بازدید 23162
محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

افزایش بهای بنزین به شرکت نکردن مردم در انتخابات منجر نخواهد شد

هرچند افزایش قیمت سوخت با وعده یارانه مضاعف همراه شده، در کل نگاه مثبتی در جامعه ایجاد نکرده است. از سوی دیگر، با اینکه افزایش قیمت سوخت نتیجه نشست شورای هماهنگی قوا بود، باز هم برخی، نمایندگان مجلس را نیز به نوعی شریک جرم دولت در گرانی می دانند.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 21 November 2019

تمام نهاد‌ها و مؤسسات بدون دوری یا نزدیکی به جایی، باید هزینه‌های خود را کم کنند/ باید یک جراحی بدون مسکن در سیستم اقتصادی کشور انجام شودهرچند افزایش قیمت سوخت با وعده یارانه مضاعف همراه شده، در کل نگاه مثبتی در جامعه ایجاد نکرده است. از سوی دیگر، با اینکه افزایش قیمت سوخت نتیجه نشست شورای هماهنگی قوا بود، باز هم برخی، نمایندگان مجلس را نیز به نوعی شریک جرم دولت در گرانی می دانند.

به گزارش «تابناک»؛ همین موضوع باعث شده است تا برخی، نگران نتیجه انتخابات مجلس در اسفندماه سال آینده باشند. نمایندگان نزدیک به دولت روحانی از هم‌اکنون در مظان اتهامند که با چراغ سبز خود، دولت را ترغیب کرده‌اند برای جبران کسری بودجه ناشی از تحریم نفت، به سمت گرانی یکباره بنزین برود.

هرچند نمایندگان روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به دولت بابت اقدام اخیرش بدون مصوبه مجلس انتقادات زیادی نیز کردند، از نظر افکارعمومی، همه نمایندگان فعلی، به نوعی در روند موجود مقصر شناخته و از محبوبیت‌شان کم شده است؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید بازی‌سازان سیاسی چه تدبیری برای مدیریت تبعات انتخاباتی تصمیم بنزینی دولت خواهند اندیشید.

محمدرضا ملکشاهی‌راد، عضو فراکسیون ولایی مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: به نظر من، می‌شد افزایش قیمت بنزین را خیلی بهتر مدیریت کرد، ولی این تصمیم سران سه قوه بود و ما نمایندگان پس از سخنان مقام معظم رهبری از آن تبعیت کردیم.

وی افزود: بسیاری از مردم از این تصمیم ناراحت شدند و اعتراض و نگرانی خود را به راه های گوناگون نشان دادند؛ هرچند معتقدم باید فضایی ایجاد کرد که اعتراضات قاعده‌مند باشد و صف مردم معترض از اغتشاش‌گران جدا شود.

نماینده خرم‌آباد در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم و اعتراضات اخیر می‌تواند بر عدم‌مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار باشد، گفت: در چهل سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ما بار‌ها و بار‌ها با راهپیمایی‌های قانونی، موافقت و مخالفت خود را نسبت به موضوعات خاص نشان دادند، اما بروز عقاید آن‌ها در اصل موضوع که حمایت از انقلاب بوده، تأثیر نگذاشته است. به اعتقاد من، تصمیم سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین و اغتشاشاتی که به تبع آن رخ داد، هرگز نمی‌تواند موجب کاهش معنادار مردم در پای صندوق‌های رأی شود و اتفاقاً مردم انقلابی ما نشان دادند در شرایط بحرانی بیشتر پای نظام هستند.

ملکشاهی‌راد عنوان کرد: تخریب اموال مردم و حتی اموال عمومی کار مردم نیست، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان حاضر نیستند ضرری متوجه کشور و هم‌نوعشان شود؛ از این ‌روی، این افراد را باید اغتشاش‌گرانی نامید که ماه‌ها مترصد فرصتی بودند که به نظام ضربه بزنند؛ اتفاقاً این افراد همان‌هایی هستند که مرتب بر طبق رأی ندادن در انتخابات‌ می‌کوبند و نباید حضور این افراد در کف خیابان را به عدم‌مشارکت در انتخابات ربط داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تصمیم سران قوا به مرور زمان به اصلاحاتی نیاز دارد که می‌توان این کار را در آرامش و تعامل انجام داد، ولی دولتمردان باید به دغدغه رهبری که گران نشدن کالا‌هاست، توجه ویژه داشته باشند، زیرا اگر مدیریت بازار به درستی انجام نشود، ناراحتی و نگرانی و در نهایت بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان را افزایش خواهد داد.

ملکشاهی‌راد یادآور شد: بنا بر قانون، ۳۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید در تولید هزینه شود و اگر در آینده این اتفاق تمام و کمال به وقوع بپیوندد، خواهیم دید که چطور کالای ایرانی با رشد تولید و کیفیت روبه رو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵۷۶
انتشار یافته: ۸۱
من رای نمیدهم
لطفا مردم را تعریف کنید؟
حرف بی ارزش و مفت !!!!
شاهنامه آخرش خوشه
اش ماش به همین خیال باش
بنده شخصا شرکت نخواهم کرد. به هیچ عنوان دیگر در انتخابات مجلس شرکت نمیکنم..
انتخابات چی هست اصن
باشد خخخخخخخخ
قیمت بنزین ربطی به انتخابات مجلس نداره ولی مجلس فرمایشی و احزاب سروته یه کرباس چرا!!!!!!!!!!
به نظرم این آقا از افعال معکوس استفاده کرده است
حداقل منظور من همین است
برای اولین بار موافقم
تو رو خدا خجالت بکشید از مردم. شما با چه رویی انتظار دارید مردم بعد از اینهمه بلایی که سرشون اوردید،
تو انتخابات شرکت کنن؟
قطعا منجر خواهد شد شک نکن
وایسین تا بهتون رای بدیم
من که از الان روزشماری میکنم برا انتخابات.
ولی قطعی اینترنت خواهد شد . "خواهد شد" چیه ؟ شد !

الان باید فیلترینگ تلگرام و یوتیوب و فیس بوک رو بردارید شاید بعضی ها بیان رای بدن !

رییس جمهور که دکوره ! نماینده مجلس دکوره ! 80 میلیون نفر اینترنت رو میخوان 60 میلیون کابر داره تلگرام بعد فیلتر می شه ؟ خوب اگر نماینده مردم بود طرف می رفت جلوش رو می گرفت !
خواهیم دید
بابا این همه بر طبل گرانی بنزین نکوبید مگه چقدر گران شده؟
الان یک لیتر آب بسته بندی شده ۳۰۰۰ تومان حالا یک لیتر بنزین بشه ۱۵۰۰ ثلمه ایی به جهان هستی وارد نمی شه
و اما شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی ماست مشروط بر اینکه شورای نگهبان صافی رد صلاحیت افراد ناباب را تنگتر کند
دولت هم به فیلترینگ و قطعی اینترنت که جز تباهی عایدی برای ما جوانان ندارد ادامه دهد
در ضمن اینترانت را هم گسترش دهد
بله منجر نخواهد شد، همین الان آمار ۸۵ درصدی شرکت کنندگان در انتخابات در وزارت کشور موجوده!!!
من که رای نمی دهم. مجلسی که اختیار ندارد به رای هم نیازی ندارد
باش تا صبح دولتت بدمد
این هنوز از نتایج سحر است
ایشان علاوه بر نمایندگی علم غیب هم میدانند ماشاالله
یعنی شرکت هم نکن.انگار شرکت کردن٬
رای نداده شون رو می شمرن.
همه چیز تمام شد .والسلام
اگه منم جزو مردم حساب میشم که خب منجر شده و من هرگز در هیچ انتخاباتی دیگه شرکت نخواهم کرد چون کوچکترین رضایتی از عمکرد ندارم
باشه حتما شرکت میکنیم تا شما لایق ها دوباره بیاین سر کار
اصلاح طلب یا اصولگرا هر دو روی یکه هستن، من یک نفر تا عمر دارم تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم وهیچ وقت این روزها و کارها یادم نمیره، میدونم که نطر من و منتشر نمیکنید فقط خواستم بدونید که دیگه هیچ اعتبتری پیش مردم ندارید حتی به اندازه سر سوزن این حرفمو به گوش همه برسونید
دوازده ساله در هیچ به اصطلاح انتخاباتی شرکت نکردم و هر سال که میگذره نمایشی بودنش بیشتر مشخص میشه
دو زار بده آش به همین خیال باش
شرکت در انتخابات؟؟؟ چه جوک‌ بی مزه‌ای؟
یک عده متوهم

مگه تاحالا که تو این سالها افرایش بنزین داشتیم ، موجب رونق تولید داخل و رونق اقتصاد شده بوده که این دفعه بشه؟

متأسفم برای خودم و ملت ایران
خوشا خوش خیالی!!!
شرکت نمیکنیم
شرکت نمیکنیم
ایکاش ما مجلس نداشیم همین سران سه قوه برای اداره کشور کافیست مجلس در ته امور هم جای ندارد فقط مردم باید یک حقوقی علی الحساب به بعضی به نام نماینده بدهند
مردم رای نمیدن خودتون رای بریزید تو صندوقا
من شخصا دیگه رای نمیدم
به همین خیال باش.البته این چیزی بود که قلبا میخواستید تا عده کثیری از مردم در انتخابات حذف شوند تا جناح شما از زیر اوار بیرون بیاید.
باعشههههه!
به همین خیال باش
اتفاقا دیگه تا عمر دارم شرکت نمی کنم قطعا با من خانواده هم شرکت نمی کنن
فرقی بین احمدی نژاد و روحانی نیست
خواهیم دید...
در تاریخ در مورد نسل ما می نویسند که چگونه بصورت مداوم شعور و حقوق مان مورد استهزاء قرار گرفت. خدا بزرگ است و چرخ روزکار بالا پایین دارد هم برای ما هم برای ....
اگر مردم واقعا درک و فهم سیاسی داشته باشند دیگه در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهند کرد
حتما کم میشه ولی شماها آمار واقعی رو هیچوقت اعلام نمیکنید
مردم با بصیرت ایران فتنه ۹۸ رو هم به زباله دان تاریخ انداختن. و انشالله اسفند ماه امسال با حضوری پر شور در انتخابات حماسه خواهند آفرید.
والا بقیه مردم رو نمی دونم اما من و اطرافیانم قسم خوردیم که دیگه تو هیچ انتخاباتی شرکت نکنیم . چه فایده داره. بذار هرکی رو که دوست دارن بچپونن تو مجلس یا رئیس جمهورش کنند .
درست میفرمایید، هرچی بزنید توی سر ما و سفره ما را کوچکتر کنید ، باز میاییم در صف رای گیری
ولی قطع اینترنت میشه. یکیش خود من. بیا شناسنامه ام رو ببین که پر از مهر رای هست و در همه انتخابات ها شرکت کردم ولی این بار با این توهین دیگه هرگز.
با همین قدرت تحلیل برا مردم قانون میزاشتی؟
چقدر شعار داده این نماینده:)))
ریزش رو موقع انتخابات خواهید دید..الکی هم جو ندید
من‌کاری به بنزین دارم ولی خدایی این ۴ سال چه کردند این‌نمایندگان محترم فقط جبی خودشون را پر کردند یه مورد اسم ببرین‌تا ما قانع بشیم اینا برای مردم‌کار می کنن
هر بلائی سر مردم میارید چرا انتظار شرکت در انتخابات را دارید؟وضعیت گرانی، معیشت، حقوق های پایین، اینترنت قطع، قیمت های متلاطم و...
من كه به خاطر قطع اينترنت و بي تدبيري نماينده ها ديگر رمقي براي راي دادن ندارم
اگر شما راست ميگوييد و صادق هستيد گفته من رو نشر دهيد تا به گوششون برسه
من كه به خاطر قطع اينترنت و بي تدبيري نماينده ها ديگر رمقي براي راي دادن ندارم
اگر شما راست ميگوييد و صادق هستيد گفته من رو نشر دهيد تا به گوششون برسه
من در انتخابات به رییسی رای دادم اما به هیچ وجه دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم
از این ملت هر چی بگی بر میاد
يعني واقعا اميدوارين مردم بيان و رأي بدن؟؟؟؟؟؟ خدا اين رو رو از شماها نگيره! با اينهمه آزار و اذيت توقع دارين ازتون قدرداني هم بشه!!!! يه هفتس كسب و كار مردم رو نابود كردين، خسارت كه پيشكش يه عذرخواهي هم نميكنين بعد توقع مدال افتخارم دارين!؟؟؟؟ هركي راي بده يعني تاييد كرده كه حقش بوده اذيت بشه! اميدوارم تابناك منتشر كنه كامنت منو!!!
همه میدونیم پایگاه رای اصولگراها همیشه ثابت قدم در انتخابات شرکت میکنه چون از دید وظیفه شرعی به رای دادن نگاه میکنه پس اصولگراها از گرانی ضرر نمیکنن. پایگاه رای اصلاح طلبا برگ رای رو حق خودشون میدونن پس میتونن به عنوان اعتراض یا هر دلیلی که برا خودشون قانع کننده س رای بدن یا ندن بنابر این رای اصلاح طلبا بسته به شرایط کم و زیاد میشه. بخصوص این دوره که همه ی شواهد نشون میده خیلیا نمیان پای صندوق رای.
شد تموم شد رفت.
به رای من و شما که بند نیست والله
شب دراز است و قلندر بیدار!... تا اسفند ماه زمان زیادی نمونده
حتما همینطوره .... ما ملت سر به راهی هستیم ، شما هرکار دلتون میخواد انجام بدید ..حتی تو سرمون بزنید ، گرسنه باشیم ، بی اعتبار باشیم ، صبح و شب بدویم ، رو ثروت دنیا نشسته باشیم بازم نگران نون شب باشیم ، اصلا نگران رای نباشید مثل بچه آدم میایم پای صندوق !!!

به قول دوستمون مشکلی هم بود با 124 تماس میگیریم
عمرا اگر رای بدهیم .
پدر من که جانباز هستن از همین الان اعلام کردن که رای نخواهند داد وای به حال بقیه جامعه
مهندسی دقیقی صورت خواهد گرفت! یا تعداد کاندیدا را انقدر زیاد خواهند کرد که تقریبا هر کدام از ما یکی از بستگان یا هم محلی کاندید داشته باشیم یا شایعه ای خواهد شد مبنی بر قطع یارانه ها و غیره...
متاسفانه
خواهد شد.
دلش خوشه
قطعا همینطور است صحیح است صحیح است صحیح است
دقیقا منجر خواهد شد عزیز
صددرصد منجر خواهد شد
اره، حتما شرکت میکنن !
مردم خودشون اعلام می‌کنند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند.از هر کسی سؤال بپرسی از وضعیت موجود ناراضی است ولی با این حال مسئولان نمی‌خواهند سر از برف بیرون آورده و حقایق را ببینند.مثل اینکه تا وقتی مسئولان تیغ رو روی گردن خودشان احساس نکنند، از خواب غفلت بیدار نمی‌شوند.
آخه تو از کجا اینقدر مطمئنی؟
این نظر ایشونه اما نظر مردم قطعا این نیست!
كار مردم نيست اينها ملت هميشه در صحنه ايران هستند
تمام احاد مردم شرکت میکنند. از هر قشر و قومی.
خبری نیست .اتفاقی رخ نداده و همه چی آرومه.
اوج توهم و فضایی بودن را هم دیدیم.انگار نه انگار که توی این مملکت چه اتفاقی داره رخ میده
قیمت بنزین شاید تو‌رای اثر نذاره ولی قطع بودن اینترنت حتما اثر میزاره.
من تقریباً در تمام انتخابات شرکت میکردم ولی به حضرت عباس دیگه توی هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد مگر اینکه مجلس از خودش استقلال نشون بده و یک حرکت مردم پسند بکنه که دل همه مردم رو خوش بکنه.
پشت دستم رو داغ کردم اگه رای بدم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار