بازدید 19632
طی نامه‌ای به شهردار تهران اعلام شد؛

۱۲ ایراد فرمانده انتظامی تهران بزرگ به طرح ترافیک

اوایل مهر ماه امسال بود که انتقاد‌های پلیس به طرح ترافیک جدید شدت گرفت. مسئولان راهور از ارسال نامه‌ای به شهرداری خبر دادند که در آن مشکلات طرح جایگزین زوج و فرد را تشریح و پیشنهادهایی نیز مطرح کردند؛ نامه‌ ای که حالا منتشر شده و بر اساس مفاد آن، انتظار می‌رود، تغییراتی در طرح ترافیک رقم بخورد؛ هرچند شواهد حکایت از چنین تصمیمی در شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری ندارد.
کد خبر: ۹۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 20 November 2019
تابناک شهریفرمانده انتظامی تهران بزرگ در نامه‌ای به شهردار تهران، معایب طرح کنترل آلودگی هوا را تشریح و پنج پیشنهاد برای کاهش مشکلات آن مطرح کرد.

به گزارش «تابناک»؛ اوایل مهر ماه امسال بود که انتقاد‌های پلیس به طرح ترافیک جدید شدت گرفت. مسئولان راهور از ارسال نامه‌ای به شهرداری خبر دادند که در آن مشکلات طرح جایگزین زوج و فرد را تشریح و پیشنهادهایی نیز مطرح کردند؛ نامه‌ ای که حالا منتشر شده و بر اساس مفاد آن، انتظار می‌رود، تغییراتی در طرح ترافیک رقم بخورد؛ هرچند شواهد حکایت از چنین تصمیمی در شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری ندارد.

در این نامه که در ۲۵ شهریور ماه به امضای سردار حسین رحیمی، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ رسیده و مهر آن را منتشر کرده، ابتدا دوازده مورد از معایبی که پلیس بدان ها رسیده فهرست شده و در ادامه، پنج پیشنهاد برای رفع برخی ایرادات آمده است.
 
متن نامه بدین شرح است؛

۱- در شرایط حاضر زیرساخت‌ها و معابر کلان شهر تهران به صورت روزانه، ظرفیت محدودی برای تحمل بار ترافیکی وسایل نقلیه را دارند این در حالی است که برابر طرح زوج و فرد گذشته از حدود ۴ میلیون خودروی موجود، تعداد دو میلیون خودرو امکان تردد روزانه داشتند و در طرح جدید نیز عملاً ۱.۵ روز در هفته به صورت رایگان، خودرو‌ها مجاز به تردد بوده و مابقی روز‌ها نیز با پرداخت عوارض بدون محدودیت، اجازه تردد خواهند داشت. بدیهی است این روش زمینه افزایش تقاضای سفر بیش از گذشته را فراهم کرده است.

۲ـ تقاضای سفر و حجم تردد در معابر حاشیه طرح از جمله بزرگراه‌های امام علی (ع) شهید همت و شهید چمران افزایش یافته و به تبع آن افزایش میانگین زمان سفر و تأخیر در شبکه معابر و افزایش آلودگی هوا را به همراه داشته است.

۳ـ افزایش تقاضای استفاده از موتورسیکلت و در نتیجه رشد فزاینده تصادفات منجر به جرح و فوت

۴ـ پیش‌بینی افزایش تقاضای سفر در ایام پایانی هر فصل با توجه به امکان ذخیره زمان رایگان (به طور مثال تمرکز و تجمیع سفر‌های خرید در ایام پایانی شهریور و اسفند ماه)

۵ـ عدم تناسب و پاسخگویی ناوگان حمل و نقل عمومی با تقاضای سفر جدید

۶ـ عدم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم جهت پوشش سفر‌های مراجعین سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله مراجعات ضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ـ مراجعه به مراکز انتظامی و نظامی ـ سرویس‌دهی به مدارس و مراکز دانشگاهی و همچنین حمل و نقل مایحتاج ضروری مانند خودرو‌های حمل آرد

۷ـ فراهم‌سازی زمینه بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیستم مدیریت کشور با استنباط بر کسب درآمد به بهانه بهبود وضعیت آلودگی هوا

۸ـ افزایش انگیزه کاربران ترافیک به ارتکاب تخلف (پوشش و مخدوش کردن پلاک)

۹ـ ایجاد بستر مناسب جهت تردد بدون محدودیت و آسان اقشار پردرآمد در محدوده طرح جدید و سوق دادن افراد کم‌درآمد به سمت استفاده از معابر پیرامونی

۱۰ـ افزایش نارضایتی کسبه و ساکنین مستقر در محدوده طرح به علت محدودیت تردد و پرداخت عوارض

۱۱ـ ناکارآمدی طرح جدید از زمان اجرا و عدم موفقیت در کاهش بار ترافیکی منطقه مرکزی کلانشهر تهران و کاهش آلودگی هوا

۱۲ـ افزایش قابل ملاحظه بار ترافیکی از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در معابر و محدودیت‌های منتهی به اجرای طرح»

نظر به مواد مطروحه و افزایش نارضایتی‌های مردمی و مشکلات ترافیکی که در نتیجه اجرای طرح ایجاد شده است، به نظر می‌رسد طرح مذکور دارای نواقصی است و لازم است به منظور رفع معایب و مشکلات ذکر شده، در موارد ذیل مورد بازنگری قرار گیرد:

۱ـ کلیه وسایل نقلیه شخصی می‌توانند در هر هفته فقط دو روز به صورت مجاز تردد نموده و سایر روز‌های هفته به استثنای روز‌های تعطیل، ممنوعیت مطلق تردد اعلام شده و برای تردد خودرو‌های غیرمجاز، جریمه توسط پلیس صادر شود.

۲- برای موارد تردد ضروری، رانندگان می‌توانند از ظرفیت روزانه طرح ترافیک استفاده کنند.

۳-کاهش زمان طرح ترافیک از ساعت ۱۹ به ۱۷ و کاهش زمان طرح کاهش آلودگی از ۱۹ به ۱۸ در نیمه دوم سال.

۴ـ اجازه یکبار خروج و یکبار ورود برای ساکنین و کسبه بدون محدودیت زمانی

۵ـ در نظر گرفتن تردد مجاز برای خودرو‌های نظامی، امنیتی و خدماتی
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۶
نیروی انتظامی در این موارد تصمیم گیر نیست. شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تصمیم گیری می‌‌کند و شهرداری و بقیه مجری هستند.
برخی از مواردی که نام برده‌اند به نظر می‌رسد بیشتر از آن که به دغدغه‌های واقعی شهروندان مربوط باشد مرتبط با کسب درآمد است. درگیری‌های بین شهرداری و نیروی انتظامی این حس را منتقل می‌کند که دعوا سر درآمد است. یکی می‌خواهد جریمه کند و یکی می‌خواهد عوارض بگیرد!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
آقا اینترنت رو قطع کنید معضل ترافیک هم درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
بهترین راه اینه که از خودروهای تک سرنشین عوارض گرفته بشه
مگه مردم مسخره هستند که هر بار یک برنامه مسخره بذارین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مگه نیستند
آیا معنی مورد 1 این هست: پولش بیاد تو حساب ما ؟!!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دقیقا
"برای تردد خودرو‌های غیرمجاز، جریمه توسط پلیس صادر شود"
اصل قصه همین جاست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
همین الان هم پلیس خودروهای غیر مجاز رو جریمه میکنه.
یعنی اگه طرح نخریده باشید هم باید عوارض شهرداری رو بدید هم جریمه پلیس !! و این مضحکه
فکر می کنم با توجه به سهمیه بندی بنزین محدوده آلودگی هوا رو حذف کنید و فقط محدوده طرح و ترافیک بماند. چون با احتساب سهمیه بندی به طور منطقی رفت و آمد خودرو در سطح شهر کمتر از قبل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اینترنت رو حذف کنید، به امید خدا درست میشه
من ساکن طرح هستم از این طرح جدید کاملا راضی هستم قبلاً باید تا ۷ شب تو خیابونا پرسه میزدم تا بتونم برم خونه الان سر ساعت ۵ وارد محدوده طرح میشم و میرم پیش زن و بچه ام
لطفا تنها کار مثبت این مدیران شهری را خرابش نکنید خیر امواتتون
تازه الان یادشون افتاده طرح ترافیک نقد کنن . مدیونید اگر فکر کنید به اتفاقات روزهای اخیر مربوطه !
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با توجه به افزایش قیمت بنزین و حل مشکلات ترافیکی و رفع الودگی هوا و پاک شدن هوا دیگه مشکلی باقی نمونده فکر کنم سردار مزاح می کنند
۳۵ ساله ساکن محدوده اصلی طرحم و نتنها نباید پول بدم بلکه باید از پول هایی که در میارید به امثال من غرامت آلودگی هوا هم بدید.
طبق طرح فعلی حضرات، ساکنین محدوده اصلی در اوج ترافیک خارج و در پیک ترافیک داخل میشوند. مدیریت یعنی این!!!
با کمال احترام، فرمانده انتظامی تهران بزرگ فکری بحال پرسنل خودش بکند که درجه داران و افسران ماشین سوارش در ماشین چرت می زنند و اجباری های سرچهارراه ایستاده ها بی تفاوت فقط نظاره گر تخلفات رانندگان و موتوری ها هستند
اینکه بد تر شد.کجاش برای جلوگیری از نارضایتی هستش؟
هدف اصلی این طرح کذایی بند 9 این خبر بود
ایجاد رفاه برای شهروند درجه 1، از جانب شورای شهر و شهرداری
این طرح از بیخ و بن ایراد داره
تقریبا 90 درصد به دنبال راهی برای پیچوندنش هستن و اون ده درصد دیگه هم که پولدارن و براشون مهم نیست
خدا از اشتباهات شهرداری نگذره. ما ساکنین محدکده رو بیچاره کردن . وسط روز عین زندانی هستیم نه میتونیم بریم بیرون نه برگردیم
قکر کنم مشکل اصلی تو پیشنهاد اول هستش که اگر حل شوددمشکل راهنمایی و رانندگی هم حل می شود ...."جریمه توسط پلیس صادر شود"
من ساکن منطقه مرکزی نهران هستم چهل سال.. داخل طرح ترافیک ..این راه کار ها مشکلات ما رو حل نمی کند مثل مسکن کوتاه مدت است البته افزایش هزینه ورود به طرح باعث کاهش ترافیک خواهد شد ولی مهمترین عامل ترافیک وجود شرکت ها و رستوران ها بیش از حد در این منطقه می باشد هزینه رشد این منطقه رو ساکنین ان دادن ولی شرکت ها ورستوران ها و کافی شاپ ها علاوه بر تغییر کاربری خانه های مسکونی مردم با عث حضور افرادی باسطح فرهنگی متفاوت در این منطقه شده و ایجاد مزاحمت های روز مره برای ساکنین می کنند ظاهر خیابان ها نیز به هیچ عنوان شبیه مرکز شهری پیشرفته نیست ...کافیست به میدان هفت تیر و کوچه های اطراف ان که زمانی مسکونی بوده والان به انبار کارگاه شرکت مغازه پاساز تبدیل شده است نگاه کنید این شهر نیست این یک خوابگاه کار اجباری است .....خیابان خردمند جنوبی را در روز تعطیل و غیر تعطیل نگاه کنید .....متوجه مدیریت و مجوز اشتباه شرکت ها و مغازه ورستوران ها خواهید شد ..و همچنین یوسف اباد سنائی ایرانشهر بهار
کوچه عارف ادیب..........راه حل ساده است .ولی منافع شهرداری اجازه حل مشکل را نمی دهد
هر سازمانی رو که میبینی دستش تو جیب ماست. اقا سوراخه تهشها
قانون می‌نویسیم خودمون رو استثنا میکنیم. اگه قراره پولی باشه همه باید پول بدن حتی اورژانس و نیروهای نظامی چون اونا بیشتر هوا رو آلوده می‌کنند.
کجای دنیا اینجوری با مردم رفتار میکنن؟
خیلی جالب است فرمانده پلیس 12 ایراد گرفته و سپس راه حلی را ارائه داده که با وضع موجود 95 درصد هم پوشانی دارد.اینکه 20 روز در ماه یا 2 روز در هفته تردد کنیم چه فرقی می کند؟یا دوربین اتوماتیک عوارض کم کند با خریدن طرح بصورت آن لاین و با زدن چند کلیک در سایت طرح ترافیک این طرح خریداری شود و از حساب ما کم شود چه فرقی می کند؟شاید تنها تفاوت ساعت طرح باشد که خود نیاز به کار کارشناسی دارد.برادر این را هم بدان که طبقه ثروتمند هرگز با محدودیت های شما درمانده نمی شود و با صرف پول بیشتر به طرق مختلف (مثلا خرید چند ماشین) مشگل خود را حل می کند پس بیش از این شعارهای مارکسیستی سر ندهید.
هدف همان بند ۷ بود، کسب درآمد به بهانه بهبود وضعیت آلودگی هوا
و مشابه آن گرانی بنزین برای کسب درآمد ناشی از عدم صادرات نفت به بهانه کنترل مصرف و قاچاق
خدا خیرش بده، ما خونمون تو طرحه، دقیقا چرا باید اینجوری نقره داغ بشیم؟!
اعضای شورای شهر و مجموعهٔ‌شهرداری با این طرح فقط مردم را نسبت به پلیس الخصوص پلیس راهور تهران بزرگ بد بین میکنند ؟ پیشنهاد دادن میشود چنانچه اعضای شورا و مجموعهٔ شهرداری به نظریهٔ کارشناسی پلیس راهور بی توجهی میکنند ، پلیس راهور از همکاری با آنان که فقط برای کسب درآمد این طرح را تصویب کرده اند سرباز زند ،و همکاری نکند ، مطمٔن باشید طی یکهفته طرح پلیس که برای رفاه کسبه ،و ساکنین منطقه پیشنهاد بشود ، مصوب خواهد شد ؟،،
متاسفانه طرحي كه اكنون در حال اجراست و در زمان آقاي نجفي شهردار تهران مصوب به انجام شد بسيار بسيار قابل اشكال است حتي از نظر ميزان درآمد پايدار شهرداري نيز غلط است بعنوان مثال : بنده در سال ١٣٩٦ بابت مجوز طرح ترافيك حدوداً ٢ ميليون تومان پرداخت كرده بودم اما در شهريور ١٣٩٨ يعني بعداز ١٨ ماه استفاده مبلغ ٢/٥٠٠ جريمه به شهرداري پرداخت كردم با همان مدل استفاده هميشگي مانند سال ١٣٩٦. اين موضوع از نظر اقتصادي بنفع بنده شد وليكن طرح شهرداري تهران از هرنظر طرحي شكست خورده ميباشد.
مردم بازیچه ی شدن! اگه پولهایی که از قبل این محدودیت ها از قبیل جریمه ها و عوارض طرح صرف گسترش سیستم حمل و نقل عمومی بشه، مردم اصرار بر استفاده از خودروی شخصی نخواهند داشت!!!
آقا دعوا بین شهرداری و پلیس است مانند دعوای پلیس با سر دفتران بر سر نقل وانتقال مالکیت خودرو این طرح جدید، طرح خوبی است بر اساس کدام آمار پلیس این دلایل را عنوان میکنه؟
طرح زوج و فرد به طور كل هدف جلوگيري از الودگي هوا و تردد كمتر را به دلايل ديل براورده نمي كند:
١. بسشترين الودگي مربوط به موتورسيكلت ، وانت و ماشين هاي فرسوده با مصرف بنزين بالاست. ماشين مدل بالا با تكنولوژي جديد، كمترين الودگي را ايجاد كرده و مصرف بنزين بسيار كمتري دارد. بنابراين بدون توجه به شماره ماشين، بايد مدل ماشين و مصرف ان مورد توجه قرار گيرد(ماشين هاي ساخت داخل مصرف بالا و الودگي بيشتر دارند هر چند كه ساخت امسال باشند)
٢. چرا بنده كه سالي حدود سه ميليون تومان عوارض خودرو مي دهم و ماشين با مصرف كم و الودگي كم دارم نتوانم از ماشينم استفاده كنم؟
٣. سياستهاي پوپوليستي بايد كنار گذاشته شود. همه در پي كسب منافع خودشان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دقیقا به درستی به دو نکته اشاره کردید که همیشه مورد نظر من هم بوده:
۱- آلودگی هوا و همینطور مصرف بالای سوخت مربوط به کیفیت افتضاح خودروهای داخلی هست که هر روز دارن تو سطح شهر تردد میکنن و هر روز داره تعدادشون افزایش پیدا میکنه.
۲- اگر مسئولین توان مدیریت شهری ندارن چرا باید حق کسانی که ماشین دارن تضییع بشه و نتونن از امکاناتی که با چند برابر قیمت واقعی و با کمترین کیفیت ممکن تهیه کردن استفاده کنن و از حق طبیعی خودشون محروم بشن؟؟
اگر اساتید تونستن یک پاسخ منطقی به این دو مورد بدن، هرگز از خودرو شخصی استفاده نخواهم کرد!
امکان ندارد در زمان بررسی و تدوین طرح جدیدپلیس راهوار در جلسات دعوت و حضور ندتشته باشد پس چرا دوباره به طرح ایراد می گیرد ؟مشکلاتی به این وضوح و مشخصی چرا در همان زمان رفع نشده
تقریبا نصف موارد اعلام شده نصف دیگر رو نقض میکنه
مبارزه باید با علت باشد. تولید تهران بجز آلودگی و خسران عمر چیست؟ اگر ده ملیون از تهران را به اماکنی که استعداد تولید دارند متباسب با توانائی خانواده ها و نیاز های محل ، تولید از هر نوع کشاورزی یا دامی یا علمی یا کمپوت و شیرینی یا یدکی...رشد کرده تهران نفس کشیده و بسیاری از مشکلات برای نمونه معضل ذباله تا هشتاد در صد کاهش می یابد ( اشتباه محاسباتی در کار نیست اگر هفتاد درصد از جمعیت شهر های بزرگ کم شود ، تولید ذباله نود در صد کم می شود چون ذباله ذباله تولید می کند) . از دید مدیریتی اگر در اطاقی شش در شش یکنفر مشغول نظافت باشد نتیجه می گیریم و اگر بیست نفر مشفول باشند نتیجه نمی گیریم و اگر صد نفر را در آن فضا وارد کنیم شاید حتی یک نفر هم جان بدر نبرد. تهران فقط خدمت بلع می کند و ذباله تولید و لذا شاید شرایط را در یک طرح پنج ساله و با ایجاد امکانات در شهر های زلزله یا سیل زده ( بعنوان نمونه ) بصورت آزمایشی معکوس کرد. ان شاءالله ارتقاء خرد جمعی هم مورد نظر ارباب جراید بوده و حتی نظرات بظاهر خوب هم به دست مسئولین برسدیا علی مددی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
اگه مردم دوست دارن یک مسئول و یکی از منتخبین خودشون رو بدون روتوش ببینند و بشناسند همین کامنت هموطنمون رو بخونن و تهش حتما بگن: احسنت به این درایت و احسنت به درس زبان فارسی که تو خوندی!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
فرمایشاتت متین. ولی چقدر اصرار داری بنویسی “ذباله”!
برادر اون زباله است نه ذباله!!
روز اول گفتیم که طرح با هدف پول گرفتن از مردم بود و دیگر هیچ
پیشنهادات پلیس خیلی خوبه امیدوارم اجرایی بشه
با طرح جدید جریمه های زوج و فرد سابق حذف شده خب !
دم خروس رو باور کنیم یا قسم... رو؟این طرح ها که بدتر از ایراداته.. قشنگ پاتونو فشار بدید رو حلقوم ملت.خسته نباشید
نون دونی جدید
هرکی دنبال درآمد خودشه
واقعا طرح جدید افتضاحه، ترافیک و آلودگی ۲ برابر شده، فقط از هر راهی میخوان از مردم پول بگیرن، آلودگی و‌ترافیک بهونست
این اصلاحات که همون مشکلات قبلی رو به همراه داره!
باید تهران به 5 شهر تقسیم بشه یکی وسط و 4 تا دورتا دور هر کس هم در قسمتی که ساکن هست شاغل باشه هر شهر هم مراکز اداری خودش رو داشته باشه. اینطوری رفت و آمد ها خیلی کم میشه.
الان طرف شرق تهران ساکنه محل کارش غرب تهران هستو برعکس! بازار بزرگ و خیلی از مراکز اداری وسط تهران هستند و مردم میخوان بهش مراجعه کنند ترافیک میشه.
هرکه به فکر حویشه .................................؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
بیش از 90 درصد اشکالات فوق در طرح ترافیک قدیمی هم بود.بنظر می رسد بدنبال افزایش جریمه توسط پلیس هستند.
کاشکی موظف بشوند مبلغ جریمه را صرفا هزینه فضای سبز شهر کنند و در هر سال گزارش سالانه میزان توسعه فضای سبز و اصلاح معابر مانند ساخت پارکینگ جدید و ... را هم بدهند
خوبه دیگه چیزی که براتون مهم نیست آسایش مردم هست، دوست عزیز من از محل کارم با ماشین شخصی که میام حدود 40 دقیقه تو راهم اما با حمل‌ونقل عمومی همین راه میشه 1 ساعت و 45 تا 2 ساعت
اونم در صورتی که از تاکسی های میدون ونک استفاده کنم! اتوبوس که جای خود.
نشستید فقط فشار رو رو مردم زیاد کنید.
این طرح واقعا عالیه..کلیه خودروها فقط ۲ روز میتونند حرکت کنن....وگرنه باید پول بدن...خوب چه تفاوتی با طرح الان داره....باز همه میان بیرون و پولشو میدن....بازم ترافیک میشه
همه این مواردی را که از طرف نیروی انتظامی ردیف کردند در گذشته وجود داشته است ،در طرح کنونی به مردم کمی احترام و حق انتخاب گذاشته شده ،آلودگی فصلی و زمان سرما ملاک برهم زدن هر طرح جدیدی نباید باشد ،آقایان دنبال سهم خواهی هستند نمشکلات
این طرح مسخره فقط جیب شورای شهر و شهرداری رو پر کرذ، ترافیک بدترم شده
چند جمله در جهت مبارزه با علت و نه با معلول در چهار چوب موازین اخلاقی تابناک تقدیم شد وانتشار نیافت. لذا چنین بنظر می رسد که ارتقاء خرد جمعی در برنامه نیست و همچنی نیازی به اظهار نظر. موفق باشید.
ما وانت دارها که زندگیمون از این راه میگذره تکلیفمون چی.جناب سردا.بدنبود همونطور که میخوای ماشینهای امنیتی رو معاف کنی فکری بحال ما بیچاره ها میکردی
ای بابا کو حمل و نقل درست و حسابی
واقعا یکی بخواد از این حمل و نقل عمومی استفاده کنه بلانسبت پدرش در میاد
اینهمه هم شهرداری پول میگیره معلوم نیس نتیجش برای الودگی چی شد؟
در مملکتی که حرف پلیس هم موثر نیست دیگر یعنی هرکی هرکی .
اینهم یک بهانه دیگر برای محدودیت و پرداخت بیشتر توسط مردم
و درآمد بیشتر برای شهرداری و راهنمایی تهران
شهرداري هر كاري دوست داره ميكنه و به كسي هم جوابگو نيست
گناه مردمي كه در طرح زوج و فرد ميشينند چيه؟
جالبه كه مي گن بخاطر آلودگي هواست ولي پول بدي اشكال نداره

واقعا بخاطر تصميم هاي شما مديران بي لياقت
پیشنهادهایی که پلیس مطرح کرده مناسب هستند. به خصوص پیشنهاد شماره 1 . که هر خودرو دو روز اجازه تردد آزاد داشته باشه و بقیه روزها چه با پول و چه بدون پول اجازه تردد نداشته باشه.

اما افسوس که اجرا نمیشه چون هدف کاهش آلودگی و ترافیک نیست. هدف گرفتن پول بیشتر از مردمه. و این طرح فقط و فقط طوری طراحی شده که حداکثر درآمدزایی ممکن رو داشته باااااااشه.
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
من كه خونه توي طرحه بايد چنار گلي رو سرم بریزم
خداییش اینا دارن به مردم ظلم میکنن
پس این کی بود کی بود من نبودم همه اش سر کری بود؟
خدا خیرشان دهد که چنین دقیق عیب‌ها را مطرح کرد ه است

طرحی با اینهمه مشکل اصولاً باید جمع بشود، قطعا آلودگی و ترافیک کمتر است، فقط برای گرفتن پول این طرح اجرا می‌شود.
این که بدتر شده عجب به فکر مردم هستی؟
به نظر من پلیس درست کارشناسی کرده و طرحی بدون کارکرد هستش کما اینکه شاهد هستید ترافیک کمتر نشده بلکه افزایش هم پیدا کرده و اینها همه کلکی ست برای پول گرفتن از مردم
سلام
این را هم اضافه کنید که تعدادی از دوربینها در جای مناسب قرار ندارند برای مثال من که از بیمارستان امام خارج میشوم و به میدان توحید میایم ، دوربین هر روز برای من ثبت تخلف میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دوربین کار خوبی میکنه
کلا چرت نوشته بود
کلا این طرح جدید خیلی خوب بوده و بنفع مردم
در بند 3 ، پیشنهاد شده زمان طرح ترافیک از ساعت ۱۹ به ۱۷ کاهش پیدا کنه ! یعنی واقعا رئیس پلیس نمیدونه طرح ترافیک تا ساعت 17 هست نه 19 ؟!!!!!!
پاسخ ها
آرش آقازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
بنده خونه ام توی طرحه و تمامی تابلوها، نوشته شده طرح از ساعت 6:30 تا 19 هست. حتما تحقیق بفرمایید در این مورد. ایشون درست گفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
تا ساعت ۱۹ هست . اون طرح قبلی تا ۱۸ بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نه داداش میدونه و به درستی هم میدونه
طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی (جایگزین زوج و فرد سابق) تا ساعت ۱۹ برقراره!
با عرض پوزش اطلاعات شما کمی به روز نیست!
یک اشکال عمده هم اینه که ساکنین محدوده طرح باید ساعت 8 خارج بشن و ساعت 5 وارد بشن. یعنی در ساعت اوج ترافیک. باید حداقل یک بار ورود و خروج در هر ساعتی رو برای ساکنین محدوده آزاد بکنن تا اونهایی که مجبور نیستند در ساعت های خلوت تردد بکنند.
ساکنان محدوده طرح فقط میتونن یک خودرو را در سامانه ثبت بکنند . با این حساب تکلیف افرادی که با هم در یک خونه زندگی میکنن چیه ؟

شاید مسئول محترم فکر میکنه همه ساکنین محدوده طرح زن و شوهر بدون بچه هستند که شوهر ، همسرش رو سر راه تا محل کار میرسونه .

اما در نظر نمیگیرن که فردی مثل من ممکنه با برادرش زندگی کنه که یک برادر محل کارش لویزانه و برادر دیگه دریاچه چیتگر.
وقتی که میایم توی طرح ، اگه پول بدیم دیگه هوا آلوده نمیشه ؟ یا چی ؟
نظرات کارشناسانه و خوب هستند. انشاا... گوش شنوا پیدا شود.
طرحی که در آخر نیروی انتظامی مطرح کرده یعنی تا میتونیم به مردم زور بگیم و جالبه میگه کسی بیش از دو روز اومد نیروی انتظامی جریمش کنه که مولش بره توی جیب نیروی انتظامی، الان دوربینای شهرداری عوارض تردد میگیرن و برای همین نیروی انتظامی ناراحته چرا پولو خودش نگیره. اینا به فکر مردم نیستن، دنبال اینن کدومشون پولو از مردم بگیره اما خدمات نده
با این پیشنهاد پلیس مشخص شد دغدغه نیروی انتظامی رفاه مردم نیست بلکه می خواهد از قافله دولتی ها عقب نماند و با بستن جریمه به خودروها هم فشار بر مردم را بیشتر کند و هم به یک منبع کلان مالی دسترسی داشته باشد از محل جریمه ها
برای خودم متاسفم با این کشوری که در آن زندگی می کنم
طرح جدید کمر ما کارمند رو شکسته هزینه ایاب و ذهاب ۱۲۰تومن میدن ماهی ۶۰۰باید هزینه طرح بدم اگر بخوام با تاکسی بیام ۲ساعت تو راهم مترو هم سمت دهکده المپیک نیست که بیام .حداقل خروج از طرح رو برای کارمند آزاد بزارید و نکته بعدی افزایش ترافیک چمران و اتوبان حکیم وهمت که افتضاح شدن .ترخدا یکم به فکر مردم باشید دستم بشکنه که به این شورا شهر رای دادم
سه بند از این نامه ، با هم مغایرت دارند. در بند 12 نوشته شده : افزایش قابل ملاحظه بار ترافیکی در محدوده طرح ، در بند 11 هم نوشته شده : ناکارآمدی طرح جدید از زمان اجرا و عدم موفقیت در کاهش بار ترافیکی منطقه مرکزی کلانشهر تهران و کاهش آلودگی هوا (یعنی ترافیک محدوده طرح کم نشده) اما در بنده 10 نوشته شده : افزایش نارضایتی کسبه و ساکنین مستقر در محدوده طرح
بالاخره کسبه از این که تردد تو اون محدوده زیاد شده ، خوشحالن یا ناراحت؟؟؟؟؟
اینقدر باید مردم از حمل و نقل عمومی احساس رضایت داشته باشن که خود به خود کسی از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکند
بستر حمل ونقل عمومی مسیر حرکت است و گلوگاه خودروی شخصی پارکینگ.در طرح "سامع"(ساماندهی معابرعمومی) 1.لاین راست خیابان اصلی(شریانی)باخط کشی غیرممتدزرد وممنوعیت پارکینگ مسیر ترجیحی،نه ویژه، حمل و نقل عمومی است 2.خط کشی پارکینگ در خیابان فرعی(دسترسی)باپارک بها.دونیاز اصلی شهروندان یعنی سرعت و بهنگام بودن حمل ونقل عمومی را فراهم می کند و درآمدپایدارشهری را از محل افزایش ظرفیت ناوگان همگانی و پارک بها در فرعی(باحذف حق پارکینگ املاک) تامین می کند.جزئیات طرح در معاونت ترافیک تهران خاک می خورد!!
من دیگه تحمل ندارم، میخام از تهران برم کیش زندگی کنم،
مگر فرمانده نیروری انتظامی تهران بزرگ درجلسه حضور ندارد حالا انتقاد می فرمایند بعد می فرمایند ما گفته بودیم این ایراد گرفتن معنی ندار
تنها کار مثبتی و نظر مفیدی که داده شده تو این مدت همبن طرح بوده ، نیروی انتظامی هم برای راحتی و جیب خودش طرح نده لطفا ، فقط کارش جریمه صادر کردنه و هیچ خدمت رسانی به مردم نداره .
خواستین این پولها رو بخورین صدا کننین بیایم
طرح نیروی انتظامی چون منابع درامدی برای شهرداری در ان
دیده نشده قابل قبول نیست!
نیروی انتظامی هم عضو شورای عالی ترافیک هست اگر طرح خوبی دارند و میتوانند نظر دیگر اعضا و کارشناسان را جلب نمایند نیاز به گرو کشی و عدم اجرای مصوبات شورای عالی ترافیک نیست
چرا همه از هم ایراد میگیرند خوب هر دو طرف کارشناسانی معرفی کنند و با کمک همدیگر مشکل را حل کنید اینکه اینهمه با هم جدل کنید چه نتیجه ای دارد
تنها چیزی که من از این متن فهمیدم اینه که پلیس محترم به فکر جیبه خودشه نه به فکر مردم . خیلی از مواردی که عنوان شده همدیگر رو نقض میکنن . یه بند جالبشم این بود که پلیس به عدم تخصیص طرح ترافیکای شناوری که در سنوات گذشته به جای باج از شهرداری می گرفت اشاره کرده .
این فقط راهی برای کاسبی بوده و هست.هیچ چیزی برای کاهش الودگی نداریم.
کسی نمیگه خودرو ساز با خودرو گران و بی کیفیت بیاد و خودرو خودشو ایتاندارد کنه.
کسی نمیگه شهرداری بیاد حالا که با دولت همسو است ناوگان حمل ونقل عمومی را افزایش بده تا حد رایگان که مردم با حساب کتاب متوجه بشن که استفاده از حمل و نقل عمومی به نفع انها است.
چرا از صندوق ذخیره ارزی استفاده نمیشه یا حتی قرض.
پس هدف راحتی و سلامت مردم نیست هر ارگانی به فکر درآمد خودش است.
درآمد پلیس هم کم شده . پس باید مخالف باشه.
حل کردن این مشکل فقط با افزایش حمل ونقل عمومی استاندارد و به روز و با سوبسید است.
اگر یک نگاه به مصرف سوخت . وقت . واردات دارو . سلامت مردم بیاندازیم . هزینه کردن این مبلغ بسار ناچیز است.
امان از دست .......... مسولان .
به نظر من این طرح فقط برای خالی کردن جیب مردم هست. اخه برای خروج از این محدوده هم دوربین نصب کردن . بابا بی انصاف این فرد داره خارج میشه و ممکنه تا شب برنگرده.ضمنا درامد خوبی هم از ساکنین این محدوده داشتن . برای برخورداری از مزایا باید عوارض ساختمان . پسماند و خودرو رو بپردازین بعد لطف میکنن بهت مجوز تردد میدن . خنده دار تر اینکه معاون شهردار پورسید اقایی گفته درامد شهرداری تو این مدت کم شده.راهنمایی و رانندگی هم چون نتونسته خودرو ها رو جریمه کنه الان داره پیگیری میکنه.هیچ کاری برای حمل و نقل عمومی نکردن فقط پول گرفتن و نصب دوربین جدید رو بلدن.
تو این مدت که این طرح راه اقتاده فقط دردسر مردم رو بیشتر کرده برای خروج از منزل و محل کار باید از دوربین رد شی. هیچ منطقی پشت این قضیه نیست جز خالی کردن جیب مردم . کسی که داره خارج میشه ممکنه تا روز بعد برنگرده. معمولا برای ورود به یه محدوده پول میگیرن نه خروج از ان . هیچ کسی نتونست جلوی معاون شهدار پورسید اقایی رو بگیره .....
این طرح هیچ کمکی به کاهش الودگی هوا نکرده . من تو این منطقه زندگی می کنم. فقط دردسر مردم رو بیشتر کرده ترافیک تو بزرگراهای همت . امام علی طاقت فرسا شده . بزرگرا ه رسالت رو به روی مردم بستن.هیچ کسی نمی فهمه جز معاون شهردار پورسید اقایی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل