بازدید 4408

حمایت مجدد وزیر خارجه آمریکا از اغتشاشگران

با وجود گذشت یک هفته از فروکش کردن اغتشاشات در ایران، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر حمایت خود و دولت متبوعش از آشوبگران را ابراز داشت.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 26 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در واشنگتن بار دیگر از اغتشاشگرانی که هفته گذشته میلیارد‌ها ریال به اموال عمومی و خصوصی ملت ایران خسارت وارد کرده و جان چندین شهروند عادی و نیروی امنیتی را گرفتند، حمایت کرد.

مایک پامپئو در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: «به مردم شجاع ایران که از ساکت نشستن امتناع کرده‌اند، می‌گویم که آمریکا صدای شما را می‌شوند. ما از شما حمایت می‌کنیم و در تلاشتان برای دستیابی به آینده‌ای روشن در کنارتان هستیم.»

وی افزود: «من از ایرانی‌ها خواستم که پیام‌های خود را با ما در میان بگذارند تا ما بتوانیم مقامات حکومت ایران را تحریم کنیم. ما تاکنون حدود ۲۰ هزار پیام، ویدیو، تصویر و یادداشت از ایران دریافت کرده‌ایم. ما امیدواریم که ارسال این پیام‌ها همچنان ادامه داشته باشد. ما به تحریم مقامات ایرانی که مسئول نقض حقوق بشر در این کشور هستند، ادامه خواهیم داد؛ همان‌طور که هفته گذشته وزیر ارتباطات این کشور را تحریم کردیم.»

در روز‌های اخیر مقامات آمریکا بار‌ها مدعی حمایت از «مردم ایران» شده و تلاش کرده‌اند که اغتشاشگران خشونت‌طلبی که مشخص شده است بعضاً از سوی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه هدایت می‌شده‌اند را «مردم معترض» جلوه دهند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه پیامی توئیتری در حمایت از اغتشاشگران منتشر کرد و مدعی شد که دلیل قطع شدن اینترنت در ایران، تلاش دولت برای «جلوگیری از رسیدن صدای معترضان به خارج از کشور» بوده است. این در حالی است که دسترسی بسیاری از شهر‌ها به اینترنت تنها پس از گذشت کمتر از یک هفته از آغاز ناآرامی‌ها برقرار شد و بنا بر ادعای وزیر امور خارجه آمریکا، از آن زمان تاکنون ۲۰ هزار پیام، ویدیو و تصویر به آمریکا ارسال شده است.

با تحولات روز‌های اخیر مشخص شده است که اساساً پای «جلوگیری از رسیدن صدای معترضان به خارج» در میان نیست و صرفاً مسائل امنیتی باعث شده است که دولت ایران تصمیم به قطع کردن اینترنت به‌صورت موقت بگیرد.

روز پنج‌شنبه «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایران طی اظهاراتی از دخالت عامدانه آمریکا در ناآرامی‌های ایران و تلاش برای تقویت این ناآرامی‌ها پرده برداشت. وی در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: «ما سعی کرده‌ایم از اعتراضات سال‌های گذشته که طی آن‌ها حکومت ایران اجازه نداد معترضان با یکدیگر [از طریق اینترنت]ارتباط برقرار کنند درس بگیریم. وقتی من در این سِمَت قرار گرفتم، فناوری‌هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم که بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. ما راه‌های میان‌بر در اینترنت را نیز به مردم ایران ارائه کردیم و این راه‌ها به معترضان امکان داد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ۲۸ آبان در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و فریبکارانه مقامات کاخ سفید از جمله وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهر‌های ایران اظهار داشت: «اعتراض قانونمند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضدقانونی آن‌ها از طریق تحمیل فشار اقتصادی ــ حتی در حوزه غذا و دارو ــ بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر