بازدید 24383
حمایت نماینده اصولگرای مجلس از طرح خانه دار کردن مردم؛

طرح مسکن ملی می‌تواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند

در سال‌های اخیر به ‌دلیل وضعیت خاص اقتصادی ناشی از شرایط سیاسی، انتظارات تورمی سرمایه‌ها را به سمت خرید ملک سوق داد. این در حالی بود که علاوه بر آپارتمان‌های کوچک متراژ نرخ معاملات املاک کلنگی نیز رو به افزایش گذاشت. در کنار این رشد نرخ‌ها، قیمت زمین نیز که بیشترین سهم در تعیین قیمت املاک را به خود اختصاص داده است با شیب تندی بالا رفت.
کد خبر: ۹۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 24 November 2019

انتقادات غیراخلاقی مردود است/ انتقاد باید بدون حب و بغض و از روی دلسوزی باشددر سال‌های اخیر به ‌دلیل وضعیت خاص اقتصادی ناشی از شرایط سیاسی، انتظارات تورمی سرمایه‌ها را به سمت خرید ملک سوق داد. این در حالی بود که علاوه بر آپارتمان‌های کوچک متراژ نرخ معاملات املاک کلنگی نیز رو به افزایش گذاشت. در کنار این رشد نرخ‌ها، قیمت زمین نیز که بیشترین سهم در تعیین قیمت املاک را به خود اختصاص داده است با شیب تندی بالا رفت.

به گزارش «تابناک»؛ دولت روحانی از همان ابتدای روی کار آمدنش، موضوع مسکن ملی را مطرح کرد؛ هر چند در زمان آخوندی که بیش از پنج سال وزیر مسکن بود این طرح به سرانجامی نرسید، گویا دولت دوازدهم عزم خود را جزم کرده تا این موضوع را به سرانجام برساند!

به گزارش «تابناک»؛ طرح مسکن ملی از روز شنبه، جزئیاتش رسما اعلام شد و از همان روز نیز ثبت‌نام آن در کشور آغاز شد. ثبت‌نام‌ها برای استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی شروع شده و پس از آن استا‌ن‌های کردستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و گلستان انجام می‌شود. بنا‌ بر آنچه اعلام شده ظرف یک ماه آینده تمام مردم 32‌استان کشور فرصت ثبت‌‌نام را خواهند داشت.

بر پایه آنچه اعلام شده، سود این تسهیلات 18درصد است اما کارشناسان معتقدند این میزان سود برای دهک‌های پایین زیاد بوده و اگر قصد دارند به این قشر از جامعه کمک کنند، باید تسهیلات را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آن‌ها بگذارند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس دهم در خصوص «طرح مسکن ملی» گفت: از همان آغاز دولت یازدهم بارها از آقای آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی خواستیم که برنامه خود را برای تولید مسکن در کشور اعلام کند که متأسفانه هیچ‌گاه جواب مشخصی از ایشان دریافت نشد.

وی افزود: آقای آخوندی مرتب اجرای طرح مسکن را نقد می کرد و زیر سؤال می‌بردند؛ اما برای ما نمایندگان مردم معلوم نشد اگر آن طرح با اشکالات اساسی روبه روست، باید چه روندی جایگزین آن شود؟! زمانی باید طرحی را نقد و تخطئه کرد که جایگزین کارشناسی‌شده آن باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بنده تصمیم دولت در خصوص «طرح مسکن ملی» را ـ هرچند دیرهنگام است ـ مفید می‌دانم و ان‌‌شاءالله این‌گونه برنامه‌ها باعث شود تا مردم هم کمی به آینده امیدوارتر شوند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: اگر دولت طرح مسکن اجتماعی را از همان سال 92 شروع می‌کرد تا امروز و با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور، بسیاری از مشکلات مسکن حل می شد و شاهد بحران‌های سال‌های اخیر در این حوزه نبودیم.

وی در پاسخ به اینکه این طرح می‌تواند به کاهش قیمت مسکن در کشور منجر شود، گفت: حتماً اجرای این طرح مفید خواهد بود و تا حدودی منجر به کاهش قیمت‌ها خواهد شد، اما به شرطی که با مدیریت و نظارت دقیق مسئولان باشد.

نقوی‌حسینی در پایان یادآور شد: پس از گذشت شش سال از حضور آقای روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری، می‌بینیم که هنوز بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر به سرانجام نرسیده و خریداران این واحدها بلاتکلیف اند؛ از این ‌روی، از آقای روحانی و وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم به موازات اجرای طرح مسکن ملی، طرح مسکن مهر را هم به پایان برسانند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
دیگه هیچ چیز نمیتونه فاصله رو تا خانه دار شدن این مردم رنجور کوتاه کنه .قبلا طرف اومید داشت بعد از 30-40سال کار کردن ونخوردن و...میتونه یه خونه 40 متری بخره..الان فقط با دزدی و از این دست کارها ..آیا بشه بعد از30-40سال آیا نشه
قیمت ساخت شده متری 3 تومن کدوم کاهش قیمت .. خونه درست نه این ساخت و ساز گرایی که دو روز دیگه باید متری یک یک و نیم خرج کنی خونه بشه خونه . چهارچوب های خالی ستون های با میلگردهایی که از بالا کاشتن . سازه داغون دیوارهایی که تو زلزله 5.5 میریزن . سنگ نمای داغونی که آب رو میاره داخل پنجره های کوفتی . که بعد یک ماه باید لولاهاشو عوض کنی . یک درب داخلی الان بستگی به چوب داخلیش از 350 میدن تا 700 با قفل و دستگیره عادی شما خودت بخون ماجرا رو . بعد به ما میگن بلد نیستی بسازی . ساخت و سازهای شمارو هم دیدیم
دیگه کی میتونه خوانه بخره؟!
قیمتها نجومی و سر به فلک کشیده هست!
بسیار خنده دار ! حرف پروژه ای را بزنیم که قرار است دولتهای دیگر اجرا کنند در حالیکه پروژه تقریبا نهایی دولت قبل از خودمان را هفت سال تعطیل کردیم ....زرنگ کی بودی ؟
خواهش ما از مسئولان این است فیلم هندی کمتر ببینند

زندگی مردم شوخی نیست. به اندازه کافی مردم را بدبخت کرده اید
برنامه های غیر منطقی ، احساسی تحویل مردم ندید
آقای عباس آخوندی وزیر مستعفی مسکن دولت تدبیر شب ها راحت می خوابی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
فعلا باید در فکر ازادی پسرش باشه که مال مردم خوری کرده
متاسفانه طرح ملی به درد نکارمند کارگر فقیراصلا نمیخورد چرا که نوان پرداخت قسطشو ندارند دولتی ها مردم را با جیب خودشون مقایسه میکنند ...این مفهوم را نه دولت نه اصلاح طلبان نه اصولگرایان نه احمدی نژادیها درک نمیکنند
روحانی = احمدی نژاد = هاشمی رفسنجانی = لاریجانی = قالیباف = رییسی = احمد خاتمی = جنتی = ناطق نوری = رحیم مشایی = ..............

همه برای حفظ قدرت زحمت میکشند . هیچکس به فکر مردم نیست .
آقای آخوندی اگر به زعم شما پروژه مسکن مهر طرح مزخرفی بود، البته با اجازه شما قضاوت را به مخاطبین بسپاریم، به طرح مسکن ملی چه صفتی باید داد؟!!!!!
به دشمنی بی پایه و پرهزینه با آمریکا پایان بدین
خواهش‌مند است دولت از دخالت در بازار مسکن دست بکشد هنوز طبعات مسکن مهر را روی اقتصاد پس نداده ایم به اداره کافی پزشک بساز بفروش داریم دولت بساز بفروش لازم نداریم
مسکن اجتماعی که تعداد قابل توجهی نداره و در توان خرید مردم عادی نیست . حتما تاثیری در قیمت نخواهد داشت . دیگه مسکن مهر هم شدنی نیست .
این طرح فقط برای جمع کردن پول های سرگردان دست مردم هست
و بالاکشیدن پول مردمه
دراین طرح آمده نباید بعد از 84 خونه به نام داشته باشی آقای روحانی در دوره شما ما به خاک سیاه کشیده شدیم و خونمون را با قیمت مفت فروختیم که کاری کنیم اما همه چی چند برابر شد و حتی خونمون را نتونستیم بدست بیاریم چه گناهی کردیم!!! در این طرح برای فردی که در محل تولد خودش ثبت نام میکنه گواهی سکونت خواسته شده و این برای همه مخصوصا کسانی که نزد خانواده خود هستند مقدور نیست لذا اشتباهه و باید حل بشه !! سود تسهیلات بسیار بالاست و باز هم مثل همیشه فکر توانایی افراد در بازپرداخت دیده نشده است لذا باز دست سودجویان بازتره تا نیازمندان !! مراحل بعدی پرداخت می بایست متناسب با توانایی افراد دیده شود. محل مسکن ها امکانات نحوه و کیفیت ساخت و زمان تحویل نباید به راه مسکن مهر کشیده شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار