بازدید 3537
اقتصاد در گذر زمان

از "واگذاری اجازه انتشار اسکناس به هیات نظارت اندوخته اسکناس" تا "واریز سود سهام عدالت از اول آذر"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 21 November 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

30 آبان 1321، لایحه دولت مبنی ‌بر واگذاری اجازه انتشار اسکناس به هیات نظارت اندوخته اسکناس به تصویب مجلس رسید. براساس این مصوبه بانک ملی مجاز شد که با تصویب هیات نظارت هر مقدار که لازم باشد اسکناس چاپ کند.


30 آبان 1333، مجلس شورای ملی قرارداد منعقده بین دولت ایران و کنسرسیوم را با ۱۱۳ رای موافق و ۵ رای مخالف و یک رای ممتنع تمدید کرد. همچنین در این روز، لايحه جلب سرمايه هاي خارجي كشورهاي اروپايي به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.


30 آبان 1337، منوچهر اقبال نخست ‌وزیر لایحه «ازکجا آورده‌ ای» را برای تصویب به مجلس تقدیم کرد. بر اساس این لایحه کلیه ماموران دولتی و وابسته به دولت باید با سند و مدرک ثابت کنند که دارایی خود را از کجا آورده ‌اند.


30 آبان 1390، پس از یک هفته اظهارنظرهای مختلف از سوی نمایندگان کنگره و سنای آمریکا درباره برنامه‌ ریزی برای تحریم بانک مرکزی ایران، رسانه‌ های غربی از عقب ‌‌نشینی واشنگتن از این طرح خبر دادند.


30 آبان 1391، اصرار مجلس بر حذف دو وزیر از ترکیب هیات امنای صندوق توسعه ملی موجب شد تا تصمیم ‌گیری درباره این موضوع -که مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفته بود- به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شود.

30 آبان 1393، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: «دولت سیاست منسجم رفاهی را دنبال و با فقر غذایی مقابله کرده است و سال ۹۴، به‌ طور کامل پدیده گرسنگی را حذف می‌کنیم".


30 آبان 1396، کلیات طرح اصلاح قانون چک مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. مهم ‌ترین موضوع مورد بررسی در این طرح اعتبارسنجی برای چک بود.


30 آبان 1397، روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد واریز نوبت دوم سود مشمولان سهام عدالت از پنج‌شنبه (اول آذرماه) شروع می‌شود و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. این مبلغ در یک نوبت به حساب بانکی سهامدارانی واریز می‌شود که در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شماره شبای خود را اعلام کرده‌اند.

 


منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان