بازدید 25010
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

سه‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان مجلس از «طرح افزایش قیمت بنزین» مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفت: سه شنبه هفته گذشته (دو روز پیش از آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود) علی لاریجانی، رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است...
کد خبر: ۹۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 20 November 2019

پس از آنکه از ساعت صفر روز جمعه ۲۴ آبان ماه با رأی شورای عالی اقتصادی سران سه قوه و همچنین تصمیم شورای عالی امنیت ملی مقرر شد، بنزین سهمیه بندی شده و هر خودرو بعد از این دارای ماهانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان باشد و بقیه نیاز خود را با نرخ لیتری ۳۰۰۰ تومان تامین کند، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این تصمیم انتقاد کردند.

به گزارش «تابناک»؛ حتی برخی نمایندگان به دنبال این تصمیم از ارائه طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی برای اصلاح قیمت بنزین و همچنین بازگشت آن به قیمت قبل از تصمیم گیری و اقدام برای سهمیه بندی خبر دادند و البته تعدادی هم پس از حمایت رهبری از تصمیم سران سه قوه تصمیم به استعفاء گرفتند.

نمایندگانی که با سهمیه بندی بنزین مخالفت کردند؛ هرچند خود پیش از این مجوز گرانی بنزین را صادر کرده بود، با اعتراضات شدیدی که به تصمیم سران سه قوه کردند، آب به آسیاب دشمن ریخته و انتظارات زیادی را برای بازگشت قیمت‌ها به قبل از تصمیم برای سهمیه بندی ایجاد کردند.

نمایندگان مجلس سه‌شنبه هفته گذشته از «طرح افزایش قیمت بنزین» مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

جالب تر اینکه بسیاری از آنان از چنین تصمیمی ابراز بی اطلاعی می کردند که البته در همان زمان هم بسیاری این اقدام و موضع گیری آنها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم را نوعی شانتاژ و اقدام پوپولیستی خواندند، چون اعتقاد داشتند حتما این مسأله با نمایندگان مجلس در میان گذاشته شده است. حالا حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «نمایندگان از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند.»

او با بیان این که افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت گفت: نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند. حجت الاسلام مصباحی مقدم، با اشاره به این که قیمت بنزین چند سالی ثابت مانده بود، ولی تورم شتابان پیش می‌رفت، اظهار کرد: باید متناسب با افزایش تورم، قیمت بنزین هم اصلاح می‌شد. زیرا پایین بودن قیمت بنزین موجب مصرف زیاد بنزین، ایجاد آلودگی و ترافیک می‌شد.

در همین راستا، خبرنگار «تابناک» به اطلاعات جدیدی از این مسأله دست یافته است؛ اطلاعاتی که نشان می دهد، بر خلاف اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس و مواضع تندی که آنها در قبال سهمیه بندی اتخاذ کردند، آنها پیش از آغاز این طرح در جریان تصمیم گیری نهایی برای سهمیه بندی بنزین قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفته که سه شنبه هفته گذشته، یعنی دو روز پیش آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود، «علی لاریجانی» رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است.

این منبع آگاه البته تأکید کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین به روش فعلی با نمایندگان سخن گفته، ولی به واسطه اینکه قرار بوده این تصمیم بدون هیچ گونه حاشیه ای اجرا شود و به مانند دفعه قبل که تصمیم برای این اقدام نهایی شده بود، اما با لو رفتن آن مشکلات زیادی برای مردم و جامعه ایجاد شد، زمان اجرایی شدن این تصمیم را به نمایندگان اعلام نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۹
اصلا لزومي هم نيست نمايندگان در جريان باشند ، مگه وقتي شنيدند چيكار كردن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تا جایی که من میدونم یه طرح سه فوریتی برای بازگشت قیمت بنزین دادن که از دستور کار خارج شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چرا اقتصاد مقاومتی اجرا نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی شنیدن رفتن طلا خریدن تا از افزایش حدود ۷ درصدیش تا یکشنبه سود ببرند. همه دعوا برای نماینده شدن به خاطر رانت اطلاعاتیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اختیار دارید! به نزدیکان برای سودجویی اطلاع دادند! چون من هم شنیدم که دلار هزارتومان گران تر خواهد شد! ولی گفتم شایعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
نمایندگانی که تنها به فکر خود و خانواده و اقوام خود هستند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
در دولت قبل هدفمندی یارانه ها اجرا شد از دماغ یک نفر خون نیامد. با اینکه اون طرح در تاریخ ایران بی سابقه بود و برای اولین بار اجرا می شد. باید دید مشکل کار کجاست. و چه کسانی از ناامن شدن کشور در این زمانی که دستگاه قضاء در حال محاکمه مفسدان اقتصادی است سود می برند.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
احتمالا وقتی نمایندگان فهمیدند سریعا به خانواده و دوستان و اقوام اطلاع دادند
تا باک ماشین ها و دبه ها و کوزه ها و دیگها و سطل ها و آفتابه ها را پر کنند از بنزین هزار تومانی !؟
واقعا آیا این همان مجلسی است که قرار بود در راس امور باشد ؟؟؟
آیا ادامه کار چنین مجلسی جز اتلاف وقت و اعصاب و پول مردم گرفتار نتیجه دیگری دارد ؟
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
خواصشون خبر داشتن و قطعا بهره کافی بردن. یکی از دوستان من که سِمَت بسیاااار پایینی توی شرکت نفت داره یکی دو روز قبل گرانی‌بهم گفت برو باکتو پر کن گرون میشه. گفتم شایعه اس ولی با یه باک کجا رو میگیرم. بعد دیدم راست میگفت. خودش به بهانه کار ساخت ساز‌ رفت یک تانکر ۱۰۰۰ لیتری پر کرد گذاشت گوشه حیاط. کارشو تایید نمیکنم ولی باید در مورد داشتن اطلاعات همه یکسان باشن وگرنه رانت ایجاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
از استفعای صادقی چه خبر ؟
احتمالا او هم چون روحانی ریل عوض کرد !؟
سلام : ایران با ۸۰ میلیون جمعیت، سالانه ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال را برای یارانه انرژی هزینه می‌کند و از این نظر رتبه اول جهان را دارد ! در همین حال کشور چین با یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت سالانه ۴۴ میلیارد دلار بابت یارانه انرژی هزینه می‌کند! یعنی ۱۹ برابر ما جمعیت دارد ولی ۲۵ میلیارد دلار کمتر از ایران برای یارانه انرژی هزینه می‌کند! تعجب‌آور که چه عرض شود؟ تاسف‌آور نیست؟!
- این ۶۹ میلیارد دلار از بیت‌المال هزینه می‌شود، یعنی از جیب همه ملت بیرون می‌رود، چه مصرف‌کنندگان بنزین و چه کسانی که بنزین مصرف نمی‌کنند! ضمن آنکه افراد عادی یعنی توده‌های عظیم مردم، در مقایسه با صاحبان ثروت، میزان مصرف بسیار کمتری دارند. این نکته گفتنی است که مطابق آمار موجود ۵۰ درصد یارانه انرژی را ۳ دهک ثروتمند جامعه ایران مصرف می‌کنند.
- به عنوان نمونه در سال ۱۳۹۷، بودجه عمرانی کشور ۶۲ هزار میلیارد تومان بود و در همان سال ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه انرژی هزینه شده بود. یعنی ۲۰ برابر بودجه عمرانی کشور که باید صرف آبادانی و عمران می‌شد، برای یارانه انرژی مصرف شده است!
- میزان مصرف بنزین در ایران دو برابر میانگین جهانی آن است.
- روزانه به طور متوسط ۳۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود، چرا که بهای آن در کشورهای همسایه چند برابر قیمت بنزین در ایران است( به نقل از روزنامه کیهان مورخ 27/8/98). نرخ هر لیتر بنزین در عربستان ۶۲۰۰ تومان، در امارات ۶۴۰۰ تومان، در افغانستان، ۷ هزار تومان، پاکستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۳۲۰۰ تومان و در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند هلند و سوئد ۲۰ هزار تومان و در ترکمنستان حدود ۵ هزار تومان به پول ما فروخته می‌شود.
بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی بنا به هردلیلی اگر سهمیه بندی و قیمت بنزین و فرآوردهای سوختی افزایش نیابد،معضل ترافیک پیچیده تر،آلودگی هوا و مرگ و میرناشی از آن بیشتر وبیشتر،قاچاق سوخت بیشتر ،مصرف بی رویه سوخت و بنزین وحشتناکتر می گردد منتهی در قبال افزایش قیمت سوخت دستمزد حقوق بگیران نیز برای ارتقای قدرت خرید آنان قطعاًبایدافزایش یابد.در ادامه باید افزود که حذف فروش نفت خام ازبودجه کشور جلوگیری از رانت، دلالی و ثروت های باد آورده افراد خاص ،قانونی کهراه حل کلیدی و اساسی است و اکثر کشور ها پیشرفته و غیر متکی به نفت اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات بر سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو است و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور بعلت نفوذ بعضی ها روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی بالای افراداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چیه این متن رو هرجا میرسی کپی پیس میکنی که چی... خیلی میفهمی یا خیلی خودشیرینی
نفست از جای گرم بلند میشه، هنوز گشنگی نچشیده ای....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
از همون استناد به كيهان معلوم شد جزو كدوم دسته اي
ممنون ،
از اين تحليلهاي آبكي هر روز صدا سيما انجام ميده ، شما لازم نيست ديگه تكرارشون كني
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
یه حمله از مادر عروس واقعا زیبا بود حالشو بردیم تو دیگه کی هستی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لطفا نظر کارشناس را در مقاله بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ای کاش این عدد صرفه خودرو با کیفیت و هیبریدی می شد نه خودرو پر مصرف .زیرساخت درست می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا جدا از درست یا غلط بودن این آمارها و استدلال ها، توصیه می کنم اگر می خواهید سخنانتان روی خواننده تأثیری داشته باشد، از کیهان چیزی نقل نکنید. حالا خود دانید و ضریب هوشی تان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ناشناس محترم شما که خیلی از حساب کتاب سر در میاری چرا فقط قیمت بنزین رو‌ با بقیه جاها مقایسه میکنی؟!!! آمار سی میلیون لیتر در روز کار آدمهای معمولی نیست حتما از ما بهترون میفروشند .بعدشم کجای دنیا بدترین ماشین ها رو به بالاترین قیمت میفروشند و...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بر اساس عقل سلیم ومحاسبات منطقی کارشناسان اقتصادی درآمد و هزینه مردم باید با هم متناسب باشهوگرنه مشکلات اساسی ایجاد میشه. نمیشه از یه طرف هزینه را بالا برد و از طرف دیگه درآمد را کم کرد یا در بدترین حالت ثابت نگه داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما تا به حال چین رفته ای؟
خودروهاشون رو دیده ای؟
انواع خودرو مدل بالا و هیبریدی وجود داره
خودروهای تولید خودشون هم هست که با کیفیته و هیچ کدامشون قد پراید و پرشیای ما مصرف نداره!!!!. البته همه کشورهای دنیا خودروهای خوب و کم مصرف سوار می شوند جز ما!
عربستان و امارات و ...حقوق کارگرشون چنده؟ وسایل حمل و نقل عمومی شون چطوره؟....
قیاس مع الفارغ نفرمایید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این همه آسمون ریمون بافتی ولی توجه نکردی که در ایران وقتی یارانه ای کم یا حذف میشه پولش به جیب مردم و حتی قشر پایین جامعه نمیره. واسه همین همه ناراضی هستن. فقیر و غنی
d;d
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
برادر عزیر کسی منکر کسی مخالف هدفمندکردن قیمت سوخت و حتی افزایش قیمت آن نیست. به شرطی که این افزایش قیمت صرف رفاه مردم کشور خودمان شود نه .... این همه افزایش قیمت دخایر کشور و از جمله همین سوخت تاکنون چه تاثیری بر زندگی مردم داشته جز فشار بیشتر و بدبختی بیشتر. اگر مردم اطمینان داشتند به مسولان مختلف و جورواجور کشور مشکلی نبود ولی متاسفانه این اطمینان در اغلب مردم سلب شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سوال مهم
1. باقیمت 3تومن به همون دلیل که گفتین قاچاق میشه الان دیگه نمیشه؟
قاچاقچیان محترم چون سودشون کمترشده منصرف میشن؟ تفاوت 9تومن هرلیترکمه؟
ممنون که کمرقاچاقچیارو شکستین وانگیزه روازشون گرفتین اصولا کیاقاچاق میکنن؟ بیاین شفاف سازی کنین
ظرفو با نیسان دم مرز میگیرین اسمشو میزارین قاچاقی.... گنده هاشون کیان؟ اونوخت
منت سرملت نزارید سوخت خارج فلان قدره ریالو نابود کردید رفت محبت کنید حقوق معلم وکارمند و..به یورو باهمون نرخ کشوری که بنزینشو حساب میکنید محاسبه کنیدوبدین نرخ سوختو ازاد کنید اصلا.منت سرمردم نزارید....
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آقا جان به جای اینکه از حلقوم پولدار بکشن بیرون ،جلوی دزدیها و اختلاسها رو بگیرندهمین 62هزار میلیارد تومنی که میفرمایین خرج عمران شده است، شرط میبندم نصف بیشترش دزدیده شده است،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما و امثال شما بصورت عمدی اعداد رو دستچین اعلام می‌کنید چون اگر غیر از این بود باید حداقل دستمزد رو هم در کشورهایی که نام بردی اعلام کنی مثلا یارانه در عربستان حدودا ماهی نُه میلیون تومان هست ولی اینجا چهههههل هزار تومنه و حداقل حقوق در اون کشورها هزاروصد یورو هست یعنی حدود پانزده میلیون تومان که در ایران یک‌میلیون و خورده‌ای یعنی یکدهم!!!ضمنا قیمت ماشین رو هم بفرمایید که همه‌جای دنیا یکسوم ایرانه
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بنده خدا الان برو چین بگو وام میخوام میلیاردها تومن وام بهت میدن با درصد صفر ونیم درصد تا شروع راه اندازی کارت هم ازت بازپرداخت نمیخوان.مسکن وطلا وارز تو همه ی دنیا کالای سرمایه ای حساب میشه طرفی که کار داره که نمیتونه هی پول اضافشو باهاش کار راه بیندازه میدونی هر کاری چقدر حرص وجوش داره نشستی واسه خودت یه چیزی فکر کردی هیچی هم از اقتصاد نمیدونی اون 69 میلیارد هم در صورتیکه شما بخوای کشور رو بدون منابع سوختی حساب کنی .ما باید خودمون رو با عربستان وعراق مقایسه کنیم نه المان وچین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ضمنا نهادهای که هزاران میلیارد تومن باید مالیات بدن نمیدن دولت هم حداکثر فشار رو رو مردم گذاشته بزودی اثرات وحشتناک بالا بردن بی حساب وکتاب مالیات رو هم قشر 28 میلیون خانوار حس خواهند کرد.حالا هی بنویس مالیات مالیات مالیات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
به فرص که همه اینا درست باشه. ایران چقدر ذخیره نفت داره؟چرا نمیتونه نفت بفروشه و بودجه تامین کنه؟ تا چند سال بعد بازار نفت کاهشی میشه و طی دهه های بعد بخاطر توسعه انرژی های پاک بشدت افت میکنه و اونها که نفروختن باید بقیش و ترشی بندازن. که اگر مشکل فروش نفت نداشتیم تورم کاهش ارزش پول ملی و هزینه های سربار و ... رو نداشتیم .اونوقت هندونه رو یکی دیگه میخوره یکی .دیگه باید لرزش و بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جناب ناشناس
این مواردی که نوشتید کاملا متین
اما چندتا سوال تو ذهن بنده اومد
اول اینکه ایا چین هم مثل مسئولین ما از محل یارانه ها و درآمد متعلق به مردم ازکیسه خلیفه بذل و بخشش
میکنه و ادمهای دیگه رو سیر میکنه ؟؟
ایا شما مطمئنی که ای یارانه ای که حالا پرداخت نمیشه واقعا تو مملکت خودمون خرج میشه و صرف آبادانی و پیشرفت مملکت خودمون میشه ؟؟
سوم اینکه شما هزینه ها رو تماما به دلار حساب کن ولی حقوق رو هم همینطور کجای دنیا دیدی که یه کارگر در ماه 164دلار حقوق بگیره ؟؟ این یعنی هر ساعت کمتر از یک دلار و حالا همون کارگر باید هزینه هاش رو با قیمت و هزینه های کسی که حداقل در هر ساعت داره 15 ا 20دلار حقوق میگیره سنجیده بشه و پرداخت کنه
من و شما نهایتا چند لیتر میتونیم قاچاق کنیم ؟؟ 100لیتر در روز بیشتر میشه ؟؟ بابا یارو با تانکر 30هزار لیتری میبره اونور آب از آب تکون نمیخوره . حتما جنابعالی میرمایید ائونم کار ماهاست ؟؟؟
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مردم مغزشون از این حرفها پره و فقط شما نیستی که این رو میدونی. مساله اینجاست که مردم در طول این چند دهه ی اخیر فهمیدند که حکومت ما علاوه بر ناکارامدی تا جایی که بتونه سعی میکنه سهم اونها از منابع زیرزمینی و ملی بخوره و پول مردم رو برای کارهایی خرج میکنه که سودی برای مردم و کشور نداره. در نتیجه اعتمادی به سیستم ندارند و ترجیح میدن بخش ناچیزی از حقشون در در قالب همین یارانه ها بگیرند . وگرنه همه میدونیم در یک کشور سالم و بدون فساد همه باید کار کنند و مبلغی رو بعنوان مالیات پرداخت کنند تا خرج دولت و ارتش و برنامه های اجتماعی بشه و درآمدهای ملی مثل همین صادات نفت و گاز و بسیاری اقلام دیگه که ماشالله کشور ما فراوان داره باید صرف توسعه کشور بشه. اگر این کارها میشد الان ایران باید لااقل در حد کره جنوبی بود. ولی شما ببینید ما حتی نتونستیم مثل عربستان باشیم که فساد و بریز بپاش خاندان سلطنتیش زبانزد خاص و عامه ولی مردمش‌در رفاه هستند و وضعشون از خیلی از اروپایی ها هم بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
وقتی بجای تویوتا کرولا یا تویوتا یاریس ، پراید و پژو با تکنولوژی چهل سال پیش بهت میدن توقع داری سرانه مصزف انرژی چی باشه، من روسیه بودم و تاکسی هاشون برای ما ماشین لوکس حساب میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اول: کاش نام خودتان را می نوشتید.
دوم: من وقتی نوشته شما را می خواندم فکر کردم مقابل تلویزیون نشسته ام و یکی از مسئولین کشور مشغول سخنرانی هستند.
سوم: دوست عزیز شما که این اعداد و ارقام را با دقت تمام نوشته اید چرا زحمت نمی کشید میزان حقوق ( یا بهتر است بگویم متوسط حقوق دریافتی ) در همین کشورهایی که شما نام بردید را هم می نوشتید. به عنوان مثال آیا در عربستان که بنزین لیتری 6200 تومان است و یا در امارات که بنزین لیتری 6400 تومان است حقوق یک کارمند با مدرک فوق لیسانس هم در هر ماه در حدود سه میلیون تومان است ؟!!!!!!!! آیا در همین کشور ها قیمت یک خود رو (خودرو که چه عرض کنم لگن ارابه مرگ) هم 50 میلیون تومان است؟!!!!! دوست عزیز لطفاً وقتی مقایسه می کنید همه چیز را مقایسه کنید. آیا قبول ندارید که مردم ایران در حالی که روی دریایی از نفت و گاز نشسته اند از نظر متوسط در آمد و سایر شاخص های زندگی در رتبه های بسیار بسیار پائینی قرار دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
داداش چشم بسته غیب گویی کردی
یان نرخ بنزین کشورهای دیگر را با دلاری چند حساب کردی؟
دلار احمدی نژادی یا دلار جهانگیری یا دلار خاوری یا دلار همتی یا دلار سیفی یا دلار حبابی؟
عزیز نرخ دلار بیار روی 70 ریال چهل سال قبل، بعد ببین ایرانی برای خودروی بی کیفیت و پرمصرف لیتری چند پرداخت می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دانشمند!!!!!!! تو چین پراید و پژوی 405 با صدی 13 درصد مصرف سوخت رو به هفت برابر قیمت جهانی به مردم به زور می فروشند؟؟؟

قیمت و کیفیت خودروها رو جهانی کنند و ورود خودرو با کیفیت و کم مصرف و ارزان را ازاد کنند انوقت قیمت بنزین رو جهانی کنند و کل این یارانه رو هم برن خرج خود دولت و یا هر جا میخوان بکنند (که ای کاش ریالی از ان خرج مردم می شد).

عقل سلیم جان!!! نمیشه هم خر خواست هم خرما. هم خودرو پرمصرف از رده خارج شده را با قیمت چند برابر به مردم غالب کرد و هم از افزایش مصرف سوخت و یارانه بنزین نالید و توی سر مردم زد.

زورتان به 80 میلیون میرسه ولی به دو تا شرکت خودروساز نمیرسه.

واسه همین تمام این توجیهات غیرمنطقی و بی فایده و بی اساس هست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
در جواب ناشناس ساعت15:36با این وضعیت تورم و بی ارزش شدن پول ایران سال اینده قیمت هر لیتر بنزین در اروپا باریال حدود 50000 تومان میشود. حالا باید در ایران هم لیتری 50000 تومان شود. بهتر است افزایش قیمت بنزین با در امد مردم مقایسه شود. یک رفتگر در المان به ریال حدود 40 میلیون تومان حقوق دارد. ولی در ایران چی. کمی بهتر است فکرکنیم بعد اظهار نظر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
فقط قیمت سوخت رو با عربستان و امارات و ترکیه و غیره مقایسه کردی؟
هیچ وقت منطقت سراغ درامد و حقوق و حداقل سطح زندگی تو این کشورها نمیره!!!؟؟

دیگه این توجیهات یک طرفه که ژست عقل کلی هم میگیره و مردم رو کودن و احمق فرض میکنه خریداری نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شما مثل اینکه تازه وارد ایران شده اید و نمیدانید که حقوق یک کار گر اروپائی 10 برابر کارگر ایرانی میباشد.
اتومیبل اروپائی نصف یک اتومبیل ساخت داخل مصرف میکند. پس خواهش میکنیم این پست های کارشناسانه. برای ما توجیه نکنید.هیچ کس نمیتواند باور کند که
دولت محترم قادر به کنترل مرز ها نمیباشد. از انجائیکه این دولت مایل به انتخاب مجدد برای دور دوم بود بنابراین مصوبه های مجلس را برای هدفمندی یارانه ها
اجرا نکرد و الان تاوان آن را باید مردم شریف ایران به
به پردازد. چنانچه فقط 3 دهک پائئین جامعه یارانه دریافت میکردنند و یارانه آن ها به موازات افزایش نرخ تورم اضافه میشداینمشکل پیش نمیامد. خود اینجانب از دریافت یارانه انصراف داده ام و اضافه میکنم که
چنانچه بستر اعتراضا ت ارام وجود داشت مردم شریف و فهیم ایران در آن شرکت میکردنند.
جلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا اون ۶۹ میلیارد تومن میره توی جیب مردم یا میره واسه یمن و عراق و فلسطین؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
من فکر می کنم شما یا چیزی استفاده می کنی و یا در ارتباط هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دروغ کذبه.آمارهای شما کاملا غلط و سفارشیه..هیچکس نمیتونه با این اخبار و آمار غلط،بی تدبیری دولت در زمامداری امور مخصوصا جریانات بنزین رو‌پنهان کنه...چه کار مستقیم روحانی باشه چه نباشه یک عمل کاملا غلط و غیرمهندسیه...و شک نکنید سه برابر شدن قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن سطح رفاهی عامه مردم تبعات بسیار شدیدی خواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حرف مفت میزنی. کل مصرف انرژی ایران رو با یارانه انرژی چین مقایسه میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
یه دوستی که خودشون ساکن کانادا هستن میگفتن یه کارمند ساده در کانادا بابت هر ساعت کار ۱۱۰ دلار کانادا دستمزد دریافت میکنه روزانه ۸ ساعت یعنی ۸۸۰ دلار و ماهانه ۲۶۴۰۰دلار که حدود ۴۵۰۰ دلار ماهانه بابت بیمه اجتماعی کسر میشه .نکته جالب اینکه میگفت در پایان سال حسابرسی میشه اگه شما درامد تون کفاف عزینه هاتون نده در پایان سال از اون ۴۵۰۰ دلار بیمه ماهانه به شما برمیگردونن به عنوان کمک دولت .حالا با این سطح دستمزد مقایسه کنید قیمت خدمات در کشور کفار یعنی کانادا و کشور خودمون ایران رو و همینطور خدمات سازمان تامین اجتماعی عزیز که دیگه دارویی تو لیستش نمونده و همه رو ازاد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
ببین پرفسور مشکل اینه که زدید به خواب خودتون رو !
مگه یه بار محنود خان هدفمند نکرد یارانه انرژی رو؟ خوب جی
شد؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اونایی که یمان مینویسن گشنگی نچشیدی نمیدونی چیه و فلان و این متنها رو از شکم سیری می نویسی وجدانا به خودت رجوع کن ببین خودت گشنگی چشیدی ؟ وجدانا گفتم
آخه مگه چند نفر گشنگی میچشن که این همه هر کس تا تا خرخره شامشو خورده و آروقشم زده حالا اومده اینترنت گشت زنی فوری مینویسه تو گشنگی نچشیدی که بدونی چیه
بحثم مشکل نیست بحثم اینه که ما حتی نمیدونیم چی مخواهیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
دلارو اگه بیارن قیمت ۳۰۰۰ تومان با کشورای دیگه قیمت بنزین درست میشه
متناسب با تورم حقوق رو افزایش دادین؟!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
با نظر شما موافقم همچنین با حتی گرانتر شدن سوخت حتی آب که واقعا در کشور ما هدر میرود متاسفانه مشکل عدم اعتماد ملت به دولت است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
افزایش حقوق خودش باعث تورم میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حقوق از ان زمان سه برابر شده ولی بنزین همان طور مانده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تورم نمنه دیر... ما با اقتصاد جهان پیش می ریم.
وقتی نماینده ها داخل آدم حساب نمی شوند وای به حال مردم یک لا قبا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چناچه نمایندگان منتخب مردم قادر نباشند از حقوق ما دفاع بکنند پس انتخابات به دردی میخورد
من نبودم دستم بود، تقسیر آستینم بود ... من هم که صاحب نظر نیستم ...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
واقعا، منم صاحب نظر نیستم و زیادی بی خبرم.
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
منم کارشناس نیستم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
متاسفم براي شما با اين طرز فكرت!
وقتي صاحبنظر نيستي حرف چند نفر صاحب نظر را قبول مي كني نه اينكه عوامانه حرفهاي كوچه بازاري بزني
کاش در راستای اقتصاد مقاومتی مجلس کلاً تعطیل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
آره واقعآ ؛ میدونید چقدر از هزینه بیت المال صرفه جویی میشه
یک بدبخت فلک زده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خدایی داره درست میگه
یه همچین مجلسی به چه دردی میخوره؟؟
ما نه مجلس میخوایم نه هزینه هاش
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
گل گفتییی
متاسفم
زمان اجرای یک طرح از خود طرح اهمیت بیشتری دارد
اقای مصباحی مقدم
مگر شما ۶ ساله خواب بودید که تورم داریم ولی تغییر قیمت ارز و بنزین نداریم .
شما برای چه انجا نشسته اید مگر شما وظیفه رصد اوضاع اقتصادی کشور و حتی جهان را نباید داشته باشید . اگر از ابتدا این کار را میکردید این اتفاقات نمی افتاد . چه کسانی بی گناه و یا با گناه در این اتفاقات از بین رفتند و چه کسبه هایی که به خاک سیاه نشستند . شما و افراد مثل شما در گرفتن یک تصمیم حتی کوچک که باعث صدمه به مملکت شود مسءول هستید .
مطمئنم از این خبرم هنوز مطلع نیستن
در انتخابات آتی جواب خوبی بهشان خواهیم داد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دقیقا
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چکار میکنی مثلا؟
زنگشونو میزنی در میری؟
نهایت میخوای رای ندی که اونم دیگه اهمیتی نداره براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
زیادی مجلس را جدی گرفته ایم
آن ها چیزی در حد شورای شهر و روستا هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
البته اگه جواب تو براشون مهم بود این اتفاقات نمی‌افتاد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مگه قراره شرکت کنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
حالا مثلا رای ندی هیچی نمیشه.با 10 درصد رای دهنده هم کار اینا راه میفته.سال 82 تو تهران 30 درصد رای دادن امسال بمراتب کمتره هیچی هم نشد اومدن خوردن بردن وحرف زدن ومنافع هیچ.چون مجلس هیچ قدرتی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
این آقایان که نماینده مردم نیستند ؛ پس ما مردم هم در انتخابات شرکت نمیکنیم !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
نیازی به مجلس های متعدد نیست فقط پول نفت دادن به یکسری آدمایی هستند که بیکار هم نبودند... همون افرادی که در پشت صحنه تصمیم می‌گیرند کافیه برای اداره مملکت با این وضعیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
شرکت کردن یا شرکت نکردن مردم هیچ تغییری در انتخابات و نتیجه آن ایجاد نمیکنه. ملت اصلا به حساب نمیان فقط تعدادشون زیاد باشه خوبه. تا وقتی ملت رو با جناح بازی سرگرم کنن همین میشه. .
ممنون که خبر دادی که مسکن گرون نمیشه. دولت میخواست با افزایش قیمت بنزین کسری بودجه اش رو جبران کنه که مردم اعتراض کردند و گفت همه اش رو بهتون میدم.
راهکاری موجود برای جبران کاهش بودجه:
۱ - افزایش نرخ ازر و طلا به صورت پلکانی و کسب درآمد از محل فروش اندک نفت
۲ - تاسیس تعدادی بانک خصوصی و پیشنهاد درصد های سود بالا، گرفتن پول مردم. خرید ارز و طلا. اعلام ورشکستگی بانک‌ها. رشد شدید قیمت ارز و طلا، بی ارزش کردن پول مردم. پس دادن پول بی ارزش شده به مردم. افزایش اتوماتیک تورم
۳- فشار بیشتر مالیات بر سر فعالان اقتصادی
۴- ایجاد نا امنی بیشتر در منطقه برای افزایش قیمت نفت
پولی که به حسابتون می ریزند ولی ۵ برابراش رو ازتون می گیرند..... دولت اگر به فکر مردم بود، تورم رو که یک پیامد ساده است کنترل می کرد و بجای گرفتن پول مردم و دادن به بانک، مثل همه کشورهای دیگه پول مردم رو از طریق بورس به فعالان اقتصادی می داد و مالیات پول اونها رو حذف می کرد. نظام مالی و سياسی کشور بستر فساد است و همه مشکلات از اونجا ناشی میشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خوب اون فروش داخلیه که حالا اصلا معلوم نیست بده یا نه ولی اون روزی ۳۰ میلیون لیتر صرفه جویی که برادران قاچاقچی میبرن ترکیه میفروسن پولش چی میشه این وسط؟؟
در انتخابات آتی همه تون میرین رای میدین فقط حرف حرف حرف نه عمل
نمایندگان چه کسانی ؟؟؟ مردم یا خودشون ؟؟؟؟؟

بنده هیچ نماینده ای که از حق و حقوقم در مجلس و جامعه دفاع کند ندارم.

همه نماینده ها و کل مجلس مال خودتون
وقتی میگین یک منبع آگاه، یاد زم میفتم.
منبع آگاه مگه چند روز پیش دستگیر نشد؟!
حالا لطفا جرئت نمایید و نت را وصل نمایید.
روحانی متشکریم
ماستمالی شروع شد، باعشه
بخدا پول ندارم وگرنه لحظه ای توی این کشور نمیموندم
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دقیقا. تمام افرادی که ایران موندن از بی پولیه. وگرنه ما جوونی و وقتمونو میبردیم جای دیگه صرف میکردیم بلکه تهش یه کار کوچیک میتونستیم برای آبادی اون مملکت انجام بدیم. اینجا رو هم میبخشیدیم به همین دوستانی که مملکت رو ارث پدرشون میدونن و سفره ای که هر کدومشون باید لقمه خودشو برداره. در اولین فرصتی که بتونم میرم
ماخودمون که بنزین مصرف نمی کنیم این ماشینای آشغالی که شرکت سایپا وایران خودرو تولید میکنن مصرف میکنند پس مصرف بنزین خودرو به استاندارد اروپابرسونید بعد بنزین کنید لیتیری ۱۰هزارتومن
ما مردم کاره ای نیستیم
بخدا قسم من هفته ای یکبار برای مریضی همسرم باید برم تبریز ، بخاطر حال بد همسرم هر بار ماشین دربست میگیرم . هر بار دویست هزار تومان به راننده میدادم ، الان با گران شدن بنزین راننده 500 هزار تومان میخواهد . به شرافتم قسم همون 200 هزار تومان را هم به زور میتونستم بدم ، الان 500 هزار تومان رو از کجا بیارم ؟

آخه من بدبخت دردم رو به کی بگم ؟ چرا اینقدر مشکل سر این مردم بیچاره آوار میکنید.... ؟

به تمام مقدسات عالم قسم روزی هزار بار از خدا مرگ میخواهم .

مشکلاتم رو کجا داد بزنم ؟

مگه ما بخاطر رفاه و آسایش انقلاب نکردیم ؟! این شد رفاه و آسایش ؟

این بود آن همه وعده و وعید ؟


به الله سوگند من نه نیروی اسرائیلم نه آمریکا نه سعودی ، ولی از این وضع ناراضیم .

آیا واقعاً فرزندان مسئولین هم این مشکلات رو دارن..... ؟


جان هر کی دوست داری پیامم رو بذار تابناک عزیز . دلم خیلی پره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
انشاالله که خدا کمک کنه مشکل شما هم حل بشه. ولی شما که یک هفته نیستی، اگه دربست نگیری و چند ساعت دیرتر برسی هم شاید مشکلت رو حل کنه. به هر حال از خدا میخوام مشکل شما حل بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همه براي مريضي بستگانشان به تهران مي آيند براي شما از زمين به آسمان مي رود؟
آدم عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
ژن خوب نداریم....وگرنه مریض نمیشدیم... پولدار هم میشدیم... نماینده مجلس هم میشدیم...

امیدوارم که همه مردم، روزهای خوش رو ببینن... حداقل یه روز خوش!...
در چین همه سر وار می رن هر کارگاه شهرک مسکونی مهد کودک و مدرسه داره و آشپزخانه بابت کار دستمزد نمی گیرن و این تا بازنشستگی بعدش بستگی به نوع بیمه در جای دیگر ساکن و برخوردار می شن منبع تاجار وارد کننده چون دستمزد نمی گیرن ارزونترین کالا را در جهان تولید می کنند
من حساب کردم حتی اگر پراید بابامو بفروشیم یه اسب باهاش بخریم (تازه از این اسب پیرها نه اسب عضلانی) یه درشکه ببندیم بهش بندازیم تو خیابون باهاش مسافرکشی کنیم و از مسافرها نرخ کرایه قبلی رو بگیریم باز هم ضرر میکنیم.
درسته اسب محترم باک نداره ولی خرج علوفه و واکسن و نعل بالا رفته. البته از مزایای بالا رفتن قیمت علوفه اینه که اسبمون کمتر میخوره در نتیجه موقع مسافرکشی تپ تپ علوفه دفع نمیکنه تو محیط زیست.
تمام اینا در حالیه که شانس بیاریم جناب اسب بعد از سه ماه مستهلک نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اگه کسی باباش پراید نداشت چی؟ خودش رو ببنده به گاری؟
سلام آنچه که بیان میشود باید گفت زیرساختهای کشورهای ذکر شده ابتدا انجام گرفته سپس با ملت مطرح و مجریان از قبل میزگردی را با خود احاد مردم و اهل فن اقدام به عملی کردن تصمیم خود می کنند اما تزریق شوک به جامعه نتیجه این میشود که رهبری خود را فدای ملت می کند و مجریان تماشاچی اگر رهبری فصلل خطاب نبود چگونه می بایست این بی تدبیرها را نظاره کرد
واقعا خسته نباشن ای به اصلاح نماینده ها...
اگر همین ۴سال سالی ۲۰۰تومن رو بنزین میومد خیلی بهتر از ای وضعیت الان بود . ک دولت کسری بودجشو بخاد این طوری جبران کنه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
برای اینکه دور دوم رای بیاره مجبور بود ثابت نگه داره
بهتر است برای صرفه جویی از ماشین های هیبریدی استفاده شود هم در مصرف سوخت کنترل کردیم هم از آلودگی فاصله گرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بابای پرایددار مستاجر من از کجا بیاره هیبریدی بخره :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
من اگر پول خرید هیبریدی داشتم که از این مملکت میرفتم به جا ماشین خریدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دلت خوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
چقدر ساده ای. هیبریدی؟
میتونی بخری؟مردم میتونن بخرن؟ همینها هستن قیمتش رو خدا تومن کردن. فکر کرده ده میلیون تومنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
عزیزم ماشین هیبرید بیار تا ما سوار شدیم
ارزانترین ماشین هیبرید موجود تو بازار تویوتا پریوسه که حدود 600 میلیون هست.
من با حقوق ماه 2 میلیون چطور باید ماشین 600 میلیونی سوار بشم.!!!!
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
کسی که قدرت خرید هیبرید نیم میلیاردی رو داشته باشه مطمئنا قدرت خرید بنزین پنج هزار تومنی هم داره و همون سانتافه خودش رو سوار میشه.
از برخوردشون در برابر همین یک چیزی که ازمون بی دلیل سا بادلیل گرفتن معلومه ما چقدر براشون مهمیم
فقط روز انتخابات اونم به صورت توده ای و گروهی برای گرفتن تصاویر حماسی...
متاسفم
البته متاسف بودن من چه ارزشی داره
ولی دلم به حال خودم میسوزه همین
نمایندگان محترم مجلس!!!!!!!!!!!
کاش کمی هم به فکر این مردم بودید. بخدا این وضعیت حق این مردم نیست.
در پاسخ به دوستی که طبق امار فرمودند مصرف انرزی ما بشتر از چین است. گیریم که کمتر شود و صرفه جویی شود چه تضمینی هست که منابع حاصل از صرفه جویی جاهای دیگر خرج نشود. اختلاسهایی که در ایران صورت گرفته یک دهم هم در چین اتفاق نیفتاده و اگر بیفتد فارغ از اینکه فرد سرشناسی باشد یا خیر اعدام میشود. میزان دزدی و اختلاس را هم قیاس بفرمایید طبق امار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
در چین هم بنده میدونم امار اختلاس فوق العاده بالاست چرا فکر میکنین همه جا گل و بلبله ؟ امان از نفهمی و اطلاعات کم ، مطالعه کم که هیچی نمیدونیم فقط اظهار نظر میکنیم
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
همین جوابت نشانه نفهمیه اتفاقا. که اختلاس رو اینطوری توجیه میکنی. تو چین اختلاس مبشه؟ خب بشه. ما تو جامعه مدعی خیلی چیزا داریم زندگی میکنیم طبیعتا نباید اینجا اختلاس و امثال اون روی بده مخاطب محترم
نمایندگان اتومبیل، اتومبیل می فروشند،
نمایندگان بیمه، بیمه می فروشند،
و نمایندگان ملت ...؟
ملت را ...
پاسخ ها
بهناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خیلیم ارزون فروختند به حقوق مادام العمر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لایککککککککککککککککککککککککککککککک
با چه توجیهی می خواید بگید به مجلس هیچکاره نانماینده رای بدیم... خیلی باید متفکر باشین تا راهی پیدا کنین
این افراد هیچکدامشان نماینده مردم نیستن،بیشتر تاجرانی هستند که به اسم مردم دنبال بیزینس خود میباشند
نظرتون چیه مجلس تعطیل شه. بودجه اش رو حذف کنند بعد عوضش بنزین رو به نرخ قبل برگردونن. چون این گونه مجلسی نه تنها هیچ نفعی برا مردم نداره بلکه هزینه است. حالا هزینه ها چی هستند؟ هزینه مسکن نمایندگان هزینه اجاره دفتر نمایندگان هزینه ایاب و ذهاب به شهرستانها شون که بلیط هواپیماست. حقوقشان. هزینه برگزاری هر جلسه مجلس. خیلی بیشتر از این نرخ افزایش بنزین میشه.
پاسخ ها
بهناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
سال ۸۳ هرجلسه علنی مجلس ۱۲۰ میلیون تومان هزینه داشت واعلام شد رسما..اگرهمون موقع در مجلس ..... رومیبستند نه به حقوق مادام العمر اینها می رسیدند نه با وقاحت افزایش حقوق خودشون رو درشرایطی که کارخانجاتی مثل هپکو کارگرانشون اونطوری زجه می زدند اضافه نمی کردند ..چرا ما باید ازجیب وشکم خودمون بزنیم واسه نمایندگانی که کوچکترین خیری ازاول برای ملت نداشتند وندارند
اصلا جنوب شهری ها اینترنت باز نیستند شغلشون کارگاهی هستش یا کارگرند یا صاف کار و یا مکانیک و اکثر متوسط و پائینتر هستند با کوچه اای پرجمعیت و خانه هایی نزدیک بهم و کندوی زنبوری
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
نمیدونم اینو به طعنه و کنایه نوشتی یا واقعا اینطوری فکر میکنی ولی کلا اینطوری نیست. پدر و مادر خانواده شاید اینجوری باشند ولی بچه هاشون نه. اونا هم مثل همه ی شهر دانشجو دارن و تبلت ددست بچه هاشون هست و خیلیاشونم بلدند توی اینستا پول در بیارن.
تابناک عزیز
خواهشن به این متنی که من می نویسم توجه کنید:
یه پویشی راه بندازید که هر کدام از کسانی که کامنت میزارن؛ بنویسن مصرف بنزینشون درماه چقدر بوده و الان با واریز مبلغ حمایتی چقدر باید پرداخت کنن و اگر این مبلغ حمایتی رو ازش کم کنن چقدر میشه؟ اول هم از شخصی ها شروع کنید بعدش بریم سراغ تاکسی ها و سرویس ها
بطور مثال یکی از همکارای من گفت که یه خانواده سه نفره داره که ماهیانه حدود 150 لیتر بنزین مصرف میکرد که میشد 150هزار تومن در ماه...
به فرض همون مصرف در ماه پیش رو 60 لیتر سهمیه ای و 90لیتر آزاد میبایست 360هزار تومن منهای 138هزارتومن مبلغ حمایتی کلا 222هزار تومن پرداخت کنن که 72هزارتومن اضافه پرداختی نسبت به ماه پیش دارن...
یه مثال از یه همکار دیگه:
یه خانواده 5نفره داره که ماهیانه حدود 120 لیتر بنزین مصرف میکرد که میشد 120هزار تومن در ماه...
به فرض همون مصرف در ماه پیش رو 60 لیتر سهمیه ای و 60لیتر آزاد میبایست 270هزار تومن منهای 205هزارتومن مبلغ حمایتی کلا 65هزار تومن پرداخت کنن که 55هزارتومن نسبت به ماه پیش کمتر پول پرداخت کرده...
آبدارچی شرکت هم که ماشن نداره و دارای یه خانواده 4نفره هست مبلغ 172هزارتومن یارانه بنزین علاوه بر یارانه قبلی میگیره...
بعضی از همکاران بیشتر از مثالهای فوق پرداخت کردن و طبیعتا خیلی شاکی اند و برخی دیگه که کمی به سودشون شده سکوت کردند.
حساب کتاب منطقی کنید
البته همه با هم یک حرف رو تکرار میکنن که باید از این به بعد بیشتر صرفه جویی کنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
اخه دانشمند فقط سوخت نیست. بانک مرکزی میگه 4 درصد تورم داره... فقط... یعنی 4 درصد ارزش داراییهات کم میشه. یعنی 4 درصد همه چی رو گرونتر باید بخری.. متوسط اجاره اگه 2 میلیون بگیریم ماهی 80 تومان اضافه باید بدیم.. بگیر تا اخر... تازه 4 درصد خوشبینانه اس.. حالا بگذریم که اگه تو کشور دیگه ای 4 درصد تورم واسه مردم درست کنن دولتش باید استعفا بده. با وقاحت میگه فقط 4 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جناب دانشمند مساله اصلا خود بنزین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دلت خوش اخوی
دو سری میدن بعد تعداد عظیمی رو حذف میکنن بعد یه خط در میونش میکنن و اخر سر هم کلا نمیدن و تمام به هنین سادگی
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مگه فقط بنزینه آخه عقل کل؟! همه چی گرون میشه اینو بفهم. سخت نیست فهمش. تو این مملکت زندگی نمیکنی گویا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جناب پروفسور هوشیار، من میگم اصلا تمام حساب و کتابای شما درست.... چیزی که خیلی ساده انگارانه ازش غفلت کردی اینه که توی این مملکت هرگونه افزایش قیمت سوخت یا انرژی باعث افزایش قیمت تمام کالاها به همان اندازه میشه. ولی حضرتعالی فقط مابه التفاوت قیمت سوخت در ماه رو حساب کردی و اگه افزایش قیمت کالا و خدمات رو حساب میکردی متوجه میشدی که دولت اگه منت رو سر ما میزاره و مثلا ماهی 200 هزار تومان به یک خانواده میده، از اونطرف ماهی 2 میلیون از جیب اون خانواده برداشت میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
هوشیار جان فقط بحث بنزین نیست الان از شیر مرغ تا جون آدمی زاد گرون میشه. بعد همان آبدارچی تان باید کلیه اش را هم بفروشه بزار روی پول پیش خونه اش برای اجاره سال دیگه، فهمیدی عزیزم جریان چیه؟ کمی مثل اسمت با هوش باش
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نادان تو نمیدونی کرانی بنزین روی همه چیز تاثیر میذاره و فقط بنزین نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
نابغه
با گرون شدن بنزين بقيه چيزا گرون ميشه
با عرض سلام
نمایندگان محترم در ساعات غیر اداری چنان دنبال رانت و ساخت و ساز و تجارت و بیزینس هستند که زمانی که در مجلس حاضرند از خستگی متوجه نمی شوند که چی گفته می شوند و بعضا در حال چرت هستند.از نخل بریده سایه داری مطلب از مجلس این زمان یاری مطلب
دلم برای خودمان میسوزه که چه به راحتی خواسته یا ناخواسته اعتراضاتمان را به حاشیه بردند و افزایش 300 درصدی قیمت بنزین را تحمیل کردند. از حق طبیعی مون که ارتباط با دنیا از طریق اینترنت بود هم چند روزه محروم ایم به بهانه حفظ امنیت... لطفا دستور فرمایید رانندگی هم ممنوع شود چون خطر تصادف وجود دارد...
دنیا نظاره گر است (:
مگر در جریان قرار گرفتند چه اقدامی انچام دادند؟
شب موقع خواب طرح چند فوریتی دادند
صبح به محض بیدار شدن، آن را پس گرفتند!
این همه گزارشهای تابناک برا اینه که دولت و تطهیر کنه و چهار تا نماینده ای که حرف دل مردم رو زدن خراب کنه ، به هر حال مردم در انتخابات دیگه اشتباه نمی کنن
پاسخ ها
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بس کنین توروخدا. دست بردارین ازین جناح بازیا. واقعا باز میخواین فریب تبلیعات جناح‌ها رو بخورین. همه از یه کیسه دارن تغذیه میکنن چرا متوجه نیستین
کجای دنیا اینطوری بنزین رو قیمت گذاری میکنند؟

کل دنیا بنزین یک دلار هست . کمی بیشت رو کمتر و همیشه ثابت هست...
چرا ایران نمیتونه این کارو کنه؟

چون دولت خودش دلار رو میبره بالا بعد میبینه بنزین ارزونه باز بنزین رو میبره بالا. مجدد دلار میره بالا بنزین میره بالا...
خود دولت نیمخواد مردم تو رفاه باشند. با بالا بردن دلار میخاد هم بدهی های خودش رو بده هم ارزش پول مردم رو کم کنه. ولی نمیدونه عده ای این وسط واقعا دارن له میشن
تابناک تو که دسترسی به نت داری میشه یه سر بری یه سایت سی پی یو بنچمارک و لیست کل سی پی یو ها رو با بنچمارکشون از صفحه مربوطه بصورت پی دی اف ذخیره کنی و یه جوری برام بفرستی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
به نظرت تابناک دلسوزه یا سنگ صبوره .اخرشم همینا باعث میشن به ایرانی جماعت پشت کنیم بریم
پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
تو این بدبختی کلی خندیدم دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
معقلوترین کامنتی که دیدم همینه! آفرین!
ممنون از تابناک که هر کامنتی رو دوست داره میزاره !
مجلس اگه واقعا ناراحته و راست میگه رئیس جمهورو استیضاح کنه که یه ذره از قدرت نداشته شو به رخ بکشه
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
مجلسیا اومدن یه فیگور الکی بگیرن ولی فورا بهشون گفتند چخه و اونا هم ساکت شدند. حیف اون حقوق مفتی که از جیب ملت به اینا میدن.
به نظرم این صحبتها فایده نداره ما که شدیم نسل سوخته ببخشید جزغاله به قول اون پیرمردی که زد رو شونه وزیر جهاد کشاورزی گفت خودتون میدونید با اون مملکتون .بر فرض مثال اومدیم اعتراض مسالمت آمیز کردیم کسی گوش میده به حرف ما
ریس محترم بانک مرکزی میگه نترسید فقط ۴ درصد به تورم اضافه میشه!!!
اولا بگم خیلی از کشورهای دنیا کل تورمشون زیر ۳درصده
اونوقت شما میگین به تورم فعلی و کمر شکن موجود ۴درصدم اضافه خواهد شد؟
دوما مگر مقام معظم رهبری نفرمودند دولت مراقب باشه که هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم
چرا همین اول کاری ۴درصد تورم و پیش بینی میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
مردم خر هستند دیگه که تورم اضافه نمیشه .
اون مسافر کش بدبخت و راننده بیچاره کارگر مفت آقای روحانیند که از جیبشون اون دوهزار تومن پول مازاد رو بذارن که تورم نشه
عامل اصلي مصرف بالاي سوخت در كشور مافياي خودروسازي هست كه خودروهايي با مصرف خيلي بالا توليد مي كنند . اين افزايش هم فقط باعث فقيرتر شدن نيازمندان خواهد شد.
پس به این نتیجه میرسیم مجلس و نمایندگان آن که منتخب مردم هستند در این کشور هیچ کاره اند و به مردم بهاء ای داده نمی شود پس چه دلیلی دارد برویم رای بدهیم کم کم نمایندگان محترم را مرخص کنید به مشاغل قبلی خود بازگردند و هزینه های مجلس خرج مردم شود
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بدبختی ما سر همین رای دادنه. بزار روز انتخابات برسه . بعد میبینی چطور ملت دسته دسته با شور و شوق میرن تو صف رای وای میستن. بهشون میگی به کی رای میدی؟ میگه هر کی خوشتیپ تر بود. فقط واسه مهر توی شناسنامه رای میدم! در این حد ملت خوبی داریم.
دولت میگه عملکرد ما مثل رابین‌هوده
ولی اون چیزی که ما داریم می‌بینیم میکس زن تناردیه و نامادری سیندرلاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خخ مردم رو تو چرخ گوشت هم بندازن باز جک میگن
تقریبا هیچ یک از فرمایشات حناب مقدم را متوجه نشدم ،آیا ایشان در مجلس تشریف داشتند که بگویند نمایندگان محرم از موضوع بنزین خبر داشتند اگر چنین بود قطعا باید آقای لاریجانی چنین مراتبی را بیان مینمودند و آنچه که بیشتر مورد سوال وعده درک بنده از سخنان ایشان شد این است که چه رابطه ای بین آلودگی محیط زیست و نرخ بنزین و تورم وجود دارد ؟!!!!!
سلام پیشنهادی داشتم پرمورد قیمت بنزین نمیدونستم چطوری و با کی در میون بزارم برای شما مینویسم امیدوارم با مسؤلين مربوطه در میان بگذارید بلکه گره ای از کار مردم و دولت برداشته بشه.
پیشنهاد من اینه که دولت بجای پرداخت یارانه ۵۵ هزار تومانی و 60 لیتر بنزین 1500 تومانی که یعنی 36 لیتر بنزین رایگان به هرخودرو 30 لیتر بنزین رایگان به هر نفر داده شود و و سیستمی مانند بورس ایجاد بشود که هرکس بنزین خودش را مصرف نکرد بتونه توی بورس بنزین بفروشه.
با این روش با افزایش قیمت بنزین مردم به مصرف کمتر تشویق میشوند و مصرف بنزین و الودگی هوا کمتر میشود.
و بعد با کمتر شدن مصرف بنزین قیمت ان کاهش پیدا میکند و به همینصورت قیمت تعادل پیدا میکند و قیمت بنزین خود به خود با توجه به تورم تنظیم میشود
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خیلی خوبه البته بهتره به همه خانوارها دون توجه ه داشتن یا نداشتن ماشین بنزین اختصاص پیدا کنه و هرکی ماشین نداره میتونه سهمیشو بفروشه
اینترنت کی وصل میشه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
خدا داند. تا الان که هرچی تاریخ دادن الکی بوده.
میگه چون تورم شتابان افزایش داشته قیمت بنزین از تورم جا مونده، خنده دار تر از این دیگه نداریم، خب ترم رو کنترل کنید!!! راحت ترین راه رو همیشه انتخاب میکنید، نه فوری نه تلاشی هیچی ..
گرونی یک شبه 2000 توان در هر لیتر بنزین اصولی و منطقی و عقلانی نبود؛ اما رفتار نمایندگان از آن بدتر بود که چرا وقتی همه چیز را می دانستند مردم را فریب دادند آخه تا کی با ما بازی میکنند این نمایندگان مردم فریب!!! چقدر دروغ و بازی و گول مالیدن سر مردم برای یک بار دیگر رای آوردن واقعا ارزش داره!!!!! دور از انسانیت است چه برسه در دایره دین مبین اسلام و اینکه اینها شیعه علی ابن ابیطالب اند .....
نکته جالبی در این متن هست
فلانی عضو مجتمع تشخیص مصلحت گفته مجلس از چند روز قبل در جریان امور بوده
خب این بدین معناست که خود مجتمع تشخیص هم در جریان بوده
پس چرا بیانیه دادن که ما در جریان نبودیم و در افزایش قیمت نقشی نداشتیم
صرف نظر از اثرات غیرقابل اجتناب گرانی بنزین بر سایر کالاها و خدمات، همینطور ناکافی بودن خدمات حمل و نقل عمومی، به نظر میرسد مبلغ حمایتی، توانایی جبران قیمت بنزین برای مصارف معمول شهروندان را داشته باشد و تاحدی باعث کاهش مصرف بنزین نیز بشود. منتهی مشکل اصلی این طرح و احیانا هرطرح دیگر پیش رو (مثلا قطعی اینترنت) در عدم باورپذیر بودن مزایا و ناکافی بودن توضیحات مسئولین در مورد آن است (بخوانید بی اعتمادی). در چنین شرایطی حاکمیت در مسائل مهم همه گیر جامعه دو راه پیش رویش می بیند: یکی انتخاب روش های به زعم خود درست ولی بدون مشارکت مردم و دیگری اتخاذ تصمیم با اطلاعرسانی همگانی و شفافسازی و نهایتا با مراجعه به نظرات همگان از طریق همه پرسی یا نظرسنجی عمومی است. روش اول اگرچه می تواند به تصمیم گیری ها سرعت بخشد ولی همواره بروز اعتراضات در بدو تصمیم ، ادامه بی اعتمادی و عدم مسئولیت پذیری در صورت ناموفق بودن نتیجه تصمیم را به همراه خواهد داشت. درحالیکه همه پرسی و استفاده مستقیم از آرای مردم در مسائل مهم، همراهی ضمنی مردم با تبعات آنرا به همراه خواهد داشت و به امنیت بلندمدت کشور کمک بیشتری خواهد کرد. متأسفانه این اصل در کنار سایر اصول فراموش شده قانون اساسی در حد یک تعارف یا تهدید سیاسی بین جناحی در زبانها باقی مانده است.
مجلس باید در این مورد تصمیم میگرفت، نه اینکه مطلع میشد، این یعنی زیر سوال بردن ،در راس امور بودن مجلس، تاسف آوره
من دیگه به نماینده های مجلس رای نمیدم به سران قوا رای میدم چون ظاهرا نماینده ها کاره ای نیستن!
تو را بخدا شما که تو رسانه ها هستید چرا درباره این پارازیت ها چیزی نمیگید. از دیروز سر درد امان ما را بریده، بچه هایم سردرد و تهوع دارند.
با سیاست رابین هودی میخوان مملکت رو بچرخونن خیلی مسخره‌س همه چی
ازتابناک عزیز سپاسکزاریم که بامناعته طبع نظراته مامردم رومنتشرمیکنند.
میگن هیچی گرون نمیشه!هزینه سوخت تغییر کنه اما هزینه نهایی خیر !مگه مییشه مگه داریم !؟بد بخت مردم فقیر که هر روز فقیر تر میشوند !شاخص فلاکت در ایران باید به روز !
امید وارم زودتر بمیرم در سن 30سالگی !
دیگه وقتشه پناهندگی بگیریم بریم ی جایی که از حقوق خودمون محروم نباشیم .شما هم بشینید امنیت رو برقرار کنید و دوباره بنزین رو گران و اینترنت رو قطع کنید
اینترنت در آینده ملی خواهد شد این هم یه تجربه و آزمایش اینترنت ملی هست که داره واسه آمادگی انجام میشه
آفرین بر مقام معظم رهبری که مثل همیشه به موقع و با شهامت و صادقانه قضیه را برای همه روشن کردند و باعث مشخص شدن واقعیت شدند
تابی کاش چت داشتی
حداقل همه‌گی باهم حرص میخوردیم تکی پوسیدیم
اگه قرار به جلوگیری از قاچاق باشه چرا قیمت بنزین سهمیه ای رو بالا بردن کردن 1500 مقدارش هم خیلی کم در نظر گرفتن میکردن سهمیه هر خودرو 100 لیتر در ماه با همون قیمت 1000 تومنی مازادم میکردن همون پنج هزار تومنی ک روحانی میگفت...حقیقتش اینه ک میخوان درآمد زایی کنن هم از جیب مردم مستقیما هم مقداری که صرفه جویی میشه رو صادر کنن کسب درآمد کنن
در آمریکا یه نفر کارگر حداقل ۲۰۰۰ دلار در ماه درآمدش هست. به ریال ایران میشه ۲۴ میلیون تومن. یعنی ۱۷ برابر حداقل حقوق ایران. قیمت بنزین لیتری در حدود یک دلار. اصلا لینری ۱.۵ دلار. میشه به پول ایران حدود ۱۷۰۰۰ تومن. پس چون درآمد حداقلی ایران ۱/۱۷ امریکاست پس هر لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومن هم زیاده.
مجلس ته امورم نیست بهتره تعطیلش کنیم واقعا
عرض ادب نظرم اینه که بنزین باید به همین قیمت ها در ایران عرضه شود. چون ما نه خوردرو سازی مون درسته و نه راه سازی مون، پس بهتره بنزینمون هم گرون باشه. کلا یا همه چی خوب باشه یا هیچی. کسی نظر ما رو نخواست؟ کلا شمایی که اینومیگی محصول بی فرهنگی وضع موجودی دوست عزیز.
اقای لاریجانی نمایندگان را مطلع کرده ایا رای گیری هم کرده ؟موافقان ومخالفان را مشخص کرده؟صرف اطلاع دادن دلیلی بر تصمیم گیری نیست.تصمیمات اتخاذ شده بدون رای گیری از نماینده های مردم و اونها رو در عمل انجام شده قرار دادن و این گام دیگری بود برای تضعیف جایگاهی که توسط رای مستقیم مردم انتخاب میشن واین تیری بود بر پیکر بیمار وزخمی دموکراسی در ایران
نماینده مجلس رو نگاه کنید. دارد از لاریجانی عکس میگیرد . خاک تو سرم بکنند!
متاسفانه این وضعیت چند سال دیگه دوباره تکرار خواهدشد. در خصوص جمله اقای مصباحی مقدم که "تورم شتابان پیش می رفت" دقت کنید . تورم از حرکت نمی مونه و دوباره قیمت بنزین رو پشت سر میزاره بازهم همین وضع هست .
تمام كشورهايي كه اسم بردي سوخت قالبشون گازوييل هست نه بنزين
يمقدار مطالعه ميكردي امار از كيهان نميذاشتي
درود بر عزیزان.
هر چند اقتصاد و،،،،،، نابود کشور،همه رمق ما رو گرفته،اما پستهای قشنگتون،خستگی رو از تنمون در کرد!!!!
این که اینقدر مردم فرهیخته و خوبی داریم(برعکس مسئولان)و دقیقا متوجه"علت"ها هستن!!!
انقلاب کردیم که کشور رو از دست مفاسد و دزدی ها نجات بدیم
فقط برای رای جمع کردن دارن دعوا میکنن به فکر مردم و مملکت نیستن
آقا اینترنت رو دریابید. کل زندگی من روی اینترنت هست. الان بخوره توی سرتون اون چندرغازی که قراره بدید. نون مون رو نبرید! صدقه دادن پیش کشتون!
نمایندگان مردم در مجلس قرار بود حقوق کارکنان را متناسب با نرخ تورم افزایش دهند اما نتوانستند
به جاش با افزایش سیصد درصدی نرخ بنزین از شرمندگی ملت دراومدند.
خسته نیاشید دلاوران
آنکه دست از جان بشوید آنچه در دل دارد بگوید
این مقام آگاه اسم نداشت؟ حداقل ب.ز. ای چیزی مینوشتی
عزیزم نماینده کیلویی چند؟چه رسد به مردم!!!
در این مدت نظرات افراد رو خوندم دیدم همه مردم الحمدلله آگاه هستند و اون بالایی ها فکر کردن اوایل انقلاب هست همچنان!!!
به هر حال اینها و اینها و این همه مشکلات از سو مدیریت و ممملکت داری بر میگرده!!
سالهاست از سیاست داخلی و فرزندانمان غفلت کردیم و چسبیدیم به سیاست های خارجی که بگوییم ما هم هستیم،که بگوییم ما قدرت داریم و... اما نتیجه و ثمره اش شد ضعف داخلی!!!
نیاز نبود سالها پایمان را توی یک کفش کنیم و کشورمان را کنیم سپر استکبار جهانی( به قول خودتان ) برای دیگر کشورها که نتیجه ۴۰ سال انقلاب بشود یارانه ۴۵ هزار تومانی(تو رو خدا بهش کمی فکر کنید)
سالهاست که دم از انرژی هسته ای میزنیم آن هم با کمک روسیه اما چند کیلو وات از برق آن هنوز دیده نشده!!
سالهاست داریم در تمام شبکه ها و رسانه ها مردم را پند و اندرز میدهیم آخر تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟
سالهاست که همه میدانیم کشور به اختلاس مبتلا شده!!! آیا نتیجه پند و اندرزها و این همه جار و جنجال بین المللی این بود؟؟؟
ای کاش فقط روی یک گوشی موبایل یا چیز دیکر کار میکردیم که آن را در دستان استکبار میدیدیم که آنوقت میگفتیم این است اقتدار ملی ها...

ببینم تابناک این متن رو درج میکنه یا نه
نمایندگان مجلس چون به رای مردم احتیاج دارند میگن ما بی اطلاع بودیم وگرنه حقیقت ماجرا این نیست.
مجلسی که خاصیت نداره رای دادن هم نداره
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
تا خاک وآب گرانتر نشده زودتر به گل گرفتن درب چنین مجلس بی خاصیت و .... اقدام کنید تاحداقل مطمئن بشوید بخش قابل توجهی از بودجه مملکت صرفه جوئی شده
گیم نت دارم..سر برج باید 4 میلیون اجاره بدم..جدا از پول برق گاز رفت امد اینترنت و غیره..4 روزه 1 ریال کار نکردم...خ
همين نمايندگان مسئولان براى همايت از مردم بيان داوطلبانه چند در صد از حقوق خود را به خزانه برگردانند
مسئول باید بمیرد از اینکه بشنود زن مملکتش برای گذران روزانه اش تن فروشی میکند. و این در حالی است که اون مسئول برای پوشش ضعف مدیریتش رو به فروش منابع انرژی مردم به خودشان به قیمت خونشان میکند. آری اگر نمیرد اون مسئول بی شک شیعه علی نیست.
نماینده نیستند، نماینده نما هستند، فقط به فکر جیب خودشون هستند،
دولت محترم اينهمه هزينه كرده سر يك سري مسائل تكراري و شكست خورده. و بجاي اينكه شركتها و بقول خودشون استارتاپ‌ها رو مجبور به به روز رساني فن‌آوري در اتومبيل كنه هنوز بعد از گذشت حدود سي سال داره اتومبيل‌هاي رو موجوز ساخت ميده كه سالها توليدشون در کشور‌های بقول خودشون غربی متوقف شده كه از نظر استاندار‌های زیستی هم مضر محسوب میشن. اینهمه مهندسین عزیز در مهندسی معکوس مهارت کسب کردن یعنی هنوز نمیتونن یک اتومبیل رو با فن‌ آوری نوین مهندسی معکوس کنن و یک مدل خوب و قابل رقابت و مردم پسند تحویل جامعه بدن؟ اینهمه صرف هزیه پس شرکت‌ها دانش بيان و خودروسازي دارند چه کار میکنند؟ فقط شده تعویض جلو پنجره و تغيير در كابين داخل اتومبيل؟ اينهه هزينه سر اين داستان ميشد مجبور به اين نمشيد كه بنزين رو جيره بندي كنه. خودرو هاي دوگانه كار (هيبريدي) باعث ميشن مصرف بنزين به سه يا چهار ليتر در هر صد كيلومتر برسه حتي در مدل‌هاي شاسی بلند یا اس یو وی. دولت بجای صرف هزینه سر یکسری مسائل بیهوده، رو این فن‌آوری کار کنه و شرکت‌های خودرو سازی رو مجبور به تولید این نوع از اتومبیل‌ها کنه. تا اینکه دم به دقیقه به فکر افزایش یا جیره‌بندی سوخت باشه.
مجلس را باید دوباره به توپ بست البته از نوع اتمیش
حضرات آقایان از ساحت مقدس امام زمان که صاحب واقعی این کشوره طلب بخشش کنن...اذعان به اشتباه گام اوله رشد و پیشرفته..این طرح هر چقدر هم از نظر فنی دقیق بود روش اجراش درست نبود..با مردم غریبه نباش بگو از علت ,واگذارش کن به مردم,پرچم صاحب الزمان روی دوش همین ملت حمل میشه, همین ملت مستضعفین عالمند,همین ملت وارث عالمن,همین ملت پابرهنه آلونک نشین و گرسنه...بعدن از اونهایی که نعمت این ملت بهشون داده میشه سوال میشه,دنیای بی ارزش رو ارزون نفروش, برو یبار دیگه مزار شهدا روببین ,خونهای ریخته شده رو ببین, انقدر به فکر خودت نباش,به دیگران بپسند هر انچه به خود مبپسندی
خواب خرگوشی تا کی؟
فقط اصلاح قیمت بنزین شرطه؟
اصلاح خودروسازی و مدیران لیاقت دارشان چی؟
اجرای قانون شفافیت اقتصادی و دولت الکترونیک چی؟
فقط اصلاح قیمت بنزین؟
من كه كارشناس نيستم و خبر هم نداشتم. ولي حمايت ميكنم!!!
لطف کنید با وصل مجدد نت، دستتون رو از رو گلومون بردارید. با تشکر از لطف همیشگی‌تان!!
تا قبل از این احوالات، نمیدونستیم طابناک رو چجوری مینویسن :))) الان از فرط بیچارگی، روزی پنج بار، سایت طابدار رو، ببخشید تابناک رو باز میکنم.... چه چت روم خوبی باز شده اینجا!
خداروشکر ک نماینده ها،از قیمت بنزین، اطلاع داشتن.... چه خوبه ک اینقد شفاف سازی توی مملکت داریم... خداروشکر هنوز آب و برق مون رو قطع نکردن، و فقط به قطع اینترنت، بسنده کردن.... خداروشکر هنوز فک میکنن، ملت ایران، جزو انسان ها هستن و گهگاه، برامون مطالب جالب، در تابناک، منتشر میکنن...
چرا همیشه وقتی دولت کم میاره دست میکنه تو جیب ملت
اخه کجای دنیا دیدید نیاز اساسی مردم یک شبه ۲۰۰ درصد تورم داشته باشه،بعد دیگران را مقصر اعتراض مردم میدونید،والا هرکی هم اعتراض نکنه جای سوال داره!!!
با این اعداد و ارقام که فرض کنیم درسته خوب مسئله اینجاست که به فرض صرفه جویی در بیت المال از کجا معلومه پول صرفه جویی شده در جیب اختلاسگران نره!، و در راه درست مصرف شود!!!
مسئله اینه که هیچکی دیگه به مسئولی اعتماد نداره
چیه بازم میخواین رای جمع کنین؟
آخه تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعطیل کردن این مجلس کلا برای این مملکت منفعت است اگر بنزین لیتری ۱۰۰۰۰ هم شود نفعش به اندازه ی تعطیلی این مجلس نخواهد بود ،مجلس نه بازار خرید وفروش!
واللاما هم ازگرونی بنزین خبرداشتیم ینی سالهاست خبرداریم که هر6 هفت سال دلار گرون میشه بنزین پشتش میره به فنا دیگه عادی شده ببم ماهمه خوشحالیم
جالبه تا این لحظه 42 پیام غیر قابل انتشار! مگه چی گفتن جز حق؟
در پاسخ به دوستی که فرمودند در چین هم اختلاس فوق العاده بالاست و بنده را به نفهمی و مطالعه کم متهم کرده اند عرض کنم. اولا نحوه پاسخگویی شما نشان از جایگاه فرهنگی و خانوادگی شما دارد دوما آقای با مطالعه و دانشمند شما حتی حوصله دو خط اظهار نظر خواندن بنده را هم نداشتید چه رسد به مطالعه. بنده عرض کردم به نسبت جمعیت اختلاس در چین کمتر است نه اینکه نباشد..
با افزایش قیمت بنزین همه چیز گران می شود. فوقش دولت بتوان تا یک ماه قیمت ها را ثابت نگه دارد. من کارشناس نیستم ولی مگه میشه قیمت بنزین ۳ برابر بشه و تاثیری روی حمل و نقل نگذاره.
خیلی جالبه واقعا!! نماینده مجلس اگه با شرف باشه در حمایت از مردم حرفی بزنه سریعا وصلش میکنین به دشمن.. اگه قراره اینجوری تصمیم گیری بشه پس خاصیت این مجلس چیه؟ تعطیلش کنین
آقا میگن بنزین قاجاق میشه اونم با تریلی ! اون کسانی که وظیفه شون حفظ مرزهای این کشور و البته جلوگیری از قاچاق ثروت این کشور هست دارن چیکار میکنن اصلا بنزین رو گرون کردین تا قاچاق نشه آخه بدبختی اینه دارن گاو و گوسفند این مملکت هم دارن قاچاق میکنن آرد و شکر و قند و هزار تا اقلام دیگه رو هم دارن قاچاق میکنن لابد میخواین اونارم چند برابر کنید به نظرم اون گروهی که پول میگیرن واسه حفظ مرز و جلوگیری از قاچاق برن خونه هاشون پول ماهیانه اونارو بدن به ملت تا بتونن با اون پول بنزین بزنن چرا دیگه پول یامفت به اونا بدیم چون اگه اونا وظیفه شونو خوب انجام میدادن احتمالا الان نباید وضعیت اجناس اینطوری بود خدایی یجوری نوشتم که معذور نباشی واسه انتشار تابناک انتشار بده نزار عقده ای بسم
بعله ایشون و مجلسیا خبر نداشتن فقط در موردش باهم بحث کردن.جک میگی هااااا.
نماینده ها انقد بیسوادن که فکر میکنن تا ابد باید لاریجانی رییس مجلس باشه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی