بازدید 4739
عابدینی:

قرارداد ویلموتس مگر نظامی و هسته‌ای است که محرمانه باشد!

مگر قراداد نظامی و یا هسته‌ای با ویلموتس منعقد شده که می‌گویند محرمانه است؟ یک قراداد فوتبالی چرا باید محرمانه باشد؟ فدراسیون دوست ندارد مردم بدانند چقدر از جیب یک ایرانی برای فوتبال ملی هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 20 November 2019

امیر عابدینی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران و مدیرعامل پرسپولیس در دهه 70 شمسی، اعلام کرده در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های گسترده علیه کشور، جذب سرمربی خارجی برای تیم ملی، تصمیم درستی نبوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، امیر عابدینی درباره عملکرد مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: وقتی می‌بینیم کشور دچار تحریم ناجوانمردانه است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، چرا باید در این شرایط مربی خارجی استخدام کنیم؟ حضور ویلموتس در فوتبال ایران، چه حاصلی داشته است؟ گاهی شما یک مربی خارجی جذب می‌کنید که باعث بروز اتفاق میمونی در فوتبال می‌شود. یعنی آن مربی با کسب نتایج خوب، باعث شور و نشاط در جامعه می‌شود و به هنجار‌ها جواب مثبت می‌دهد، اما وقتی در بحران و وضعیت بد اقتصادی، هزینه سنگین می‌کنیم و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم، باید بگوییم مدیریت «صفر» بوده است. ما دچار مدیریت صفر و تخریبی هستیم که می‌خواهد مدیریت خود را به ما تحمیل کند. فدراسیون فوتبال مدیریتش را به فوتبال تحمیل می‌کند. شما فکر می‌کنید با این شیوه، کار‌ها خوب پیش می‌رود؟
متاسفانه در این وضعیت اصلا نمی‌شود صحبت کرد. اگر انتقاد کنیم و حرف بزنیم، آقایی که معلوم نیست از کجا آمده است و هیچ پیشینه‌ای در فوتبال ندارد، پاسخ ما را به عنوان یک مسوول می‌هد. آقایان چرا خودشان جواب نمی‌دهند؟

قرارداد ویلموتس مگر نظامی و هسته ای است که محرمانه باشد!

عابدینی که در زمان ریاست مهدی تاج بر فوتبال، مدیر سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال را عهده دار بود و حواشی زیادی درباره قراردادهای مختلف در زمان او مطرح شد، گفت: یک زمانی پول داشتیم و به لطف برجام پول زیادی در مملکت وجود داشت و فدراسیون هم با این شرایط، کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. اما الان که در شرایط سخت تحریم هستیم، آیا جذب مربی خارجی به صلاح است؟ مربیان خارجی که الان در فوتبال ایران هستند، آیا خیلی بهتر از مربیان ایرانی نتیجه گرفته‌اند؟ آن مربیانی هم که نتیجه می‌گیرند با تیم پر ستاره می‌توانند برنده باشند. همان تیم پر ستاره را به مربی داخلی بدهید هم نتیجه می‌گیرد. در شرایط بحرانی باید به بضاعت خودمان رجوع کنیم. آقایان رفتند و مربی خارجی برای تیم ملی آوردند، اما می‌بینیم بعد از چند ما دقیقا ترکیب تیم کی‌روش را به زمین می‌فرستد. یعنی بعد از جدایی کی‌روش، آیا هیچ هافبکی در لیگ برتر ایران رشد نکرد که به تیم ملی دعوت شود؟ با این شرایط یعنی می‌خواهیم با عصا بازیکن به زمین بفرستیم؟ این نشان می‌دهد، برای تیم ملی از جای دیگری دیکته می‌کنند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در ادامه درباره این که مهدی تاج عنوان کرده قراداد ویلموتس محرمانه است، به ایسنا گفت: مگر قراداد نظامی و یا هسته‌ای منعقد شده که می‌گویند محرمانه است؟ یک قراداد فوتبالی چرا باید محرمانه باشد؟ قراداد فوتبال در هیچ جای دنیا محرمانه نیست. این عزیزانی که می‌گویند قراداد محرمانه است، نمی‌خواهند کسی بداند چقدر به سرمربی تیم ملی پول می‌دهند که بعدا نتوانند ارزیابی کنند ببینند آیا او نسبت به پولی که دریافت کرده است، دستاورد داشته یا خیر. فدراسیون دوست ندارد مردم بدانند چقدر از جیب یک ایرانی برای فوتبال ملی هزینه می‌شود. اگر قراداد‌ها شفاف باشد فوتبال ما از شرایط کنونی خارج می‌شود.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این که فهرست بازیکنان برای تیم ملی در اختیار سرمربی تیم ملی قرار داده می‌شود، اظهار کرد: تیم ملی در زمان‌های خاص در اختیار سرمربی است درحالی که باید با هماهنگی با سازمان لیگ، اردو‌های بیش‌تری برای تیم ملی برگزار شود. چون ما در سطح حرفه‌ای جهان نیستیم که یک شب بازیکنان به اردوی تیم ملی فراخوانده بشوند و مربی هم روی تخته ارنج خود را ارائه بدهد و بازیکنان هم بدون مشکل تاکتیک‌های سرمربی را اجرا کنند. وقتی می‌گوییم آقای ساکت چرا در همه جا حضور دارد، به آقایان بر می‌خورد. پس برنامه‌ریزی برای تیم ملی در اختیار کیست؟ آیا مدیریت تیم‌های ملی نباید پاسخگو باشد؟ بعضی‌ها می‌آیند و حقوق می‌گیرند و می‌روند و کاری به هیچ مساله‌ای هم ندارند. صحبت‌های علمی در فدراسیون فوتبال ذبح می‌شود. بله قربان‌گو‌ها در فدراسیون می‌مانند و کسانی که انتقاد می‌کنند، می‌روند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر