بازدید 4263
دارنده بیشترین رای در انتخابات کمیسیون داوران فدراسیون کشتی:

جایگاه داوری ایران در کشتی جهان از بین رفته

کد خبر: ۹۳۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 16 November 2019

داور درجه یک بین‌المللی کشتی گفت: متاسفانه امسال در مسابقات جهانی یک قضاوت فینال هم به داوران ما ندادند، یعنی جایگاه ما در داوری دنیا از بین رفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، سالار آقاولی، درباره کسب بیشترین آراء در انتخابات کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت: خوشبختانه انتخابات در شرایط خوبی برگزار شد، البته به نحوه برگزاری انتخابات انتقاداتی دارم، چون با توجه به اینکه نام انتخابات روی این پروسه گذاشته شده است شاهد انتصاب تعداد دیگری از افراد در کمیسیون داوری هستیم که این موضوع باعث ایجاد دوگانگی می‌شود یا باید همه انتصاب شوند یا اگر قرار به برگزاری انتخابات است دیگر شاهد انتصاب افراد جدیدی نباشیم.

آقاولی: جایگاه ما در داوری کشتی دنیا از بین رفته/ معیار انتصاب در کمیسیون داوران چه بوده است؟

وی ادامه داد: البته من هم قصد شرکت نداشتم، اما با اصرار دوستان حضور پیدا کردم و مانند دوره قبل اول شدم با این تفاوت که در دوره قبل با ۴ اختلاف و در این دوره با ۲۰ اختلاف نسبت به نفر دوم اول شدم. البته در دور قبل هم انتخابات برگزار شد با این تفاوت که همین افرادی که منصوب شدند در دوره قبل حتی آراء لازم را برای عضویت علی‌البدل هم نیاوردند و نمی‌دانم معیار انتصاب این افراد چه بوده است؟ از گذشته‌های دور کمیته داوران وجود داشته است، اما نحوه انتصاب به این صورت بود که از مناطق کشتی‌خیز کشور داوران برتر را منصوب می‌کردند.

داور درجه یک بین‌المللی کشتی تصریح کرد: اگر مازندران و خوزستان را از کشتی بگیرند چه چیزی برای کشتی آزاد و فرنگی ما می‌ماند؟ اما متأسفانه استان مازندران با آن همه قهرمان جهان المپیک یک نماینده در کمیسیون داوری ندارد. در حالی که از شهرستانی مانند رودهن نماینده‌ای انتخاب شده در حالی که حتی تا به حال کشتی‌گیر مطرحی را در قهرمانی کشور هم نداشته‌اند؛ چنین اتفاقی در تاریخ کمیته داوران بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: احساس می‌کنم این انتصابات کارشناسی شده نبوده و از معیار‌های لازم برخوردار نبوده است.‌ای کاش معیار‌های خود را برای انتصاب این افراد در کمیسیون داوران اعلام می‌کردند. اگر قرار به انتصاب بود بهتر بود افرادی را که در دوره قبل آراء بالاتری داشتند و در این دوره موفق به کسب آرای لازم نشدند را منصوب می‌کردند.

آقاولی ادامه داد: تمام هدف ما از حضور در کمیته داوران کمک به داوری و ارتقاء جایگاه این قشر از جامعه کشتی است. از مسؤولین فدراسیون کشتی و کمیسیون داوران که این شرایط را فراهم کردند تا انتخابات در فضایی آرام و دموکراتیک، دور از حاشیه و در اتاقی شیشه‌ای و شفاف برگزار شود تشکر می‌کنم. متأسفانه داوران ما شرایط خوبی ندارند و سال‌هاست که حق‌الزحمه آن‌ها پرداخت نشده است. اکثر داوران از قشر ضعیف جامعه هستند و هزینه‌های رفت و برگشت به مسابقات را از جیب خودشان پرداخت می‌کنند، تمام هدف ما ایجاد رفاهیات برای داوران عزیز کشورمان است.

داور درجه یک بین‌المللی کشتی گفت: اولویت ما نحوه پرداخت حق الزحمه داوران است که متاسفانه از چندین سال قبل پرداخت نشده است. آقای دبیر نظر مساعدی به داوری دارند و انشالله کمک کنند تا داوری به جایگاه واقعی خودش برسد؛ البته متاسفانه داوری در ورزش کشتی خیلی مظلوم است و با اینکه بار اصلی مسابقات به دوش داوران هست، اما هیچ توجهی به داوری نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امسال در مسابقات جهانی یک قضاوت فینال هم به داوران ما ندادند، یعنی جایگاه ما در داوری دنیا از بین رفته است در صورتی که سنوات قبل سوت طلای جهان و المپیک را به داوران ما می‌دادند. ما داوران شایسته‌ای داریم که باید حمایت شوند تا در میادین جهانی و المپیک بدرخشند.

در انتخابات کمیسیون داوران فدراسیون کشتی که هفته گذشته به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برگزار شد، ۱۱۹ آرای صحیح اخذ شد که نتایج آن به شرح زیر است:

داور S۱ بین‌المللی: محمد مصلایی پور (۴۶ رأی)

داور درجه یک بین‌المللی:

۱- مهدی آقاولی (۶۸ رأی) ۲- غلامرضا طاهرخانی (۴۹ رأی) ۳- رضا علی اصغری (۲۹ رأی)

علی البدل: محمد رحیم‌پور (۲۷ رأی)

داور درجه ۲ و ۳ بین‌المللی:

۱- میلاد قلاوند (۳۳ رأی) ۲- ابوالفضل سبزعلی (۲۸ رأی)

علی البدل: فرید بهرامی (۲۸ رأی)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها