بازدید 3896

درگیری اکوسیستم‌های دریایی و تالاب‌ها با آلودگی نفتی

امروزه اکوسیستم های دریایی و تالاب ها نیز همانند خلیج فارس با انواع چالش های محیط زیستی نظیر آلودگی های نفتی مواجه و درگیر هستند.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 26 November 2019

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امروزه اکوسیستم های دریایی و تالاب ها نیز همانند خلیج فارس با انواع چالش های محیط زیستی نظیر آلودگی های نفتی مواجه و درگیر هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فرهاد قلی نژاد در کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر عنوان کرد: اکوسیستم های دریایی و تالابها از جمله اکوسیستم های مهم بوده که زیستگاه بخش قابل توجهی از تنوع زیستی است اما امروز این اکوسیستم با انواع چالشهای محیط زیستی نظیر آلودگی های نفتی درگیر است، بنابراین برنامه ریزی در جهت کاهش و رفع و پیشگیری از آلودگی و تخریب این اکوسیستم ها ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر دارای مساحت فراوانی از تالابهای ارزشمند است که حفاظت از تالابها در راستای تضمین و پایداری از خدمات و کارکردهای آن ها مهم و ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر نیز با هدف برنامه ریزی لازم در این خصوص شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، در کارگروه حفاظت از دریا و تالاب استان بوشهر، بخشها و معاونت های مرتبط اداره کل محیط زیست بوشهر در جهت برنامه ریزی و پایش و حفاظت اکوسیستم دریایی و تالاب ها حضور دارند و همچنین از سایر ارگانهای متولی مدیریت دریا و تالابها نیز دعوت به عمل می آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار