بازدید 5108

جذب ۴۰۰ عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه آزاد

کد خبر: ۹۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 26 November 2019

رئیس دانشگاه آزاد از جذب ۴۰۰ عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: فراخوان جدید جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ماه جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی در نشست صمیمانه اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای چالوس و نوشهر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است که در گام اول توانست در حوزه توسعه کمی آموزش عالی اثرات جدی داشته باشد. امروز این دانشگاه ۳۸ درصد آموزش عالی کشور را برعهده دارد و در کنار سایر دانشگاه‌های کشور، در آموزش و پرورش، آموزش پزشکی و غیرپزشکی فعالیت‌های جدی دارد.

وی ادامه داد: انتظاری که در گام دوم از دانشگاه آزاد اسلامی می‌رود، این است که وارد مرحله کیفی‌سازی و کارآمدی شده و بتواند بسترساز اشتغال دانش بنیان جوانان باشد و این رسالت در ۵۲۶ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری و اجرا می‌شود.

طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از رویکرد آموزش برای آموزش به آموزش کاربردی و مهارت‌آموزی دانشجویان تغییر جهت داده، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۱۷ هزار هکتار زمین و ۲۰ میلیون مترمربع فضای مفید در اختیار دارد که می‌تواند علاوه بر آموزش، برای مباحث بسترسازی اشتغال دانش بنیان به کار گرفته شود. در دوره جدید با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد کردیم و تلاش داریم «بازار فناوری» را در استان و «سرای نوآوری» را در واحدهای دانشگاهی راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به راه‌اندازی طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای (پایش) در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از راهبردهای نقشه جامع علمی کشور، بحث نظام موضوعات کارشناسی ارشد و دکتری است که خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در یک سامانه و از میان چالش‌های ملی و منطقه‌ای احصاءشده، تز و موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب کنند. لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۱۰ هزار موضوع و زمینه پژوهشی احصاء شده و به صورت درخت‌واره در سامانه پایش دانشگاه آزاد اسلامی بارگذاری شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲۴ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به اینکه موضوعات مربوط به ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت ممیزه بررسی می‌شود، این هیأت جوابگوی مسیر ارتقای این تعداد عضو هیأت علمی نیست و برای تحرک پژوهشی و ایجاد انگیزه بین اعضای هیأت علمی، نیازمند چند هیأت ممیزه هستیم تا بتوانیم ارتقای اعضای هیأت علمی را پوشش دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جذب ۴۰۰ عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: فراخوان جدید جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی در ماه جاری اعلام خواهد شد تا بتوانیم نیروی جوان، متعهد و دارای تخصص را به بدنه دانشگاه اضافه کنیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان بخش ابتدایی سخنان خود، با ابراز خرسندی از اعتماد و استقبال مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: خوشبختانه با تغییر رویکردی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، امسال در تعداد دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی شاهد افزایش چشمگیری بودیم. دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران یکی از استان‌های موفق در حوزه جذب دانشجو بود که نشان می‌دهد مردم به این دانشگاه اعتماد کرده‌ و جوانان خود را به آن سپرده‌اند.

در این نشست، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران چالوس، نوشهر و کلاردشت، دکتر حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، رئیس دانشگاه مازندران، رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران و جمعی از روسای واحدهای استان در واحد چالوس حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار