بازدید 6436

رسانه‌های اسپانیا، عربستان سعودی را بایکوت کردند

سوپرجام ۲۰۱۹ اسپانیا طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار است در فاصله روز هشتم تا دوازدهم ژانویه در شهر جده عربستان با حضور بارسلونا، والنسیا، رئال مادرید و اتلتیکو چهار تیم برگزار شود، اما رسانه‌های بزرگ اسپانیا حق پخش این بازی‌ها را نمی‌خرند
کد خبر: ۹۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 16 November 2019

رسانه‌های اسپانیایی امروز گزارش دادند که کمپانی‌های بزرگ رسانه‌ای این کشور دریافت حق پخش تلویزیونی سوپرکاپ 2019 اسپانیا را که قرار است به صورت تورنمنتی با حضور چهار تیم در عربستان سعودی برگزار شود، بایکوت کرده و برای دریافت حق پخش این رقابت‌ها اقدام نخواهند کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، پیش از این دو غول رسانه‌ای اسپانیا یعنی Mediaset و Atresmedia شرکت در مزایده برای دریافت حق پخش سوپرجام امسال را بایکوت کرده بودند و دیشب هم دیگر کمپانی بزرگ رسانه‌ای این کشور RTVE اعلام کرد به بایکوت پیوسته و درخواست خود برای شرکت در مزایده را پس گرفته است.

بعد از آنکه فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد با عربستان سعودی برای برگزاری سوپرجام 2019 اسپانیا در این کشور با فرمتی جدید به توافق رسیده، جنجال‌های زیادی در اسپانیا در این باره اتفاق افتاده و مخالفت‌های زیادی با آن صورت گرفته است.

 

با توجه به اخباری که امروز در اسپانیا منتشر شد با کنار کشیدن این سه غول رسانه‌ای در حال حاضر تنها کمپانی کاتالان مدیاپرو در مزایده باقی مانده و اگر وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها به این شرکت تعلق خواهد گرفت.

بعد از آنکه Mediaset و Atresmedia از شرکت در مزایده برای دریافت حق پخش سوپرجام کنار کشیدند گمان می‌رفت امتیاز پخش این مسابقات به شرکت RTVE تعلق بگیرد ولی مدیران این شرکت دیشب از مزایده بیرون آمدند و منابع نزدیک به این شرکت به رسانه‌های اسپانیایی گفته‌اند که علت این تصمیم این بوده که شرکت RTVE هم مثل باقی رقبایش حاضر نیست حق پخش رقابت‌هایی را خریداری کند که در کشوری برگزار می‌شود که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

کمپانی Atresmedia هم امروز در پاسخ به سوال یک رسانه اسپانیایی درباره علت عدم شرکتش در مزایده گفت که این شرکت از مزایده کنار کشیده و قصدی هم برای بازگشت به آن ندارد.

سوپرجام 2019 اسپانیا طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار است در فاصله روز هشتم تا دوازدهم ژانویه در شهر جده عربستان برگزار شود. بارسلونا، والنسیا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید چهار تیمی هستند که در قالب این تورنمنت به مصاف هم خواهند رفت. اولین دیدار نیمه‌نهایی روز هشتم ژانویه بین رئال و والنسیا و دیدار دوم یک روز بعد بین بارسلونا و اتلتیکو برگزار خواهد شد.

 

 

چندین سازمان حقوق بشری هم از فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل برگزاری سوپرجام این کشور در کشوری با سابقه نقض حقوق بشر انتقاد کرده‌اند. اما فدراسیون فوتبال اسپانیا با وجود همه انتقادها از تصمیم خود دفاع کرده و قصد دارد آن را در تاریخ اعلام شده برگزار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل