بازدید 134683
«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛

دولت بعد از پرداخت ۳.۲ میلیون تومان به هر نفر، اجازه دسترسی به حساب بانکی را می‌خواهد!

نکته حائز اهمیت در پرداخت یارانه معیشتی سرک کشی دولت به حساب‌های بانکی و مالی افراد بوده است که شب گذشته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه زنده تلویزیونی از آن پرده برداشت. احمد میدری گفت: متقاضیان بسته حمایتی معیشتی، چه برای ۶۰ میلیون نفری که اخیراً دریافت کرده‌اند و چه سایرین که متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، تمام حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی آن‌ها بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 26 November 2019
دولت بعد از پرداخت ۳.۲ میلیون تومان به هر نفر، اجازه دسترسی به حساب بانکی را می‌خواهد!
 
تابناک اقتصادیدولتمردان دولت تدبیر و امید همواره در چند سال گذشته بر این نکته تاکید داشته اند که قادر به شناسایی افراد ثروتمند جهت حذف یارانه آن‌ها نبوده اند چرا که این کار نیازمند سرک کشی به حساب‌های مالی آن‌ها است و دولت اعتقادی به انجام چنین کاری ندارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال ۱۳۸۷ مطابق با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت کشور تنها می‌توانند حدود ۳۰ درصد از یارانه‌های پرداختی در کالا‌های مختلف را مصرف کنند و ۳۰ درصد باقیمانده جمعیت هم ۷۰ درصد از این یارانه‌ها را مصرف می‌کنند. با این وضعیت دولت نهم تصمیم گرفت که سر و سامانی به این اوضاع بدهد و به همین منظور در دی ماه سال ۱۳۸۷ محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس برد. پس از ماه‌ها چالش بر سر این لایحه، سرانجام یک سال بعد یعنی در دی ماه ۱۳۸۸ مجلس آن را به تصویب رساند و در اردیبهشت ۱۳۸۹ طرح هدفمندی یارانه‌ها در سه استان ایلام، گیلان و خراسان شمالی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد. درست ۷ ماه بعد از اجرای آزمایشی، در آذر ماه ۱۳۸۹ این طرح به صورت جامع در کل کشور اجرا شد.

مطابق با قانون هدفمندی یارانه ها، باید یارانه ۱۶ قلم کالا شامل بنزین، گازوئیل، گاز مایع، گاز طبیعی، نفت کوره، نفت سفید، برنج، روغن، قند و شکر، شیر، گندم، آب، برق، خدمات پستی، خدمات هوایی و خدمات زمینی طی ۵ سال (با آغاز از سال ۱۳۸۹) به تدریج حذف و به قیمت‌های جهانی عرضه می‌شد. مقرر شد که ۵۰ درصد از درآمد‌های حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به صورت نقدی (۴۵۵۰۰ تومان هر نفر) و غیرنقدی (سبد کالا) به مردم، ۲۰ درصد به دولت و ۳۰ درصد به تولید پرداخت شود.

از قصه پرغصه تا شب مصیبت عظما

با شروع تحریم ها، طرح هدفمندی یارانه از برنامه‌ای که تعیین شده بود عقب افتاد. هنگامی که دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار نمود، طرح هدفمندی یارانه‌ها سومین سال اجرای خود را سپری می‌کرد. در طول دوره حیات دولت تدبیر و امید بار‌ها مسئولین این دولت پرداخت یارانه‌ها را مورد نقد قرار دادند.
 
به عنوان نمونه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورخه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ در جلسه سراسری فرمانداران با اشاره به این‌که یارانه‌ها از داستان‌های پر غصه جمهوری اسلامی است، گفت: یارانه‌ها همچون بند‌هایی به دست و پای نظام است. همچنین در ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۴ علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد گفت:  طی دو سال گذشته شب‌های قبل واریز یارانه نقدی برای دولت مصیبت عظما بوده است.

سرک کشی به حساب مالی مردم ممنوع!

به هر حال علیرغم همه نقد‌هایی که دولتمردان به یارانه‌های وارد می‌کردند، اما دولت تدبیر و امید تلاشی آنچنانی برای حذف یارانه ثروتمندان نکرد چرا که این کار نیازمند بررسی اطلاعات اقتصادی خانوار‌ها از جمله سرک کشی به حساب‌های بانکی خانوار‌ها بود و رئیس جمهور روحانی در مورخه ۵ آذر ماه ۱۳۹۲ در حالی که برای گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولتش به مردم در تلویزیون حاضر شده بود با اشاره به اینکه یکی از راه​‌های حذف برخی دهک​ها از دریافت یارانه نقدی، اطلاع از حساب ​های مالی آن‌ها است، گفت: اما این کار اعتماد مردم را از سیستم بانکی سلب می ​کند و تاکید کرد که دولت این کار را نخواهد کرد چرا که ضررش بیش از منفعتش است.
 
همچنین در سال‌های بعد برخی دیگر از مسئولین دولتی نیز سرک کشی به حساب‌های مالی مردم را جایز ندانستند و با همین ترفند از زیر بار مسئولیت حذف یارانه ثروتمندان فرار کردند.
 
به عنوان نمونه اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی طی مصاحبه‌ای در مورخه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ گفت: برای تکمیل بانک جامع اطلاعاتی یارانه، اطلاعات حساب‌های بانکی مردم مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. یا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی مصاحبه دیگری در بهمن ماه ۱۳۹۶ با بیان اینکه طرح حذف یارانه‌ها عملیاتی نیست، گفت: چرا که بررسی حساب‌های مردم در دستور کار نیست.

سرک کشی به حساب‌ها مجاز شد!

در سال جاری سرانجام حذف یارانه ثروتمندان اجرایی شد. حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ طی مصاحبه‌ای گفت: در دوره شهریور امسال برای ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد، یارانه نقدی حذف شد. همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت در مورخه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ با تاکید بر اینکه حذف یارانه بگیران از مهرماه آغاز خواهد شد گفت: در مرحله اول در مهرماه چند «صدک» از «دهک»‌های بالا حذف می‌شوند که ممکن است هفتصد تا هشتصد هزار نفر را در برگیرد که البته امکان اعتراض و پاسخ‌گویی به اعتراض هم برای آنان محفوظ است.

در نهایت دولت باید در سال جاری یارانه سه دهک بالا که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند را حذف کند. گفته می‌شود ۲۰ میلیون نفری که در طرح یارانه معیشتی که از محل افزایش قیمت بنزین پرداخت شد، حذف شده اند همان ۲۰ میلیون نفری هستند که احتمالاً در ماه‌های آینده یارانه ماهانه آن‌ها نیز حذف خواهد شد.

نکته حائز اهمیت در این پرداخت یارانه معیشتی سرک کشی دولت به حساب‌های بانکی و مالی افراد بوده است که شب گذشته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه زنده تلویزیونی از آن پرده برداشت. احمد میدری گفت: متقاضیان بسته حمایتی معیشتی، چه برای ۶۰ میلیون نفری که اخیراً دریافته کرده‌اند و چه سایرین که متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، تمام حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی آن‌ها بررسی می‌شود.

تحمیل هزینه‌ ۶۵.۵ هزار میلیارد تومانی دولت به مملکت

 
با این صحبت‌های معاون وزیر کار به نظر می‌رسد دولت نظر خود را در زمینه سرک کشی به حساب‌های مردم جهت حذف یارانه ثروتمندان بعد از گذشت شش سال تغییر داده است. اما در این مدت، اصرار دولت بر عدم سرک کشی به حساب‌های مردم چقدر هزینه به مملکت تحمیل کرد؟

اگر فرض بگیریم کل افرادی که باید یارانه ماهانه آن‌ها حذف شود ۲۰ میلیون نفر باشند، باید گفت: از آذرماه ۱۳۹۲ تا آذرماه ۱۳۹۸ این افراد طی ۷۲ ماه حدود ۶۵.۵ هزار میلیارد تومان یارانه دریافت کرده اند. به عبارت بهتر دولت بعد از پرداخت ۳ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان یارانه نقدی به هر فرد ثروتمند حالا قصد دارد به حساب‌های بانکی این افراد سرک بکشد.

برای بررسی بزرگی رقم پرداخت شده یارانه به ثروتمندان طی ۷۲ ماه گذشته، اشاره به این نکته ضروری است که منابعی که دولت در بودجه سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی در اختیار دارد حدود ۴۱.۱ هزار میلیارد تومان می‌باشد. همچنین درآمدی که گفته می‌شود دولت از محل افزایش قیمت بنزین به دست می‌آورد حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد؛ بنابراین یارانه پرداختی به ثروتمندان طی ۷۲ ماه گذشته تقریباً ۱.۵ برابر کل منابع دولت در بودجه سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی و حدود ۲ برابر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین است.

حالا انتقاد وارد به عملکرد دولت این است که اگر قرار بود برای حذف یارانه مردم به حساب‌های مالی آن‌ها سرک کشی شود چرا دولت در این شش سال در این زمینه تعلل و کوتاهی کرد و از این طریق حدود ۶۵.۵ هزار میلیارد تومان هزینه به مملکت تحمیل نمود و اگر هم قرار بود که به حساب‌ها سرک کشی نشود پس چرا هم اکنون این کار انجام شده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۶
اول از خود دولتی ها شروع کنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
این حرف درستی نیست که سرک کشی نباید کرد
همه جای دنیا مبالغ کاملا پردازش و پایش می شوند تا منبع پول ها کاملا مجاز و قانونی باشند
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اونی که ریگی به کفشش داره نگرانه وگرنه من کارگر و اون کارمندی که حقوق و درامدش روشن وشفافه نگرانی نداره
اونی که از رانت و رشوه و دلالی و هزار تا پدر سوختگی پول در میاره یا اونی که درامد کلان و حتی حلالی داره ولی مالیاتش رو درست نمیده از حسابرسی میترسه
آن را که حساب پاک است
از محاسبه چه باک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
شمایی که میکی همه جای دنیا، همه جای دنیا زندگی کردی؟ یا فقط شنیدی؟ منبع پول وقتی پایش میشه که مبالغ بالا جابجا بشه که اون هم هم بهتون اطلاع میدن هم ازتون پرسوجو میکنند
حمید
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ما مشکلی برای سرک کشی به حسابمون نداریم اتفاقا پایه هستیم ولی آغازاده ها و آغایون رو چکار میکنید، گیرم حسابهای
داخلی هم چک شد ، حسابهای اون ور آبشون چی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ناشناس16:09
....آخه ما کجای زندگیمون به اونها شبیه که فوری مارو با اونها مقایسه میکنی ؟...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
همه جای دنیا حسابهای مالی مردم دقیقا چک می شود تا اگر پولی بیشتر از درامد اعلامی اشخاص به حساب آمد منشا آن مشخص شود.
کسانی از این قانون باید بترسند که ریگی در کفش دارند یا مالیات نمی دهند و یا اختلاس و پولشویی می کنند.
جدای از بحث یارانه ها برای جلوگیری از فساد و اخذ مالیات از صاحبان ثروتها باید این کار انجام شود.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
دولت از اولم قرار نبود یارانه بنزین دهد ، جهت برقراری آرامش تن به این کار داد،حال بعد مدتی به بهانه های مختلف تمامی یارانه ها را قطع خواهد کرد...
بهنام د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
دولت به تعداد آدم ها راه داره براي كسر بودجه.كاش من جاش بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
عیبی نداره فقط دولت تدبیر و امید هم بگه پول بنزین رو چه میکنه چون با این معیاری که برا یارانه معیشتی گذاشته تقریبا نمیخواهد پولی به کسی بدهدلطفا بگه میخواهد چه کندبا این پول
و یکم فکر کنه که با اعتماد از دست رفته مردم چه می خواهد بکند
چون‌الان دولت دیگه انتخاباتی در پیش نداره و به رای مردم نیازی نداره.
به نظر من هر کسی در بانک حساب سود سپرده دارد، مستحق دریافت کمک نیست.

فقط به افرادی که حساب پس انداز قرض الحسنه دارند پرداخت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
قرضالحسنه هم میتونی وام بگیری عوضش . با حساب چاری میتونی اعتبار پیدا کنی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
چرا؟
مگه آنهایی که پول دارند ایرانی نیستند
یکی از اول عمرش رفته خوابیده والان پول نداره باید یارانه بگیره
ودیگری که زحمت کشیده وجوونیشو گذاشته باید نگیره
چرا؟
اصلااین پول مال تک تک ایرانیاست باید همه بگیرن
فقط یه مشکلی اینجا هست که جمعیت ایران 80 میلیون نیست بلکه 300 میلیون هست
همه میدونیم کمک های ایرانی تا کجاها میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
من پول نزولی گرفتم گذاشتم تو حساب که مانده داشته باشم برای ویزای اروپا ویزا که ندادن هیچ حالا سرمایه دار هم حساب میشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
ناشناس ۲۷ ۱۶
قربون دهنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سرمایه افراد را محاسبه کند متاسفانه من خانه ام را سال 96 فروختم ودیگر نتوانستم خانه بخرم خب پولش را ناچارا در بانک گذاشتم وسودش را میگیرم ووو
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دقیقا همینطور است باید یارانه اقشار مرفه به نفع نیازمندان وبرنامه های عمرانی کشور حذف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
به راستی معلمان کارگران و ...خوردند وخوابیدند امثال تو تازه به دوران رسیده که ازرانت ووووواستفاده کردی و یک شبه به همه چیز رسیدی زحمت ؟؟؟؟؟کشیدی و الان پول دارییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
بدون حساب حرف نزن
پدرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
بی حساب و طوطی وار صحبت نکن
مهتاب
| Netherlands |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
اگه کسی با کار و زحمت پولی به دست آورده و از
استراحت و

تفریح خودش زده و مقداری پس انداز برای آینده و روزمبادا کنار گذاشته ؛ حالا باید جزو اقشار ثروتمند و مرفه به حساب بیاد ؟؟؟؟؟
ابوالحسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
کاربر گرامی! سلام و خسته نباشید از این نظری که دادید. از اساس اظهار نظر مطلق یا سیاه یا سفید در هر پدیده ای غلط است. از شما بپرسم چند نفر را سراغ دارید که مبالغی از همسایگان، دوستان، مبالغ دیه، مبالغ وامی که گرفته اند برای خرید خانه، برای خرید ابزار کار، برای خرید وسیله نقلیه، مبالغی که سپرده شده تا امروز و فردا از ارش نیافتد و با این حساب جزو کارکرد حساب شخص سرپرست خانوار به حساب خواهد آمد و موجب قطع یارانه ی او خواهد شد. چند نفر را سراغ داری که اتباع خارجی که ماشین و منزل و ملک و امتیاز تلفن و موبایل چونکه به نامشان خورده نمی شود مجبور شده اند به نام هموطنان ایرانی بزنند اما مالکیت آن خودرو و تلفن و منزل و ملک مربوط به صاحب نام نیست مربوط به خارجیان و مهاجرین است!؟؟ آیا قانونی، معیاری، موردی هست که این موارد را از دارایی واقعی یک هموطن جدا کند که موجب ظلم ناروا بر او نشود؟ چرا مطلق نظر می دهید!!!؟؟؟؟ مگه در هر حسابی پول هست مال صاحب حسابه!؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
این نظر شما کاملا اشتباه است فرض بفرمایید کسی مستاجره وقسط بدهکاره وسپرده داشته باشه برای پرداخت قسط ولی بعضیا مسکن لوکس دارن وسرمایه شون رو بردن به سمت طلا وارز وزمین وهیچ جایی هم ثبت نشده ،حالا اولی نگیره ولی دومی بگیره،همکار من که دو کارمندن ومسکن وزمین دارن و...سبد گرفته ولی من که مستاجرم وبا پول سپرده ام که وام است اگر هم 10برابرش کنم نمیتونم 100 متر زمین بخرم اون هم در حاشیه شهر کوچک سبد نگرفتم.
دولت با اسامی چکار دارد بالانس و ارقام حساب را ببیند طی یک پروتکل اختصاص یارانه را برای سطحی مشخص محدود کند. پس برای مالیات چه فرایندی اجرا می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
این یه راه وراه خوب کم نیست اما برکسی که می خواد راه بره
سه شرط فرمودن برای پرداخت کمک هزینه سوخت: ۱_ ملک بالای ۱ میلیاردنداشته باشند ۲- خودروی بالای ۵۰۰ میلیونی نداشته باشند ۳- ۳ سفر غیر زیارتی به خارج از کشور در سال نداشته باشند
!!!!!!!!!!!!!!
خسته نباشند
تکلیف آزادسازی سوخت از الان پیدا شد که اقایون ادعا فرمودند به مردم باز می گردد با همین سه شرط احتمالا ۹۰ درصد مردم شامل حالشان نخواهد شد و مخصوصا در کلان شهرها که با افزایش قیمت مسکن ملکهای ۱۵۰ متری مردم هم میلیاردی شد
اقایان پول سوخت به مردم برنگشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
همین فرمول را هم خودشون قبول ندارن چون من هیچکدوم از شرایط بالا را ندارم ولی یارانه سوخت را برام واریز نکردن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
... میخوای بری سربازی از کمر به پایین هم اگه فلج باشی تازه میفرستن کمیسیون پزشکی اونجا اگه تایید کرد تازه میشه معاف از رزم یعنی اینکه تو سالمی خدمتت تموم میشه میخوای استخدام یا بیمه بشی معاینات یه خلبان جت جنگی را ازت میگیرن هر چی پول قرض وقوله کنی بریزی به حسابت باز موقع وام میگن کارکردت خوب نیست باهمین کارکرد از نظر دولت پولدار حساب میشی ویارانه بهت نمیدن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
یعنی این دولت ظرف یک هفته ۲۰ بار حرفش و ادعایش را در مورد یارانه عوض کرده
و از هر بدبخت بیچاره ای هم که سوال میکنیم
میگوید نگرفته !؟
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خب همین شرط رو هم خیلیها ندارن.الان من نه به عمرم خارج رفتیم همه خانواده نه خودرو اینقدری به عمرمون از نزدیک دیدم نه خونمون اینقدر میارزه ولی ندادن بهمون
قرار بود درصورت نیازمند نبودن، پس هم بگیرند!! حرفها یادشون رفت؟؟
مشکلی نیست ما هم اجازه دسترسی شفاف به تمام حسابهای داخلی و خارجی مسئولین رو میخوایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
بهترین کامنتی که خوندم.عالی بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
احسنت
حسابهای مقامات که حریم امن است و بانک مرکزی قفل نموده است. ما هم که چیزی نداریم بسم الله
من یه آردی دارم میگید اونهائی که ماشینشون بالای 500 تومنه یارانه نمیدید . بیا من 50 تومن بهتون بفروشم با ده درصد قیمت که میگید . هم شما سود کنید هم من ....
یعنی چی ؟ مثلا یکی یکی می شینند 60 میلیون حساب رو بررسی میکنند؟ یا اینکه بر اساس یک نرم افزار و یک الگوریتم حساب های مشکوک و تراکنش بالا آلارم میده و بررسی میکنند؟ در مورد دوم، که همین الان هم قانونش هست، تراکنش های میلیاردی باید چک بشه، در کشورهای دیگه هم همینطوره
پاسخ ها
ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
الان دیگه همه چیز سیستماتیک هست بر اساس
ساعت کاری شما حقوق به شما داده میشه و سیستم خورد ریالی حقوق را هم حساب می کنه عصر هوش مصنوعی هست برادر
دولت از تمام حسابها خبر دارد.یعنی چه که سرک بکشدتمام اطلاعات دست دولت است.آنچه خبر ندارد سکه ها و دلارهای است که در خانه ها دارندو یارانه هم میگیریند
مالیات بر ثروت یعنی این .
چه اشکالی داره
حساب بانکی بررسی بشه
اونایی که تراکنش میلیاردی دارند
قسمت کوچکی از ثروتشان را که در سایه امنیت و آسایش کشور بدست آورده اند در راه کشور هزینه شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
تو چقد ساده ای که فکر میکنی دعوا سر اونایی هست که تراکنش میلیاردی دارن... اونا تو مملکت یک نفر در ده هزار نفر هم نیستن... دعوا سر لحاف نصرالدینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
واقعا فک کردی میرن سراغ ثروتمندا؟؟...
قیمت حهانی زمانی است که شما گسیختگی تاریخی و اقتصادی و علمی و سیاسی کشور رو از بین ببری و فاصله خودتو با کشورهای صنعتی و فرا صنعتی کم کنی. هر کس که گفته که بعد از پنج سال قیمتها باید به سطح حهانی عرضه بشه، اشتباه کرده، چون شما باید از فولاد و پتروشیمی و بزرگراه و راه آهن و زیر دریائی و جت جنگی و هوافضا و خیلی چیزا بگذری تا بشی ( کویت)! وقتی کشور برای توسعه احتیاج به استقراض پول از بانک مرکزی یا خزانه داره، ارزش پول شناور می شه و تنزل می کنه. یا باید از توسعه کشور گذشت و یا از سنگلاخ حوادث عبور کرد و یکی به نعل و یکی به میخ زد و جندین نسل رو قربانی کرد تا کشوری حداقل مثل کره جنوبی داشت.
ضرر قطع اینترنت بیشتر از این ارقام است لطفا قطعی اینترنت را پیگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آره والا خسته شدیم از بس مجبوری به این سایتای خبری درپیتی سر زدیم
... همین الآنشم طرف میلیاردها و صدها میلیون تراکنش مالی داره ولی دهن گشادش عین غار برای بلعیدن یارانه بنزینی و غیربنزینی بازه بازه
من که موافقم .
بیاد حساب ما کارمندان را بررسی کند
و حساب نجومی بگیران را هم بررسی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اینطوری باز جنابعالی بدهکارمیشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
این بلبشو یک راه داره فقط
بازگشت احمدی نژاد
الان یک مستمری بگیر که ماهی ۱۵۰۰ خقوق میگیره و از قدیم یک خونه داره که عرزشش زیاده الان باید بره خونشو بفروشه تا بتونه ادامه حیات بده؟!
این چه تحلیلیه هرکی خونه داره یارانه و حمایت نگیره!!!!!
الان غیر از ۱۰-۲۰ درصد جامعه بقیه مردم همه نیازمند محسوب میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خونه که جز سرمایه جاری و درآمد حساب نمیشه خونه بالای من که با صد ملیون ساخته شده و وارث دوم منم بالای دوملیارد قیمت میشه ولی با این خونه و سرمایه بجز سکونت من چه کاری میکنم در حالی که خودم حقوق بگیر زیر چهار ملیون هستم
خسته نباشند
یعنی همه وعده های هفته پیش برای تعلق گرفتن یارانه سوخت بیش از حد درست بود!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
هنوز عادت نکردی
سلام من كارمند يك شركتم ماهي ٢/٥٠٠ حقوقمه ولي ماهي ١٥ ميليون بابت تنخواه كارگاه تراكنش دارم تكليف من چيه پس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
حساب کارگاه را از حساب شخصی جدا کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
تکلیف شما عدم دریافت یارانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سلام توصیه میکنم کلیه پرداخت های شرکت را از حسابتون خارج کنید چون نهایتا به سراغتون میایند و تمام این مبالغ را بعنوان درآمد شما محاسبه و اگر سند حسابداری معتبر نداشته باشید، مالیات میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
این سیستم معیوب شمارا وادار میکند تا از آن تنخواه ناخنکی بزنید
هرگونه پرداخت نقدی توهین به عزت نفس مردم جامعه هست. وقتی اقتصاد مریض باشه دولتمردان به این سمت حرکت میکنند. پرداخت نقدی یارانه از اول اشتباه بود و این کار رو به روشهای مختلفی ادامه میدن. بهترین سیاست اقتصاد باز هست. حالا فرض کنیم این پرداخت موقتی باشه و چند ماهه. چه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
گدا پروری یعنی همین پولت رو ازت بگیرن و از پول خودت بهت صدقه
بدن باز چنو برابر اون ازت بگیرن به طریق دیگه مثل مالیات و افزایش آب برق گاز ‌.....،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
تو یکی افاضه فضل نکن
تمام کشورهای پیشرفته پرداختی نقدی دارن
تابلو بود پول یارانه سوخت به کسی نمی دهند که اگر میخواستند بدهند ان را گران نمی کردند و اتوماتیک سوخت ارزان به همه تعلق میگرفت....
والله احمدی نژاد وعده هایی که در زمان‌شروع یارانه ها داد همه را اجرا کرد منتهی اقایون حتی به وعده های خودشان‌هم‌ پایبند نیستند و یک هفته از وعده ها نگذشته و الان شرطهای سه گانه تعلق سوخت به افراد را علم‌ کرده اند.
بنزین را گران کردید و مردم را بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
احمدی نژاد برگرد
اشتباه کردیم
اولا که تمام حساب کتاب ملت توسط دولت رصد میشه چه بخواهند و چه نخواهند
همین الان مبلغ بیشتر از پانصد میلیون وارد یک حساب با تراکنش در حد یک فرد عادی بشه بلافاصله برای صاحب حساب اعلام میفرستند که برای روشن شدن تکلیف این مبلغ تشریف بیارید
این مطلب حرف یکی از کارمندان رتبه بالای بانکی بود که البته بنظر بد نیست
منظور از دسترسی به حسابهای بانکی اشخاص فقط مبلغ داخل حساب و نام صاحب حساب نیست دولت دنبال دسترسی کامل به تمامی تراکنشهای افراد برای رد یابی واریز و پرداختها هست که این هم در تمامی دنیا انجام میشود و باعث جلوگیری از پولشویی هست!
اینکه دولت ما از این بازی دنبال چه هدفی است شک نکنید که نیازش دسترسی به تراکنش ها نیست بلکه این کار یک بازی روانی در پس اقدام برای تامین کسری بودجه است تا فکر جامعه از شوک گرانی به طرف بازی دسترسی حسابها و واریز یارانه و چون و چرایی پوچ شود.
این روش در پی اظهارات ضد و نقیض متولیان لازمه ایجاد ارامش پس از طوفان است تا از هیجان جامعه کاسته شود و تن به این به اصطلاح جراحی اقتصادی بدهند!!!
جامعه ای که مشکلش از جراحی گذشته و نیازمند پیوند و شاید شیمی درمانی باشد تا شاید اقتصادش سالم و شفاف شود و مردمانش به آرامش برسند..!
دولت ما شاهکار قرنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
فقط دولتمان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اتفاقا شاید کمترین تقصیر به گردن دولت باشه چون تصمیمات اصلی رو کسان دیگه میگیرن
به همچی مردم سرک میکشن این حساب بانکی که باید کنترل باشه انداختین توی رودربایستی در کشوری مثل آلمان اگر کسی به هر نحو کمک دولتی دریافت کنه در هر زمانی که مشخص بشه واجد شرایط نبوده کل کمک رو باید برگردونه وحتی در مواردی مجازات هم داره (بگذریم از این که گرفتن کمک از دولت کاری که معمولاً خود آلمانی‌ها بندرت زیر بار اون میرن) ضمن اینکه هر نوع تراکنش غیر عادی بشدت پیگیری میشه نه مثل اینجا که یه پیرزن روستای چند صد تا پورشه وارد کنه...
باید سریعا پولهامان را از بانکها خارج کنیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خوش به حال شما که داری که میخوای خارج کنی
آقا این حرفا چیه، شما صاحب اختیارید، حسابهامون رو بگردید، هر چی بود مال شما، ما هم از حسابهای شما چیزی نمیخوایم، فقط موجودی اونارو به مردم نشون بدید، البته اگه جسارت نباشه.
هر دم از این باغ بري مي رسد......
تابناک زحمت کشیده نظرسنجی گذاشته در مورد افرادی که یارانه معیشتی دریافت کردن یا نه؟ اینم لینک نظرسنجی

https://www.tabnak.ir/fa/polls/archive/309

تا اینجا از بین 22هزار رای 88 درصد گفتن ما نگرفتیم!!! این وسط کی درست میگه؟ مرد یا دولت؟ دولت که میگه 75 درصد مردم گرفتن!!! یعنی 64 درصد اختلاف بین ادعای دولت و واقعیت مردم!!!

خود منم با حقوق برجی 2 میلیون شرکت خصوصی و متاهل بدون هیچچچچچچ سرمایه ای دریافت نکردم. همکارم وضعیش از من بدتر اونم نگرفته. چیزی که من میبنیم در سطح جامعه کمتر از 20 درصد دریافت کردن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خدا پدر تابناک را بیامرزد
والله بخدا قسم این دولت
به مردم پولی نخواهد داد
...
به من پرداخت نشده. حاضرم تمام حسابهای بانکیم از وقتی دنیا اومدم تا الان که 32 سالمه در اختیار کلیه عموم بذارم ببینید من مستحق دریافت بودم یا نه!
پس به کیا دادن؟!!!!!!!!!!!
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
دولت 12 ساله یارانه رو افزایش نداده بعد یه شبه قیمت بنزین رو 3 برابر میکنه و میخواد با پردخت نفری 40-50 تومن به 20 درصد جمعه دهن مردم رو ببنده.
بخدا که مردم ایران خیلی مظلومن
چرا یارانه رو زیاد نمیکنید پس؟ شما که یارانه همه چیز رو حذف کردین!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
مردم مظلومن؟
مردم چندهزار پراید پنجاه میلیونی را در دو ثانیه قورت دادن! تو به اینا میگی مظلوم؟
ما مردم مستحق خیلی بدترازایناش هستیم
حالاحالاها باس تاوان بدیم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
ملت ما همیشه در صحنه اند
صف خرید ارز
صف خرید سکه
صف پیش خرید خودروی تحویل سال بعد
محرز است که کسری بودجه فشار آورده
این هم مثل گران نشدن بنزین تا آخر سال و نسوختن بنزین ذخیره.
واقعا مسخره ست
نه خونه و ماشین دارم نه حقوق بگیرم پس کو این شندرغازتون؟
یک جوری شما ژورنالیست ها می گید سرک کشیدن به حساب مردم، انگار ناظر اعظم واقعا ازاین کارها تا حالا نکرده.
اما واقعیت اینه که اگر بررسی مجموع (تاکید می کنم مجموع) حساب افراد مد نظر باشد و نوع تراکنش و هزینه کرد بررسی نشود اقدامی عقلایی و در جهت منافع سایر مردم است.
اینکه یک نفر چند خودرو و اندوخته و منزل و حساب سهام، چقدر مالیات می دهد و اینکه بیکار است یا خیر و چند سفر خارجی دارد سرک کشی به حساب مردم نیست بلکه آزمون توانمندی و مشارکت در جامعه است و می تواند خطاها و سوء استفاده ها را به نفع مردم ضعیف تر از بین ببرد
من موافق این موضوع هستم
آیا این سرک کشیدن شامل صندوقهای قرض الحسنه هم هست؟؟؟؟ اصل پولها اونجاست
اول از حساب آقازاده ها در داخل و خارج کشور شروع کنید

من هیچوقت رای نخواهم داد
کسی که مستاجر است در خانه 55 متری با 2 فرزند،کسی که حقوق ماهیانه اش پایین تر از 3 میلیون و 400 و دریافتی خالصش نزدیک 2 میلیون بوده و دارای خودرو پرایدبا مدل 95 می باشد ولی با وامی که گرفته و پس اندازی که در طول سالها داشته مبلغ 50 میلیون جهت سپرده گذاری در بانک مسکن پس انداز دارد باید از یارانه بنزین حذف شود!؟ کجای این معادله منطقی منصفانه و عادلانه است؟
پرداخت يارانه از اساس كار بيخوديه
كشورو توسعه بديد
اشتغال ايجاد كنيد
گداي كاسه بدست درست نكنيد
می خواستن رسما و تایید مردم حساب های بانکی رو چک بکنند که با این پرداخت پنجاه هزار تومانی به چند نفر مجوز سرکشی را به راحتی دردست میگیرند. آقا اصلا پول نقده خواهشن. جاده رو آسفالت کن و مترو و اتوبوس رو زیاد کن و خیابانها رو عریض کن ما پول نقد نمیخواهیم. آخه پول نقد به من بدی میتونم با پنج هزار نفر دیگه هماهنگ کنم و بریم دو تا اتوبوس بخریم بیاریم حمل ونقل عمومی!!!
...
پول نقد نده داداش برو اتوبوس و مترو و هواپیما برا مردم بیار.
یکم به حرف ما مردم ساده هم گوش کنید . اصلا شما متخصص ولی یکم راجع به آن فکر کنید
من به کسی اجازه نمی دم به حساب بانکی م سرک بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
باچه حتما
بهترین فرصت برای تبدیل پولهای بانکی تان به طلا و ملک .
سراغ دلار نروید . جعلی توش زیاده و سیاسی کاری میشه.
بورس را بیخیال شید .

این فرصت تا چند هفته دیگر و با انفجار قیمتها از دست خواهد رفت
پاسخ ها
سید مهدی
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اصغر آقا بنگاه املاک سر کوچه
ای واااااااااااااااااای بر اسیری کز یاد رفته باشد.
در داااااااااااااااااام مانده باشد صیاد رفته باشد.
بنده ازهرکسی از همکاران وخانواده وفامیل وهمسایه می پرسم طرح معیشتی بهشان پرداخت نشده...اقایان دولتی این 60 میلیون که میگید چه کسانی هستن ...؟؟؟!!!
الان که یک آپارتمان کوچک در تهران شده یک میلیارد تکلیف چیه ؟
من میگم اول سرمایه مسئولان کشور برای مردم مشخص شود بعد هر جا خواستند سرک بکشند.در ضمن مشخص کنید کدوم مسئول یارانه نمیگیرد!!
چقدر حقیر شدیم که حق خودمون رو با هزار منت مثل صدقه بهمون میدین
... لااقل کمی انصاف داشته باشید
مسئولان هم از مردماننديا خير؟ ماليات ميدهند يا خير؟ عرض بنده بسته معيشتي نيست برابري اجتماعي است، از سايت محترم تابناك تقاضا ميكنم گزارشي بيطرفانه ، البته اگر جرأت انتشار آن را بيابد، مثلا از صاحبان املاك در لواسانات تهران تهيه كند، تا ببينيد چه اشخاصي از قبل اعتماد اين مردم عزيز به كجاها رسيده اند، توزيع عادلانه ثروت بخش مهم اقتصاد كشورها است ، رشوه گيري و فساد اداري و مالي بيداد ميكند ، عزيزان شما اول وضع اقتصاد را روبه راه كنيد مطمئن باشيد هيچ فردي نياز به اين كمكهاي اقتصادي نخواهد داشت
برای من همیشه جای سوال بود که چرا تو کشور ما تغییر رویه دادن آنقدر سخته و چرا قبول و بیان اینکه مسیرشون اشتباه هستش غییر ممکن تا این پاراگراف آخر رو خوندیم یعنی آنقدر فشار از بالا و پایین مییاریم که طرف اگه رویه اشتباهی رو هم انتخاب کرده متوجه شده از ترس این حجمه ها جرات تغییر رو پیدا نمیکنه

حالا انتقاد وارد به عملکرد دولت این است که اگر قرار بود برای حذف یارانه مردم به حساب‌های مالی آن‌ها سرک کشی شود چرا دولت در این شش سال در این زمینه تعلل و کوتاهی کرد و از این طریق حدود ۶۵.۵ هزار میلیارد تومان هزینه به مملکت تحمیل نمود و اگر هم قرار بود که به حساب‌ها سرک کشی نشود پس چرا هم اکنون این کار انجام شده است؟
خب بررسی بشه به چه نتیجه ای میرسین؟ پدر من بازنشسته است ۵ و خورده ای میگیره
منو خواهرم جایی کار میکنیم بیمه داریم ولی حقوق نداریم و هراز گاهی مبلغ ناجیزی میگریم خرج دکتر و مایحتاج شخصی خودمون میشه به پدرم فشار نیاد.
به اندازه پول جهاز پس انداز نداریم ماشینمونم ال نود هست که سرمایه است واسه مبادا
پدرم واسه انفلوانزا بردیم بیمارستان هرچی کارت کشیدیم هیچی پول تو کارتش نبود واسه دارو و سرم.
ولی شما بر اساس مدل ماشین و پس انداز مبادای افراد اونا رو قضاوت میکنین و رهاشون میکنین با گرونی دست و پنجه نرم کنن
تابناک پیام منو منتشر کن دلم واقعا گرفته
با عرض سلام وخسته نباشید اگر دولت به حساب ها سرک کشیده بودکمک معیشتی بنده واریز شده بود مستاجرم ماشین ندارم ازخجالت روم نمیشه به حساب بانکیم سربزنم
دادن یارانه نقدی به مردم فقط تنبل پروری است .
یارانه حق همه است کسی که زحمت میکشد پول بدست می آورد با ندادن یارانه در واقع جریمه می شود و کسی که کار نمی کند یارانه دریافت می کند این یعنی تنبل پروری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
در کشورهای اروپایی به مردمی که شغل ندارن یارانه ریخته میشود به اندازه اینکه بتونه امورات زندگیشو برآورده کنه پس اونا هم تنبل پروری میکنن؟!
تابناک یه خبر بگیر تکلیف ما که سوییچ خودپرداز شخصی داریم چیه
من تراکنش مالی در طول یک ماه حدود یک و نیم میلیارد هستش ولی کار مزدی که میگیرم ۳۳۰۰ تا ۳۷۰۰ هستش که ماهی حدود 700 تا یک میلیون بابت اجاره مکان پول برق اینترنت خرابی رسید مشتری میدم
ماهی ۲۰۰ پول بیمه میدم ماهی ۷۰۰ قسط دستگاه میدم
یعنی حدود ۱.۵ تا دو تومن برام میمونه
بعد سبد منو هم ندادن
وظیفه دولت سرک کشیدن به حساب تک تک ملت و اخذ مالیات از ثروتمندان و پشتیبانی مالی از اقشار فرودست جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
وظیفه دولت حفظ و صیانت از حریم آحاد ملت است
ایجاد ۴ضای منتسب کسب و کار است
حمایت از کارآفرین است
ایجاد امنیت سرمایه تولیدکننده است
آموزش پرورش و دانشگاه رایگان است
بهداشت عمومی و قابل دسترس برای همه است
حفظ ارزش پول ملی است
مقابله با تورم است
و خیلی چیزای دیگه که تو ازش خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
خوب اگر قرار بود اینکار رو بکنن که میامدن مالیات اقشار پردرامد را افزایش میدادن نه قیمت بنزینو افزایش بدن
همه باید در برابر قانون مساوی باشند و همه ۸۰م ایرانی شفاف سازی مالی مالیاتی کنند
اولا باید بگم این یارانه‌ای که میگن هیچ دردی را از کسی دوا نمیکنه با این گرونی‌ای که درست شده ولی هنوز برام سواله که آیا این مبلغ مال دولت است یا مردم. اگر مال مردم است دولت حق ندارد بگه به کی میدم و به کی نمیدم یا برای خودش قانون وضع کنه. اگر هم مال دولت است که هر کاری خواست باهاش بکنه این همه قشقرق نداره.
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. من استقبال می کنم، باید هم حاکمیت بتواند با پولشویی، و تمام مصادیق آن برخورد قانونی کن، با کسانی که مسکن احتکار می کنند و با همکاری با بانک ها و دلال ها دمار از روزگار مردم درآورده اندّ با مختلسن با محتکرین با دلال های ارز و غذا و پوشاک و ... برخورد قانونی و عاملین را به اشد محازات محکوم کند....
در سالی که شروع پرداخت یارانه 45 هزار تومانی بود با یارانه یک نفر میشد حق بیمه تامین اجتماعی رو پرداخت کرد اما الان حق بیمه تامین اجتماعی شده 470 هزار تومن و یارانه همون 45 هزار تومن باقی مونده . چرا مردم را کم حافظه فرض میکنید؟ بعد انتظار دارید اعتماد کنیم ؟
گفته شده ۳ سفر خارجی اگه یکی ماموریت رفته باشه بایست چکار کنه آخه سفر به ترکیه با خانه ۱ میلیاردی یکی است؟!!
به 20 درصد هم ندادن فقط صبح تا شب شعار میدن.
اصلا نوع عبارتی که شما به کار بردید بار منفی داره !
یعنی چی سرک کشی به حساب مردم ؟؟
درهمه ملل متمدن حساب های بانکی بررسی میشه ، به سه دلیل :
اول تعیین اقشار نیازمند
دوم تعیین مالیات عادلانه
سوم مبارزه با پولشویی و کسب درآمدهای کثیف و غیرقانونی
فقط کسانی از شفاف سازی حساب بانکی ترس دارن که ریگی به کفششون باشه!
یعنی الان سرکشی نمیکنن؟
بهترین کار این بودکه
سهمیه زیر 100 لیتر را باقیمت 1200تومان
از 100تا 150 را با قیمت 2000 تومان
از150 تا 200 لیتر را 3000 تومان
و از 200 لیتر به بالا را باقیمت 5000 تومان
این طوری هم برای مردم عادی مشکلی پیش نمی اومد و هم مرفهین
هزینه سوخت زیادشون را پرداخت میکردن و هم جلوی قاچاق سوخت گرفته میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
نمیشه دوست عزیز! اون موقع اتفاقی که میوفته اینه که قاچاقچیها کارت سوخت میخرن و همون سیستم قاچاق ادامه پیدا میکنه باید سهمیه هر فرد مشخص باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
آفرین من از این خیلی خوش امد
تمام بحث fatf و مواردی که دنیا ما را تحت فشار قرارداده و ما بعنوان کشور ایران زیر بار آن نمی خواهیم برویم در رابطه با بحث شفاف سازی است حالا چرا اگر دنیا بخواهد ما شفاف باشیم بد است اما سرک کشیدن به حساب مردم مانع ندارد
قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو
بازنشسته هستم... خونه ندارم...ماشین هم ندارم ... یارانه معیشتی رو هم ندادند... دیگه دارم فکر می کنم... که در حق احمدی نژاد ظلم شده... حداقل اون بنده خدا رو بازی می کرد...
خوب است بدهکاران خرد به بانک ها روهم در نظر بگیرند که با گرفتن 20 یا 30 میلیون وام با هزاران درد سر ودر قبال پرداخت درصدهای بالای سود خود را بدهکاربانک ها کرده اندتا پس اندازی دست وپا کنند شاید مرحمی باشه بر چاله چوله ها زندگی و حالا دولت همان هارو هم جزدارایی شخص به حساب میاره و یارانشونو قطع میکنه
کارمند دولتم با 28 سال سابقه و با اضافه کاری کامل چهار تومن میگیرم و تا حالا دورترین سفر بنده در عمر خودم که بیشترش در این نظام گذشته تا مشهد بوده و دو ساله یارانه بهم نمی دند. گفتند چون خونه بالای 110 متر داری گفتم زن ذلیلم و از اول به اسم زنم بوده گفتند چه فرق می کنه اجاره خونه که نمی دی. واسه سبد معیشتی هم بالای دویست بار پیامک دادم. بنظرتون رای هم بدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
خونه صد و ده متری با ماهی 4 میلیون حقوق تازه غر هم میزنی؟ شما همون کارمندی هستی که صبح که میرفتی اداره دو ساعت اول کار وقت صبحونه بود و بعدش تا ظهر سیستم قطع بود و از یه ساعت مونده به اذان جورابا رو در میاوردین و آستین هارو بالا میزدین و تا ساعت سه وقت ناهار و نماز بود و بعدش هم که هیچکس ندید کارمندی که رفته ناهار و نماز کی برگشته سر کارش. ساعت سه هم که سرویس ایاب و ذهاب از جلوی درب اداره تا جلوی درب منزل سازمانی همراهیتون میکرد که خسته نشین
والا نصف مشکلات و گرفتاریای مردم بخاطر همین کم کاریه کارمندای دولت
تو رو خدا شما کارمندای دولت دیگه سر مردم منت نزارید
با این طرح همه پولها از بانک خارج میشه
واقعا خوشخیال هستید دولت با کد ملی تمام حسابهای مردم رادارد
اینا میخوان به احاد مردم یارانه ندن حسابا رم کنترل کنن
وزیر کار میگه 15 میلیون خانواده , نوبخت میگه 18 میلیون دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
کی به کیه بیخیال مردم هم که نادان
آیا میتوان گفت به ثروتمندان ایرانی هیچ سهمی از منابع خدادادی تعلق نمیگیرد؟

منابع کشور حق همه ایرانی هاست. اگر قرار باشد از این منابع بصورت یارانه پرداخت شود باید به همه افراد بطور مساوی پرداخت شود، چون همه افراد در منابع سهیم هستند.

سهمیه بندی منابع (مانند بنزین) هم باید بصورت مساوی بین افراد انجام شود.

حال کسانیکه بیشتر از سهمیه مصرف می کنند باید مبالغ بیشتری پرداخت کنند که این مبالغ مازاد وارد بیت المال خواهد شد. در کل مبلغی که به دولت بر میگردد بیشتر خواهد بود.

حال اینکه سالها برخی از مسئولین وقت خود را صرف مسائل پیش پا افتاده میکنند و از مسائل مهم سرباز میزنند خیانت به حق الناس است.
همچین می نویسید سه میلیون تومان که آدم فکر می کند چی شده . !!!! به هر ایرانی ای که یارانه در این مدت گرفته حدود دویست دلار و یا معادل حقوق دو روز کار یک کارگر در امریکا در ده سال پول نفت داده شده !!!
قيمت خانه وماشين هرچه قدر بالاتر باشد به همان ميزان ساليانه عوارض وماليات ميگيرند چه ربطي دارد مردانه حرفي را كه زده ايد عمل كنيد ويا احساساتي وعده ندهيد
حساب ها همگی باید معلوم باشد. شفاف شفاف شفاف. هیچ قانونی نمیتونه جلو اختلاس را بگیرع غیر از شفافیت. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
البته اگر برای مسولین هم باشه
حساب بانکی که دیگه حریم خصوصی نیست که دولت نتونه بررسی کنه! اتفاقا باید همه حسابها چک بشه و مشخص باشه منبع هر واریزی از کجاس؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
پس اول از مسوولین و آقازاده هایشان شروع کنید ...
یارانه را حذف کنید کلا. بعد مشخص ميشود که وضعیت بهتر میشود یا بدتر.
اون یارانه که میدادید وقتی بود دلار هزار بود الان نفتو چند میفروشن دلار چنده منت 45 تومنو میذارید
دولت تا اونجایی که تونست یارانه ها رو از روی دارایی هایی مثل ماشین و خونه قطع کرد, اما توجه کنیم که سامانه جامع بانک مرکزی که از روی کد ملی تو تمام بانکها دارایی افراد رو رصد میکنه تازه راه اندازی شده و حالا نوبت شناسایی دارایی نقدی افراد شده. بهتره بگیم آب ریخته نذر امامزاده شد. عدم توانایی برای سرک کشیدن به حساب مردم شد لطف دولت...!
چرا اینترنت همراه اول رو وصل نمی کنید؟
اینا همش توجیه و فرافکنی است.
به تعداد اندکی مبلغی پرداختند و مردم رو سرگرم کردند تا موضوع بنزین فراموش بشه.
.....
من که نه ماشین دارم نه خانه دارم نه کاردارم، برای من راقطع کردن
....
همه جای دنیا حساب مردم شفاف و قابل کنکاش برای مالیات و مبارزه با پولشویی و ارتشا هست . دوستم تو یه کشور خارجی مبلغ نسبتا زیادی میخواست برای شهریه دانشگاه برداشت کنه مدیر بانک سوال کرده بود برای چی میخوای گفته بود پول خودمه دلم میخواد هرچقدر خواستم برداشت کنم . میگه بلافاصله پلیس خبر کردند که چرا همچین مبلغی و برای چه کاری ؟ فهمیدم اونجا برای جلوگیری از فساد و ارتشا و حق السکوت و.... باید مشخص کنی پول از کجا گرفتی و یا برای چی باید برداری و مثل ایران نیست
سلام
یک بررسی فرمایید
سهام عدالت چی شد
یه زمانی میگفتند خیلی سوود بملت تعلق خواهد گرفت
چرا سودها را نمدهتد و فقط ناله میکنند؟؟
اینترنت گوشی ها رو وصل کنیییییییییییییییییییییییییییییییید
تمام کسب و کار من که با اپلیکیشن موبایل است نابود شد
دولت بعداز 16ماه بازنشستگی ام ماه قبل پاداش بازنشستگی ام رو که ارزشش یک سوم شده، پرداخت کرده. حالابه حساب بانکی ام سرک کشیده و کمک هزینه بنزین رو قطع کرده... افرین به این دولت و تدبیرش و.....چقدر خوشبختیم ما
اگربرای مردم ارزش قائل بودندقبل ازگران کردن بنزین باآنان صحبت می کردند...
چه باکلاس!
اجازه میگیرند؟
دوستان هر چی بنویسید چه فایده ای دارد کی میخواند خودتان چرا خسته میکنید افرادی را سراغ دارم کارمند بانک هستن دارای 300 ت 800 میلیون سپرده دارن بهره میگیرن سبد معیشتی هم دریافت کردن
...دولت از جیب مردم پول درمیاورد تا بعد به خودشان پس بدهد تا مردم بتوانند هم هزینه دولت کنترل و کاهش یابد و هم افراد بتوانند کمکی به دولت کرده باشند .
حالا وزیر رفاه اظهار نظری بکنه که هرکس خونه و ماشین گران قیمت داشته باشه از دریافت بسته حمایتی خارج میشه!!!....
لطفا نه صدقه بدید ،ونه توی زندگی دیگران سرک بکشید ،حساب مسوولین را اول چک کنید، البته حسابهای توی کشورهای خارجیشونم چک کنید بعد بیایید سراغ ملت ....
راستی هشتاد درصد مردم همنوز سفر هوائی نداشتن حتی هواپیما را ندیدن .برای سوخت هو اپیماها که فقط اقشار مرفع،از ان استفاده میکنند چقدر اضافه شد .
طرح خوبی است کسانی که نیازمند دریافت نیستند باید حذف شوند.
تناقص تا کجا ؟ اگر سرکشی نکردید چطور قطع کردید ؟؟ اگر سرکشی کردید پس پیامک اجازه دسترسی به حساب بانکی چیه ؟؟ ...
اگر قرار بررسی هست باید درآمد تمام افراد یک خانواده جمع بشه تقسیم بر تعداد نفرات بشه نه اینکه فقط حقوق یا حساب بانکی سرپرست ملاک باشه و ضمنا ملاک حقوق دریافتی باشه نه حکم
خداوند هم پرداخت خمس و ذکات که حق خود برای باز توزیع در جامعه میداند را منوط به تشخیص, اعلان و اقدام خود فرد نموده و برای خودش حقی برای سرکشی به امورات مردم در نظر نگرفته... دولت اگر راست می گه با اجرای قانون از کجا اوردی جلوی اقازاده پروری را میگرفت.
بابا برید فکر کاسبی باشید ازاین حرفها براتون پول در نمیاد
خدا هنگامی که وام دادن را در مقابل ربا قرار می دهد وام دادن را سود و ربا را ضرر معرفی می کند اما از دید منطق ما این موضوع بر عکس است و ربا سود و وام ضرر است. همچنین گرانفروشی و کم فروشی در مقابل ارزان فروشی و زیاد گرفتن کیل برای ما سود در مقابل ضرر تلقی می شود در حالی که از نظر خدا ضرر در مقابل سود است و همین مورد در امور اقتصاد جامعه هم صدق می کند که باارزش کردن پول ملی در مقابل تصمیماتی که موجب تورم وبی ارزش شدن پول می شود در واقع از منظر درست و الهی سود در مقابل ضرر است اما از دید منطق دولت مردان و اقتصاددانان ما سود در مقابل ضرر است و تصمیمی بسیار اشتباه است و حتی این موضوع را جوامع غربی از روی تجربه فهمیده اند ولی ما هنوز به آن پی نبرده ایم
آقا یه دفعه بگین تنبل خانه شاه عباس باز کردین. هر کسی کار میکنه و مالی هم داره محروم هر کسی بیکار ول برگرده یارانه بگیر و معیشتی بگیر!!!!!!
یکی خودش و همسرش شب وروز کار میکنند حالا حساب و کتابی هم دارند کتمان هم نمیکنند باید حذف شوند؟!!!!
به چه جرمی؟
ایرانی نیستند؟!!!
کار میکنند ؟!!!!
این دیگر چه نوع عدالتی است؟!!!!
بنظر من غنی و فقیر از روی مقدار مصرفشان شناسایی می شوند. برای آب و برق و گاز و ... در دولت های قبل یارانه اختصاص داده شده بود و کارشناسان این یارانه ها را غلط پنداشتند و گفتند باید برداشته شود در حالی که باید اصلاح می شد نه اینکه برداشته شود و اصلاح آن هم کار شاقی نبود کافی بود با توجه به مقدار مصرف یارانه اختصاص داده می شد مسلماْ کسی که فقیر تر است مصرفش کمتر است
سلام من کارگرم و ماهی 1700 حقوق میگیرم .
برای منم که خانوار 5 نفری هستم واریز نشده .
من یک نظر سنجی میدانی کردم در خصوص واریز کمک معیشت از بیست وپنج نفر پرسیدم 14 نفر گفتن واریز شده 11نفر گفتن واریز نشده. .شاید این نظرسنجی قابل اعتنا نباشه .... ولی با یک نگاه پیش پا افتاده این احتمال وجود داره که دولت فقط برای 55 تا 60 % جمعیت واریز کرده باشه ... مثلا ما چه منبع خبری موثقی داریم تا سقم وصحت ادعای این دولت و دولتهای قبلی را ببینیم ....
ای وای بر ما
وقتش است پولهای بانکم راتبدیل به سکه کنم چون بعد از حذف کمک معیشتی ، حقوقم راهم قطع خواهند کرد
حق است من که بیست وپنج سال است بعد از ساعت اداری تا ۱۰ شب تاکسی کار کردم اینجوری نقره داغ شوم

هیییییی
من از هر ک میپرسم میگه چیزی به حسابم نریختن. پس این شصت میلیون نفر کی هستن؟!!! منی که ده ساله تو خوابگاه های دانشگاه کار میکنم نگرفتم تا اونی که سرایدار ساختمون سر کوچه است!!!
دولت تدبیر و امید معرفی ثروتمندان را واگذار کند به خوده مردم تا کسی که همسایه ثروتمند وبا چند هتکار زمین و ملک دارد مشخصات آن را بهمراه نام پدر به سامانه اعلام شده از ظرف دولت اعلام و سازمان متبوعه پس از بررسی صحت اطلاعات آن نسبت به فظع آن با مدرک اقدام کند نیاز به سرک کشیدنم نیست با تشکر از دولت تدبیر و امید
چرا مسولین سرک کشی به حساب بانکی را از خودشان شروع نمی کنند...؟!
به نظرم با همه این سختگیریها اونهایی که میمونند قاعدتا باید یارانه میلیونی بهشون تعلق بگیره وقتی هفت خوان رستم رو پشت سر میذارند. خدا وکیلی غیر اینه؟
وقتی که اینهمه سال مسعولین نتوانستن از سرمایه ملی برای مردم امکانات و تسهیلات ورفاوشغل ایجاد کنند جایز نیست مردم راتفکیک کنند بایدهمه مردم ازسهم خود استفاده کنند البته اگر تسهیلات درست میکردن مردم نیاز مند به دریافت نقدی نداشتن
سلام بخدا من راننده لودر یه روز کار میکنم ده روز کار نمیکنم معیشتی نریختن حالا میخوان یارانه مارو هم قطع کنن ما که چشم مون به همین یارانه تورو خدا به ماهام نکاه کنین ن بیمه دارم ن هیچی تورو به امام حسین از من قطع نکنین
منم راصیم همه حسابام سرکشی بشه ماه پیشم از کار اخراج شدم با دوتا بچه با وضع به وجود اومده نمیدونم چطور باید ادامه بدم .نمی دونم با چه حسابی یارانه جدیدو به من ندادند
حسابهای بانکی من سر مهریه چهرساله مسدوده و کسی هم نمیدونه چجوری باز میشه . سرک بکشید شاید باز شد . ضمنا از وقتی بسته معیشتی گرفتم یه حسی دارم که برم در دروازه حرم شابدولعظیم گدایی کنم . والا اسمش بده ولی درامدش خوبه
هیچ کار ی نداره شما از بانکهها بخواهید یک ساعته تمام حسابهای مردم رادر اختیارتان میگذارنند .اما ............................................................................
والا من نه ماشین بالای 200ملیون دارم نه خونه بالای یه میلیارد.5 تا کارت بانکی دارم که وسط ماه حمع همش 400 تومن به زور میشه.نمیدوتم چطور تو جمع اون 20ملیون نفری که یارانه نباید بگیرن قرار گرفتم.حالا باز من خوبم آبدارچی ما همذمثل من شده.
کسانی که میلیاردی پول مردم را بالا می کشند و هزارن نوع خلاف می کنن حسا ب بانکی او را چک نمی کنن اما یارانه معیشتی به یک کارمند می خواهند بدهند وصلش می گنند به حساب بانکی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما بدبخت که سپرده کردیم تا باهاش خونه بخریم ولی همش کسر داریم و تا بیاییم بجنبیم خونه قیمتش سه چهار برابر میشه. بعد از 12 سال کار، تو سن 46 سالگی هنوز قدرت خرید خونه نداریم و هیچ ملکی نداریم و هیچ وقت هم کار دلالی (از خرید سکه و دلار و زمین و ماشین و ... ) نکردیم باید چوب اینو هم بخوریم که پول بلااستفاده تو حسابمون داریم!!! چرا به این نگاه نمی کنند که صاحب خونه و زمین و ملکی نیستیم و این پولو برای جی قراره استفاده کنیم؟؟؟

ما که داریم با سپرده مون به دولت و بانک و همه یارانه میدهیم، چه گناهی کردیم. بروید از اونایی طلبکار باشید که بنام خودشون و زن و فرزندشون صاحب ملک هستند، سکه و ارز خردیدند گذاشتن تو گاوصندوقشون، نه ما بدبخت بیچاره ها که همش منتظریم تا یروزی صاحب خونه بشیم
کارمند باز نشسته ام آپارتمان را فروختم با بقیه اش و پس اندازم یک ماشین چینی خریدم یارانه ام را قطع کردن یعنی بعد از ۳۰ سال کار توقع نداشتن هم ماشین وهم خانه داشته باشم .از هر کی هم که یارانه می گرفت پرسیدم بهش تعلق نگرفته ...
چرا به حساب کتاب مدیران رسیدگی نمیشود قبل از انکه خداوند رسیدگی کند...
کنترل حساب بانکی رو دولت چجوری میتونه انجام بده که درست از آب دربیاد؟مثال می زنم کسی کارپرداز شرکته از طرف شرکت تنخواه میگیره .ویا مسئول یه واحدیه باز تنخواه داره ؟در حالی که یک ریال براش سود نداره و باید پاسخگو باشد....
پاسخ ها
حامد س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
مثل من بدبخت، که کارهای بانکی با منه سودش مال یکی دیگه. معیشت هم نگرفتم
بابا یارانه متعلق به همه مردم کشوره قبلا به همه پرداخت میشد به هر طریقی حالا میخوایین نقدی به خودشون بدبید دلیل حذف افراد پس چیه؟؟؟
سلام بخدا اینقدر آدمهایی هستند که پولاشون تو خونه گذاشتند و در بانک نمی‌گذارند و یا افرادی هستند که پول‌هایشان در بانکهایی بولکه کرده اند که آن بانکها متصل به جایی نیست
اینقدر مدد جویان کمیته هستند که وضع مالیشون خوب است و با پوشیدن لباس مندرس و نداریم ،نداریم خودشون فقیر جلوه می‌دهند
سوال اینجاست چرا دولت یک تعدادی را از گرفتن کمک هزینه معیشتی حذف کرده و الان میگه که اگ می خواهید اجاز بدهید حساباتون و چک کنم! شما که اجازه نداشتی حساب ملت و چک کنی و ادعا هم میکنی که اینکار را نکردی پس از کجا و با چه مدرکی کمک هزینه را به ملت ندادی ! اونی که ماشین گرون قیمت و خونه گران قینت نداشته شما از کجا فهمیدی حساب بانکی پر پولی داره !!!
لطفاً بیایید تو حساب بنده و امثال بنده هرچقدر دلتون خواست سرک بکشید
به شرط اینکه دلیل عدم پرداخت بسته حمایتی رو هم اعلام کنید .. نه اینکه فقط و فقط حرف بزنید
بخدا خسته شدیم
گرانی فلج ام کرد ه شرمنده زن بچه شدم سبد حمایتی هم که بهم نداداند فقط وعده واهی
دولت میبایست با گرانی مبارزه کند و اینک قیمت هارا ثابت نگه دارد نه اینکه یارانه بدهد
لطفا بگید با این معیشتی که اینهمه جوششو می زنید چی میشه خرید نیم کیلو گوشت ؟ حالا نباشه این نیم کیلو چی میشه
در مورد سر کشی به حسا بها باید بگم مثلا بنده بخاطر قرض خونه خودم رو فروختم و الان مستاجرم وباقیمانده پول که ۵۰ میلیون هست در بانک بدون کوچکترین سود ایا از نظر اینا من غنی هستم یا فقیر
اگر بناست به حسابهای افراد سرک کشی بشه چرا آقایان مجلسی اینهمه مخالف طرح شفافیت واسه خودشون هستند؟
اول به حسابها سرکشی میکردن بعد واریز میکردن.
یه معلم با سه تا فرزند یه دانشجو دو دانش آموز ویه زن سرطانی ... اصلا اون یارانه ۴۵ تومانی رو هم ببرید شما نیازمند ترید ...
همه جای دنیا حسابهای بانکی کاملا شفاف است و مالیات دقیق گرفته میشود. شما هم همین روش را در پیش بگیرید اما همه جای دنیا مردم در مورد نحوه هزینه کرد مالیاتشان نظر میدهند و دولتها نظر مالیات دهندگان را تامین میکنند ...
من اجازه دادم برید به خدا مردم از فقر
وقتی میگویند از مهرماه ۹۸ یارانه دهکهای بالای جامعه قطع شده و از آن طرف از سال ۹۳ یارانه عده زیادی از مردم از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده دولت و دستگاه قضایی مشخص کند این مبالغ کسر شده کجا رفته ؟ آیا نمیتوانیم فکر کنیم این هم یک یارانه گیت است و مبلغی که شما در مقاله خود ذکرکرده اید که در ۷۲ ماه بیخود پرداخت شده و عملا چنین نبوده کجا رفته ؟
دولت بعد از پرداخت ۳.۲ میلیون تومان به هر نفر، اجازه دسترسی به حساب بانکی را می‌خواهد!
هنوز که به خیلیها نپرداخته از جمله بازنشستگان تمام دستگاهها دولتی و غیر دولتی که همه پرونده هایشا ن موجود است و مفتوح است هرچه دلتان میخواهد سرک بکشید پس حالا شروع کنید به این بازنشستگان بپردازید ببینم باز برای نپرداختن بهانه ای دارید؟
لطفا هنگام بررسی ریز حسابها و تراکنشات به اقساط بانکی که فرد پرداخت میکنه هم بپردازید....یعنی فقط نگید این شخص فلان قدر ورودی داره حساب کنید که بنده خدا ماهیانه چقد قسط پرداخت میکنه.
سلام من پدرم در مغازه پارچه فروشی ترمه کار میکند چک پاس میکرده الان معیشتی بهش تعلق نگرفته باید چیکار کنم
من راننده مردم هستم نه خونه دارم نه ماشین صاحب ماشینی که من روی آن برای اندکی حقوق کار میکنم مبلعی هر دو سه روز برا خرج ماشینش به حساب خانمم که من ازبا حسابش کار میکنم میریزه واین باعث شده معدل حساب خانومم بالا بره وحالا من آش نخورده دهن سوخته ام و به من یارانه معیشتی نداده اند کجای این کار دولت انصافه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل