بازدید 32569
بورس تابناک در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه بررسی می‌کند؛

سایه سنگین قطعی اینترنت بر کاهش ۱۱۴۶۹ میلیارد ریالی ارزش معاملات خرد بورس تهران/ پالایشی‌ها در وصول مطالبات چابک‌تر می‌شوند

دولتمردان ما باید یک اصل را یاد بگیرند و آن این که اگر می‌خواهند ریسک سیستماتیکی به اقتصاد وارد کنند، قبل از عملیاتی کردن آن، نظریات کارشناسان اقتصادی را جویا شوند و با بررسی محیط اجتماعی و اقتصادی، تصمیم منطقی تری بگیرند.
کد خبر: ۹۳۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 22 November 2019

سایه سنگین قطعی اینترنت بر کاهش ۱۱۴۶۹ میلیارد ریالی ارزش معاملات خرد بورس تهران/ پالایشی‌ها در وصول مطالبات چابک‌تر می‌شوند

تابناک اقتصادیمدیر عامل سابق سرمایه گذاری ملی ایران بر این باور است، قطعی اینترنت در شرایط فورس ماژور و برای حفظ امنیت ملی رخ داده، موضوعی که در کنار شرایط اجتماعی در هفته گذشته، موجب کاهش ارزش معاملات خرد بورس تهران به میزان ۱۱۴۶۹ میلیارد ریال شد.

علیرضا عسکری مارانی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص کاهش ارزش معاملات خرد و مشکلات به وجود آمده در معاملات آنلاین برخی کارگزاری‌ها و عدم تخصیص اعتبار به معامله‌گران گفت: کشور در شرایط فورس ماژور قرار داشت و نمی‌توان این شرایط را عادی قلمداد کرد؛ یعنی نهادی در خصوص قطع اینترنت تصمیم گرفت که موضوع مهم تری یعنی امنیت ملی را بر دیگر موضوعات اولویت داد.

پیشکسوت خوشنام بازار سرمایه افزود: علاوه بر بورس، بازار‌های دیگر نیز نیازمند اینترنت برای فعالیت بوده که بعضا حتی اهمیت آن‌ها از بازار سرمایه نیز بیشتر است؛ مثل بازار پول، مسکن، ارز و طلا و همه استارتاپ‌هایی فعال در بستر اینترنت، درگیر این موضوع بوده اند.

وی در خصوص ادامه بازار با توجه به بازگشت وضعیت نرمال به کشور با اشاره به اینکه هفته آتی نیز نوساناتی وجود داشته و از هفته بعد می‌توان در مورد روند شاخص کل تحلیل درست تری ارائه کرد، افزود: کاهش ارزش معاملات خرد نتیجه مشکلات پیش‌آمده بوده و مردم در هفته گذشته با توجه به مسائل رخ داده، رغبتی به معامله نداشتند.

عسکری مارانی همچنین در خصوص افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر سودآوری پالایشگاه‌ها نیز گفت: این موضوع تأثیر چندانی بر سودآوری پالایشگاه‌ها ندارد، شاید موجب شود پالایشگاه‌ها مطالبات خود را راحت‌تر از دولت وصول کنند و حجم معاملات مطالبات آن‌ها از دولت کاهش پیدا کند که خود این نقدینگی که وارد بنگاه‌ها می‌شود، می‌تواند توان آن‌ها را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم چنانچه قرار است ریسک دیگری به اقتصاد وارد شود، در این اندازه و حجم نباشد، ادامه داد: به هر حال ریسک سیستماتیک تحمیل شده به اقتصاد، حجم و اندازه بزرگی داشت و طبیعی است با توجه به این موضوع، مردم پیش فرض‌هایی را در آینده مبنی بر اینکه دولت چه بنگاه‌ها و عوامل افزایشی دیگری را در اختیار داشته و می‌تواند آن‌ها را بالا ببرد، در نظر بگیرند چرا که هر ریسک سیستماتیکی به جامعه تحمیل شود، می‌تواند قیمت تمام شده را بالا ببرد.

عسکری مارانی در خصوص قیمت ارز نیز گفت: اینکه افزایش قیمت بنزین موجب بالا رفتن قیمت ارز شود، به مدیریت دولت بر بازار ارز بر می‌گردد، چنانچه مدیریت درستی انجام شود در روز‌های ابتدایی نه چندان، ولی در آینده تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش بنزین به این معناست که قیمت تمام شده روزانه حمل و نقل مردم اعم از آحاد جامعه برای رسیدن به محل کار افزایش خواهد یافت و همین موضوع باعث می‌شود که سال آینده برای حفظ قدرت خرید مردم، افزایش حقوق و دستمزد بیشتری لحاظ شود و بنابراین سال آینده هزینه حقوق و دستمزد بالاتر می‌رود.

وی تأکید کرد: دولتمردان ما باید یک اصل را یاد بگیرند و آن این است که اگر می‌خواهند ریسک سیستماتیکی به اقتصاد وارد کنند، پیش از عملیاتی کردن تحلیل، آن را از کارشناسان اقتصادی جویا شوند و محیط اجتماعی و اقتصادی را بررسی کنند و تصمیم خود را منطقی‌تر بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط را به گونه‌ای پیش برده بودیم که بنزین به تدریج سه هزار تومان شده بود، این موضوع اینچنین مشکل‌آفرین نمی‌شد.

کاهش ۱۱۴۶۹ میلیارد ریالی مشارکت سهامداران خرد در هفته گذشته

مجموع ارزش معاملات خرد در هفته منتهی به ۲۲ آبان ماه رقم ۴۹۶۷۸ میلیارد ریال بوده و این رقم در هفته منتهی به ۲۹ آبان ماه، ۳۸۲۰۹ میلیارد ریال گزارش شده؛ یعنی در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۱۴۶۹ میلیارد ریالی در ارزش معاملات خرد بوده ایم.

به گزارش نبض بورس، اگر نگاهی به گزارشی که بورس تهران برای هفته منتهی به ۲۹ آبان ماه در سایت خود قرار داده بیفکنید، ارزش کل معاملات با رشد ۲۸.۱۵ درصدی رقم ۸۳۸۸۹ میلیارد ریال گزارش شده، حجم معاملات نیز با رشد ۲۷.۱۵ درصدی رقم ۱۶۳۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی بوده است.

لیکن اگر به انواع معاملاتی که در بورس تهران و بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها و تابلو‌های مختلف رقم می‌خورد، آشنایی داشته باشید و دقیق‌تر این گزارش را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید، نکات جالبی را خواهید دانست.

روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه ارزش معاملات ۳۹۵۵۰ میلیارد ریال گزارش شده، در حالی که از این رقم ۲۶۴۲۵ میلیارد ریال مربوط به معاملات عمده و انتقالی بوده است، حال اگر ارزش معاملات بورس تهران را در هفته گذشته بدون احتساب این رقم محاسبه کنیم، به عدد ۵۷۴۷۴ میلیارد ریال خواهیم رسید که نسبت به ارزش معاملات هفته قبل (۶۵۴۶۳ میلیارد ریال) کاهش قابل توجهی داشته است؛ لازم به ذکر است در هر دو هفته ۵ روز معاملاتی را شاهد بوده ایم.

یکی دیگر از پارامتر‌های مؤثر بر نحوه مشارکت سهامداران حقیقی و خرد در بازار سرمایه ارزش معاملات خرد است، در هفته گذشته (منتهی به ۲۹/۰۸/۹۸) ارزش معاملات خرد بدین شرح بوده است.

ارزش معاملات خرد

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

سهام

11046

10320

8637

7423

8035

حق تقدم

42

42

28

54

55

مجموع

11092

10362

8665

7477

8090

مجموع ارزش معاملات خرد همان گونه که می بینید، در هفته گذشته رقم 38209 میلیارد ریال بوده است، حال نگاهی به ارزش معاملات هفته قبل یعنی هفته منتهی به 22/08/98 خواهیم داشت.

ارزش معاملات خرد

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

سهام

9955

9928

9637

10039

9804

حق تقدم

34

45

83

118

35

مجموع

9989

9973

9720

10157

9839

مجموع ارزش معاملات خرد در این هفته 49678 میلیارد ریال بوده؛ یعنی در هفته گذشته، شاهد کاهش 11469 میلیارد ریالی در ارزش معاملات خرد بوده ایم.

 

چرا درخواست ابطال معاملات بورس تهران جدی گرفته نشد؟

 

اما چه چیز این کاهش ارزش معاملات خرد را رقم زده است؟

هفته گذشته و به دلیل بروز اعتراض ها و ناآرامی ها در سطح جامعه در واکنش به تصمیم دولت برای افزایش 300 درصدی قیمت بنزین به طور ناگهانی، اینترنت جهانی برای جلوگیری از حرکات سازمان یافته نیروهای معاند قطع شد. مدیر عامل بورس تهران در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2019 نیز بر این مطلب صحه گذاشت که درصد بالایی از معامله گران بورس تهران به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

جالب اینجاست که چند کارگزاری مهم که ارزش معاملاتی بالایی در بازار سرمایه را به خود اختصاص می دهند، سرورهای خود را به داخل کشور منتقل نکرده بودند و به همین دلیل در سامانه های آنلاین خود و نحوه نمایش با مشکلاتی مواجه بودند، در کنار این مسأله، تخصیص اعتبار به مشتریان نیز با مشکلاتی به دلیل قطع اینترنت مواجه شده و در نهایت صدای سهامداران و تقاضای آنها برای ابطال معاملات و توقف تا بازگشت اینترنت و دسترسی یکسان همه به امکان رصد آنلاین و ثبت سفارش بر این مبنا از طرف سازمان بورس شنیده نشد.

حال این پرسش پیش می آید، چنانچه در آینده با موارد پیش بینی نشده ای از این نوع مواجه شویم، چه باید کرد، به نظر می رسد انتقال سرور تمام کارگزاران به خصوص کارگزاران برتر بازار سرمایه به داخل کشور در سریع ترین زمان ممکن از چنین مسائلی پیش بینی خواهد کرد و مسئولان محترم سازمان بورس نیز باید بپذیرند که در صورت نداشتن اینترنت و اختلال در دسترسی همگانی به رصد بازار ـ که جزو لاینفک و ابتدایی ترین حقوق سهامدار است ـ ابطال معاملات باید در دستور کار قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰۴
یه آدم با سواد دلسوز تو این مملکت پیدا نمیشههههههه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خب چکار کنه؟ من تماس گرفتم مجلس صحبت کردم تو هم تماس بگیر شاید فرچی شد 02139931
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگه پیدا هم بشه گمش می‌کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
نه عزیزم، نه نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تابناک حالا به گزارشگرات بگو دوباره از فواید قطع اینترنت و شزط بندی و... مطلب بزارند. گاگول این اولین ضررش که صداش درومد. تحویل بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
نه اگه بود وضعمون این نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
...نههههعه
خدایا مملکت امام زمان را چه کسانی اداره می‌کنند یا ابا صالح المهدی ادرکنی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مستند حرف شما چیه که میگی مملکت امام زمان؟
دو تا نکته:
یکی اینکه دیگه دولت یاد گرفت از این به بعد تقی به توقی بخوره اینترنت به مدت نامعلوم قطع میشه پس به فکر اینترنت ماهواره‌ای برای کسب و کار باشید.

نکته دوم: اینا که فاز گازسوز کردن خودرو برشون داشته فکر میکنند قیمت گاز ثابت میمونه؟؟؟؟
اینم نهایتا ۴ ماه ثابت باشه تا انتخابات رد بشه . و صد در صد ابتدای سال بعد گاز هم گرون میشه.
پس بیخودی هزینه گازسوز کردن خودرو رو نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اینترنت ماهواره ای به این سادگیا دست عموم قرار نمیگیره. خوش خیالیه
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اسیاب به نوبت گاز هم گرون میشه ۴۵ روز دیگه !!!مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
متاسفانه دیگه وصل نمیشه که بخوان دوباره قطع کنن. بدبخت شدیم رفت
اشتباه بی اندازه بزرگیه صبر میلیونها آدم اعم از پیر و جوان, تحصیل کرده و متوسط, همه افراد جامعه که به هر عنوان و هر دلیلی که از اینترنت استفاده میکردند, سنجیدن...
باور کنین بیش از این انگولک کردن تتمه دلخوشی و آرامش روانی این جامعه و ملت, فرجام خوشی نداره.
پاسخ ها
مسئول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
می تونیم، می کنیم
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دوست عزیز برای وصل مجدد اینترنت اینقدر عجول نباش . فقط 2 سال ( 24 ماه ) صبر کن ، اگر وصلش نکردن هر چی خواستی بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
وابستگي به اينترنت از وابستگي به زن و بچه هم بيشتر شده! فكر نمي كنيد يه جاي كار مي لنگه؟
قطعی اینترنت برای همه ضرر هستش
از نظر روحی همه افسرده شدن چون احساس میکنن اهمیت ندارن و در دنیا کسی اون هارو نمیبینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
راستشو بخوای کسی در دنیا اهمیتی نمیده. دعوا سر امنیت منطقه هست و بوی جنگ میاد کسی فکر افسردگی شما نیست
حالا ضررهای حاصل از سقوط شاخص بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگر قطع دایم اینترنت باعث بشه این بورس رکودآفرین با سر و کله سقوط آزاد کنه الهی اصلا اینترنت وصل نشه
يعني يك نفر نيست كه ببينه اين مردم رو
بخدا مسولين روشون نميشه وگرنه اب رو هم ب روي مردم ميبستن
اخه مگه ما برده شماييم ؟
شرايط اضطرار يك روز دو روز
الان يك هفته است اينترنت قطعه
واقعا پناه ميبرم ب خدا از ظلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مسئولین روشون نمیشه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تو این مملکت مردم و حقوق اونها در آخرین درجه اهمیت قرار دارد
حدود یکماهی طول میکشه تا قیمت سوخت رو کالاها تاثیر مستقیم بزاره.

بعد یکماه فقط قیافه اون افرادی که تو گزارشهای صدا و سیما میگفتن همه چی خوبه و چیزی گرون نشده تازه بعضی از کالاها ارزون شده، دیدن داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چه قیافه‌ای مگه اولین باره این اتفاق میوفته
یک ماه دیگه انگار نه انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یکماه لازم نیست
دیروز رفتم دو قلم گوجه و سیفیجات گرفتم
گوجه رو کیلیویی ۸۰۰۰ تومان داد
یک هفته قبل همین گوجه ۲۵۰۰ تومان بود
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اونا ادمای خودشونون اینقد دارن که اصلا گرونی براشون معنی نداره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگه فکر میکنی اونا آدمای عادی جامعه ان که خیلی ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
گوجه شما چقد مناسب بوده!! دیروز دیدم گوجه رو کیلویی ۱۱.۵۰۰ زده
به عنوان یکی از کارشناسان امنیت اطلاعات در بازار سرمایه به اطلاع می رسانم سرور های معاملات برخط تمام کارگزاری ها در داخل کشور است و در روزهای یکشنبه و دوشنبه که روزهای اول قطعی اینترنت بود بالای ۷۰ درصد تراکنش ها از شبکه ملی اطلاعات و مابقی در داخل کارگزاری ها انجام شده است متاسفانه عدم اطلاع ایشان از وضعیت زیر ساخت بازار سرمایه موجب اظهار نظر های بی مورد می شود. لازم است تاکید کنم که هسته معاملات بورس اصلا نیاز به اینترنت ندارد و سامانه های برخط کارگزاری ها تنها باید از اینترنت دیده شود که تمامی آن در داخل کشور هاست شده اند و ترافیک آنها به هبچ عنوان از شبکه اینترنت داخلی خارج نمی شود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اگر شما کارشناسی که وای به حال اون غیر کارشناس. کارشناس جون یکی از مهم ترین نکات و ابزارهای لازم برای سرمایه گذاری یا معامله بورسی کسب اطلاعات در زمینه های مختلف هست. وقتی من نتونم در بیارم که آیا فلان چیز ارزش سرمایه گذاری داره یا نه مگه میتونم یه تصمیم اقتصادی معقول بگیرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ای کارشناس! مگه بازار سرمایه فقط به زیرساختشه؟ اونی که میخواد معامله بکنه نباید وضعیت بازار رو بدونه؟ نباید کامودیتی‌ها رو بدونه؟ نباید بتونه تحلیل کنه بر اساس اتفاقات دنیا؟
"یه وقت اینترنت را باز باز نکنید. مردم از اینترنت فقط جنایتکاری را یاد میگیرند." ... ... ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خطیب محترم نماز جمعه امردز تهران دقیقا همچین نظری داره!
اینترنت چی شددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مرگ بر اینترنت
دولتمردان باید یک اصل را یاد بگیرند، و آن استعفا در زمان ناتوانی است. ما خدمت شما رو نمیخواهیم. بروید
پاسخ ها
اشرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
متاسفانه واژه استعفا در بین مسئولین خیلی غریب است.
اینترنت کی وصل میشه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
برای شما شاید هیچ وقت. برای خودشون ولی وصله
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دو سال دیگه کاکو ، دو سال دیگه
چرا هیچکس نمی فهمه که اینترنت فقط پیام و گروه اشغال و مستهجن نیست. من فریلنسر هستم یعنی خودم پول درمیارم از اینترنت از طریق انجام پروژه های برنامه نویسی برای کلاینت های خارجی و داخلی.حالا می گند اینترنت رو باز باز نکنید در شرایطی که مهمترین سایت های مستندات علمی تحریم‌ هست!بقیه ش هم خود زنی کنیم و فیلتر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
آخه اینا که میگن اینترنت رو باز نکنید چه میفهمه اینترنت چیه. از اینترنت دوتا عکس و فیلم مستهجن رو نگاه میکنه و فکر میکنه کل ملت همین استفاده رو میکنه. اینا چه می‌فهمن فارکس چیه و تریدر آنلاین
بورس چیه و استارت آپ چیه
این فقط گوشه کوچکی از ضررهاشه . ابعاد فاجعه بیشتر از این حرفهاست
پاسخ ها
شقایق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دقیقا. اینکه من سرمایه گزار نوعی پولمو از کسب و کار موجود میکشم بیرون میبرم کانادا که یه آب خوش از گلوم پایین بره. ضررشو میدم، کلی هزینه جا به جایی میکنم، کلی آدم بیکار میشن، که دیگه اینجوری بهم بی احترامی نشه.، اینجا دیگه جای زندگی نیست. متاسفانه اصلاحش هم به عمر من و بچه هام قد نمیده.
این فقط گوشه کوچکی از ضررهاشه . ابعاد فاجعه بیشتر از این حرفهاست
جان حسن آقا به سلامت، از جیب مسئولین که نمی ره بیت المال هم که خیرات می شود
بنظر می رسد یک جریان خیلی خوب و برنامه ریزی شده در حال نا امید کردن مردم از سیستم است
از نظر مردم گران کردن ناگهانی بنزین قطعی طولانی مدت اینترنت و ... نا امید کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یعنی چی؟
اون افرادی که در راس هستن با این همه امکانات اندازه شما مصالحشون رو نمیفهمن؟
این توهمات چیه شما دارید
خدا يه نظري به ما عطا فرماااا...
اگر واقعا مشکل حل شده چرا هنوز اینترنت قطعه ؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خودت جواب خودتو دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
همون قضیه قسم حضرت عباس و دم خروس زیر اباست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
شاید دیگه اصلا نمیخوان وصل کنند
ما مسخره ایم؟ پس چرا وصل نمیکنن اینترنت رو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کسی به ما اهمیت نمیده
بابا پیگیری کنید دیگه فردا اینترنت رو وصل کنن، اصلا فکر کار و زندگی مردم نیستن که چقدر معطل اینترنت شدیم همه
با توجه به اخبار اعلام شده از طرف صدا و سیمای میلی مشکل حل شده پس چرا اینترنت رو وصل نمی کنند؟؟
وقتی سهام دار نتونه اطلاعات به روز را از گروههای تلگرامی و واتساپ بگیره، طبیعی هست که معاملات تحت تاثیر قرار بگیره.
با تشکر از تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دوست اماتور عزیز که اینگونه سیگنال میگیری سایت کارگزاری ها باز نمیشه و پول توشون بلوکه مونده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کلی اطلاعات در کانالهای تلگرام در مورد سهام غیرقابل دسترس شده. تازه خیلیا کلی پول ماهیانه میدن و عضو گروه ها و کانالهای وی آی پی میشن و راهنمایی و تحلیل و سیگنال خرید و فروش میگیرن. الان کل پولشون به باد رفته و اونایی که کلی وقت میذاشتن و تحلیل و نمودار ارائه میکردن الان دیگه کسب و کارشون تعطیل شده. بجای اینترنت آقایون دوست دارن ملت بشینن برنامه های مزخرف صدا و سیما رو ببینه و جیگر رو تماشا کنه. غافل از اینکه همین
اینترنت هنوز وصل نشده. اقا یک منبع درستی از زمان اتصال اینترنت بگید.
چهارشبه خواستم سهم بخرم سایت باز میشد اما خطای قطع ارتباط میداد . هرکار کردم نشد که نشد .
میخوام سلف دانشگاه رو افزایش اعتبار میزنم درگاه بانکی خطا میده
قشنگ کشور رو تعطیل کردین بخدا.
باسلام
از مدیران تابناک خواهشمندم که تنها اجازه ورود به آی پی های ایرانی برای مشاهده وبسایت را بدهند. اخیرا بسیار در نطرات به نظراتی توسط فلسطینی‌ها دیده شده به نام "زینال بندری" که به دنبال حاشیه و فاقد سواد می باشد و تنها ناراحتی این روزهای مردم رو بیشتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
این شخص داره سر به سر کاربرا میذاره واقعا متوجه نشدی جنبه طنز و کنایه داره کامنتهاش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اینا یسریشون دانشجو های دانشگاه تهرانن یسریاشونم پناهنده بودن ایران الان خوشحالن از وضع مردم،.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
من پیام های این بنده خدا رو خوندم به نظرم فقط افعال معکوس بکار میبره!!!! منظور اصلیش بر عکس نظراتیه که می گه!!!
خسته مون کردین از بس گفتین قطعی اینترنت
مگه آب قطع شده؟ برق قطع شده؟ گاز قطع شده؟

چیه؟؟ خیلی بهتون فشار اومده دیگه نمیتونید داخل اینستا بشین و زنها و دخترا عکس لب و لوچه تزریقیشون را بگذارم و مردها هم لایک کنند و بگن وای چه داف شاخی؟؟
یا خیلی ناراحتید نمیتونید دور از چشم شوهر یا زنهاتون توی تلگرام و واتساپ با دوست های غیر شرعیتون خوش‌و بش کنید؟؟ خیانت بس نبود؟؟
من که میدونم‌دردتون چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
با عادت های زندگی خودتون ، دیگران رو قضاوت نکنید
من باید به جیمیلم دسترسی داشته باشم برای کارهای اداریم
باید به چند سایت مهم دسترسی داشته باشم‌برای پیش بردن کارهام

دنیا بزرگتر از دید کوچک شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
دویت عزیز کمی در مورد کاربردهای اینترنت مطالعه بفرمایید. البته بعد از وصل شدن اینترنت سرچ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
امیدوارم هر چه زودتر خوب شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ذهن بیمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چون شما استفاده دیگه‌ای از اینترنت بلد نیستید دلیل نمیشه همه مثل شما باشن! میگن کافر همه را به کیش خود پندارد همینه دیگه؟
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خزعبل نگو وقتی سواد نداری، خیلی ها پول آب و برق و نون زن و بچه رو از کارهای اینترنتی تامین میکنن. اگرچه افرادی مثل شما باعث نون بریدن از مردم شدن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خیلی ها از اینترنت پول در میارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
معلوم نیست از کدوم غاری در اومدی که هیچی هم سرت نمیشه!!!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دیگه هر کس درحد توانش قدرت تفکر و تعقل داره . ایرادی به شما وارد نیست .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
عزیزم. من دانشجو ام.
یک هفته نمیتونم هیچ مقاله ای دانلود کنم. همینطوری کشورهای خارجی تحریم کردن ما رو و نمیتونیم کامل دسترسی داشته باشیم به اطلاعات و علم. حالا ازینور کشور خودمون هم تحریممون کرده.
کل کارهای درسی و پایان نامه به اینترنت وابسته هست.

اینترنت ملی جز توهم بیش نیست
لطفا کمی فکر کنید بعد اظهار نظر کنید
علی
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مشکل مملکت اینکه که مسول فرسوده ما مثل شما فکر می کنن خودشون که شغل ایجاد نمی کنن جلوی شغل هایی هم که مردم به واسطه فضای مجازی تولید کردن هم میگرن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
حاجی اون کارها که گفتی راست کار افراد دور و برت هست که حق داری بد بین بشی چون مفهوم وابستگی اینترنت و پژوهش رو معلومه اصلا درک نمیکنی اینکه یک پژوهشگر تا یک تایم خاص وقت ارسال ریوایزش رو داره و بعد اون ددلاین دیگه کاری ازش برنمیاد اینکه نوشتن رساله و پایان نامه، برنامه نویسی هرکار پژوهشی دیگه حتی ثبت اختراع لازمش سرچ در اینترنت هست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خیلی آدم مریضی هستی که مردمو اینطور فرض می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
معلومه شما از اینترنت خیلی درد کشیدید! ولی همه مثل شما نیستند. استفاده های دیگه ای هم از اینترنت میشه که درکش برای شما راحت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد... تو میدونی چندنفر از همین اینستاگرام و تلگرام محصولات خودشونو معرفی می‌کردنو میفروختنو منبع درآمد خودشونو خانوادشون بود؟ نه نمیدونی و هیچوقتم نمیفهمی چون به اندازه کافی فهمو شعور نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
متاسفم برات تو یک بیمار ذهنی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خدا شفات بده . کافور مصرف کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
كافر همه را به كيش خود پندارد
خجالتم خوب چیزیه,خیلیا کسب درامدشون از راه اینترنته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اینو بهش من کارشناس مملکت
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد . ظاهرا که به خودت خیلی فشار آمده که داری فرافکنی می کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اتفاقا توی عصر حاضر اینترنت در حد آب و برق و گاز حیاتی هست.
محمد رسول راستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دنیات خیلی کوچیکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
فکر کنم شما از اینترنت قثط برای این کار استفاده میکنید لطفا خصوصیات خودتون رو روی مردم ایران قرار ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
این شمایی که از اینترنت راه ارتباط جهانی فقط برای این مسائل استفاده میکنی و امثال خودت رو به خوبی میشناسی اما مشکل اینجاست که افرادی هم هستند که برای مسائل مهم و اساسی از رفع معیشت تا ارتباط و تحقیقات از اینترنت استفاده میکنن پس خوشبختانه همه مثل شما نیستن دوست عزیز جای نگرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چون استفاده خودت از اینترنت به این چیزا محدود میشه فکر میکنی همه اینجورین.اقا خیلیا از اینترنت پول در میارن.نون شبشونو از اینترنت در میارن.برا خودت چی میگی اخه تو؟یکم عقلم خوب چیزیه به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اين درد تو مغز كثيفت اين چيزها روميدونه همه مردم مصل تو نيستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اینترنت مگه فقط اینستا و تلگرام و عکس دافه؟ ملت پول در میارن از اینترنت. تو باغ نیستی نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
وقتی ای کیو پایین باشه مثل امثال تو ، تنها استفاده از
اینترنت میشه همین.
ولی تو فرض کن آره همه لنگ همینن الان این که میگی به تضاهرات ربط داره؟!
یم متنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
به نظرم یه سر به دکتر بزن حالت اصلا خوب نیست
اون برق و گاز و آبم سال بعد که یارانه های انرژی رو حذف کنن، قطع میکنن نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
غار. فقط غار برای امثال تو مناسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خاک حیف است که روی سرت ریخته بشه...واقعا تاسف هم واژه کمیه برات
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
همه مث شما از نت استفاده نمی کنن که ویژگیای خودتون رو به بقیه نسبت دادین. مردم کار دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
همه مثل شما... نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد .
همه مثل شما دنبال این کارا نیستن عزیز من یه بخشی از کاربران فری لنسر هستن
یه بخشی تو حوضه کیریپتو کارنسی و تردینگ فعالیت دارن یه بخشی فروشنده هستن و ....
فکر من و واقعیت اینه بیشتر از دولت اینترنت بیکاری رو کم کرده خیلی ها مثل من منبع درامدشون از اینترنت هست
قور بابای چت و اینستا که تو پیگیرشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مشخصه چه استفاده ای کردی جناب ، از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مواظب باش یه موقع نترکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خانوم همه که مثل شوهر تو نیستن، یسری از طریق این نته وامونده پول در میارن یا کارای دانشگاهشون رو میکنن یا اوقات فراغت واموندشون رو با این گرونیا سر میکنن، یه ذره درک متقابل به جایی فشار نمیاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ببین‌ اگه امسال تو میدونستن بیزینس اینترنتی چیه و‌میدونستند تمام‌ کار ما برنامه نویسا با اینترنته این وضعه ما نبود.مرد حسابی‌ من شرکتمو یه هفتس تعطیل کردم نشستم تو خونه میفهمی تو اینو.از بس دورو برتون زن های خیانت کار دیدید فکر کردید همه مثل اونا هستن.ادمین‌ نظرمو تایید کن تا اینا بفهمن ما‌ چه ضرری داریم میکنیم خب.به‌کی‌ بگیم دردمون رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
به جز تاسف برای شما چیزی نمیتوان گفت. در زمانه ای که بعضی ها فکرشون منحرفه و احساس میکنند همه مثل خودشون هستند عاقبتی بهتراز این نمیشه داشت. با اینکه خبر بالارو کاملا تایید نمیکنم اما یبار کامل بخونش ببین یکی از کاربردهای اینترنت چیه وقتی تخصص ندارید واجب نیست نظر بدید. ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگه شما سواد و درک استفاده بهتر رو ندارید فکر نکنید بقیه هم مثل شما و همنشین هاتون هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگه میخوای بووووق بگی یه چیزی بگو که بگنجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دکتر . تو میری اینستا لب و لوچه ببینی وگرنه
گردش مالی اینترنت ده برابر نقدینگی کشوره .

تشکر
Reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
شما یک شخص فوق العاده بی سواد تشریف دارید....متاسفم واستون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
فک کردی همه مثل خودتن
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اینم یک نظر از طرف یک بیسواد قرن بیست و یکمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چقدر چند شی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
دوست عزیز فک میکنم موارد استفاده خودتون از شبکه اجتماعی همین باشه چون اینستا ابراز تبلیغ کار ماو نون اوری ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مثل اینکه دل تو بیشتر لک زده واسه اینهایی که گفتی جیگر
گل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اخه وقتی داریم از اینترنت روزی مون رو درمیاریم فردا قبض اب و برق و گازمون
رو حضرتعالی میخوای بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
آره، به منی که تمام کارم برنامه نویسیه و با اینترنت درآمد دارم و توی هفته گذشته کلا یک ریال هم نتونستم کار کنم فشار اومده. منی که رفتم برای خرید قطعه الکترونیکی و همون قطعه ای که هفته پیش خریدم رو ۳ برابر قیمت خریدم بهم فشار اومده. اینترنت یک فضای باز و کاملا آزاده. حالا شما اگر از
اینترنت فقط بدیهاش رو میبینی نشونده اینه که خودت دنبال اینجورچیزایی. تا الان داشتیم با فیلترشکن سایتهای گوگل دولوپ و ... رو که به خاطر ۴ تا مثل تو ایرانو تحریم کرده باز می‌کردیم که حالا کلا اینترنت رو زدن قطع کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یعنی شما فقط برای این موارد از اینترنت استفاده میکردید؟ چقدر تاسف برانگیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مثلا قراره نظرات توهین آمیز منتشر نشه.تابناک فقط منظورت مسئولینن؟مردم عادی آدم نیستن که بهشون توهین نشه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
در اسرع وقت به روانپزشگ مراجعه کن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اللهم اشف کل مریض!! برو خدا شفات بده!!
اشرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خوب خودت رو معرفی کردی آدم سالمی نیستی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تو عجب آدم ناجوری هستی حتماً خودت اینکاره هستی که اینجور چیزهارو میدونی
درضمن همه چیز کارهای خاک برسری نیستش که توی ذهن تو هستش برای پیشرفت کشور مجبور به استفاده از ریسورس های دنیا هستیم مخصوصاً کسایی که مثل من کارهای تحقیقاتی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تو ذهن پر از مسایل جنسیه همه مثه تو نیستن.خیلیا دارن از اینترنت نون درمیارن
آدم عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
چه وارد هم هستی! آفرررررررین! آره آره،تو راست میگی! همه مردم با اینترنت فقط کارای مستهجن میکنن! فقط تو پاکی!!!! کافر همه را ب کیش خود... پندارد.... با کیا 80میلیون شدیم!
همین آدما، سه تا سه تا هم بچه میزان! ک نسل متفکرشون، زیادتر هم بشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همرو ب کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تو خودت از همه بد تری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
داداش تو چی میزنی؟
یک انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
معلوم هست خودت تمام روز در اینستا و تلگرام دنبال این چی ها میگردی .
ذهنت معیوب شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
برو جمع کن بابا روانی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ذهنت چقدر خرابه اخوی
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خدایا همه چی رو ول کن بیا ذهن منحرف این روانی . رو شفا بده
پایان نامه و مقاله هامون رو هواست تلگرام و اینستا کیلو چند. تو باز چقدر ذهنا خرابه
پایان نا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
شما حرف نزنی نمیگن زبون نداری. شخصیت و طرز استفاده خودت از اینترنت رو به دیگران نسبت نده
چ!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یکم عقل داشتید این حرف رو نمیزدید
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ما یک شرکت تجاری هستیم که با هزار و یک ترفند دور زدن تحریم ها، مواد اولیه پلیمری وارد کشور می کنیم که هزار و یک استفاده در پزشکی و صنعت خودرو و ..‌ داره، از قضا فروشندگانمون حارجی هستند و بر حسب اتفاق از کبوتر نامه بر نمی تونیم استفاده کنیم برای انجام معامله!
خلاصه این اینترنت یه کاربردهای دیگه ای هم داره برادر من!
کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
لیلاا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مریض جنسی. صفا
ت خودت رو به عموم مردم تعمیم نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اللهم اشف کل مریض
Tina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
بزرگوار ، کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
با سلام من نمیدونم سایت تابناک چرا با اینکه نوشته توهین نمایش داده نمیشه اجازه داده همین کامنت که درپاسخش این کاکنت رو میزارم پخش شه این فرد اومده همرو جمع بسته و یک سری صفت نامناسب به همه نسبت داده بعضیا کارشون واقعا با نت هست و نه اینستا و لب و نوچه اینو اون شما اگر مسلمان هم هستی و این همه ادعاته تهمت جمعی به همه بدون دونستن واقعیت گناهه پس لطفا به مردمی که که کلی سر نت ضرر دادن توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
چرند نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خوبه که همه رو در حد سواد و شخصیت خودت میسنجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کاش یاد بگیرید فقط نوک دماغ خودتان رو نبینید اگر اطلاعات
شما درمورد اینترنت درهمین حد است به نظرم باید کم کم از غارتون بیرون بیاید. به طور مثال همین که شما همچین تفکری عجیبی رو جز تو مهمونی خانوادگیتون به اشتراک گذاشتین به لطف اینترنته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
دلیل نمیشه اونی ک شما دنبالش هستی رو بقیه نیاز داشته باشن
و در ضمن خودت اینجا دقیقا چ کار میکنی!!؟ /
و در آخر ملت کسب و کارشون با اینترنته ک کلا بیکار شدیم ما, میفهمی یا نه!؟
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کافر همه را به کیش خود پندارد. اصلا متوجه نیست کسب و کار اینترنتی و فروش توی فضای مجازی یعنی چی‌ اصلا نمیفهمه آمازون توی دنیا و دیجی کالا توی ایران جزو شرکتهای بسیار بزرگ محسوب میشن در حالیکه اینترنتی هستن. حالا دیجی کالا بازه ولی دیجی کالاهای کوچک فراوان چه بلاها که سرشون نیومد این مدت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
کافر همه را به کیش خود پندارد
شخص مثل جنابعالی اینترنت رو در همین حد شناخته و استفاده می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خدا ان شالله کسب و کارو روزیت رو یک هفته قطع کنه و کسب و کارت رو متزلزل کنه تا بفهمی... طرز فکر تو و امثال تو مارو به این بدبختی انداخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اون تویی که تمام استفاده ات اینه بنده خدا. من همه بک آپ کارام تو گوگل درایوه، نتونستم فصول تکمیل شدمو برا ناشر ایمیل کنم که اگرم ایمیل می داشتم فصول قبل تو گوگل درایومه. شمایی که فرض می کنی همه مردم مثل تو مریضن. واقعا متاسفم برای خودم و این کشوری که توش زندگی می کنم. زندگی که چه عرض کنم دارم تحقیر می شم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
نه نمی دونی دردمون چیه
ولی بذا بهت بگم
دردمون آدمهایی بی نهایت متفکر و آینده نگر از قماش جنابعالیه که بیش از یه هفتس که ملت بدبخت را از کار بیکار کردند
در ضمن بد نیست قرصاتو سر وقت مصرف کنی
کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا نه اینترنت بلکه خیلی چیزای دیگه هم برا مسئولین اهمیتی نداره
وصل کن اون اینترنت کوفتی راهزاران نفرازاینترنت نون درمیارن
دخترش رافرستاده اروپا زندگی کنه واينجا داره پوست مارامیکنه
فقط هم یک حرف ميزنه من هیچ کاره هستم
توکه اختیارات نداری چراباوعده های قشنگ مردم راکشاندی پای صندوق رای
بعد اگه مردم بریزن تو خیابون واسه اینترنت یک عده پیدا میشن که چرا از راه های دموکراتیک اعتراض نمی کنید . یک هفته اعتراض تمام رسانه های مکتوب بس نیست تا اگه گوش شنوایی وجود داشته باشه دست از این حماقت برداره.
حالا که آقای خاتمی گفته بقیه از ایران گورشون و گم کنن برن لطفا اینترنت و وصل کنید تا ما بتونیم یکجایی پیدا کنیم بریم
همه را با قطع اینترنت بپ بخت کردن
حالا اینقدر میکنه که یک تظاهرات هم سر اینترنت بشه بعد میگن دشمن راه انداخت
اوضاع خرابتر از اونه که اینترنت را به این سادگی وصل کنند‌. وضعیت قرمزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
...من برنامه نویسم یک هفته هست پروژمو پیش نبردم . این فقط مربوط به این پروژه نیست نشانه پایان امنیت شغلی بسیاری از مشاغل وابسته به اینترنت هست
خدایی نکرده یه موقع فکر نکنید دسترسی مردم هم تاثیر گذار بوده !!
نکته دیگه اینکه تشکر می کنم که بجای انتقاد از این سیاست ، بررسی می کنید که اگه دوباره این اتفاق بیفته چی کار کنیم !! این همه سطح توقع جامعه رو بالابردن جای تقدیر داره.
سه روزه میگن داره وصل میشه بابا خب وصل کن این لامصب و دیگه
با قطع اینترنت تمام سرمایه ام را در بازار جهانی از دست دادم
ما كه قيمت ملك فروشى خود را سى درصد گران كرديم. وقتى دولت دستش تو جيب ماست ما هم از يك جا ديگه جبرانش ميكنيم. همينه كه هست
سلام
با این بیکاری و اوضاع اقتصادی درامد بخور نمیرمون از اینترنت رو هم از دست دادیم تو این یک هفته . خدا عوضتون بده
امیدوارم طرح استیضاح وزیر کشور بعنوان رئیس شورای امنیت که با اصرار بیجای خودشون روی عدم اتصال اینترنت به کشور آسیب زدند هر چه زودتر کلید بخوره و با حذف مدیران نامناسب کشور بتونه از این استبداد مدیریتی که به بهانه امنیتی به مردم تحمیل شده عبور کنه ( قابل توجه نمایندگان مجلس ما در دولت خادم میخواستیم نه قاطع نان و آزادی )
بیا
روحانی میخواست بودجه دولتشو تامین کنه گند زد به همه چی
خدایا خودت به دادمون برس که نفس کشیدن رو هم بر ما حروم کرده اند
خیلی مسخره شده واقعا، اینترنت رو چرا وصل نمیکنن، خدا ما رو نجات بده از دستشون
اگه بخوان کلا برا همیشه اینترنت رو قطع کنند و به جاش vpn بفروشند به مردم چی؟؟؟
نصفه وصل کردن مشتری داره پیام میده که چرا جواب نمیدید!! حالا هم موقع وصل کردن دارن دق میدن، به قرآن دیگه نمیشه تو این جا زندگی کرد
کشور وارد فاز جدیدی شده و قطعی اینترنت کم اهمیت ترین مسئله امروزه. اوضاع وخیمه
بورس در انتظار بدترین سقوط تاریخش
سرمایه گذاری در کشوری که یک هفته اینترنتش قطعه ،دیوانگیه
تعداد کسانی که از قطعی اینترنت به جمع ناراضی ها پیوستند از تعداد کسانی که از گران شدن بنزین ناراضی شدند بیشتره..
فاجعه اید.
اینترنت رو کی میخوان وصل کنن پوکیدیم اخه
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هیچ وقت....این تصمیم رو قبلا گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ببین روشون نمیشه بگن نمیخوایم وصل کنیم. به نظر من اینترنت مثل قبل دیگه هرگز در دست عموم نخواهد بود و فقط ارگان ها و شرکت های خاص حق دسترسی خواهند داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
واقعا متاسفم واسه طرز فکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
این که تو‌تنها استفاده ای که از‌ اینترنت میکنی این فجایعه، واقعا باعث تاسفه!!! ولی ما ازش نون درمیاریم
ذهن تو مریضه به بقیه ربطش نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
عجب!! خوبه که‌مشکل همه رو میدونی و همه رو درحد سواد و شعور خودت میسنجی
مبارکه مسئولین
سلام اینترنت چه زمانی به حالت عادی بر می گردد؟
پاسخ ها
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
اگر امروز نماز جمعه تهران رو گوش داده بودید ایت اله خاتمی فرمایش کردن: که اینترنت رو باز نکنید . حالا اگر کسی جرات داره اینترنت رو باز کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مگه قبلا عادی بود؟ بیین اینا چکار کردن که تو وضعیت قبلی اینترنت برات عادی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
وقت گل نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
هیچوقت
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
خسته نشدی از این سئوال تکراری ؟ دقیقا دو سال دیگه وصل میشه عجله نکن
رفع فیلتر پیشکشتون
همون اینترنت فیلتر شده رو برگردونید
واقعا رو مخ دارید میره کاراتون
بسه به خدا بسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بسسسسسسسسسسسسسسه
میخواست دست تو جیب مردم نکنه این دولت مثلا
انگشتش قرار بود رو فیلترینگ نره

الان پا رو مخ همه گذاشته

شاک زیر نظر کیه ...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
زیر نظر روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
وزیر کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تقریبا هرکی که توی اداره‌ی کشور دست داره، و وزیر کشور در راس اون.
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
مهم نی زیر نظر کیه مهم اینه که الان هممون شاکی هستیم
بابا تو رو به اون خدایی که میپرستین به هر چی که اعتقاد دارید اینترنت رو وصل کنید بدبخت شدم تو بورس.دارم دیوانه میشم
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تازه زیرزبونشون مزه کرده
می خوان چرا قطع کنم
درامداوناکه قطع نمیشه وخودشون واطرافژانشون تامین
نت هم دارن مردم هم به ...آقایون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بورس که مشکلی نداره. برو بازیتو بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
داره از ته دل التماس میکنه ها
البته خود منم همین وضعیت رو دارم
یعنی چاره ای جز التماس کردن نداریم فعلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
بورس که نیاز به اینترنت ندارد و وصل است
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
اینترنت کیلویی چند ؟ حالا کو تا بورس بدبختت کنه . حالا مونده بفهمی ...
لطفا شما پیگیری کنید که یه خبر درست به ما بدید تا کی باید این وضعیت اینترنت رو تحمل کنیم
واقعا کارم وابسته به تحقیق و سرچ هست. فکر میکردیم موقته و این چند روز رو تحمل کردیم حداقل بگن که دیگه درست نمیشه
" وی با بیان اینکه امیدواریم چنانچه قرار است ریسک دیگری به اقتصاد وارد شود، در این اندازه و حجم نباشد " صبر کنید تو بهمن ماه موعد پرداخت عیدی کارمندان و کارگران برسه اونوقت متوجه میشین شوک واقعی یعنی چه . من در عجبم چرا دولتی ها تاریخ مطالعه نمی کنند . وضعیت امروز و اتفاقات افتاده در کشور دقیقا کپی کشور ونزوئلاست . دقیقا همون تصمیمات اونهاروهم اینجا میگیرند . .
بابا دارم روزی ۲ میلیون ضرر میدم.اخر برج شده چجوری حقوق بدم؟؟؟این ماه که تعطیلی هم زیاد بود.هیچی کار نکردیم.تورو قران اینترنت رو وصل کنین.همه فروش ما از رو سایتمونه.بدبختمون کردین دیگه.بسه.خدایا دردمونو به کی بگیم؟خودت به دادمون برس.
چرا وقتی هیچ گوش شنوایی نیست و هیچ چیزی تغییر نمی کنه شما تحلیل مینویسین و مردم هم نظراتشون رو میگن ؟
تعداد کسانی که به جمع ناراضی ها ناشی از قطع شدن اینترنت پیوستند از تعداد معترضان به گران شدن بنزین بیشتره..
ولی ما همیشه یاد گرفتیم به پاک کردن صورت مسئله و راه حل های مقطعی و کوتاه مدت تا به اینجا رسیدیم.
وقتی ۵۶ درصد معاملات بورس توسط حقوقی ها انجام میگیره یعنی بازار کاملا دستوریست؟! بورس تا ۹۰ هزار واحد حباب داره دقیقا مثل دلار ۱۷ هزاری که خیلی ماهرانه تا ۱۱ اوردن پایین
بنزین رو گرون کردن,اینترنت رو هم قطع کردن.یه چیز هم بدهکار شدیم.وزیر کشور که این دستور رو داده چرا خبری ازش نیست؟
زندگي اي زندگي خسته ام خسته ام
گوشه ديوار غم منتظر اينترنت اينترنت
هههههه با نبود اينترنت شديم شاعر قرن اي خدااا كجاييي تا ببيني منووووو يه نظر به ما كن قربون خدا برم من
عجبب.. قضیه کلا یه جوری پیچید که افکار عمومی از گرانی بنزین به وصل شدن یا نشدن اینترنت چرخش پیدا کرده..

عین خیالشون هم نیست یه هفته است اینترنت نداریم. ما به کی باید اعتراض یا شکایت کنیم. به کجا باید بگیم.

عجب گیری افتادیم
اینطور با بی سوادی مردم رو دارید دستی دستی بدبخت میکنید. خاک بر سر من که موندم اونموقعی که کارم درست شده بود و همه بهم میگفتن برو. گفتم من جوون مملکت برم کی بمونه! خاک بر سرم که موندم
شهر خبر
آقایان آمدند شعاع دایره را افزایش دادند بعد می گند اصلا نگران نباشید تمام دولت بسیج شده که مساحت همون دایره افزایش پیدا نکنه !
حالام که وارد دهه اول قطع نت شدیم. بخدا کم کم داره حالت تهوع بهم دست می ده
چقدر باید ضرر تصمیمات بی کفایت ها را داد؟
اون اینترنت و ضرر های بی اندازه مشاغل آن این از بورس وضعیت روحی مردم و دهها ضرر مختلف از یک تصمیم اشتباه در زمان اشتباه دیگه تمامش کنید
این اینترنت نفتی مسخره را وصل کنید
چرا درباره نت خبری نمیذارید؟ شماکه سایت خبری هستین لااقل دو تا زنگ اینور اون ور بزنید بعد به مردم بگین ما اینجاها رو پیگیری کردیم این جواب رو گرفتیم (یا نگرفتیم)
سوال؟

آخه مگه وصل کردن اینترنت چقدر کار داره!!!

یک کلید رو فشار بدین تمام تا وصل شه بابا!!!
قطعی اینترنت یک تصمیمی هست که قبل از اعتراضات گزفته شده و نشان میده روزهای سختی داریم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
فک کنم بلد نیستن وصلش کنن خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
ایا میدونن چه بلاهایی ازین به بعد قراره سر ملت بیاد رزمایش راه انداختن
ملت بدبخت کردید
بعضیا یه جور میپرسن اینترنت کی وصل میشه انگار تابناک خبر داره یا اینجا یه انجمن پرسش و پاسخه.
خود رئیس جمهور مملکت خبر نداره کی اینترنت وصل میشه بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
یکی از عوامل اصلی قطعی خود جناب رییس جمهوره، شاک چیه پس فکر می‌کنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
تابناک که اینترنتش وصله. مردم میپرسند اگه وصله به مسولا که حتما وصله یه خبری بشه. تک خوری نکن تابناک مردم از کار و بار افتادند یه هفتست. اگه یه هفته حقوقتون قطع بشه چیکار میکنید شما خبر گزارا بازم از مسولین خدوم ملت تعریف تمجید میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
خود رییس جمهور خبر نداره؟
شد مثل همون وقتا ک میگید هیچی دست رییس جمهور نیست
همین شماهایید ک توهم دارید تصمیمارو یکی دیگه میگیره.نخیر همه چی دست رییس جمهوره
اگه هبچکاره بود اینهمه زور نمیزدن رای بیارن
بس کنید دیگه انقد ساده نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
این رئیس جمهوری که از زمان اتصال مجدد اینترنت خبر نداره چرا هنوز استعفا نداده ؟
شازده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
ایول
با این کار فقط دارن اقتصاد داخلی رو منهدم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مهم نیست. امنیت مهمتره
قطع اینترنت چه طرح مزخرفی بود؟ الان با باز شدنش سیل عظیم اطلاعات جابه جا خواهد شد. هم کاربران غافلگیر خواهند شد هم مسئولینی که نخواستن خبرهای این روزا پخش بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
افرین
آدم عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
گزینه دومی هم هس... هرگز نت رو وصل نکنن
دیگه هیچ حجم اطلاعات و فیلم و... تلنبار شده ای، نمیتونه جابجا بشه... وایییییی بر ماااااا... کفتر نامه بر نیازمندیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
سونامی
اینترنت رو وصل نکنید ، برق ها رو هم قطع کنید که ماهواره ها از کار بیوفته ! ممنون از رییس جمهور حقوق دان ، مجلس مستقل ، قوه قضاییه ، مسئولین
اینترنت قرار نیست وصل شه به نشانه اعتراض دیتا گوشی هاتونو دیتاشو قطع کنید که هزینه بیشتر ندیم زودتر این شرکت ها ور شکست شن
صرفا جهت اطلاع :
۷۵ درصد فعالین اقتصادی با قطع ارتباطشون با دنیای خارج اعتباراتشون جهت تبادلات مالی با خارج رو از دست میدن واین یعنی کم شدن کالا ها و افزایش گرانی
۱۰۰ درصد جامعه علمی کشور برای تحقیقات ، مقاله ، پایان نامه و ارتباط با جامعه دانشگاهی جهان نیازمند ارتباط با ایمیل و یا شبکه های ارتباطی هستن که با ادامه قطع اینترنت نه تنها ضرر علمی میخورن بلکه ممکنه جدید بودن موضوعات برای انتشار مقاله توسط سایر کشور ها تبدیل به موضوع دست دومی بشه و این مقالات به جای به اسم ایران اسلامی به نام کشور های دیگه ثبت بشه
۱۰۰ درصد فضای تبلیغات و کمک به رونق اقتصادی از اینترنت انجام میشه و با قطع شدن اون نه تنها رونق اقتصادی رو به ویرانی میره باعث تعطیلی و بیکاری بیشتر در کشور و در نهایت افزایش نا رضایتی میشه
تابناک و سایر رسانه های خبری این رو بدونید که شبکه جهانی اینترنت امروز مهم تر از بنزین شریان اصلی اقتصاد های نو‌ظهور در دنیاست و با قطع کردن اون و ایجاد به اصطلاح جوک مسخره اینترنت بومی فقط و فقط موجب عقب افتادگی بیشتر ریزش فعالین اقتصادی و بدبختی بیشتر و بیشتر خود شماهم خواهد شد پس به جای پرداختن به بازی رسانه ای اینترنت بومی که با توجه به نداشتن حداقل ۱۰ درصد زیرساخت لازم برای همچین واژه ی بسیار بزرگی که اون رو میشه به راحتی در موتور های جستجوی ایرانی دید به نقش انسانی ، حقوقی و دینی خودتون به عنوان گزارشگر و مطالبه گر بپردازید و بترسید از روزی که جریان آزاد اطلاعات تبدیل به شبکه بومی بشه که اونوقت دودش تو‌چشم خودتونم نره تو چشم بچه ها و خواهر و برادر کوچکتر شما خواهد رفت امروز رو نگاه نکنید که کل ایران قطعی اینترنت هست و شما دارید سئو سایتتون بالا میره از این بترسید که‌ با ادامه این اتفاق اتفاقات بعدی میفته
سلام
مگر ميشه يك شبه ارتباط را با دنيا قطع كنيد و سيستم را بدون پشتيباني معقول رها كنيد ، تمام مشتريان فكر ميكنند كه ما دزديم يا فرار كرديم تو را بِه خدا موضوع را جدي بگيريد اغتئاشات تمام شده اينترنت را وصل كنيد و يا حداقل شركت ها تجاري وصل كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو نگران این نباش همه دنیا خبردارن اینترنت ایران پوکیده
اقاي احمد خاتمي اينطور صلاح دونستن !!!
من روز شنبه با مودم خونه نتونستم به پروفایل بورسیم وصل بشم و با خرید بسته اینترنتی گوشی روز یکشنبه تونستم بالاخره وارد بشم و دیدم که یک عده معامله کردند. لطفا ریاست سازمان بورس جوابگوی ضرر سهامداران باشند. میتونستند معاملات رو چند روز متوقف کنند که نکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
جالبه حالا همه اینجا بورس باز شدن
چنگیز خان مغول انقدر به کشور ضربه نزد که اینا زدن
امروزه سواد به استفاده از دانش روز واستفاده ازآن در تمام موارد کار وزندگی گفته میشود یعنی اینترنت
ترامپ در به در این همه هزینه کرد برای تحریم نتانیاهو این همه خرج وانت داد برای اون سی دیا تا ایران رو از لحاظ اقتصادی فلج و مردم رو به نظام بدبین کنند.
مسئولانمون با یه فشار دکمه و قطع اینترنت تو یک هفته این کار رو کردند.
معلوم نیست ایرانه یا برره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
گل گفتی ...کسب و کارم رو له کردند و عین خیالشون نیست
تابناک هم هوس کرده سایتش فیلتر یا بدتر از اون ضبط شود ،اولا قطعی ربطی به دولت ندارد و دولت در همه امور هیچ کاره هست به فرض اینکه یک زمانی هم بخواهد راه منظقی یا مردمی برود و دوما الآن باید تابناک بگه قطعی اینترنت کار بسیار عالی بود و فواید میلیونی به کشور رساند برای همه موارد که نباید سخنرانی یا دستور مستقیمی از سمت قدرت الهی بیاد تا متوجه شوید هر خبری را نباید بزنید یا اگر هم زدید باید رسما آن را برعکس کنید .
جالبه اون دوستی که کامنت داده چیه نت قطع شده نمیتونید اینستا و تلگرام برید ناراحتید.
من متاسفم برات که فکر میکنی کار کرد اینترنت در اینستا و تلگرامه فقط. امثال شماهاست که باعث جهالت بیشتر در جامعه میشن. وقتی چیزی رو نمیدونی حرف نزنی نمیگن لالی عزیزدل
دیگه امیدی به این کشور نیست باید رفت حتی شده به اسراییل
من دوساله دارم تلاش میکنم که یه کسب و کار اینترنتی راه بندازم تو حوزه کشاورزی که تا حالا تو این کشور نداشتیم و هیچ کمکی که نشدم هیچ کلی هم سنگ اندازی شد جلو راهم برای انجام اینکار ، حالا این کار هیچ ، الان یه مدته برای اینکه این کشور نیاز به صادرات داره داشتم تلاش میکردم از طریق شبکه های اجتماعی بازاریابی صادراتی کنم تا به سهم خودم کمکی بکنم تو این شرایط ، ولی با تمام سختی ها و جنگیدنی که دوساله انجام میدم و موفق نشدم بازم امیدم رو از دست ندادم ، ولی با این قطع اینترنت و اون هم به این مدت طولانی واقعا دیگه یک هفته هست واقعا اللاف و بیکار در و دیوار رو نگاه میکنم و واقعا نا امید شدم که این کارهایی رو که دارم انجام میدم بذارم کنار .
داشتم میگفتم چی میشد هم اینترنت باز بشه و هم تلگرام از فیلتر دربیاد اونوقت کسب وکارمون خیلی خوب میشد
که دوستم بهم گفت خسته نشدی انقد رویا میبافی

کمی فکر کردم دیدم راست میگه شبیه رویاست
یعنی اینا برامون رویا شدن
به خدا خسته شدیم. اینترنت رو وصل کنید. توهین به شعور ملت حدی داره. درمانده شدیم. تو جوانیمون پیرمون کردین.
انتشار بدین لطفا. توهین که نیست. درد دله
اینترنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینترنت؟؟
خودم کردم که لعنت بر خودم باد!!
یکی از سه کشور جهانننننن که اینترنت ندارن
حداقل چند دقیقه وصل کنید من چندتا بازی افلاین دانلود کنم
هیچ بازی ندارم رو گوشیم
اونوقت صدا و سیما میره گزارش تهیه میکنه که با قطعی اینترنت مشکلی در بورس پیش نیومده وقتی اینجوری دروغ بگن رسانه ملی میشه رسانه میلی و دیگه قابل اعتماد نیست
تابناک منتشر کن لطفا:
نت بلاک که یک وبسایت معتبر در زمینه آزادی استفاده از اینترنت در جهان است و به‌طور لحظه‌ای بهره‌مندی مناطق مختلف جهان را از شبکه جهانی اینترنت رصد می‌کند، میزان خسارت ناشی از هر روز قطعی اینترنت را در ایران مبلغی معادل ۳۶۹ میلیون دلار آمریکا برابر با ۴۳۰۰میلیارد تومان تخمین زده است.
از این موضوع مسئولین محترم مطلع هستند؟!!!!!
كاملا مشخصه دارن ي سري سناريو و مانور از پيش تعيين شده رو پياده ميكنن،ببينن عكس العمل مردم چيه،عكس العمل جامعه جهاني چيه و تا كجا ميتونن به مردم فشار بيارن از جهات مختلف.هرچند اقاي زنگنه ي بار گف تا كجا فشارو ادامه ميدن
مبادا یک وقت اینترنت را باز کنید چون استکبار به کمین نشسته است تا با اتصال اینترنت تمام ایادی خود را در ایران سازماندهی و اغتشاشات را آغاز کند. اصلا به معترضین به قطع اینترنت هم به هیچ توجه نکنید چون یک عده آدم هستند که در شبکه های اجتماعی در حال تاثیر پذیری از کانالهای معاند و مستهجن هستند. تمام سایت های علمی و تخصصی هم که از سمت دشمنان ما تحریم هستند و ما دسترسی به آنها نداریم و خدا را شکر دولت ما هم سواد کافی ندارد که بخو اهد این مسائل را بفهمد و به مردم کمک کند.
در هیچ انتخاباتی دیگر شرکت نخواهم کرد . از این سوراخ بارها گزیده شدم.
به گزارش سایت خبری عصر ایران:

-قطع اینترنت باعث تعطیلی برخی از آژانس‌های مسافرتی، هواپیمایی و تورهای گردشگری در ایران شده است.
- قطع اینترنت باعث کسادی در بازار سینماها شده است به طوری که فروش فیلم ها تا 60 درصد کاهش داشته است*.
-قطع اینترنت باعث تعطیلی اکثر صرافی ها و همچین کارگزاران بورس و معامله گران آنلاین شده است.
- شرکت های دانش بنیان و استارت آپها عملاً به حالت تعطیلی درآمده و زیان قایل توجهی دیده اند.
- زیان صنعت قطعه‌ سازی در پی قطع اینترنت و بی‌اعتمادی شرکای خارجی به دلیل تاخیر در نقل‌وانتقالات بانکی.
- همچنین بسیاری از کسب و کارهای خرد که از طریق تلگرام امرار معاش می کردند در تنگنا و قطع معیشت روبرو هستند.
- رسانه ها اعم از روزنامه و رسانه های الکترونیکی و سایت ها نیز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.
دولت بی تدبیر، ما که آخرش یه راهی برای مشکل اینترنت پیدا می کنیم فقط روسیاهی میمونه برای زغال.
مردم این ظلم شما رو فراموش نخواهند کرد.
این کارگزاری ها هم بیاییند سرورشان را منتقل کنند یعنی دیگر نیازی به وجود اینترنت نیست ؟ یعنی در این دنیا با این همه تکنولوژی و اطلاعات و مقالات و پژوهش ها و سیل عظیم اطلاعات به درد بخور در اینترنت فقط شما بیزینس را در اینترنت بلدید و مدام از آن مقاله میگزارید ؟
من برنامه نویس هستم .‌یک هفته است با تمام دنیا قطع ارتباط هستم .‌کلی کار عقب مانده دارم . چرا باید برای کوچکترین و ناچیزترین حقوق شهروندی مان التماس کنیم ؟!
چرا دولت بدون کوچکترین توضیحی اینترنت را قطع میکند ؟ چرا هیچکس ذره ای برای ما ارزش قایل نیست که حتی یک توضیح بدهد ؟
تابناک شما از خود مردم هستید چرا دلتان ذره ای برای مردم نمی تپد ؟
چرا به جای اینکه صدای ما را برسانید سعی در توجیح دارید ؟
توروخدا یکی ی کاری بکنه خسته شدیم دیگه یعنی چی اخههه تا کی قراره این وضع ادامه داشته باشه..لااقل ی تاریخ دقیق بدن ب ما تا هر ساعت با امید نریم چک نکنیم
تابناک تو نظرات منو پخش نمیکنی خیلی نامردی
بازار سهام خرابه ؛ بازار طلا خرابه ؛ ساخت و سازم خرابه؛ دل ملت کبابه ؛ حسن ؛ چه وقت خوابه؟ ؛ از خواب پاشو ثوابه ؛ ثوابه!
اینترنت ی حقوق شهروندی و انسانی هستش،والا من خودم رو میگم وقتی به اینترنت اجازه دسترسی ندهند الاغی بیش نیستم.
آیا خطیب نماز جمعهٔ تهران که خواهان تعطیلی انیترنت دایمی هستند ،از این یک فقره زیان ۱۱۴۷/۹ میلیار تومان مطلع هستند ،ویا اینکه اینگونه زیانها برای ایشان بی اهمیت میباشد ؟،،،
مگه شما خبرگزاری نیستین؟ تو رو خدا صدای ما رو به گوش مسولان برسونید.فقط یه جواب بدن که اینترنت کی وصل میشه.کسب و کار ، تفریح، ارتباط با خانواده هایی که افرادی ازشون خارج از کشورن همه رو ازمون گرفتین.
کسی ایمیل یا سایتی از وزیر اطلاعات، نماینده مجلس یا کسی داره صدامون و به گوششون برسونیم
خیلی ها تو قطعی اینترنت ضرر کردن من جمله بچه های بورس
ریسک تو بازار سرمایه شکر خدا کم داشتیم قطعی اینترنت هم اضافه شد . اونهایی که تو بازار جهانی کار می کردن که رسمن نابود شدن
روحانی متشکریم
به عقب بر نمی گردیم
بشکنه دستم که رفتم رای دادم اینم نتیجه اش
دوستان اطمینان بهتون میدم (حاضرم قسم بخورم) که اینستاگرام فیلتر میشه چون بلافاصله بعد از اتصال اینترنت هجمه ها علیه دولت شروع میشه. و دولت مواجه میشه با حجم عظیمی از مخالفت ها چه از جانب مخالفین دولت و چه از جانب سلبریتی ها. تنها راهش هم فیلتر کردنه اینستاگرام هست.
سلام گلستان نت مخابرات وصله
دولت از حربه شوک استفاده کرد چون چاره ای نداشت به جز اینکه کسری درامدش را از جیب مردم برداره. حالا این شوک چی بود؟ افزایش سیصد درصدی یکی از تاثیرگذارترین و سودآورترین اقلام در اقتصاد. دولت میدونست این شوک بزرگ باعث هرج و مرج و اعتزاض در جامعه میشه اما راه مقابله با آن را میدونست. این که یک شوک بزرگتر به جامعه داده بشه تا شوک اول کمرنگ تر بشه و به فراموشی سپرده بشه. که اونم شوک ضروری ترین ابزار این روزها در دنیا یعنی اینترنت بود. به قول ضرب المثل معروف مون: به مرگ بگیر تا به تب راضی بشه.
تابناک عزیز، چجور در صورت انتشار نظرم، بهم ایمیل میزنی و منو مطلع میکنی؟ من آدم عادی هستم و ژن خوب و اینترنت ندارم ک ایمیل م رو چک کنم، عزیزم.... یه کفتر نامه بر بفرس برام... البته اگه اگه، نظرم رو منتشر کردی...
کاش این مردم، برای شما، نصف مردم سوریه و لبنان و...ارزش داشتن... همون کشور های ظالم رو ک نام میبرید، اینترنت رو برای مردمشون، قطع نکردن!
اگر طیفهای اصول گرا و اصلاح طلب با هم مشکل دارن، اگر برخی می خوان دولت را ناکارآمد جلوه بدن تا در انتخابات آینده خودشون به دولت برسن.... اینها به ما مردم چه؟ دعوای شماها برای خودتان باشد. زندگی ما را آرام نگه دارید
من یک استاد دانشگاهم
در هفته ای که گذشت نسخه نهایی مقاله ام را بارها برایم فرستاده بودند که ببینم و نتوانستم ای میلم را باز کنم تا این نسخه را در یک فرصت محدود ببینم و مقاله ام احتمالا از چاپ خارج شد.
دانشجویم از شهرستان به خاطر یک فایل پی دی اف پایان نامه به تهران آمد.
کار جستجو و طراحی ازمایشات که همگی وابسته به اینترنت بود هم بماند که اصلا انجام نشد.
این از ضررهای وارده به من در هفته ای که گذشت.
مسلما ضرر به کسب و کارهای اینترنتی و دانش بنیان به مراتب بیشتر بوده است
دو سه نفر از استادان همکار من هم مثل خود من در هفته ای که گذشت به این نتیجه رسیدند که با این رفتارتوهین آمیز ایران جای ماندن نیست.
خواهش می کنم یا منتشر کنید یا به دست شورای امنیت ملی برسانید.
با تمامی تصویری که از حضرات داشتم ، ابدا تصور قطعی کامل اینترنت یک کشور برای ۷ روز رو نمیکردم . بزرگواران سوار بر خر قدرت بدانند که تمام سنگرهاشون بین قشر بسیار بزرگی از افکار عمومی فروریخته .. حالا هم که تازه این اصطلاح " شبکه ملی اطلاعات "یاد گرفته اند و روزی ۱۰۰ بار تکرار میکنند
سلام. وصل کنید این اینترنت رو. شورشو دیگه درآوردید.
اینترنت رو وصل کنید
به خدا همین اینترنت باعث بیشتر شدن نارضایتی مردم و موج بعدی اعتراضات میشود.
بزودی اینترنت ماهواره ای
نامه ای کوتاه به روحانی : «سلام. پشیمانم »
یک هفته هست که به خاطر قطع اینترنت نتونستیم یه ترید انجام بدیم کلی تو نوسان بازار ارز دیجیتال ضرر کردیم
مسئولين برنامه شون رو راجع به قطعي اينترنت به مردم اعلام كنم چرا ما را ابهام و سردرگرمي نگه مي داريد بخدا بيكار نيستيم اينقدر پيگيري كنيم كلي تعهد داريم حداقل بدونيم بايد چيكار كنيم مگه مسئولين نميگن مردم نگران نباشن ما بفكرشونيم يعني از اينهمه نگراني و التهاب آگاه نيستند خبر ندارند حداقل اطلاع رساني كنيد بكجا بايد مراجعه كنيم كجا پاسخگو هستند اين رفتار در شان مردم نيست
بابا بسه دیگه. از یک طرف میگین تونستین اوضاع رو کنترل کنین و آرامش برگشته از یک طرف همچنان اینترنت قطعه.
بخدا از کارو زندگی افتادیم. شغل من تماما به اینترنت بسته اس. نکنید با مردم اینجوری. بخدا حق مردم این نیست
به عنوان فعال بورس، با تایید ارقام درج شده ولی به این نکته توجه نشده که نوسان ارزش معاملات همواره وجود داشته و اگر اارزش معاملات ین هفته را با دو یا سه هفته پیش مقایسه می شد، این هفته که اینترنت نبود شرایط بورس از نظر ارزش معاملات بهتر بود، تخریب بانکها اثر با اهمیت تری بر بورس داشت تا قطعی اینترنت.
تا اینترنت وصل نشه ما دست بردار نیستیم ، انتخابات مجلس نزدیکه
واقعا چرا اینترنت وصل نمی شه
چرا هیچ کس پاسخگو نیست
این چه وضعیه
کل کار و برنامه ریزی و پروژه ها بهم ریخت
می فهمید تحقیقات علمی ینی چی؟؟؟ می فهمید؟؟ توی ایت وضع اسفناک با بدبختی و شب بیداری و دوندگی یه پروژه رو برنامه ریزی کردن می دونید ینی چی؟ اصلا می فهمید؟؟؟ ...
من تو این روزا یک چیزی رو به یقین رسیدم: تنها راه زندگی با آرامش مهاجرت هست. من امروز به خودم سختی میدم و دانشجوی رتبه اول میشم و فردا تو یه کشور قانونمند با آرامش زندگی میکنم.
گوگل و اپل بسياري از ابزارهاي برنامه نويسي رو بروي ما برنامه نويسان و توسعه دهنگان نرما افزارهاي موبايل بستند مسئولان خودمان كلا اينترنت رو بروي ما بستند اين واقعا دلسرد كننده هستند ... يكي از مهمترين بخش هاي اشتغالزايي و كارآفريني رو از بين ميبرند تو رو خدا پيگيري كنيد اطلاع رساني كنيد اين وضعيت قطع اينترنت تا كي قراره ادامه داشته باشه
روحانی، خاتمی، احمدی نژاد یا هرکس دیگه بیاد همین آش و همین کاسه است، در خوش بینانه ترین حالت فقط ۲۰ درصد قدرت دست رییس جمهور است ، بقیه تصمیمها دست افراد و سایر نهادهای قد رتمند است. سیاستهای کلی مشکل دارند و چشم اندازی هم وجود نداره که تغییر پیدا کنند.اگر این سیاستها ادامه پیدا کنه مردم عادی و طبقه ضعیف و متوسط از بین خواهند رفت
دو چیز که بیشتر از قطعی اینترنت اعصاب منو بهم ریخت اول اس ام اس مخابرات مبنی بر رایگان بودن اینترنت برای استفاده از پیام رسانهای داخلی بود. باور کنید از عصبانیت سردرد گرفتم. و دوم افرادی که میان اینجا التماس میکنن‌اینترنت وصل بشه یا میگن ما بچه های خوبی بودیم اینترنت رو وصل کنید! حالا کاری با ذات مسخره ی این حرفا که اصلآ جاش اینجا نیست و اثربخشی نداره ندارم. مسآله اینه که یه انسان چقدر میتونه کوچیک فکر کنه که بیاد واسه حق مسلم خودش التماس کنه و نمک بریزه. آقا یه کم محکم و قوی باشید ... واقعآ نمیدونم واسه کدوم درد جامعه گریه باید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
چیکار کنیم بریم با کی صحبت کنیم کجا اعتراض کنیم که بهمون انگ نزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
التماس نکنیم بشینیم تماشا کنیم که تا هزارسال دیگه هم اینترنت وصل نشه خانم پروفسور
من به همراه ۱۲ نفر دیگه مستقیما بیکار شدیم، کار اینترنتی رو خودمون راه اندازی کرده بودیم و الان موعد پرداخت اجاره و حقوق کارمندهاست، یک هفته تعطیلمون کردن و از پس هزینه ها بر نمیاییم...
چرا با مردم این کارو میکنین؟؟
...من خودم یه معامله گرم شما که برای کا شغلی ایجاد نکردین لااقل بزارید ما کاره خودمونو بکنیم به خداااااا از شما کمکی نخواستیم فقژ انقد سنگ جلوی پای ما نندازین
الان ضررهای معاملاتی من و امثال من چی میشه؟؟
که با قطع اینترنت الان نمیدونیم وضعیت معاملاتون چیه؟؟
آخه ما چه گناهی کردیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
تو ایران به دنیا اومدی داداش
سلام. من بدبخت نه اغتشاشگرم.نه آشوبگرم .نه اصن هیچ فیلمی از این ماجراهای اخیر تو گوشیم دارم ک بخوام با وصل شدن اینترنت پخشش کنم!من بدبخت ی زبان آموزم !!!! میدونی زبان آموز ینی چی دیگ ؟ کسی ک برای آپدیت سطح سوادش باید هی متن بخونه.هی فیلم ببینه !والا دارم زبان کشور دوست و همسایه (چین) رو یاد میگیرم ک توصیه شده!!!!!!!!!الان ی هفتس ک دیوونه شدم!اینستا و تلگرام و واتس اپ و .... به درک !بذارید لااقل از ی دیکشنری درست درمون استفاده کنم !واقعا ک !!!
باز دم تابناک گرم که در حد توان پیکیر و نظرات رو هم منتشر می کنه بقیه خبرگزاری ها که هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
آره واقعا کاری که برامون نمیکنن حداقل همین کامنت و متشر میکنن احساس خفقانی که میکنیم کمتر میشه خبرگزاری ف... که اصلا فاجعه است هم مقاله هاش هم پاک کردم نظراتی که خودشون قبلا منتشر کردند
فردا اینترنت همه باز میشه!
...ولی فردا یک روز از امروز جلوتره اخه
اون کامنت گذار که کامنت میده اینترنت دو سال دیگه آزاد میشه ، خیلی باحاله.
اقا این اینترنت رو وصل کنید ما برنامه نویس های وب کلا بیکار شدیم
بچه‌ها من به این نتیجه رسیدم بیاییم فردا همه به صورت هماهنگ در سراسر کشور از دولتمردان بخواهیم اینترنت را وصل نکنند و لطف بکنند برق کل کشور را هم قطع بکنند.
باور کنید این برای همگی ما بهتر هست...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی