بازدید 38720

بررسی حساب بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی

کد خبر: ۹۳۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 26 November 2019
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به آن دسته از کسانی که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ملک یا دارایی دیگری داشته باشند، کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آن‌ها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمد‌های دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

وی درباره گلایه برخی از مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی دولت، اظهار کرد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوار‌های تک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوار‌های چهار نفره و بیشتر است و بدون بررسی وسع مالی افراد نمی‌توان سبد معیشتی پرداخت کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند که با برقراری اینترنت می‌توانند به راحتی به سامانه مذکور متصل شوند.

حساب بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی بررسی می‌شود

وی ادامه داد: کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند، در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیار‌های موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آن‌ها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

شریعتمداری درباره اختلال کد دستوری هم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خوبی با ما داشته و سه اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند. تنها در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شدیم که خوشبختانه برطرف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۵۱
من چه گناهی کردم که در این مدت خانه ای در پایین شهر می ساختم و دویست میلیون کارت کشیدم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
یعنی شما حساب و کتاب و دارایی تمامی این ۶۰میلیونی که یارانه می دهید را چک کرده اید؟ثانیاً شما قیمت املاک در تمامی محلات شهرها را دارید؟ثالثاً بقول خودتان تعدادی از مدیران و نماینده ها هم یارانه می گیرند، پس آنها جزء فقرا هستند؟رابعاً بنده حماقت کردم و با حقوق کارمندی چندسال پیش انصراف دادم تا به دولت کمک کنم حالا خانه ۳۰۰ میلیونی بنده شده یک میلیارد و از طرفی هم با عائله ۶ نفری بازنشست شده و با مشکل مواجه شده ام.آیا نباید تقاضا بدهم؟
خب اینا که قبلا برای حذف یارانه دهک های پردرامد نمی تونستند به حساب ها سرک بکشند چطوری الان برا خانواده های کم درامد می تونند سرکشی کنند؟
فقط گداپروری رو خوب بلدید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
پیشنهادمیکنم هرکس که متمول بوده و تاحالا یارانه گرفته کل مبلغ را از حساب بانکی اش برداشت کنیدواز این به بعد هم بهشون ندین.ودیگه هم سرمردم منت نزارین که بهتون یارانه و کفت و زهرمارمیدیم.بشرط اینکه خودی و ناخودی نشود.
به نام خدای دانا و بینا
چطور شد !؟؟؟؟
الان من متوجه نشدم تا این چند روز قبل ۱۸ میلیون خانوار بود بعد مسولان آمار ۱۷میلیونی و حالا صحبت از ۱۵ میلیون خانوار میکنند !!!!!!! یعنی حداقل هر خانوار باید ۴ نفر باشد که عدد ۶۰ میلیون نفر محقق شود !!!!! در صورتی که همه میدانیم متوسط اعضای خانوار در کشور ما بین ۲ تا ۳ نفر است !!!
والا اولش میگن به 60 میلیون کمک می کنیم ، بعدش همه رو حذف می کنن.
آحه این مملکت داری کردنیه که از نظر خودتون 60 میلیون از 8- میلیونش لنگ 50 هزارتومن کمکند ؟
با گران شدن ملک و زمین و خودرو و کاهش وحشتناک ارزش پول ملی ، الان تمام کسانی که در جاهای متوسط شهرها ملک دارند ، ارزش دارایی شان بیش از یک میلیارد است

یعنی اینو وزیر رفاه نمی فهمه
اگر اینجوری باشه کمتر از چند ملیون خانواده فقیر داریم داریم
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دوست عزير دم خروسشان اينجا ميزنه بيرون. چطور به 60 ميليون نفر پرداخت كرده اند.با حساب كتاب اينا كمتر از 30 ميليون پرداختي داشتن
ملت ایران رو فقط رصد می‌کند به هر دلیل که بشه بهونه داشت دست توجیب ملت کند یارانه معیشت فقط بهانه ای بیش نیست
چرا این سامانه کد رهگیری نمیفرسته
بخدا این کلک دیگریه برای گرفتن پول از مردم هر چند می دونم تابناک سانسور می کنه
ببخشید این چه اظهار نظری است مگر افزایش قیمت مسکن دراختیار بنده است شما قیمت مسکن رابکش پایین همه خوشحال میشن دوما کلی ازافراد دراملاک قولنامه ای دارن زندگی میکنند یامستاجر خانه های نجومی هستن سوما بنده کارمند هستم هیچ درامدی به جزء حقوق ندارم ولی درسی سال گذشته باپس انداز به دارایی منطقی رسیده ام اما اگر میزان افزایش حقوق سال گذشته به امسال راببنید وتورم رامحاسبه کنید بنده نسبت به سال گذشته فقیر ترشدم اقای وزیرمحترم
یعنی من کارمند که خونه ندارم و یه ماشین 100 میلیونی دارم البته به لطف افزایش قیمتها، جزو مرفهین بیدرد هسنم؟!
اگه به بررسی حساب بانکی بود که اولین نفر باید برای منه بدبخت رو واریز میکردین که نکردین
با سلام حساب بانکی هر شخصی نباید ملاک شما باشد بنده در شرکت هوایی هستم وروزانه شاید میلیونها تومان توسط مسافرین بحسابم واریز وبلافاصله خارج شود جهت خرید بلیط هواپیما وتور پس با حساب شما بنده جزو متمولین حساب میشوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینا که اولش میگفتن ۱۸ میلیون خانوار پس ون ۳ میلیونی که ظرف یک هفته آب رفت چی میشه
هههه خوب دیگه با این گرونیها خونه 1 میلیاردی تو تهران میشه 70 متر پس یعنی بطور میانگین نصف افراد رو حذف میکنن و از طرفی حریم خصوصی هن دیگه معنی نداره چون راحت به همه حسابها دسترسی پیدا میکنن خوب پول یارانه بقیه چی میشه میره تو جیب اقازاده ها ....
از این سامانه استفاده کردیم اما کد رهگیری دریافت نکردیم.حالا چه کنیم؟
من از روز یکشنبه کد دستوری#6369* را میگیرم این پیام را میدهد( هموطن گرامی از این پس اطلاعات تمامی خدمات دولت به این شماره شما ارسال می شود) و هیچگونه پیام دیگری دریافت نمی کنم لطفا رسیدگی کنید سال پیش هم سبد کالا به من تعلق نگرفت
لطفا بپرسيد چرا بعداز 48 ساعت اعتراض از كد دستوري كد پيگيري ارسال نشده است
فقط بعد از صحت سنجی وسع مالی لطفا جای خودرو ۵۰۰ میلیونی و ملک ۹۰۰ میلیونی ما رو هم اعلام کنید
حساب اونهاییکه بایست قبل تر کنترل می کردید که بیت المال رو غارت کردند رو نکردید زورتون به یه مشت مردمی می رسه هر روز بایست با هزاران مشکلات و گرفتاری هایی روبرو باشند که شما باعث آن بودید
سلام. من کارمند هستم. کل داریی من یک آپارتمان 100 متری و یک پراید مدل84 است. و 5 سر عائله به من بسته حمایت ندادن. آنوقت همکارم حقوقش اندازه من است یک ماشین صفر120 میلیونی داره و یک خانه ویلایی دو طبقه 140 متری که بالای یک ونیم میلیارد پول خانه اش هست و اعضای خانواده اش کمتر از من است این بسته حمایتی را گرفته.
حالا که همه چی آرومه پول رو هم به شرط و شروط میدیم شاید هم ندیم ! اصلا مگه قرار بود پول بدیم ؟! همینیه که هست
جناب وزیر خیلی ها کل دارائیشان را بسپرده ءبانکی زیر یک میلیارد تبدیل کردند تا از محل در صد آن بتوانند زندگی خود و نزدیکانشان را تامین کنند . در حالیکه یک ملک معمولی میدانید چقدر قیمت دارد . پس ملاک عمل در اولویت باید ملک بالای یک میلیارد و سپس سپردهء بانکی بالای یک میلیارد باشه که خدا هم راضی باشه .
این هم جواب حضورمون در راهپیمایی دیروز. آقای محترم خیلی ها هیچ چی ندارن و یارانه هم بهشون تعلق نگرفته. تکلیف اونها چیه؟
اولا ما نفهمیدیم 15میلیون خانوار مساوی 60میلیون نفره 17میلیون خانوار مساوی 60میلیون نفره یا 18میلیون نفر مساوی 60میلیون است تکلیف خودتان را روشن کنید ؟//
ثانیامن کارمند که حقوقم حداقل حقوقه وجز بیمار خاص هستم ومستاجر هم هستم سفر غیر زیارتی چه عرض کنم سفر به ولایتم هم بزور می روم چطوری حذف شدم ؟......؟!!!!!..........
ثالثا ننه من غریب بازی در نیارید گند زدید حالا می خواهید درستش کند اینبار ملت را باز بازی دادید بخدا دفع بعدباید با جوی خون این ملت دست وپنجه نرم کنید ؟ملت بدجوری شاکیند ؟....
دروعهای دولت شروع شد مگر همین روحانی درتبلیغات نمی گفت دست یابی به اطلاعات هموطنان موحب بی اعتمادی می شود درثانی مگر قبل از شروع افزایش قیمت این حرفهارا می زدند حالا که اوضاع آرام شده اما واگر ها شروع شده ثالثا بااین حرفها مشخص می شود واقعا اینها قصد دارند مردم رابه خیابان بکشانند
این چه حرفیه میگید

این املاک ارث یا هر چیز دیگه بوده با تورمی که خودتان ساخته اید به مبالغ رسیده اند

اگه قصد ماسمالی دارید لااقل مرد باشید و رو راست اعلام کنید .
واقعا خجالت ااوره
"ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان" یعنی چی؟!
بعدش هم ملک رو که نمیشه در و دیوارش رو کند خورد.
یعنی میگید یه ملک پدری هم که داشتیم بفروشیم خرج خورد و خوراک گرون شده رو بدیم؟
توی جمله زیر چه چیزی حذف می شود؟؟
"وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیار‌های موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آن‌ها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند."

وقتی خود شخص یارانه معیشتی رو دریافت نکرده و درخواست بررسی داده چه چیزی حذف میشه؟
اگه افرادی بودند که وعده توخالی دولت رو قبول کرده بودند کاملأ در اشتباه بودند، از آن گذشته چه تضمینی وجود داره که دولت مبلغ کسانی رو که قطع کرده ، به حساب دوستان و آشنایان و خویشاوندان خودش واریز نکنه ، جایی که سران مملک تو چشم مردم نگاه کنن و دورغ بگن و از همه مهمتر بی قانونی تو کشورحاکم باشه هیچی بعید نیست .
یعنی کسی که ۸۹۹۰۰۰۰ باشه ملکش مستحقه؟
معمولا بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون باید باشه این عدد
البته با توجه به شرایطی مثل نوساز...قدیمی بودن خانه..ارثیبودن یا خریدن ..متراژ و ....
نه اینکه گتره ای بگیم بالای ۹۰۰ میلیون و خلاص
چرا کد رهگیری برای ما ارسال نمیشه؟
مشخص بود دولت دبه مبکنه همین یارانه رو هم که دادن تحت فشار اعتراضات بود
لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اعلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و با احتساب کسورات قانونی دریافتی خالص بنده 1،800،000 تومان در ماه می باشد.مستاجر هستم در یک خانه 55 متری،و فاقد منزل مسکونی و دارای خودرو شخصی پرایدمدل 95،یارانه می گیرم، ولی پول بنزین به حسابم واریز نشده است.برای پدر بنده نیز با حقوق 1،800،000 تومان و با وضعیت مستاجری پرداخت نگردیده است.یارانه داماد ما یک سال پیش به دلیل اخذ وام مسکن قطع شده است ولی یارانه بنزین برایش واریز گردیده است. همچنین آبدارچی اداره ما با حقوق 2 میلیون تومان، به حسابش واریز نشده ولی کارمند مسئولی که فیش حقوقی آن بالای پنج میلیون تومان می باشد دریافت کرده است تقریباً کسانی که در ساختمان اداری ما مشغول به کار هستند یارانه بنزین دریافت نکرده اند
اگر دولت راست می گوید ،که باید به ۶۰میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت کند آسانترین راه غربالگری حدود ۲۰میلیون ثروتمندان است که شاید حدود ۴میلیون خانوار باشد که دارای خودرو های گران قیمت ویلاهای لاکچری واملاک ومستغلات هستند ودیگر نیازی نیست که ۶۰میلیون مشمول دریافت را شناسایی وحسابهای بانکی آنها راشرط پرداخت قرار دهد .مگر اینکه دولت سودای دیگری درسر دارد تا ازاین راه کسری‌های دیگر را جبران نماید ،که بعید نیست .
در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد.
در گام اول 16 میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد
در گام اول 17 میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد
در گام اول 18 میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد
گزینه صحیح کدام است.
ترسم از این هست سر ماه بگن یارانه اونایی هم که از این امار من دراوردی .قرار ندارند قطع کنن.کاملا طعم رفا رو بهمون بچشانند.
خودرو 50میلیونی سوار میشی.
حساب بانکی پول داری
سفر رفتی
اصلا همین که من خوبم خوبه
من کسی را می شناسم 15 میلیون ماهانه درآمد دارد و پیش از 5 میلیارد ملک به او کمک معیشتی داده شده است
شرط بعدی(چند روز مانده به عید)
مردم باید اجازه بدن ما بیایم خونشون ببینیم توی یخچالشون چند کیلو گوشت دارن!! هر کی دو کیلو بیشتر داشت یارانش قطع میشه
اون لیدر تورهایی که به علت شرایط شغلیشون ( همراهی تورها) مسافرت خارجی دارند با این اوصاف اونا هم محروم شدند.
من لیدر توری رو میشناسم که نهایت سالی 4 یا 5 تور می بره و برای هر تور نهایت بهش دو یا سه میلیون تومان بیشتر نمیدن نه بیمه دارند نه مزایا و .. خیلی قشر آسیب پذیری هستند در عین اینکه تحصیلات بالا و کار دشوار و پر مسئولیتی دارند اینم یه حق دیگه که این جامعه زحمتکش از اون محروم شدند
خجالت اوره
هفته پیش خیلی در باغ سبز فرمودند و امروز؟؟؟؟
سلام ...بنده 22 سال هست در یک شرکت خصوصی مشغول و تحصیلدار شرکتم که معمولا برای پرداختهای شرکت پول به حسابم میاد و تنخواه شرکت دست بنده است که خریدهای شرکت را انجام میدم.در طول این 22 سال آلونکی با قرض و وام که اتفاقا 10 ماه پیش از رهن بانک خارج شد در اطراف تهران خریدم که به علت نداشتن پول بخشی از پول فروشنده را از محل رهن دادن آن تامین کردم که بعد از گذشت 6 سال هنوز نتوانسته ام بخشی از آن را تهیه کنم یه پراید 83 دارم و در تهران منطقه نظام آباد مستاجر هستم حقوق حداقلی وزارت کاری می گیرم که کمبود هایم را با مسافرکشی تا حدودی جبران می کردم.میخواهم بدانم کل دارایی من با اثاث خونه و و و به 500میلیون بعد از 22 سال کوشش صادقانه نمی رسد .چرا باید به امثال بنده این بسته تعلق نگیرد ولی به خاطر گرون شدن بنزین هزینه های زنگی ام چندین برابر شود...فکر نمی کنید روزی باید پاسخگو باشید؟!
علی برکت الله
واقعا مشکل بانک اطلاعاتی و آمار داریم ...
یه زمانی قبل از گرونی ماشین، ماشین خریدم که اون موقع ۹۰ تومان بود و هزینه معقولی داشت، حالا که گرونی شده همون خودرو شده ۲۵۰ تومان و در پی اون هزینه‌هاش هم سوبله شده.
حالا باید تاوان عدم مدیریت شما رو در کنترل قیمت ها بدیم؟
آقای وزیر، هر کی به ۶۳۶۹ پیامک فرستاده شما تفسیرش می کنی که به شما اجازه سرک کشیدن به حساب بانکی رو می ده!!!!!
کی شما رو به وزارت رسونده؟؟؟ ژن خوب یا مردم؟
حالا روز روشن سر مردم کلاه می ذاری!!
این دولت فقط بی اعتمادی را به حاکمیت بیشتر کرده است چون میداند آخر دولت خودش است و هیچگونه تدبیری ندارد مثل بعضی از دولتمردان گذشته بعدا میشوند به اصطلاح اپوزیسیون
من خودم حسابم را شفاف میگم حدود 3 میلیون 200 هزار تومان در ماه حقوق به حسابم میریزند بعد همون بانک زحمت میکشه 1 میلیون و 800 هزارتومانش را بابت وام بر میداره بعد من میمونم با 1.4 و کلی بدهی دیگه و خرج ماهیانه بعد جالبه که جزو طبقه اشراف قرار گرفتم!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی