بازدید 17054

میزان کاهش مصرف بنزین اعلام شد

کد خبر: ۹۳۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 26 November 2019
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، کاهش مصرف بنزین را درپی داشته است.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه‌ای که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صادر شده، به شرح زیر است: به اطلاع می‌رساند متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، ۹۸.۸.۲۴ تا پایان روز ۹۸.۰۹.۰۳، حدود ۷۹ میلیون لیتر در روز بوده است. این در حالیست که متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۹۸.۰۸.۲۳ (قبل از اجرای این طرح) حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز بوده است.

بدینوسیله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به آمار‌های غیر رسمی که در برخی از جراید منتشر شده است، ضمن رد آمار‌های مذکور، متوسط میزان مصرف بنزین کشور را در روز سوم آذرماه سال جاری، ۷۵ میلیون لیتر اعلام می‌کند.

بامداد جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. این تصمیم بنا بر اعلام برخی مسوولان در کاهش مصرف بنزین در کشور بی‌تاثیر نبود؛ به طوری که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این‌باره از کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در روز جمعه ۲۴ آبان نسبت به جمعه هفته پیش (۱۷ آبان) خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در بازه زمانی سه تا چهار ماهه، شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی مصرف سوخت در کشور باشیم.

اما روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۴ میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روز گذشته این مصرف افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است به نقل از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منتشر شده است. پس از آن در این باره فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - درباره آخرین وضعیت میزان مصرف بنزین در کشور به ایسنا اظهار کرد: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هنوز آمار مستندی را ارائه نداده و برای این موضوع نیاز به یک بازه زمانی یک ماهه است تا بتوان این مدت را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه و سپس آمار دقیقی را ارائه داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۴
میانگین مصرف چون تابستان و تعطیلات را در بر می گیرد مقیاس مناسبی نیست ، باید با تاریخ مشابه سال قبل مقایسه شود
خوب مصرف بلاخره در سطحی لازم که اون سطح بدلیل خودروهای نامناسب بالاست اگه راست می گید واردات خودرو های هیبرید رو آزاد کنید قطعا اینکار رو نمی کنید چون هدف اصلی کنترل مصرف نیست بلکه دولت به این مصرف بالا جهت کمبود بودجه نیاز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دانشمند دولت سر بنزین داره یارانه میده، یعنی مصرف پایین به نفعشه نه زیاد
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دانشمند 14:14 دولت از پولی که به دست میاره 50تومنشو میده بهت 175 تومنشو میذاره جیب مبارک وگرنه دلش واسه ملت نسوخته بود که قیمتو افزایش بده
باور کردیم ...
میزان کاهش قاچاق سوخت چقدر بوده؟
میزان افزایش اتوبوس و واگن مترو چقدر هستش؟
فقط مردم رو لای منگنه گذاشتید
چرا در ایران آمار ها ضد و نقیض است رئیس پلیس راهور یک آمار می دهد ، شرکت نفت هم یک آمار دیگری می دهد ؟!!!!!!!!!!!
این موضوع برای کاهش مصرف نیست چون در شهر کاهش ترافیکی مشاهده نمی شود احتمالا مربوط به قاچاق سوخت می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
قاچاق بیشتر برای گازوییل هست تا بنزین. کاهش ترافیک هم من یکی تا الان ندیدم
مگه قبل از سهمیه بندی نمی گفتید روزانه 30 میلیون لیتر بنزین قاچاق میشه؟ خب پس با سهمیه بندی باید حداقل 30 میلیون لیتر مصرف بخاطر قطع شدن امکان قاچاق کم بشه. الان چرا 30 میلیون کم نشده؟
مورد بعد اینه که بنزین نباید قیمتش با کشورهای دیگر مقایسه بشه. بسیاری از کشورها دارای منابع نفتی نیستند و باید هر بشکه نفت رو حدود 60 دلار خریداری کنند و اون رو تبدیل به نفت کنند. در حالی که هر بشکه نفت برای ایران حدود 5 دلار هزینه استخراج داره و طبیعتا بنزین تولیدی توسط ایران ارزان تر هست. البته بی کیفیت بودن بنزین ایران خودش یه بحث مفصل هست.
در ترکیه پول یک پرس غذا در رستوران متوسط مثل ایران است ..........

یک لیتر بنزین در ترکیه چقدر است ؟

ترکیه در صنعت خودرو در منطقه مقام اول را دارد ............از ایران هم از لحاظ صنعت جلوتر است .....


1 لیتر بنزین در ترکیه 13000 تومان است . در ایران 3000 تومان ..............!!!

حقوق یک کارگر در ترکیه 1500 لیر است یعنی 1500*2500 تومان میشود 3750000 .

در ایران حدالاقل حقوق 1850000 تومان است ................
انشااله این امار هم مثل امار واریز ۶۰ ملیون نفری یارانه معیشتی نباشه
اکثر کارکنان ، بنابر نیاز دو شغله هستند و بعد از پایان وقت اداری ، مسافرکشی میکنند . این تنها یکی از دلایل بالا رفتن بنزین است ، خودروهای قدیمی و غیر استاندارد و ترافیک و . . هم از دلایل هست
مردم چشم دارند و از صف پمپ بنرین می فهمند. به آمار شما نیاز نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار