بازدید 45653

برندگان و بازندگان سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین چه کسانی هستند؟

به گفته وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، میزان درآمد‌های دولت از محل این افزایش قیمت، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که تماماً قرار است به شکل یارانه به ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار ایرانی اختصاص یابد. همچنین نوبخت در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: ٣ تا ۴ هزار میلیارد نیز برای صادرات پیش بینی کرده ایم.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 17 November 2019

تابناک اقتصادیاز مجموع ۱۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان بنزین، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) بود؛ یعنی سه دهک بالا حدود شش برابر بیشتر از سه دهک پایین از یارانه‌های بنزین نفع می‌بردند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در سال ۱۳۹۴ بود که قیمت هر لیتر بنزین به هزار تومان افزایش یافت و تک نرخی شد. با تک نرخی اعلام شدن قیمت بنزین عملاً نقش کارت‌های سوخت در فرآیند سوخت گیری رفته رفته کمرنگ‌تر شد و حذف کارت‌های سوخت کلید خورد. حذفی که موافقان و مخالفانی داشت. موافقان معتقد بودند با تک نرخی شدن بنزین، دیگر نیازی به استفاده از کارت‌های سوخت نیست و باید این کارت‌ها حذف شوند، اما مخالفان معتقد بودند که حذف کارت‌های سوخت علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن شفافیت و قاچاق بیشتر بنزین خواهد شد، موجب بازگشت مصرف بی رویه بنزین در آینده نیز می­گردد. به هر صورت، نهایتا شورای نگهبان نیز رأی به ماندن کارت‌های سوخت داد، اما همان گونه که عنوان شد با تک نرخی شدن بنزین استفاده از این کارت‌ها به شدت کاهش یافت.

پس از گذشت چند ماه از حذف کارت‌های سوخت از چرخه مصرف سوخت، میزان مصرف بنزین رفته رفته افزایش یافت. آمار‌ها نشان می‌دادند، در حالی که در سال ۱۳۹۴ میزان مصرف بنزین روزانه ۷۱ میلیون لیتر بود، این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۷۴.۷ میلیون لیتر در روز رسید. مقایسه مصرف روزانه بنزین در سال ۱۳۹۵ با سال‌های قبل از ۱۳۹۴ نشان می‌داد، مصرف روزانه بنزین رشد قابل توجهی داشته است.

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

در سال گذشته و در ادامه روند صعودی مصرف روزانه بنزین، میزان مصرف روزانه به ۹۵.۸ میلیون لیتر رسید که رقمی باور نکردنی بود و مقایسه آمار مصرف بنزین با سال ۱۳۹۶ خبر از رشد ۱۳ درصدی می‌داد. بررسی‌ها نشان می‌داد که کاهش ارزش پول ملی در مقابل دلار، قاچاق بنزین به کشور‌های همسایه را توجیه پذیرتر از گذشته نموده بود؛ قاچاقی که گفته می‌شد میزان آن روزانه به ۴۰ میلیون لیتر رسیده بود.

در نمودار زیر تفاوت قیمت هر لیتر بنزین در ایران و کشور‌های همسایه را قبل از اعلام نرخ‌های جدید بنزین ملاحظه می‌کنید. به عنوان نمونه تفاوت قیمت هر لیتر بنزین در ایران و ترکیه ۱۵ هزار و ۶۰۵ تومان است.

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین

قاچاق بنزین باعث می‌شد تا یارانه‌ای که بابت بنزین از جیب دولت برای ایرانیان خارج می‌شد به مصرف شهروندان کشور‌های همسایه برسد. آمار‌ها نشان می‌دهد میزان یارانه پرداختی روزانه بابت بنزین ۲۱ میلیون دلار می‌باشد.

همچنین گزارش‌های ارائه شده در زمینه پرداخت یارانه‌های پنهان نشان می‌داد که «میزان یارانه‌های پنهان پرداخت شده» توسط دولت در بودجه ۱۳۹۸ بالغ بر ۶۴۹ هزار میلیارد تومان بوده که بیش از ۹۲ درصد این مبلغ یعنی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از آن مربوط به حامل‌های انرژی شامل فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و برق است.

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین
همچنین نتایج این گزارش‌ها نشان می‌داد که عمده یارانه‌های پنهان مستقیم به خانوار‌های پردرآمد می‌رسید که برای نمونه، از مجموع ۱۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان بنزین، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) بود؛ یعنی سه دهک بالا حدود شش برابر بیشتر از سه دهک پایین از یارانه‌های بنزین نفع می‌بردند.

افزایش میزان مصرف و قاچاق بنزین از یک سو و ناعادلانه بودن توزیع یارانه‌های پنهان از جمله یارانه پنهان بنزین از سوی دیگر باعث شد تا در سال ۱۳۹۷، مسئولین به فکر بازگرداندن دوباره کارت‌های سوخت به چرخه سوخت گیری بیفتند و زمزمه‌های آن از زمستان سال گذشته آغاز شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر‌هایی مبنی بر آغاز سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مطرح شد که این خبر‌ها از سوی مسئولین تکذیب شد.

سرانجام دولت از آغازین دقایق بامداد ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ رسماً موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن را کلید زد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در همین رابطه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، بنا بر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد ۲۴ آبان سهمیه بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز به شرح زیر خواهد بود: قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر ۳ هزار تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان.

بعد از اعلام این خبر، پرسش‌هایی پیرامون اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت مطرح شد که در ادامه به مطرح نمودن این پرسش ها و پاسخ به آن‌ها خواهیم پرداخت.

این افزایش قیمت بنزین با چه مجوزی انجام شد؟

در پاسخ به پرسش اول، باید گفت همان گونه که در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده بود این تصمیم در بالاترین سطح ممکن یعنی توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته شد. همچنین این موضوع در تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ که به تصویب مجلس رسیده بود، مطرح شده بود. در این تبصره موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و منابع ناشی از این افزایش و نحوه هزینه کرد آن دیده شده است که طبیعتاً بنزین نیز جزو این حامل‌های انرژی محسوب می‌شود.  در این تبصره آمده است: "بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصوب شده که بخشی از مصارف آن برای کمک نقدی و غیرنقدی قشر‌های آسیب پذیر و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

میزان درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین چقدر خواهد بود؟

در پاسخ به پرسش دوم باید گفت: مطابق با صحبت‌های بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان درآمد‌های دولت از محل این افزایش قیمت حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد که تماماً قرار است به شکل یارانه به ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار ایرانی اختصاص یابد. همچنین نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری گفت: ٣ تا ۴ هزار میلیارد نیز برای صادرات پیش بینی کرده ایم.

دولت درآمد حاصل از این طرح را چه خواهد کرد؟

مطابق با گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، میزان پرداخت به خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود که اولین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد.

تورم حاصل از این طرح چقدر خواهد بود؟  

قبل از پاسخ به این پرسش باید گفت بر خلاف دفعات گذشته که قیمت گازوئیل هم به همراه قیمت بنزین افزایش می‌یافت، این بار قیمت گازوئیل افزایش نیافته و از آنجا که عمدتاً حمل و نقل‌های جاده‌ای به گازوئیل مربوط است؛ بنابراین این افزایش قیمت بنزین نباید تأثیر آنچنانی بر افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات و نرخ تورم داشته باشد. البته این عدم تاثیر آنچنانی، به معنای صفر بودن تاثیر این افزایش قیمت بنزین بر نرخ تورم نیست چرا که مطابق یادداشت رئیس کل بانک مرکزی میزان افزایش نرخ تورم حدود ۴ درصد خواهد بود. عبدالناصر همتی اعلام کرد: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود. شاید این افزایش نرخ تورم تنها نکته منفی این طرح باشد.
 

برندگان و بازندگان

دکتر سید حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: هر چند در شرایط حساس امروز، دفاع از افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی کار بسیار سختی است، اگر بخواهیم در فضای علمی این موضوع افزایش قیمت بنزین را بررسی و تحلیل کنیم، باید بگوییم این تصمیم دارای برندگان و بازندگانی بود. وی افزود: بازندگان این افزایش قیمت بنزین عبارت بودند از اقشار مرفه و صاحبان چند خودرو، قاچاقچیان سوخت، واردکنندگان کالای قاچاق از محل ارز حاصل از قاچاق سوخت، قشرهای متوسط جامعه که به دلیل شغلی که دارند، نیازمند بنزینی بیش از 60 لیتر در ماه می باشند و عموم جامعه به علت افزایش نرخ تورم سالانه به میزان 4 درصد.

حسینی ادامه داد: برندگان این تصمیم هم سه دسته اند: دسته اول قشرهای محروم جامعه که فاقد خودرو هستند و از محل این افزایش قیمت، یارانه اضافه دریافت خواهند کرد، دسته دوم مردم، شهرداری ها و سازمان محیط زیست به علت کاهش ترافیک، بهبود محیط زیست و آلودگی هوا، دسته سوم دولت به دلیل کاهش شدت مصرف انرژی در کشور و عدم نیاز به سرمایه گذاری برای ایجاد پالایشگاه جدید و همچنین کسب درآمد 45 هزار میلیارد تومانی از طریق صادرات مازاد بنزین روزانه که میزان آن 30 میلیون لیتر می باشد.

این کارشناس حوزه انرژی در پایان صحبت های خود گفت: ضمنا ما در مسیر اصلاح ساختار غلط اقتصاد کشور که بر مبنای پرداخت یارانه بنا شده باید اقدام کنیم و همزمان با اجرای طرح جامع مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، کاهش هزینه های دولت وکنترل بودجه نهادهای غیر مؤثر در تولید ناخالص ملی، تشدید اقدامات دیپلماتیک و کاهش مرحله ای تعهدات برجامی از این بحران عبور کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶۱
خوب با این نمودار پس قاچاق از عراب به ترکیه و ترکمنستان به افغانستان هم سود آوره این کشورها چرا قیمتشون را به قیمت ترکیه نمی راسانند. فقط تو ایران بهانه ای شده برای گران کردن چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چه طوری است حقوق شما از ان سالی که بنزین افزایش دادن و تا حالا افزایش دادن بیش از۳ برابر شده ولی نمی خواهید افزایش قیمت بنزین را ببینید؟
در هیچ کجای دنیا این طوری ثابت نگه نمی دارن وقتی قیمت و تورم بالا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
ای کاش تو این گزارش دو نکته خیلی مهم را هم می نوشتند : یکی افزایش تعداد خودرو از سال 90 تا 97 و استحلاک خودروهای موجود و دومی هم میزان درآمد عمومی تو این کشورها و نسبت هزینه به درآمد هم گفته میشد . هیچ کارشناسی جوابی برای این دو مورد ندارد ...
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
یادمه چندسال پیش نرخ بنزین 50تومان گرانترشده بود از فردای آنروز تاکسیها از هر نفر 50تومان اضافه تر میگرفتند.به راننده گفتم برای یه ذر ره راه اگر هم یک لیتر مصرف کرده باشی که نکردی بجاش 4تامسافر سوارکرده ای چرا از هر نفر50تومان اضافه تر میگیری؟برای اینکه منهم از این به بعد میخوام قطعات یدکی بخرم همینجوری پای من حساب میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
حالا شماره حساب ما را دارند که می خواهند به حساب واریز کنند یا این هم شامل همان یارانه بگیرها می شه . یارانه ما را که خدائیش بدون حساب و کتاب قطع کردند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چرلچرا قیمت این اشغالی که تولید میشه دو برابر بنزین مصرف میکنه با کشور ها یمنطقه مقایسه نمیشه چرا دستمزد ها مقایسه نمیشه فقط قیمت سوخت اونم با
ترکیه که یه چاه نفت نداره دلار بکنن 1000 تومن بنزین میشه هم قیما کشورهای منطقه چرا مردم باید همیشه از جیبوشن بدن مگه دستمزد ها سه برابر کددن تو دوسال که بنزین رو 3 برابر میکنن چرا بنزین با نرخ تورم کشور به ریال کشور ما با کسور های منطقه مقایسه نمیشه قول مسولین 30 درصد حساب نمیشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
تکته جالب ترش اینه که وقتی یک ماشین 20 میلیونی رو 100 میلیون میفروشند نمیگن با مابه التفاوتش چقدر میشه
بنزین زد و تو کشورهای همسایه قیمت خودرو چقدره؟
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چرا هیچیک از مسئولین متوجه نیستند سطح در آمد افراد جامعه ما پایین تر از کشورهای اعلام شده هست
تمامی هزینه های ما در کشور ما با دلار . یوروهست و ولی درآمد حقوق دستمزد با ریال هست یعنی قیمت بنزین را با دلار حساب میکنند ولی حقوق کارگر را با ریال .
هر وقت در کشور ما مسئولان و خبر نگاران این یک نطلب را بفهمند ودر گزارشات و اخبارشان مد نظر قرار بدهند جامعه بطرف عمومی و آسایش ملی پیش خواهد رفت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
من فقط يه سوال دارم خواهشا يه نفر جواب بده
چرا هميشه افزايش ناگهاني بنزين در بدترين شرايط اقتصادي باي مردم اتفاق ميافته
چرا زماني كه وضعيت معيشت بهتر بود كم كم نرخ بنزين را افزايش ندادند تا به مردم اينچنين فشاري وارد نشود اما حالا كه خزانه خالي شده ميان بنزين رو افزايش ميدن...
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اگر هدف دولت عدالت برای خانواده های محروم است چرا سهمیه سوخت بجای خانوار به خودرو تعلق گرفته به عبارتی به مالکیت .
ثروتمند دارای ۵ خودرو از ۵ کارت سوخت بهره میبرد یعنی یعنی ۳۰۰ لیتر سوخت اما خانواده فاقدخودرو همان کمک معیشتی را میگیرد مقداری هم بر آن می افزاید و خرج حمل و نقل میکند.
تازه بار تورم به قول خودشان دو درصد را همه به آن اضافه کنید
کسانیکه برای ما مصوبه تصویب میکنند چند خودرو برای خود و همسر و فرزندانشان دارند که سهمیه را به خودرو داده اند.
اینها همه حرفه بزار واقعی و عملیش رو من بگم کی برنده است!

برنده واقعی = اون پولداری که نشسته تو خونه اش و ثروتش حداقل 30 تا 40 درصد حداقلش میره روش یعنی یه شبه 40 تا 50 میلیارد سود میکنه.

بازنده واقعی = اونی فقیری که باید 180 هزار تومان باک بنزین نیسان و پژو و پرایدش رو پر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
و مطمئنا اون پولدار بقول شما براش مهم نیست که بنزین لیتری 3هزار باشه یا 10 هزار . اونی که تعدادی خودرو داره مطمئنا اونقدر سطح درآمدش بالاست که بتونه به هر قیمتی بنزین مصرف بکنه .
اعتراض ها هم از طرف قشر فقیر جامعه هست که افزایش پانصد تومانی بنزین هم برایشان غیر قابل تحمله .
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چقدر به حساب شما بریزند بگو همش را بریزند ...
آره داره می ریزه
صاحبان ثروت و قدرت همیشه از افزایش قیمت سود میبرند و بینوایان همیشه بازنده این داستان هستند شما بنزین ماشین مالک فلان کارخانه تولید مواد غذایی را گران می کنید از فردا روی هر محصولش بیست درصد میکشه و ادن وقت چند هزار میلیارد از جیب ملت سود می کنه اما اون بدبخت روستایی که ۱۵۰تومان یارانه اضافی بگیره کافی هست یک بار زنش مریض بشه کرایه ماشینی که بده تا دکتر بره و برگرده میشه یارانه ۶ماهش
پاسخ ها
سشثهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
همین سایتهای معروف فروش کالا دیروز تا کنون حداقل 25 درصد برروی لوازم خود گذاشته اند کسبه که بماند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
امثال من که شغل مون رو از دست دادیم و فعلا کاری جز اسنب نداریم و با بنزینن 1000 تومانی و مبالغ کم کرایه اسنب چیزی دستمون رو نمیگرفت ولی با قیمت جدید بنزین بیکار شدیم و بدبخت ایا این رو شما درک میکنین . بکار شیم که مثلا یه یارانه 100 تومنی میخواهید به ما بهید واقعا این فکر اقتصادی شماست ....
واقعا خودتون به این آمار و ارقام و حرفهایی که می زنید اعتقاد دارید؟
اینجا فهمیدم چقدر من خوشبختم که دولت ایننقدر به فکر منه !!!! درآمد 45 هزار میلیارد تومنی داره بعد من با 30 لیتر بنزین (خودرو پراید دوگانه ) خوشبختم.
خواهش میکنم اگر کسی فهمید خوشبختی من و امسال من کجای این ماجراست به بنده اطلاع بده. متشکرم.
راستی اگر روزی دوساعت توی صف گاز دور از خونواده باشم این دقیقا مصداق خوشبختیه .
خدایا شکرتتتتتتتت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
همینیکه امنیت داری خوشبختی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
من و امثال من.... آخه امسال من یعنی چی، نه . پارسال تو
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
انشالله درست میشه توکل بخدا
کیخسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اون ناشناس که داشتن امنیت رو مسخره میکنه واقعا نمیفهمه که اگه امنیتو از دست بده بقیه مهم نیست
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بعضی ها اجبارا ریختن و خلاف نظر واقعی مردم نظر می دن . پیامهای دستوری رو ولش کنین . مثبت و منفی ها رو ببینید
وقتی قرار است قیمت ها را افزایش دهند دو نرخی و یارانه نقدی بهترین راهکار و نهایت عدالت است اما بعد از مدتی که قیمت ها تثبیت شدند کم کم شروع می شود دو نرخی فسادآور است و یارانه نقدی گداپروری و توروم زا است
باعث خواهد شد اختلاف طبقاتی کشور کمتر شود البته تا چند ماه باید صبر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
مطمئن باش اختلاف طبقاتی بیشتر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
جدی گفتی یا داری شوخی میکنی ؟؟؟؟؟؟؟
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دولت قیمت دلار برسونه 100 تومان قطعا قیمت بنزین ما می شود 120 دلار ..دیگه کسی قاچاق نمی کنه..اینم یک پیشنهاد سازنده..اون فقیرم وضع مالیش خوب خواهد شد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وای خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بله فقط نحوه اصلاح اختلاف طبقاتی اینطور هست که بجز چند درصد قلیل جمعیت کشور باقی همه بیان زیر خط فقر
حرف حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
البته به شرط اینکه چیزی گران نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
شما مطمئنی تو ایران زندگی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با نظر شما كاملا موافقم چون تا چند ماه ديگر چيزي به اسم طبقه فقير وجود ندارد يا همه از گرسنگي مرده اند يا اگر بتونن مهاجرت كردند
چرا باید در مملکت نفت خیز با داشتن تکنولوژی و دانش فنی از استخراج تا تولید بنزین و گازوئیل و ...

چرا قیمت حاملهای سوخت اینقدر گران است ایا ما مشکل مدیریت تولید در پالایشگاهها داریم؟

به نظر من ایراد اول در هزینه تولید سوخت است که باید وزارت نفت پاسخگو باشد که چرا هزینه های تولید زیاد است؟

ایراد دوم دولت بجای جلوگیری از قاچاق های انچنانی که نباید اتفاق بیفتد صورت مسئله را عوض می کند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
هزینه تولید بنزین لیتری 200 تومان هم نیست
اگر دولت بخواهد طبق نظر اعلام شده خودش عمل کند و تمام درآمد ناشی از این افزایش را به خانوارها برگرداند باید درآمد 45 هزار میلیارد تومانی از طریق صادرات مازاد بنزین را هم به خانوارها بدهد.
چرا باید تو این نقطه از جهان به دنیا میومدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با شانسی که داری تو بورکینا فاسو یا اتیوپی متولد میشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
میتونی بری یجا دیگه .کسی جلوتو نگرفته
فقط خدا به داد مردم فقیر برسه دیگه هیچ پناهگاهی نیست
مرفه بی درد بازندس؟ به لطف اقتصادتون قشر مرفهی تربیت کردید که براش ابدا فرقی نمیکنه بنزین هزارتومن باشه یا 3 هزارتومن یا 10 هزار تومن
لطفا مردم را درازگوش فرض نکنید
ثروتمندی میگفت، خدایا! کی بنزین میشه لیتری ۵۰ هزارتومان که خیابونها خلوت بشن، کمی نفس بکشم
چرا هنوز عدالت یارانه ای نداریم پس این طرح هدفمندی یارانه ها که سال ها پیش برای عدالت یارانه ای و کمک به قشر ضعیف جامعه انجام شد چه تاثیری داشت که حالا دوباره از اول با قیمت بسیار بالاتر و با همان بهانه دوباره شروع می شود
مصرف زیاد بنزین در ایران فقط ناشی از مردم نیست، عوامل متعددی دارد که مردم یکی از آن‌هاست. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها صنعت خودرو داخلی است. متوسط سوخت مصرفی خودروهای تولید داخلی فرضا چهار سیلندر را با متوسط ماشین‌های ۴ سیلندر تولید کشورهای پیشرفته دنیا مقایسه کنید. تقریبا میزان مصرف خودروهای داخلی نزدیک به دو برابر همرده‌های خود، بدون توجه به بقیه برتری‌های امانات و ایمنی است. صنعت خودرو را چه‌کسی مدیریت می‌کند مردم یا دولت؟ توان ناکارآمدی را باید چه‌کسی پرداخت کند؟ آیا غیر از عامل آنست، در صورتی‌که اکنون توان این صنعت را به بهانه‌ی اشتغال و و.. مردم با جیب و جان خود می‌پردازند. تا کی باید از صنعتی که مصیبت امنیت استفاده‌کنندگان از محصولات آن را باید با جان، مال و اقتصاد سلامت کشور پرداخت، حمایت کرد؟
خسته شدیم،بخدا خسته شدیم...بس نیست واقعا؟!تا کجا میخواید جلو برید؟بس نیست ؟!!!
پاسخ ها
حرف حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
من هم موافقا. دیگه بی تدبیری بسه. تصمیم عجولانه بسه.
یک سوالی که اینجا مطرحه اینه چرا مرزها را محکم نمیکنن تا قاچاق نشه؟؟؟؟ آیا هزینه اش را باید مردم بپردازن؟؟؟؟؟ چرا برای یکبار دولت وضعین مرزها را درست نمیکنه؟؟؟؟ به قول خودشون 40 میلیون لیتر در روز قاچاق بنرین میشه. آیا این همه بنزین را با موتورسیکلت و وانت میبرن یا دست از ما بهترون در کاره؟؟؟
اینها نمونه ای از هزاران سوالی هست که مردم توقع دارن جوابش داده بشه
همه بازنده ایم. بذارین یه ماه ازش بگذره بعد میبینیم چطوری قیمت ها بالا میرن. وقتی برای یه سفر درون شهری کلی کرایه دادین بهتون میگم. فکر میکنین تو این مملکت چیزی ارزون میمونه؟ نه دوستان عزیز. وقتی اون رانتچنده ببینه قیمت اصطحلاکش با درامدش نمیخونه دیگه کار نمیکنه و بدبختیش برای ما میمونه
با سلام به کارشناس عزیزتون بفرمایید در راستای مقایسه ایران با کشور دوست و برادر ترکیه یا هر کشور دیگر آیا این کشور ها با تعرفه بستن سنگین مردم رو مجبور کرده که حتما خودرو بی کیفیت بخرید که در مقایسه با همان ماشین های تولید کشور دوست و برادر ترکیه حداقل ۳.۵ برابر خودرو داخلی بنزین میسوزاند ؟! آیا کارشناس محترم برنامه به آزادی واردات خودرو حتی با وجود تحریم ها اشاره نمیکند که تنها فروش قطعات خودرو به ایران ممنوع است و واردات خودرو آزاد است با وارد کردن خودرو هیبرید یا برقی دولت می تواند با ایجاد جایگاه خودرو های الکتریکی و فروش برق شارژ خودرو ها ضمن افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل با جایگزین کردن با این خودرو های دوستدار طبیعت و از محل ذخیره سازی بنزین و صادرات آن در کاهش آلودگی هوا و نیز مصرف بنزین بکاهد.... وقتی دولت در تمام لایه های اصلی صنعت مالک است تنها و تنها خودش سود میبرد و خودش حال آنکه به اسم اقشار کم برخوردار باشد آن کسی که پراید دارد و آرزوی داشتن پراید اگر خودرو الکتریکی داشته باشد یا هیبریدی با کیفیت بالا هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند هم از آلودگی هوا میکاهد ۳۰ درصد صرفه جویی بنزین هم که سهل است با این کار می توان تا ۶۰ درصد مصرف را کاهش داد و به یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده های بنزین دنیا تبدیل شد اما افسوس که کارشناسان ما به جای پیشنهاد های علمی آسان ترین و سنتی ترین راه را پیشنهاد می دهند
کاری با این تحلیل ندارم که درست است یا اشتباه، فقط یک موضوع بدجوری اذیت می کنه ادمو و اون اینکه کلا اساس هدف اینا این هست که افراد پولدار رو که دارن یارانه بیشتری نسبت به افراد فقیر می گیرن یارانشونو کم کنه. خوب تا اینجا درسته همه چی
نکته اصلی از اینجا شروع میشه که این افراد پولدار از چه بنزینی استفاده می کنند آیا بنزین معمولی می زدن یا بنزین سوپر! در قیمت قبلی تفاوت قیمت بنزین سوپر و معمولی چقدر بود؟ 500 تومن. خوب الان چقد شده؟ بازم 500 تومن!!
خوب این قضیه رو به بچه هم بگی میگه که اینا به فکر کم کردن یارانه پولدارا نبودن. واقعیتش اگر هدف اصلی اون بود میومدن فقط بنزین سوپر رو قیمت واقعی می کردن یا لااقل افزایش قیمت اونو بیشتر می کردن! اره تو موقع می گفتیم که الان داره از جیب میلیارده ها یارانه ها حذف میشه.
اصلا فکرشو بکنین اگه بنزین معمولی همون 1000 تومن می موند و بنزین سوپر مثلا واقعی می کردن و میشد 15000 تومن. آیا به نظرتون از مردم کسی برای اعتراض بیرون می اومدن؟! والا به جرات می گم صدای پولدرا هم درنمی اومد چون ماشالله اونقدر دارن که به اینا توجهی نمی کردن. ولی متاسفانه کو تدبیر !! ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
شاید من اشکال کار رو نبینم ولی نظر شما از دید منطق و شرایط واقعی جامعه صد در صد درسته
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دوست عزیز بنزین سوپر هفته قبل زدم 1200 بود معلومه بنزین هم نمی زنی الان بنزین سوپر بصورت سهمیه ای داده نمی شود و3500 عرضه می شود.
هیچکس حساب نمیکنه سال 94 و 95و 96 و....
چند عدد خودرو به تعداد قبلی اضافه شده است؟!!!!
چقدر از رده خارج شده است؟
مردم تا کی باید تاوان خودروی پرمصرف و بدکیفیت سوز بنزینی ساخت داخل و چینی را بدهند؟!!!
کارمندی رو در نظر بگیرید که از پردیس برای کار هر روز به تهران میاد و شب هم به منزل برمیگرده. حداقل باید ماهی ۴ بار باکش رو پر کنه. با فرض ۴۰ لیتر ظرفیت میشه ماهی ۱۶۰ لیتر و با قیمت های جدید میشه ماهی ۳۹۰ هزار تومن پول بنزین تا فقط بتونه بره سر کارش! حالا دولت میگه آرام باشید ما ۱۰۰ تومن یا ۲۰۰ تونن کمک میکنیم!! بابا خیلی لطف میکنید!!! طرف باید ۳۹۰ تومن پول بنزین بده! کمکی که دولت میکنه حتی پول بنزین این کارمند رو هم جبران نمیکنه! دیگه بگذریم از افزایش قیمت کالاها و خدمات. این فقط یک مثال بود. موارد زیادی از این دست وجود داره. حالا هر چه قدر دوست دارید حرف کلی بزنید در مورد فواید! این طرح، اما این واقعیت که آن کارمند بدبخت شده تغییر نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
این چه جور رقم سازی است؟
بعد هم اینکه این کمک هزینه است و نه تمام هزینه وبهتر است ماشینش را گاز سوز کند و یا مترو و اتوبوس سوار شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
سلام. دیگه قرار نیست که تمام پول بنزینش رو دولت بده!! چطوری حساب کردی؟!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
البته در این مورد خاص شما. کارمند نباید با ماشین شخصی خودش بره سر کار. تعداد خودروهای تک سرنشین زیاد شده . مردم بدبختی که ماشین ندارند چه گناهی کردن که باید پول دوا و درمون آلودگیشهر رو بدن که چی کارمند عزیز میهواد با ماشین شخصی بیاد بره سر کار
منتظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چرا بايد ديگران پول رفت و آمد اين آقا رو به پرديس بدن؟؟؟
باید بشه ده هزار تومان تا مردم استفاده بهینه از خودرو رو پیش بگیرند. اخه تا سر کوچه هم با ماشین؟ دوچرخه و اسکوتر و ماشین های کوچک و کم مصرف باید جای ماشین های ما رو بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وقتی خانم های دوچرخه سوار را میگیرن چطوری باید با دوچرخه برن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
خدا شفات بده آخه اینجوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اون بدبختایی که خونه شون تو جاهای پرته پول تاکسی ندارن اتوبوس و مترو هم براشون نیست چی؟ تو زمستون و بارون و برف دوچرخه؟؟؟ زنی مثل من که نمی تونه سوار دوچرخه بشه کوچه ای که توش زندگی می کنه
همیشه تاریک و ناامنه چی؟ ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اول امکانات رو به مردم میدن بعد پولش رو بعنوان مالیات یا بنزین یا هر شکل دیگه ای میگیرن، درضمن اون کسی که با ماشین میره سرکوچه بنزین لیتری صدتومن هم بشه میره رفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
موافقم
مقداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
الان شما اروپا ساکنی یا ایران دوست عزیز؟
اسکوتر؟
مردمی که ندارن پول بنزین بدن برن ماشین کوچیک برقی بخرن؟
بحث فقط بنزین نیست همین الان قیمت دلار بالا رفته و قطعا اقلام دیگر هم گرانتر خواهند شده و مردم با توجه به کارنامه دولت ها در جلوگیری از افزایش قیمتها، که البته عامل اصلی خود دولت است، نا موفق بوده اند لذا باز گرانی ها ادامه خواهند داشت و نظر دولت از گرانی در حمایت از اقشار کم درآمد بلوفی بیش نیست عامل اصلی ناموفق بودن صادرات نفت است و درصورت صادرات احتمالا در قبال آن بنزین تحویل می گیرند و آن را در کشور بفروش می رسانند تا کسری نقدینگی را جبران کنند ....
اگر کارت سوخت بد بود چرا اوردین اگر خوب بود حداقل مسئول برداشتن کارت سوخت رو مواخذه کنید که این همه خسارت به این مملکت وارد کرد واقعا اراده ای در برخورد با مفاسد وجود نداره اگر داشت همین امار شما بیانگر اتلاف سرمایه سنگین از این جامعه بود....
آقای کارشناس اون ثروتمنده الان میره دوتا وانت پرمصرف میخره میخوابه ماهیانه 1000لیتر بنزین 1500 میریزه توی باک ماشین 2019اش ، حالا هی بیاد بگید به نفعه ملته، شما هم مثل من 13 ماه حقوق معوقه داشته باشی و معلوم نباشه کی بهت حقوق بدن ، اونقت میا میگه این طرح افتضاحه
توی کشور ما همه هزینه ها مطابق کشورهای اطراف ولی درآمدها نه راست میگید حداقل حقوق عین ترکیه 4000 لیرش بکنید بعد بهترین خودرو ها، بهترین سیستم حمل و نقل عمومی رو بدید دست مردم بعدش بنزین رو گرون کنید.
از قدیم مسئولین ما هرجا کم میارن از مردم مایه میزارن، مسئولین نمیتونن جلوی قاچاق سوخت بگیرن من مصرف کننده چرا باید تاوان شو بدم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یه دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اون ثروتمنده نمیره بخاطر چند هزارتومن بنزین
پولشو بخوابونه
دولت برای پرداخت همون یارانه 40 تومنی که سالهاست ثابت مونده هر روز داره یه فیلمی بازی میکنه که پرداختش نکنه و هر ماه یه عده رو حذف میکنه اون وقت ملت باید خیلی ساده باشند که انتظار گرفتن 50 تومن پول بنزین رو داشته باشند.
منو این همه خوشبختی محاله
اصلا اول قشر مرفه چرا باید بنزین یارانه‌ای بگیره
ثانیاً اون چهار درصد تورم معادل همان پولی که دولت میخواد به اقشار کم درآمد بده
خب سری که درد نمیکنه دستمال نمیزارن
فقط بنزین رو برای قشر مرفه گرون کنید
آقا ! ما داریم میمیریم از خوشی ! توروخدا کمتر به فکر ما باشید ! پررو میشیما !
اگر این طرح اینقدر خوب است و به نفع مردم است چرا شبانه و بدون اطلاع قبلی انجام شد؟ اگر اینقدر خوب است و سرشار از فایده است پس مردم مشکل دارند که این همه خوبی را نمی بینند!!!
جهت یاداوری تمام این نمودارها و ضریب ها سری قبل هم برای افزایش قیمت بنزین بود و نتیجه اش هم البته دیدیم!!!
اگر دولت از این قضیه سودی نمیبره تقسیم ۳۰هزار میلیارد بین ۶۰میلون نفر تقریبا میشه ۵۰۰هزار در کل دولت از افزایش قسمت بالاترین سود میبره و بودجه سال اینده تامین کرده در ضمن بازهم نمودارهایی که قیمت سوخت ایران ارزان درامد سالانه مردم ایران بایدهم مقایسه بشه اگر الان مصرف روزانه ۱۰۰میلیون بگیرم و میانگین درامد سالانه دولت بالا ۱۰۰هزار میلیارد میشه
برنده قشر محروم جامعه هستن!
تا اول سال 99 حداقل 50 درصد میره رو قیمت همه اجناس و خدمات! قشر محروم و ضعیف جامعه!
کم مردم رو نادان فرض کنید
دلار شده بالای 12 تومان در نتیجه همه کالاها گران می شود و باز بنزین باید گران شود طبق نظر کارشناسان
...مردم رو چی فرض کردین شما؟ مصرف بالای بنزین مال تولیداتیه که شماها به اسم ماشین میندازین زیرپای مردم، کحای مقایسه سال ۹۴ و ۹۵ تون و الانتون آمار تعداد ماشین رو اوردین؟...
اگر فرض کنیم هر خانواری حداقل 100 لیتر بنزین در ماه مصرف کند، با توجه به قیمتهای جدید، حداقل ماهی 110 هزارتومان از این به اصطلاح یارانه های جدید را صرف بنزین خود خواهد کرد. بنابراین، خانوارهای یک و دو نفره که باید علاوه بر این یارانه ها، یک پولی هم از جیب خودشون بدن تا بنزین بخرن، خانوارهای سه نفره و چهار نفره و پنج نفره هم عملا نهایتا به ترتیب 28 هزارتومان، 62 هزارتومان و 95 هزارتومان در ماه نصیبشون بشه که بیشتر شبیه صدقه میمونه تا کمک!!!
تازه همه اینها در صورتیه که بر فرض محال، اجناس دیگر، گران نشوند.
در کشور عراق قیمت بنزیت 4500 تومن است من خودم در اربعیین شاهد این موضوع بودم نتیجه می شود امار و ارقام ارائه شده غلط در نتیجه فاقد ارزش است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
ارزش پول عراق 100 برابر پول ماست . پس مقایسه نرخ بنزین اشتباه است. اگر اینجا هم 100 برابر حقوق و دستمزد میدت اشکال نداره بنزین را 4500 کنن.
یه جوری ثروتمندا رو کنار دزدا و قاچاقچیا می ذارید که انگار ثروتمند بودن جرمه. همه برید تو فامیلتون بگردید، خداییش همه ثروتمندا دزدن؟ یعنی واقعا سیاست دولت محکوم کردن ثروتمنداست.

بابا به جا این حرفا، کشور رو برا سرمایه گذاری امن کنید، تا ثروتمندا (منظورم اوناییه که واقعا اهل فکر و عملن و کلی کار و کارآفرینی می کنن) پول هاشون رو تو کشور خودمون سرمایه گذاری کنن.
باز همون سیاست پوپوب-لیستی قبلها،اگر قرار باشه این دریافت هزینه مازاد بنزین باز به مردم پراخت بشهکه خوب قایده ای نداره چرا این را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و پروزه های زیرساختی نمی کنند چون توانش را ندارند و مدیریتش را ندارند،خوب آثار تورمی افزایش قیمت بنزین و پرداخت به هر خانوار حدود 150 هزارتومان که خیلی خیلی بیشتر هست....
وقتی تورم شد ۸۰ درصد، قیمت ها هم‌ دوباره سر به فلک کشید اونوقت معلوم میشه که چه کسی برد کرده چه کسی ضرر. راستی دلار هم خیلی ارزونه ها، یه فکری برای سه برابر کردنش بکنید!
تمام قیمت ها واقعی و جهانی کنید به شرطی که حقوق ها هم جهانی باشد.
ماهی نفری پنجاه هزارتومن میخوان بذارن کف دست مردم با افتخارم اعلام میکنن.با این پنجاه تومن پول چی درمیاد با این وضعیت تورم مملکت...
برنده اصلی : دولت و مجلس و دیگر مسئولین محترم + ثروتمندان + مرفهین

بازنده اصلی : بیش از 90 درصد مردم
شاید ده سال پیش بود جواب میداد این حرف و توجیهات بنزینیتون ولی الان از یک روستا نشین ساده هم الان بپرسی میگه درآمد من قابل قیاس با هیچکدوم از این کشور ها نیست. اینو هم میگه اون کشورها دغدغه اشتغال ندارند ولی من باید نگران خودم و بچه هام باشم که کار نداریم.
همین روز اول طرح , کلی رو قیمت ماشین و ارز رفت.
مردم دیگه میفهمن شعار ندید مخصوصا این حرف که زنگ بزنید به 124 و اعلام شکایت گرونی رو بکنید. خودتون هم میدونید اتفاقی نمیفته.
فقط اینکه همه یکپارچه و خودجوش از این طرج دفاع کردند واقعا عجیبه
١- راه حل جلوگيري از افزايش قاچاق سهميه بندي نيست، طبق آمار همين مقاله تفاوت قيمت بنزين ايران و تركيه حدودا ١٥٠٠٠ تومان است، پس از افزايش هم ١٣٠٠٠ تومن مي شود؟ اين اختلاف قيمت توجيح اقتصادي ندارد؟
٢- در دولت هاي قبل كه افزايش قيمت منجر به تورم نمي شد تزريق پولي هم صورت نمي گرفت، در حالي كه همين تزريق پول تورم زا است، پس محاسبه ٤ درصد تورم با توجه به تجارب قبلي منطقي نيست.

٣- بحث ضرر و فشار متفاوت است. ٤٪؜ تورم براي هك اول جامعه فشار زا نيست در حالي كه همين ٤٪؜ بسيار رشته ها را در دهك هاي پايين پاره مي كند، مضافا بر آن، ٤٪؜ افزايش در كل هزينه هاي زندگي يك فرد در دهك هاي پايين معادل همين ٥٥ هزار تومان يارانه است؟

٤- چگونه بايد به اين عدد ٤٪؜ از زبان مسئولي كه از هفته گذشته با اعلام ثبات بازار ارز تا همين هفته ٧.٥٪ افزايش قيمت را باعث شده است باور كرد؟ اعتماد با اين نحوه برخورد از بين رفته است.
مگر آنهائیکه یارانه شان قطع شد ، آدم نیستند؟
آقاااا اینترنت رو وصل کنننید
چی میگید خود پول نقد دادن دست مردم تورم میاره, بار روانی گرونی هم خودش تورم زاس
بازندگان مردم هستن و برندگان اون دلال هایی هستن که از طریق رانت اطلاعاتی خبر گرون شدن بنزین رو از چند روز قبل داشتن و منتظرن که ....
.... مشکل ما مردمیم که زنده ایم.
برنده واقعی دولته و بازنده واقعی قشر متوسط ( قشر ضعیف که هماره بازنده بوده و قشر مرفحه اصلا براش اینا مهم نیست)
یکی برایم توضیح بدهدگران شدن بنزین، برای آن سرمایه داری که جلو جلو رفته دلار را 12000 تومان می فروشد کجایش آب از آب تکان می خورد؟ یا آن کارخائه داری که میلیاردها تومان در ماه سود بیزنسش هست، کجایش آب از آب می جنبد؟ یا آن بازاری که ریال به ریال هزینه را تومان به تومان از مردم می ستاند کجایش آب از آب می جنبد؟لطفا یا افکار عمومی را تنویر بفرمایید یا اگر در راستای منافعتان نیست، آنها را هالو فرض نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دلار شد ۱۵۰۰۰
زیان کننده واقعی دقیقا مثل قبل هست و این امر تجربه شده است همه مردم جامعه چون کسی که داره براش فرقی ندارد حتی اگر 20 برابر کنید شخصا به چشم دیدم و متوسط ها نیز که به این بهونه دهن ملت را آسفالت و گرون میکنند ،می مونه بدبختی مثل ما که به خاطر 200 تومان باید 1 میلیون در آمد خانوار بیشتر شود .
در مورد قاچاق نیز شخصا موندم اصلا چه طوری نمی تونید بنزین با این حجم و شرایط را کنترل کنید....
30 لیتر بنزین در ماه برای پژو هر جند دو گانه سوز ، آیا کافیه یا نه ، متاسفانه تفکرو منطق، جایگاهی در این سرزمین ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
عوضش به اونی که ب ام و داره هم میدن اخه اون گناه داره
دولت باید پنج سطح مصرف رو‌تعریف میکرد
۳۰لیتر قیمت ۱۲۵۰
۳۰تا ۹۰لیتر ۱۵۰۰تومن
۹۰تا ۱۵۰لیتر ۲۰۰۰ تومن
۱۵۰لیتر تا ۳۰۰لیتر ۳۰۰۰تومن
۳۰۰تا ۴۵۰لیتر ۷۰۰۰تومن
بالای ۴۵۰لیتر هم ۱۵۰۰۰تومن
برنامه ریزی کارت سوخت به راحتی انجام میشد
هیچ سهمیه ای هم برای تاکسی و بقیه در نظر گرفته نمیشد
هر دو سال هم پایین ترین سطح رو حذف میکرد
این شکلی اونیکه پرادو داره همون ده روز اول مجبوره بنزین ۱۵۰۰۰تومنی بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
نخیر باید اونی که ماشین گرون داره مثل بنز سوار اصلا از این طرح حذف بشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
خوب همینجوری پیش بره،کرایه ۳ تومنی میشه ۱۵ تومن! آی کیو
آقا چرا واقعیتو نمیگید آخه برنده بوزنده چیه. نفت کشور فروش نمیره باید جبران کسری از جیب مردم بشه
قیمت واقعی بنزین خیلی بالاتر از این است و باید قیمت بنزین و گازوئیل به حد نصاب همسایگانمان برسد. مشکل دولت نداشتن مدیریت درآمد و هزینه است و گرنه قیمت بنزین باید حداقل یک دلار باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اشتباه متوجه شدی جانم!!!! اونی که بنزین لیتری یک دلار میزنه، حقوق حداقلی در کشورش ساعتی 27 دلار ،، هفته ای 2000 دلار و بعبارتی ماهی حدوداً 5000 دلاره، در اینصورت بنزین همون هزار تومن معقوله
... یک نمودار میدادی کافی بود و اونهم مفایسه قیمت یک لیتر بنزین سبت به درآمد روزاته در کشورهای خلیج فارس و مقایسه اون با ایران.
نمیشه قیمت را به فوب خلیج فارس رساند بعد کارگر در امارات یا قطر سه هزار دلار در ماه حقوق بگیرد اما کارگر ایرانی صد دلار.
...
همیشه تو اخبار از یک درصد ثروتمند آمریکا میگید ولی هرگز نگفتین این یک درصد ثروتمند ایران هست که تو هر گرانی برنده مطلق هست چون شب میخوابن و صبح یهو 50 درصد پولدارتر میشن و 99 درصد دیگه به همون نصبت بدبخت میشن ، کسانی که فکر میکردن تو طبقه متوسط هستن هم الان جزو بدبختهای جامعه محسوب میشن به لطف طرح های حمایتی از یک درصد ثروتمند و قدرتمند مملکت
امار حقوق ومزایا در کشورهای همسایه رو هم بگو
میگن قاچاق میشه!!!! خوب جلوی قاچاق رو بگیرین حتما نباید بنزین رو گرون کنین.
فقط خاک بر سر فقیر شد والسلام
هیچ کس به جز دولت برنده نیست...قشر محروم هم یه مبلغی بهشون هر ماه میدن ده برابر اون مبلغ همه چیز گرون میشه..
تابناک جان این حرفها دیگه خریدار ندلره.از یه بچه چند ساله تا به فرد مسن همه می دونن که این کارها به نفع فقط دولت و قشر مرفه هستش.کسی که ماشین میلیاردی زیر پاشه براش بنزین ۵۰۰۰۰ تومانی هم مهم نیست.چون تفاوت قیمت رو از جیب قشر ضعیف جبران خواهد کرد.
...
بلیرینگ ۸۵ هزار تومان روز پنجشنبه ، همین الان شده ۱۵۰ هزار تومان !!!

معنی این یعنی چی ؟! یعنی کمک به فقرا ؟!!!
افا شما اگه بفکر ضعیف ها هستید چرا سهمیه را 100 لیتر با قیمت 1000 نمیدید؟
مشخصه یک درصد هم بفکر قشر ضعیف نیستید.
کسی 100 لیترو نمیره قاچاق کنه.
این دولت توی توزیع پوشک مشکل داشت الان چطور می خواد جلوی افزایش قیمت همه کالاو خدمات رو بگیره
من یه جوان سی ساله ام و دانششجوی دکتری. بعد از کلی زحمت و کار از صفر یه پولی جمع کرده بودم که ماشین بخرم که پارسال یک سوم شد. با این اوضاع هم که هرجا میری خواستگاری بهت دختر نمیدن. نمیشه ازدواج کرد. بنزین هم که گرون شد و متعاقبش همه چیز گرون میشه. ماشین داغون لگن هم سالهاست مافیای خودرو الکی به بهانه حمایت از تولید به مردم قالب میکنند. سازمان حمایت از مشتری هم که هیچ. لااقل بیاید در قبرستان ها دو متر قبر بهمون بدید و یک وام بلاعوض مراسم کفن و دفن به دلار که لااقل ارزشش حفظ شود و نگران مردنمون هم نباشیم.
من همین الان از دانشگاه های خارج پیشنهاد دکتری با پرداختی سالانه 28000 دلار دارم. خاک برسرم که برای مملکتم موندم. وقتی کمترین امکانات و حقی ندارم. نه ازدواج نه مسکن نه ماشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
همچین پیشنهادی داشتی ، الان اینجا نبودی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اگه میتونی زود برو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
داداش هر کاری می خوای بکن فقط ازدواج نکن. خودتو بدبخت می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
واقعا در ساده ترین نیازهامون تحت فشاریم بعد میگن سن ازدواج رفته بالا یا روابط خارج از ازدواج زیاد شده
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خدا خیرت بده حرف دل ما را زدی تازه وام دانشجویان دکتری که بیمه شون رد میشده را قطع کردن یعنی ماهی 600 تومان وامشون هم قطع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خدایا کجا دنبال آرامش بگردم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
به 15:07
زخم زبان نزن. همه مثل تو نیستند. هستند کسانی که برای کشور دلشان می سوزد یا حداقل اینکه می سوخته. خود من هم مشابه این شرایط را داشتم و در کشور ماندم. اما تو و امثال تو که این طور حرف می زنید بد جور در آخرت پایتان گیر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دوست عزيز دانشجوي دكتري
شما از كجا چنين پيشنهادي داري؟ اگر هم داري چه چيزي باعث موندت شده
بگو تا ما هم به فكر فرو بريم
خدایا کجا دنبال آرامش بگردم؟؟؟؟؟؟
اینها نمایش هست

قبلا چاله اش کنده شده برای حقوق کارمندان دولت
هر تصمیمی در کشور را مرفحان در جهت منافع خودشان میگیرند و این هم تصمیمی در این راستاست!. این نسخه باطل شده قبلاً انجام شده و مردود شده، ولی تبلیغ کمک به قشر ضعیف میکنند،
اگر این موارد که گفتید درست بود خوب سهمیه را بیشتر در نظر میگرفتید نه 60 لیتر!!!!!،
بعلاوه بنزین سوپر رو 10 هزار میکردید بجاش!، چرا نکردند خودتون حدس بزنید چرا !
چون قشر مرفه اغلب ماشینهای مدل بالا دارند و بنزین سوپر را اونا مصرف میکنند

اینا همه بهونه است
...
اگر به متن همین مصاحبه دقت کنید متوجه هم چیز می شوید
اول: برندگان این تصمیم هم سه دسته اند: دسته اول قشرهای محروم جامعه که فاقد خودرو هستند و از محل این افزایش قیمت، یارانه اضافه دریافت خواهند کرد،

دوم: ضمنا ما در مسیر اصلاح ساختار غلط اقتصاد کشور که بر مبنای پرداخت یارانه بنا شده باید اقدام کنیم

یعنی اول مابه تفاوت به یارانه ( که خودشون می گفتند گدا پروری) تبدیل میشه بعد از چند ماه میگیم ( یعنی چه این چه ساختار اشتباهی هست مردم ما عزتشوت بیشتر از این هست که ما ماهی 50 تومان به ایشان بدیم ) پس پرداخت یارانه باید حذف بشه
برندگان مسولین و آن وام بگیر و پس نده ها هستند

بازندگان هم مردم فقیر و ضعیف و متوسط جامعه اند
تركيه حقوق كارگر 2500لير معادل 5 ميليون تومان هست ايران حقوق 1600 هست چرا در آمد ها رو قياس نميكنيد ؟؟
واقعی کردن قیمت بنزین حتما لازم است. اما عجیب است که برای واقعی کردن آن اعداد به آسانی انتخاب می شوند! یعنی مشخص نیست عدد 3000 تومان از کجا آمده است. مثلا آقای دکتر روحانی گفته اند با 5000 تومان مخالفت کرده اند!!! 3000 تومان یعنی 300 درصد افزایش بدون هیچ محاسبه ای و 5000 تومان یعنی 500 درصد افزایش! باز هم این مهم نیست. البته اگر به هنگام تصمیم گیری در مورد افزایش دستمزد هم همینطور تصمیم بگیرند. یعنی آقای روحانی با پنج برابر شدن دستمزد مخالفت کند اما به سه برابر شدن رضایت بدهد. چطور است که هنگام افزایش دستمزد بای ساعتها کار کارشناسی انجام شود و دهها فرمول و رضایت کارفرما و بیمه و دولت فراهم شود تا 10 درصد به دستمزد اضافه شود؟؟؟ چرا مبنای همه چیز را یکسان نکنیم؟ قیمت بنزین و همه حامل های انرژی را بر مبنای قیمت جهانی و با دلار 12000 تومانی قرار بدهیم و قیمت کار کارگر ساده را هم مثل کشورهای ثروتمند ساعتی 12 دلار در نظر بگیریم. این تصمیم را هم یک شبه اعلام کنیم و به کارفرمایان هم بگوییم اگر چه ناراحت می شوند اما بدون افزایش قیمت در محصول بپردازند. مگر راننده تاکسی با افزایش حد اقل 50 درصدی قیمت سوخت که مهمترین ماده اولیه مصرفی تولید خدمتش است را موظف به تثبیت قیمت نمی کنید؟؟ یکبار هم کارفرمایان را جراحی کنید. قول می دهم که بانک هم آتش نزنند!!!
دوست عزیز که قیمت بنزین را با کشور همسایه مقایسه کردی آیا می توانی این قیمت را برحسب نسبت میزان درامد به قیمت بنزین در کشورهای همسایه بدست بیاری ؟ ...
بازندگان واقعی این طرح مسافرکش های بینوایی هستند که از سر بیکاری، یک پراید قسطی میخرند و نان خانواده را در آورند و یا آن میوه فروش وانتی که از صبح تا شب در کوچه ها گلو پاره میکند تا نان شبش را به زور تامین کند.
یه خورده با مردم همدردی کنید ...
تحلیل دقیقیه. این حرف ها رو باید یه ماه قبل از غافلگیری مردم هر شب تو تلویزیون می گفتند تا این همه خسارت به بار نیاد.
اتفاقاً امروز چون خیلی دیرکردم مجبور شدم با آژانس بیام سرکار ، چهارهزار تومان گرونتر گرفت گفت تعرفه ها تغییر کرده ، هفده هزار تومن کرایه دادم
این واقعیت جامعه است نه آمار و ارقامی که شما ارائه میدین
...واقعیت رو باید از کارگری پرسید ک
توی دورافتاده ترین نقطه ی ایران روزی 40 کیلومتر کرایه میده و تا سرکار. بره و بیاد
اگه تونستی یه روز
یه ساعت کفش های این قشر رو بپوشی و باهاشون راه بری
بعد بیا از سود و زیاد این طرح برای اقشار کم درامد حرف بزن
بابا اینترنت رو وصل کنید
من بیکار هستم و هیچ حقوقی ندارم فقط چون چهل متر خونه دارم یارانمو قطع کردن از ماه پیش مادرمم که هیچی نداره خونه هم نداره یارانه اونم قطع کردن این عدالته؟ این تعداد افرادی که یارانه میگیرن دقیقا کیا هستن که دولت مجبور شده به خاطرشون قیمت بنزین رو سه برابر کنه؟
دیروز به عنوان اولین روز کاری این طرح نشون از بی تدبیری کامل از این نصمیم سازی بود، بر خلاف این همه ادعا مبنی بر اینکه فکر همه جاشو کردن ...اتفاقا جریان موجود نشون از بی برنامگی کامل مجریان بود . جالبه فقط فقط آمار می دن که انقدر به نفع مردم میشه انقدر اینجوری میشه و تند تند بیانیه ممنوع بودن افزایش ها رو می دن ...در صورتیکه مثله همیشه فارغ از این شعارها گرونی ها در مسیر خودش قرار گرفته و هیچ خبری هم از هیچ نظارتی نیست . مسئولین خوش خیال ما خوب بود که یه چند روزی رو تو جامعه می چرخیدن از وسایب حمل و نقل عمومی استفاده می کردن یعد انقدر شعار می دادن .....دیشب بعد از کلی معطلی و کمبود شدید اتوبوس سواری ها صف کشیده بودن با قیمت های عجیب و وحشتناک که دود از سرر مسافرها بلند میشد و اسنپ و تپ سی هم به کل تعطیل دیشب با بچه توی خیابون یخ زدیم و سه ساعت تموم مسیر نیم ساعته رو تو راه موندیم با کلی افزایش قیمت . نکته اینه که دولت خیالش خوشه که به تاکسی ها سهمیه داده ولی حواسش نیست که بار اصلی ناوگان مسافری تو تهران رو دوش سواری های شخصی هست نه تاکسی های دربستی
لطفا با همین استدلالهای کلیشه ای واردات خودروهای خارجی کم مصرف رو بدون تعرفه آزاد کنن تا هم محیط زیست وضعیتش بهتر بشه و هم مصرف سوخت ...
وقتی حقوق کارگر به پایه حقوق کارگر ترکیه نمیرسه

تازه با کارت الکترونیکی بدون گران کردن هم مشکل قاچاق حل میشود

ثانیا بیشترین قاچاق مربوط به گازوییل است، که اونم چند وقت دیگه گران خواهد شد
اگر واقعا می خوای جلوی قاچاق گرفته بشه چرا دولت رو ملزم به عرضه سوخت فقط در بورس انرژی نمی کنن.تابناک اگر می خواد دلیلش رو بدونه به معاملات بورس انرژی نگاه کنه. با بورس انرژی دیگه معلوم میشه کی خریده و چقدر خریده و دیگه نمی تونن قاچاق کنن لذا به قانون عمل نمیشه
کاش حداقل این افزایش قیمت رو میذاشتن برا بعد عید.چون همه میدونن که سال بعد افزایش قیمت هست. یعنی قبل از افزایش بنزین قیمتا رفت بالا. الانم میره بالا .چهار ماه دیگه ام افزایش قیمت.... من حقوق بگیر روز به روز فقیر تر میشم
در آلمان در آمد متوسط حدود 1800 یورو است و قیمت بنزین حدود یک یورو و چهل سنت یعنی هر آلمانی با درآمد متوسط خود می تواند در ماه نزدیک 1300 لیتر بنزین بخرد. البته نرخ گازوئیل در این کشور به دلیل پرداخت یارانه از سوی دولت کمتر است و نزدیک به نیمی از ماشین ها هم دیزلی هستند.
در ایران اگر درآمد متوسط را حتی دو میلیون تومان هم در نظر بگیریم هر ایرانی با تمام درآمد ماهانه خود تنها می تواند حدود 650 لیتر بنزین بخرد. یعنی بنزین در ایران تولید کننده نفت به مراتب گران تر از آلمان وارد کننده است.
من نمیدونم چرا قیمت بنزین را با کشورهای همسایه به تومان مقایسه میکنند اما درامد انهارا با ما مقایسه نمکنند مثلا نمیگن که درامد یک کارمند تو ترکیه چند تومان میشه بعد بگویند که چه درصدی از حقوق او را بنزین تشکیل می دهد...
این آمار و ارقامتو نگه دار برای اخبار 20:30 تا صدا وسیمای میلی پخش کنه
در ترکیه حقوق حداقلی کارگر ساده تا رئیس جمهور و و تمام کارمندان دولت و نظامیان و نمایندگان مجلس مشخص و شفاف و تابع یک قانون است. و عوارض و مالیات بنزین مشخص و شفاف صرف توسعه حمل و نقل عمومی میشود. همچنین عوارض و مالیات سیگار صرف شبکه بهداشت و درمان میشود.
اگر بدون تعصب و صادقانه سیستم حقوق و دستمزد، حمل و نقل عمومی و آموزش و پروش و آموزش عالی و از همه مهمتر سیستم بهداشت و درمان ترکیه را دقیقا در ایران کپی و پیاده کنند قطعا به نفع مردم خواهد بود.
پیشنهاد میکنم خبرنگاران محترم دلسوز کشورمان موارد فوق را در ترکیه بررسی و گزارش آنرا در اختیار افکار عمومی قرار دهند...
... الان دیگه همه آگاهیی و شعور دارن . همینجور که داری قیمت بنزینمون رو با سایر کشورا مقایسه میکنی در کنارش چند تا نمودار دیگه اضافه کن . یکی نمودار درآمد ماهیانه کارگران کشور های همسایه و دوم نسبت دلار با این درآمد ها . اره جونم ....
به نفع دلالها به ضرر مردم مزد بگیر وحقوق بگیر ،اینکه تازگی نداره تا بوده این بوده مثالش همین یارانه،با این تورم تورم حاصل از یارانه فقط تورم نصیب مردم شد و اندکی پول یارانه که جواب یکی دو تا قبص هم نمیده
این کمکی که به مردم برای یک ماه میشود خرج یکروز هم نیست !
کمکی که خانواده زندگی آبرومندی داشته باشد را همه حمایت می کنند ولی این فقط تبلیع است و کسی به آن اعتماد نمیکند.
برای کسی که اتومبیل میلیاردی دارد فرق می کند بنزین هزار تومان باشد یا سه هزار ؟
تعداد این افراد بیشتر است یا پراید سواران ؟
عزیز دل این حرفها همه اش درسته ولی برای کشوری که رونق اقتصادی داره و نود درصد مردمش قشر متوسط واقعی هستن .... اینجا در این سالهای اخیر قشر متوسط از بین رفته ، این 50 هزار تومن اضافه که دولت میخواد بده یک کیلو گوشت هم نیست !!! ضمنا ارزش پول کشور ترکیه چند برابر ارزش پول ما شده ؟!؟!؟!؟ اگه مقایسه میکنی همه پارماترهای اقتصادی رو مقایسه کن : ارزش پول ملی ، میانگین درآمد ، ضریب فلاکت و ...
همواره خواست مسولین بر خواست مردم مقدم بوده...
این جنس تحلیل از همون تحلیل های احمدی نژادیه که دیدیم چی به سر اقتصاد کشور آوردند
بنده با لیسانس در اسنپ و تپسی کار میکنم،میفرمایید به هزای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۷ لیتر بنزین تعلق میگیره،بنده روزی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارم،قابل ذکر هست کدوم ماشین داخلی برای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر میسوزونه؟؟مگه ما رانندگان اسنپ سراتو سوار هستیم که ماشینمون کم مصرق باشه؟نکته بعدی میگین افزایش قیمت نباید باشه ولی همون بنزین سهمیه ای ۱،۵ برابر شده قیمتش،میخواین نفری ۵۰۰۰۰ تومان یارانه اضافه بدین که میشه ۱۷ لیتر بنزین
من کارمند دانشگاهم و علیرغم دفاع از واقعی سازی قیمت انرژی در کشور به موضوع افزایش یکباره بنزین معترضم.
معترضم به مواردی که در بالا گفتید و فقط در مورد قیمت بنزین صحبت کردید و نه درآمد، نه آزادی و رفاه اجتماعی، نه خودروهایی تولید داخل که چندبرابر مصرف دارن و نه ...
...الان من که چند ماهی بیکار شدم.خودرو هم ندارم.پدرمم برای کمک به دولت یارانه شو نگرفت الانم به من میگن که چون در سیستم نیستی یارانه بهت تعلق نمیگیره.متاهل هم هستم و چند مشکل دیگه که....
آقای کارشناس الان به نظرت با این وضعیت ما برنده ایم؟!!!!
آقای کارشناس لطفا نسبت درآمد به قیمت بنزین در کشورهای همسایه رو هم نمودار کن ،خیلی نمودار قشنگی میشه
اینو دیدین :دسته دوم مردم، شهرداری ها و سازمان محیط زیست به علت کاهش ترافیک، بهبود محیط زیست و آلودگی هوا
میخوام بدونم مگه اتوبوس ها و مترو ها خالیه که اینا فکر کردن بنزین گرون بشه مردم ماشین شخصیا رو خاموش میکنن میرن سوار اونا میشن. اول باید جایگزین بدی بعد یه چی رو حذف کنی. کدوم کاهش آلودگی. معلومه کرایه ها و کالاها گرون میشه ولی ذره ای ترافیک کم نمیشه. اون بیست درصد کاهش مصرف جمعه هم هزار تا دلیل داره که هیچ کدام گرانی بنزین نیس...
هیچکس برنده نیست .. با 200 تومن قدرت اقتصادی هیچ خانواده ای تکون نمیخوره
اگه منظورتون از پولدار چهارتا جونه که دور دوراشون قطع شده سرگرمی دیگه ای پیدا میکنن تو این جهنم..اما این افزایش بنزین هیچ برنده ای نداره...حتا اون کارخونه دارم بخاک سیاه نشسته بازار خرابه قدرت خرید مصرف کننده پایینه سودا حداقل شده اما هزینه ها کارگر و حمل و نقل و انرژی و مواد اولیه افزایش دارن این یعنی ضرر اون فقیریم که سوار تاکسی میشه ۱۰۰تومنو باید ۳۰۰۰ تومن بده هرکی به اندازه پام خونش متضرر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اون که پولداره ، بنزین ده هزار تومنی هم براش هیچی حساب میشه و دور دورش به راهه
بازنده اصلی و همیشگی مردم بدبخت و فقیر ما هستند
کاش نمودار حداقل دستمزد همین کشورهای همسایه را هم ضمیمه میکردید
...مقصر اصلی صنعت خودرو و پشتبان هم دولت است.
اگر از این صنعت، با تعرفه های آنچنانی که به خودروهای وارداتی بستند،حمایت نمی شد،الان مصرف بنزین نصف، صادرات بنزین دو برابر،تعداد کشته های جاده ها یک سوم و رفاه مردم دو برابر بود.باز هم از این صنعت فشل حمایت کنید تا وقتی که خودتون به اشتباهتون اعتراف کنید.
اصلا برفرض که تمام امار های من در اوردی شما درست ...چرا همش به فکر این هستید که ازاشخاص پولدار بکنید و به اسم مردم بی پول خرج کنید در کدام یک از تصمیماتتون به فکرم دم نیازمند بودید (در روی برگه بله )...
من با اینکه خودم خودرو دارم ولی موافق گران شدن بنزین هستم ولی با یک مدیریت درست که حق به حق دار برسه که در کشور ما چنین مدیریتی نداریم پس کل داستان گران کردن مبلغ فقط جنبه تسویه حساب های جنا حی دارد... که تاوان اون رو مردم میدهند . ...
سالانه بيش از 30 هزار مليارد تومن به نهاد هاي غير مولد بودجه اختصاص مي دهند. بيش از 80 هزار مليارد هم به نهاد هاي وابسه درخارج . به نظر شما اگه اينها حذف بشنو بودج هاش نه بهمردم كه براي توليد صرف بشه چقدر زندگيمون بهتر ميشه ؟
برنده واقعی !!! برنده واقعی اون پولداری هستش که هنوز یارانه اش رو داره میگیره و میگه حقمه نه اون بدبخت کمیته امدادی که شصتی میگیره و یارانه اش رو هم قطع کردن
ما چقدر خوشبختیم...خداااااااااااا
باز هم ظلمی دیگر بر مردم بی پناه
پول نفت چی شد؟؟؟؟؟
آقا ما نمی خواهیم از ثروتمندان بگیرید به ما فقرا بدهید شما که آمار این ملت را دارید، بفرمایید با این دولت الکترونیک، قیمت فروش بنزین به ثروتمندان را افزایش دهید، فقرا همان قیمت قبلی باشند. مگر ادعا نمی کنید 80 درصد این یارانه بنزین به جیب ثروتمندان می رود؟ خب خود شما با گران کردن هزینه های این آقایان، مستقیم از خودشان بگیرید، ما یک قرانش را از شما نمی خواهیم. التزام بگیرید که آنها حق گران کردن کالا و خدمات را ندارند. ببینیم جند مرده حلاجید. ضمنا ارز را هم گران نکنید.
...امان از کسر بودجه که خودش فاجعه است
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پارسال جهانگیری گفت خزانه پر هست به طرز باورنکردنی‌ . چطور شد گیر بودجه بوجود اومده.
آقای همتی اعلام کردند این فزایش قیمت بنزین تنها 4 درصد تورم همراه داره. آقایان این 4 درصد را از کجا آوردند؟ در روز اول افزایش قیمت بنزین دلار وارد کانال 12 هزار شد و اگر بهمین منوال پیش بره دوباره شاهد موج گرانی بعدی خواهیم بود، چیزی که دیگر تحملش برای اکثر طبقات جامعه ممکن نیست
بازنده مردم فقیر و بدبخت هستن اینکه حساب کتاب نداره
ای کاش حقوقهای کارمندان وکارگران رابا ترکیه وسایرکشورها مقایسه میکردید بدبختی که ماشین نداره دریک شهرستان دیگرزندگی میکند ماهی یکبار نباید به خانواده اش پدرومادرش سربزندفکر نکردید چقدر باید کرایه بدهد...
افزایش قیمت بنزین ۱۰۰ درصد روی سایر کالاها اثر می گذارد گزارشهای صدا و سیما هم بدرد خودشان می خورد هیچ کس نمی تواند جلوی افزایش قیمتها را بگیرد
شما هم مث من و امثال من حقوقتون 1300 باشه که اونم سه چهار ماه یه بار پرداخت میکنن ببینم فکر سود بردن از افزایش قیمت بنزین به ذهنت خطور میکنه یانه؟
یه شبم یه طرح ضربتی بذارین و جوونای بیکار این مملکت رو استخدام کنین.
چرا از این کارا نمیکنین
ما مردم ایران کاملا قانع شدیم از اینهمه آمار ... که دادید
ما مردم ایران اعلام میکنیم که این شلوغی ها بدلیل گران شدن بنزین نبوده و ما میخواستیم بگوئیم چرا 3000 تومان گران میکنید؟؟ حداقل 18000تومان بکنید که یک سرو گردن از کشورهای منطقه جلو زده و مشت محکمی به دهان قاچاقچیان سوخت زده باشیم
قیمت تمام شده سفر کیلومتر برای هر فرد ملاک خوبی است برای مقایسه با سایر کشورها آنهم با احتساب سهم در درآمد خانوار به عبارتی هزینه خرید، نگهداری ، تعمیر استهلاک وبیمه ، تعمیر ... به ازای یک کیلومتر در ازای معادل خارجی آن در سایر کشور ها (خودرو قدیمی تعمیرات گران و بی کیفیت و .... در ایران همراه با بنزین با کیفیت ارایه شده بیمه ناکارامد و ... چه شود)
بیا من یه راه ساده تر بگم برای کم مصرف کردن بنزین ، و حفظ محیط زیست .. تعرفه واردات خودرو هیبریدی رو صفر کنید .. ببینید چه اتفاقی میوفته ... من شخصا چند سال خارج از این کشور تحصیل کردم و برگشتم .. دیدم تو اروپا چطوری زندگی میکنن و بنزین چجوری مصرف میشه .. تو کشوری که دومین بلک مارکت دنیا هستش .. و خیلی راحت میتونی پول نامشروع رو به سکه و ارز تبدیل کنی در بازار و کسی هم یقت رو نمیگیره دنبال چه اقتصادی هستین ...
نمیدونم چجوری حساب کردید، اگر 30000 میلیارد تومان به صورت کامل بین 18 میلیون خانوار تقسیم بشود، خانواده ای حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان باید دریافتی داشته باشد!!! درحالیکه حداکثر میخوان 200000 هزارتومان به شکل یارانه به خانوارها بدهند!!!!!
ببخشید چرا کسی که پورشه سوار میشه باید کارت سوخت داشته باشه و سهمیه بنزین و اونی که پراید سوار میشه هم سهمیه داشته باشه چرا تو این طرح ماشین های گران قیمت حذف نمیشن به بقیه بنزین 1000 تومنی بدن اخه کجای دنیا به ادم پولدار سوبسید میدن
با سلام
1. برای افراد مرفه تفاوتی نمی کند روزانه مقداری پول اضافی برای بنزین هزینه کند و مسلما با توجه به وضع بازار از جیب مردم بیرون خواهند کشید.
2. تجارب 40 سال گذشته نشان داده است با افزایش قیمت در یک کالا سایر کالاها هم تاثیر پذیرفتند بخصوص حاملها انرژی.
3. ضعف اساسی در نظارت و کنترل بازار ثابت کرده دولت نخواهد توانست افزایش قیمت سایر کالاها را مدیریت کند.
4. مقایسه یک کالا با قیمت آن در سایر کشورها از اساس درست نیست. چون اوضاع و شرایط و بسیاری از عوامل دیگر از کشوری به کشور دیگر فرق می کند. ایران از نظر منابع طبیعی پنجمین کشور ثروتمند دنیا است در صورتی که سطح رفاه در ایران بسیار پایین است.
ما باید خود را با گذشته و وضعیت موجود خود مقایسه کنیم
5. متاسفانه بازاری کردن تمام تخصص ها باعث شده همه مردم ایران همه چیز دان شوند. در صورتی که در این مورد باید اقتصاد دان ها نظر دهند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اصلا خبر ندارند نان گران شده. مگه پارسال قیمتها تا ۴ برابر شد دولت تونست کاری کنه؟
با سلام
تحلیل این بزرگ وار بسیار ساده و عامیانه است. به چند دلیل
1. برای افراد مرفه تفاوتی نمی کند روزانه مقداری پول اضافی برای بنزین هزینه کند و مسلما با توجه به وضع بازار از جیب مردم بیرون خواهند کشید.
2. تجارب 40 سال گذشته نشان داده است با افزایش قیمت در یک کالا سایر کالاها هم تاثیر پذیرفتند بخصوص حاملها انرژی.
3. ضعف اساسی در نظارت و کنترل بازار ثابت کرده دولت نخواهد توانست افزایش قیمت سایر کالاها را مدیریت کند.
4. مقایسه یک کالا با قیمت آن در سایر کشورها از اساس درست نیست. چون اوضاع و شرایط و بسیاری از عوامل دیگر از کشوری به کشور دیگر فرق می کند. ایران از نظر منابع طبیعی پنجمین کشور ثروتمند دنیا است در صورتی که سطح رفاه در ایران بسیار پایین است.
ما باید خود را با گذشته و وضعیت موجود خود مقایسه کنیم
5. در این مورد باید اقتصاد دان ها نظر دهند
قیمت بنزین زیاد باشه به شرطی که
۱.قیمت خودرو کاهش پیدا کنه
۲. کیفیت خودرو ها رو ببره بالا
۳. وسایل حمل و نقل عمومی تمیزتر و بهتر و راحت ارائه بده
۴. خودروهای فرسوده رو از سطح کشور حذف کنه و تسهیلات بده خودروهای جدید بخرن...
روزانه چهل میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق میشه.... !!!!
اخه کی از دولت بسته حمایتی خواسته میخوان ارز خودمون بگیرن دوباره به خودمون پس بدن عین داستان یارانه ها تو سال 88 الان 10سال میگذره چیزی بجز بدبختی وفقر بیشتر برای ما قشر ضعیف نداشته
در حال حاضر در ایران کمتر خانواده ای است که وسیله نقلیه نداشته باشد چه موتور یا یک دستگاه پیکان از رده خارج شده که مصرف بنزین زیادی هم دارد. این روش تعیین قیمت اصلا به صلاح دهک پایین هم نیست، چون بسیاری آز آنها با همین وسیله نقلیه امرار معاش می کنند، عدالت حکم می کند که قیمت بنزین بصورت پلکانی تعین شود تا بقول آقایان قشر کمتر برخوردار از بنزین ارزانتری برخوردارشوند. به این صورت که تا مصرف 30 لیتر در ماه به قیمت 1000 تومان از 31تا 60 لیتر به قیمت 2000 تومان و از 61 تا 100 لیتر به قیمت 3000 تومان از 101 تا 150 به قیمت 4000 تومان و مصرف بیش از 150 لیتر در ماه به قیمت 5000 تومان در این صورت اگر کسی مایل به مصرف زیاد است از جیب سایرن برداشت نخواهد کرد و خود هزینه ان را پرداخت می کند.
به نظر من دلیل گرونی بنزین فقط یکیه اونم این که مسئولین کشور افزایش نرخ بنزین بهشون فشاری وارد نمیکنه.چون مجبور نیستن برای کمک خرجی برن اسنپ چکار باماشین.اگه‌میخواید واقعا تغییر ایجاد کنید از اونایی که بیشتر از یه خونه دارن مالیات بگیرید...
اينجانب به عنوان يك بازنشسته كه احدي از اقشار اسيب پذير جامعه هستم و با فلاكت و حقوق كم و اجاه بالا و هزينه هاي سرسام اور گراني بي حساب و كتاب به مفلسي تبديل شده ام كه از همسر و فرزندانم خجالت مي كشم و ماشين ندارم و منزل ٦٨ متري انهم با وام قبلي اداري كه ماهي ٨٥٠هزار تومان قسط ان است تازه فرزندانم فارغ التحصيل شده اند و پس از خدمت سربازي بيكار هم هستند و كاري نيست كه انجام دهند ماشين هم ندارم تا حداقل با مسافر كشي و اسنپ و .....اماده زندگي شوند و نگراني اينده ايشان نيز مرا فلج كرده است و با مشكل قلبي بدون پوشش هيچگونه بيمه تكميلي براي داروهايم ماهانه ٩٥٠ هزار تومان داروي وارداتي هلندي استفاده مي كنم و دلار هم روز به روز گران تر مي شود حالا با افزايش نرخ بنزين بجز اينكه هزينه هاي سرسام اور زندگي بيشتر شده و تورم ناشي از اين افزايش من و امثال من را با سي سال خدمت صادقانه ذليل كرده است چه منفعتي برايم دارد ....
خدا يا خدمتگزاران راستين به اين ملت خوب را سلامت بدار و مشكلات مردم را به رحمانيتت مرتفع بفرما ،امين
همه باید سعی در اقناع مردم کنیم. نباید اجازه دهیم سرمایۀ نسل های آتی با قاچاق و مصرف بی رویه با باد رود.
همه اونهایی که نوشتین غلطه الا برنده بودن دولت .لطف کنین نمودار حقوق کشورهای مورد اشاره رو هم بزارین
دستمزدهای کارگری پایینه من با کار مهندسی حقوق کارگری میگیرم یعنی دستمزد پایه اداره کار
به نظر این کارشناسان هر کس ماشین نداره فقیره، و هرکس ماشین داره پولداره؟
کسایی که ماشین دارن مگه چند درصدشون ماشینای مدل بالاس؟ همه ماشین های بدرد نخور و بی کیفیت و پر مصرف داخلیه، که خیلیاشونم قسطی و با وام گرفتن و تا آخر عمر باید اقساطشو بدن!
مسئولین به بازار و مردم میگن حق گران کردن کالا و خدمات را ندارند اونوقت خودشون و بانک مرکزی زیر نظر دولت،دلار رو بر خلاف 1 سال گذشته 1200 تومان ظرف چند روز افزایش دادند...!!!؟؟؟
من هیج بحثی و حرفی ندارم. چون حرف منطقی اصلا تاثیر ندارد. بنابراین سکوت بهترین و راحت ترین اقدام است.
اقای کارشناس لطفا توجه کن کیفیت بنزین ما با کشورهای اروپا یکسان نیست استاندار مصرف خودرو های ما با استاندارد روز دنیا یکسان نیست این ضریب ها رو حساب کنی میفهمی که بنزین برا ما بیشتر از 10 هزار میفته...
گزارش خوبی بود.
یکی از اقدامات موفق و باقیات و صالحات سران سه قوه همین تصمیم شجاعانه اصلاح قیمت سوخت بود. اگر این طرح صحیح انجام شود قطعا به اجرای عدالت نزدیک است.
یک نفر به من جواب بده:
من و همسرم قبل از ازدواج در خانواده هایی بودیم که در همون دورهای ابتدایی از گرفتن یارانه حذف شدند
ما ازدواج کردیم مستاجریم و یک خودرو تیبا داریم
همین و همین
هر کاری کردیم ما را در یارانه ثبت نام نکردند
و اصولا راهی برای ثبت نام جدید ندارند
تکلیف ما چیه؟؟؟؟؟
یکی دیگه از بازندگان این طرح منم که چند سال پیش با سادگی تمام علیرغم نیازی که داشتم برای یارانه ثبت نام نکردم .. وقتی همسرم اعتراض کرد گفتم زن ما باید به کشورمون کمک کنیم .. کمی کمتر می خوریم .. به جاش پولش میره برای اونایی که نیازمندترن .. توی همه ی این سالها اما دیدیم خیلی از پولدارا یارانه رو حق خودشون دونستن ... از اونموقع تا حالا هر اتفاقی برای یارانه بگیرا بیفته شامل ما نمیشه چون ما مرفه بی درد حساب می شیم .. 45 هزار تومان چیزی نیست اما درسی برامون شد .. سادگی کردیم دیگه
پولی که به حساب مردم ریخته بشه تجربه اش میشه یارانه ها.... افزایش نرخ تورم و ثابت ماندن در طول سالیان
کی میگه حقوقها ۳ برابر شده هر سال ۱۰ درصر افزایش داره ولی گرانی اجناس در عرض یک سال ۳ الی ۴ برابر میشه
دولت بجای حمایت از دو خودروسازداخلی اقدام به واردات خودروی هیبریدی و برقی بدون تعرفه گمرکی میکرد و تاکسیرانی و عامه مردم را تشویق به استفاده از این خودروها که هم کمترین آلودگی هوا را ایجاد می کنن و هم مصرف بنزین خیلی پایینی دارند را میکرد( برقی ها که این دو مورد را هم ندارند) و بنزین تولید شده مازاد را هم میتونست صادر کنه و یارانه کمتری هم جهت بیماریهای ناشی از آلودگی هوا پرداخت کنه ...
جالبه!
این همه اعتراض!
آیا گوش شنوایی هست؟!!!!
دولت میگه به نفع مردم است که قیمت سوخت افزایش دادیم . اگر مردم این انفاق دولتو نخواهند باید چکار کنند ؟...
خوب مشخصه بازندگان مردم بيچاره اند
جوک سال ))))
به جای گرون کردن وپاک کردن موضوع قاچاق بهتر بود با قاچاقچیان سوخت برخورد فاطعانه میشد
چرا هیچ کس از قیمت و کیفیت خودروهای ایرانی صحبت نمیکنه. ترو خدا صنعت خودروسازی ایران رو تعطیل کنید ببینید مصرف سوخت چقدر کم میشه.
پراید 1300 سی سی 100 کیلیومتر 7 تا 8 لیتر بنزین مصرف میکنه تویوتا 2000 سیسی 100 کیلیومتر 5 لیتر!!! خودروهای هیبریدی الان صدی 2 مصرف میکنن
تا کی میخواین تابوت های متحرک رو به مردم بدین و هزینه های بعدیش رو از جیب مردم دریافت کنید؟ ما چه گناهی کردیم آخه؟!
بالاخره نفهمیدم درامد دولت از این راه 30 هزار میلیارد تومنه یا 45 هزار؟؟
دوم اینکه قشر متوسط جامعه یعنی حداقل 60 درصد جامعه!!! 60 درصد جامعه متضرر شدن...دولت هم که میگه 1 قرونشم برنمیداره...قشر ضعیفم که فقط نفری 10 هزار تومن بهش اضافه میشه و پول 2 کیلو ماستم نمیشه!!! پس کی واقعا برد غیر از پولداره که به بهانه افزایش کرایه حمل و نقل عینا 50 درصد میذاره رو قیمت جنسش؟؟؟
۴۰ میلیون لیتر روزانه قاچاق میشده که حالا با این طرح ،ادعا می کنن جلوش رو گرفتن. ۳۰ میلیون لیتر قراره صادرات بشه. اون ده میلیون لیتر، این وسط چیه؟
مردم باور نمی کنند گرانی و تورم قابل دفاع نیست
افزایش در امد دولت بابت افزایش مبلغ بنزین اگر مصرف را صد میلیون لیتر در روز درنظر بگیریم برای یک روز دویست میلیارد تومان خواهد بود که برای یک ماه می شود مبلغ شش هزارمیلیارد تومان و برای یکسال می شود مبلغ هفتاد دو هزار میلیارد تومان. این در امد فقط بابت افزایش مبلغ قیمت بنزین است و شامل افزایش سایر حامل های انرژی نمی باشد. لطفا اعداد را درست اعلام کنید تا مشخص شود که دولت چه مقدار ذینفع خواهد بود
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
میشه خاهشا یکی یکاری کنه من یکم امیدواربشم به خود امام رضا ع که توشهرش زندگی میکنم ۳۶ سالمه 3 تا بچه هرسه تا مدرسه میرن مستاجر ماهی ۵۰۰ اجاره میدم ۴۰۰ قسط میدم وام گرفتم واسه کمبوداجاره رهن دادم خرج خونه و مدرسه بچه هام و قبض ها بماند با اجازه شهرداری بساط میکنم ولی ماهی ۴۵۰ تومن میگیره هرغرفه تازه هروز که میرم سرکار رفت و برگشتم ۴۰ کیلومتر میشه دخترمم ناراحتی کلیه عملش کردم فقط مونده بود بنزین گرون شه ماشینمم پیکان بایدبرم سرکاروبرگردم مصرف بالا . بقیه شم بماند.......
حالم خرابه
کل مبالغ افزایش قیمت بنزین در مقابل اختلاس های متوسط ، هیچ است
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند وپس ازچند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس ازسی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود وجزو ثروتمندان محسوب می شوم ؟ درضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما هیچ خبری تاکنون نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
بنزین رو گرون کردین مسافر کش ها و موتوری ها و نیسانی‌ها و ... رو بدبخت کنید هنوز هیچی نشده کرایه تاکسی‌ها زیاد شده .....اینترنت رو دیگه چرا قطع کردین، حداقل امسال من بیچاره که با اینترنت روزگار می‌گذرونیم بنزین که هیچ نونم نتونیم بخریم؟
دوستان عزیز من به شخصه قبول دارم که قیمت بنزین پایین بود و باید افزابش پیدا میکرد ولی چرا بصورت ناگهانی اگر مشکلی در ابن طرح نبود چرا بصورت ناگهانی تصمیم به اجرای اون گرفتند. اینکه اعلام کردن مبلغی به عنوان یارانه به ۶۰ میلون ایرانی پرداخت میشه هم مسکنی بیش نیست باز هم دم دولت احمدی نژاد گرم که مرد بود و اعلام کرد که به این دلایل قیمت حامل های انرژی قرار است طی ۵ سال افزایش یابد و مابه التفاوت آن به حساب همه اقشار جامعه واربز میشود . ولی چرا این یارانه بسیار اندک هم باید از تعدادی از افراد جامعه به بهانه پردرآمد بودن دریغ شود . شما سوبسید میدادید قرار شد سوبسید را حذف کنید و حامل های انرژی را طی ۵ سال به قیمت واقعی برسانید و اینکه اگر من یه لامپ در خانه روشن میکنم پول مصرفم را بر اساس یک لامپ پرداخت کنم و اگر فردی ۱۰۰ لامپ روشن کرد هم پول برق مصرفی ۱۰۰ لامپ را پرداخت خواهم کرد چه لزومی داره که حق شرعی تعدادی از اقشار جامعه را که شاید پول یارانه پرداختی به آنها برای تهیه سگشان هم کفایت نکند را قطع کردن و حالا با این برنامه مجدد وعده میدن که فلان مبلغ را به حساب مردم واریز میکنیم و چند وقت بعد به بهانه های واهی آنرا پرداخت نمیکنند . اگر شما دولت مردان توانایی این را دارید که مملکت داری کنید جلوی قاچاق سوخت ، افزایش قیمت کالاها و خدمات و سایر مشکلات جامعه را بگیرید . پس وعده سر خرمن ندهید . وزیر نفت دو روز قبل از گران شدن سوخت در رسانه ملی اعلام میکنه دولت هیچ تصمیمی برای گران شدن سوخت ندارد و شایه پراکنی نکنید و دو روز بعد سوخت گران میشود ...
حالا که قیمت بنزین ایران را با ترکیه مقایسه کردید خوب بود هزینه زندگی را هم مقایسه می کردید. طبق آماری که اتفاقا در سایت وزین تابناک منتشر شد هزینه زندگی در ترکیه حدود نه درصد از ایران کمتر است. یعنی آنها با بنزین حدود شانزده هزار تومانی از ایرانی که تا آنروز بنزین هزار تومانی مصرف میکرد زندگی ارزانتر و بالطبع با رفاه بیشتری داشتند. ای کاش هنگام تحریر مقاله فوق به جای آسمان ریسمانی که به هرنحوی گرانی را توجیه میکند کمی هم انصاف به خرج میدادید.
من بنظرم اگر بنزین را ده هزار تومان هم بکنند در خروجی نهایی تفاوتی نخواهد کرد. مشکل فعلی بجای اینکه مشکل قیمت پایین یا بالای بنزین باشد مشکل سومدیریت است.الان در دنیا اصل بر استفاده از خودروهای هیبرید و برقی و گاز سوز است ، ما هم سوار فرغون های سی سال پیش می شویم.این بگو مگو ها هم چند روزه تمام خواهد شد و همه به وضعیت موجود عادت خواهند کرد.دولت بجای اصلاح سیستم مالیاتی میگه از خود مردم می گیرم به خود مردم می دهم.
گرون بودن انرژی اعم از بنزین و گازوئیل بنفع محیط زیسته واقعا. فقط باید قیمت اجناس کنترل بشه .هوا تهران واقعا وحشتناک شده نمیشه نفس کشید
به خدا اگه من جایه شیخ حسن بودم بنزین رو میکردم لیتری ده هزار تومان تا مردم آنقدر ماشین بیرون نیارن
جون مادرت نت رو وصل کنین کل زندگیم رو هواست،پولمون رو که میگیرین،مالیات که میگیرین بخدا با مدرک دکتری دارم کار آنلاین میکنم دو روزه گیر افتادم...
خب من حساب کردم سی هزار میلیارد تومن رو اگه بخوان به نوزده میلیون نفر بدن میشه نفری یک میلیون و پانسد و هفتاد تومن.
ما ماشین نداریم از وقتی بنزین گرون شده خودم رو بیشتر از قشر مرفه بازنده میدونم
لطف کنین واسه رفاه ما کاری نکنین
سپاس
ما فرهنگیانی که به مناطق محروم می رویم با مسافت بالای صد کیلومتر از شهر آن روستا فاصله دارد، 60 لیتر بنزین ، مصرف نصف ماه هم نمیشه! خصوصا بسیاری از فرهنگیان شاغل در مناطق محروم چون اوایل خدمتشان است ، وسیله شخصی ندارند و یک نفر برای چند نفر بعضا ماشین بر میدارد، که هفته ی اول ان ها را هم بس نمیشود و کرایه ی رفت و آمد این قشر با درآمد کم، بسیار بالا خواهد ، کاش فکری به حال این قبیل افراد که به مناطق محروم باید دائم به دلیل شغلشان رفت و آمد کنند، بشود، با تشکر
اولا گرانی های زنجیر وار که بر اثر افزایش قیمت بنزین بوجود می آید. بیشتر از این مبلغی است که می خواهند به مردم بدهند.
دوما بعد از چند ماه شروع میکنند به دهک بندی و دادن پول به مردم را زیر سوال می برند و هر ماه اعصاب و روان مردم را اشفته می نمایند.
سوما این مبلغ اگه پرداخت شود تا 10 سال آینده ثابت خواهد ماند مانند یارانه ها !!!!!...
خدایا عاشقان را غم مده شکرانه اش با من
آقا من که نفهمیدم.اگه ۳۰ هزار میلیارد رو تقسیم بر ۱۹ میلیون خانوار کنیم که به هر خانواده باید حدود یک میلیون و نیم برسه نه صد و هفتاد تومن؟
پرداخت یارانه سوخت نیز مانند سبد کالا موقتی وبرای عده کمی می باشد .
بهتر نبود به جای شناسایی شصت میلیون نیازمند ده میلیون ثروتمند و شناسایی میکردند و از اونها پول واقعی بنزین و میگرفتند و به قیمت بنزین نیازمند ها کاری نداشتند
مایی که الان چهار ساله یارانه نمی‌گیریم ، باید یارانه بنزین رو هم بدم به دولت؟ سهم من از منابع طبیعی کشورم چی میشه؟ سهم بچه هام چی؟
امیدوارم همه اینا خواب باشه.... حقیقتا شما حق بدین به من و امثال من. من روزانه میبایست ۷۰کیلومتر فقط برای سر کار رفتنم برم و حقوق دریافتیم ۲۸۰۰. حساب کردم مصرف ۴۰۰ تومن بنزین توی ماه بنده الان ۱۳۰۰ در میاد. یعنی حدود نصف حقوقم میره پول بنزین. من برای اعتراض کجا برم به کی بگم.... از چند روز بعد هم مطمئنم دلالی و فروش سوخت باز شروع میشه
من راضی هستم
محاسبه منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین90 هزار میلیارد است نه 30 هزار میلیارد تومان!!!!
اگر میانگین مصرف 90 میلیون لیتر باشد و با افزایش این مصرف به روزانه 70 میلیون لیتر برسد و با فرض اینکه 35 میلیون لیتر ان به قیمت 1500 فروخته شود، یعنی با افزایش 500 تومان و 35 میلیون ان به قیمت 3000 تومان که افزایش ان 2000 تومان میشود.
اکنون با توجه به قیمت 8000 تومانی فوب خلیج فارس 20 ملیون لیتر میشود 160 میلیارد
35 میلیون لیتر صربدر 500 میشود 17500 میلیارد
35 میلیون لیتر ضربدر 2000 میشود 70000 میلیارد
در مجموع 247500 میلیارد در روز
ضربدر 365 روز منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین
دقیقا نود هزار میلیارد در سال میشود.
در حالی که دولت میگوید سی هزار میلیارد را بین مردم تقسیم می کند.
نتیجه: به جای 55 هزارتومان برای هر نفر باید 165 هزارتومان واریز شود.
نمیدونم تهش چی میشه فقط میدونم که من الان 30 سالمه و بهترین سالهای زندگیم تو این کشور نابود شد و هیچ وقت هم بر نمیگرده.
واقعا چه زندگی ماداریم؟؟؟؟؟؟
امان از جبر جغرافیایی
نظرات بعضی از دوستان که جای تاسف داره و نمی‌دونم اعداد و ارقام این گزارش از کجا استخراج شده؟؟ ولی در کل این گرانی باعث افزایش تورم در چند ماه آینده خواهد شد از علتهاش هم گران شدن هزینه های حمل و نقل هستش
یکم، فرموده اند مصرف بنزین در سال ۹۴ همزمان با تک نرخی شدن معادل ۷۴٬۷ میلیون لیتر بوده یعنی مصرف واقعی و بدون قاچاق و در سال ۹۶ با توجه به تورم شدید ( شاه کارهای مسئولین محترم) و کاهش شدید ارزش پول ملی مصرف به ۹۶,۸ میلیون لیتر رسیده و این موضوع باعث ۴۰ میلیون لیتر قاچاق بنزین به کشورهای حاشیه و بهرمندی آنها شده است . حال سئوال : ۱_ تفاوت ۷۴ تا ۹۶ چطور میشه ۴۰ میلیون؟! ۲_ برای حمل ۴۰ میلیون لیتر بطور روزانه به چند دستگاه تانکر بزرگ حمل نیاز هست ؟! ۳_ امکانات جاده ای برای حمل این مقدار بنزین ، آنهم بصورت پنهان ( توجه کنید باک مخفی) چون بصورت آشکار که نمیشه ۴۰ میلیون لیتر رو جابجا کرد ، تازه مرزداران عزیز در این شرایط چه نقشی دارند؟؟؟!!!! ۴_ بنظر شما آیا واقعا امکان جابجایی قاچاق وجود دارد؟ بابا اگر این مقدار رو بخوان روزانه و بصورت رسمی و آشکار هم جابجا بشه واقعا راحت نیست ، چه برسه بصورت قاچاق؟؟؟!!! ...
برنده اونی هست که حقوقش رو نمی دن و می ره با ماشین کار می کنه .برنده اون دختری هست که 600هزارتومان حقوق می گیره و باید همشو کرایه بده برنده اون کارگریه که بچش می خواد با سرویس بره مدرسه .برنده اون کارخانه ای هست که مواد اولیه نمی تونه بخره .برنده بی پولا هستن که فردا می خواین پنجاه هزار بزنین حسابشون تا مشکلاتشون حله .برنده ماییم که امشب می خوابیم و فردا از خواب پا میشیم که حقوقمون سه برابر شده .. ما خیلی باهوشیم .خخخخ
سلام بیایید یک بار هم که به مردم احترام بگذارید مردم با کارت بنزین بزنند دولت هم کنترل کند اگر هر کس بیشتر از مقدار متعارف مصرف کرد علت را از او بخواهد و اگر فروخته است پول ان را به قیمت ترکیه بگیرند اینجوری جلوی قاچاق بنزین هم گرفته می شود با این طرح دولت مردم اسیب می بینند پس گرانی بنزین بعنی کوچک تر کردن سفره فقرا
امروز در یکی از پمپ بنزین های کرمانشاه ۵۰ لیتر بنزین زدم
از کارت جایگاه استفاده نکرد و کارت با قیمت ۱۵۰۰ استفاده کرد و ۱۵۰ هزار تومان گرفت (کارت سوخت نداشتم )
اینم از فساد سهمیه بندی هنوز چند روز نگذشته این کارت سوخت چگونه مازاد آورد
واردات خودرو ازاد شود و تعرفه های وتردات صفر گردد انگاه بنزین بشه ده هزار تومان سود همه تامین میشه
امار خودشون میگه که نهایتا حدود ۷ درصد بنزین قاچاق میشه و عمده قاچاق مربوط به گازوئیل است و لذا این توجیحات مسخره حداقل برای مبارزه با قاچاق بنزین، درست نیست.
خیلی عجیبه که دولت محترم فکر میکند50یاصدهزارتوملن امروزه در این وضعیت نابسامان اقتصادی در زندگی مردم تاثیری دارد، آن مبلغ ناچیز هم برای هر نفر نیست برای هر خانواده است، اصلا فکر کرده اند که یک خانواده با آن مبلغ ناچیز چکار میشه کرد،
اگه دولت و مجلس میخواست به فکر اقشار ضعیف جامعه باشند، قانون مالیاتها را اصلاح میکرد که مالیات یه مغازه داری که ده برابر من معلم است، از من کمتر نباشه.
هیچ جایی ندیدم به این نکته اشاره کنن که تو بقیه کشورها ماشینهاشون سع برابر کم مصرفترن، حمل و نقل عمومیشون مشکلی نداره، قیمت ماشین هاشون سه چهار برابر ارزش واقعیشون نیست، درامدهاشون واقعیه و ....
میزان یارانه ای که کارمندای دولت به دولت پرداخت میکنن چقدره؟
این طرح فقط یک حسن داشته باشه این هست که وانت های چدن و شیر الات و آهن آلات می خریم جمع میشه :)
سماور کهنه و آفتابه و لگن میخریم
با این پولی که قرار به 60 میلیون نفر بدن میشه در ماه متوسط بین 10 تا 15 لیتر بنزین زد! که فقط به اندازه مصرف 5 الی 6 روز کشوره! اسم اینکار غول زدن مردمه! یعنی دادن خروس قندی!
اگه مدیریتی وجود داشت! نیازی نبود چیزائی رو که بنفع دولت با کشورهای دیگه مقایسه بشه و گرون بشن و چیزهایکه بضررشه با داخل کشور و بگن نمیشه!
مثل همیشه: ملت بازنده، دولت برنده
این تصمیم تورم بالایی بهمراه دارد انتهای کار همه ما ورشستگی اقتصادی است و لاغیر سلام ونزوئلا
یارانه ما 6 سال پیش قطع شد و سرمون بی کلاه مونده هم باید مالیات بدیم هم یارانه نمگیریم چون شغل دهان پر کن و جیب خال پوز عالی داشتم
از ونزوئلا رد شدیم در حال نزدیک شدن به کره شمالی هستیم .. ایستگاه بعدی سومالی
مگه دولت نمیگم این پول میره تو جیب ملت خب چکاریه وقتی مردم نمیخوان این حرکتو نزنه دیگه
این سه دهک بالا با هفت وهشتا ماشین مختلف ماهانه از کارت سوخت ماشین هاشان 500لیتر بنزین سهمیه ای میگیرند مشگلی ندارند با این طرح دولت
در این طرح دولت بنزین را باقیمت منطقه ای مقایسه میکنه یارانه نصفه نیمه میده
بابت یارانه ای که مردم با کم گرفتن حقوق به دولت میپردازند مقایسه کنه که از افتخارات دولتها از ابتدا تا به حاله که هیچ افزایش حقوقی نمیتونه پرش کنه واسمشو گذاشته شکاف طیقاتی
دوتا سوال دارم:
اولا چرا برای بنزین سوپر سهمیه مشخص نشده
دوما چرا دولت محترم حقوق هارا متناسب با بالا بردن قیمت دلار و بنزین بالا نبرد؟ دو سال پیش هزار دلار حقوق میگردم بنزین لیتری هزار تومان بود .الان چهارصد دلار حقوق میگیرم و بنزین شده لیتری 3500 تومان. ای کاش حقوق هم متناسب با بالا بردن قیمت دلار و بنزین بالا برود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی