدم سرویس بگیرم و برای هر نفر یک میلیون و دویست هزارتومان به مدرسه بابت سرویس میدهم (سرویس ها زیر نظر مدرسه است). مدیر محترم مدرسه کوچکترین اطلاعاتی بابت دخل و خرج ۴۰۰ میلیون تومانی که فقط بابت ثبت نام از دانش‌آموزان میگیرد به هیئت امنا نمی‌دهد و به طرق مختلف طفره می‌رود. شاید ۱۰ درصد این مبلغ صرف موارد آموزشی شود و بقیه به گونه‌ای هزینه میشود که امکان توضیح آن در اینجا نیست. امیدوارم این مصوبه باعث رفع این مشکلات شود.
من چند یالدر یک مدرسه غیر انتفاعی که اتفاقا موسسین مذهبی و متدبن آن افراد صادق و بی ریایی بودند درس دادم ولی وقتی متوجه شدم که چگونه وجود مدارس غیر انتفاعی باعث تبعیض در آموزش آینده سازان کشورم شده قطع همکاری کردم هرچند از نظر اقتصادی به ضررم بود.ضمنا مخالف هر گونه تدریس خصوصی توسط معلم خود دانش آموز هستم که این امر باعث فساد در امر آموزش و پرورش است.
سیستم آموزشی باید یکپارچه و کاملا دولتی باشد و بودجه کافی به آن اختصاص داده شود این سیستم فعلی کاملا تبعیض آمیز است که با پارتی برای برخی مدارس پذیرش میکنند و افراد بی استعداد و بیسواد تحویل جامعه میدهد و با استعداد ها هم در کلاسهای 50 نفره با معلمان ضعیف در مدارس فراموش شده دارند نابود میشوند
عجب نسل آينده اي خواهيم داشت! نسلي كه تاريخ و هويت تاريخي خود را نميداند، نسلي كه با كتاب چه درسي و چه غير درسي مانوس نيست و اطلاعات عمومي اش در حد دانستن سايز كفش فلان بازيگر خارجي است ، نسلي كه با رفتارهاي عجيب و غريب ارزشهاي اخلاقي نسل قبل را بيهوده خواهد دانست
این ها نقشه است می خواهند پول ها را به طرف مدارس غیر دولتی سوق بدهند
همش تقصیر این آمریکای جنایتکار است
اینترنت را وصل کنید بابا
آدم رو عصبانی میکنید
دست روی هر نقطه از کارهاتون میزاری اشتباهه
مدیریت مملکت سواد نمیخواهد علم هم نمیخواهد دین هم نمیخواهد بلکه فقط
اراده میخواهد
دلسوزی میخواهد
ادامه‌ی عدالت آموزشی دوره‌ی احمدی‌نژاد و طرح شهاب.
آقایون می‌خوان از مدارسشون پول دربیارن و مزاحم هم نمی‌خوان؛ چه معنی داره دو دانش‌آموز بر اساس تفاوت عملکرد تو یه آزمون غربال بشن؟ غربال باید فقط و فقط بر اساس سایز جیب بابا صورت بگیره. ناسلامتی تو دوره‌ی سرمایه‌داری زندگی می‌کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
سوییس خوش میگذره؟؟؟
مدارس در ایران به این همه ثروت و امکانات باید دولتی باشد . دولت وقتی انحصار ثروتهای ملی را در اختیار دارد نمی تواند از تامین هزینه درمان و آموزش شانه خالی کند.
از ژاپن الگو بگیرید که همه مدارس در یک سطح است
تیتر این خبر نشان میدهد نویسنده حتی قادر به رعایت دستور زبان فارسی در یک جمله نیست
بسمه تعالی
قط می توان گفت که مردم فقیر که ولی نعمت این انقلاب هستند هیچ پناهی ندارند خدایا پناهشان را برسان
آموزش و پرورش و مدارس خوب یعنی آینده خوب
آموزش و پرورش و خانواده و فرهنگ جامعه و تلویزیون بیشترین تاثیر را روی مسئولان آینده کشور (کودکان و نوجوانان)خواهند گذاشت
آموزش و پرورش و پدر و مادری که نتوانند اعتماد به نفس فرزندشان را بالا ببرند (واقعی)و از شکوفا کردن استعداد های خدادادی و بلقوه عاجز باشند
آینده درخشان کشور نابود خواهد شد و بدتر از الان خواهد شد
آموزش و پرورش یعنی اکسیژن یعنی حیات یعنی ریشه
واقعا کار برگزیده ترین خدا و بهترین و نابغه ترین انسانهای زمین معلمی است
کشور اسلامی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر