بازدید 2353

ریاض منصور: اظهارات ملادینوف درباره حمله به غزه را رد می‌کنیم

سفیر فلسطین در سازمان ملل در سخنانی از کشورهایی که در کمیته چهارم مجمع عمومی این سازمان به تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی رأی مثبت دادند، تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 16 November 2019

سفیر فلسطین در سازمان ملل در سخنانی از کشورهایی که در کمیته چهارم مجمع عمومی این سازمان به تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی رأی مثبت دادند، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در سخنانی از کشورهایی که در کنار حق ایستادند و به تصویب هشت قطعنامه ضد اسرائیلی در نشست جمعه کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل رأی مثبت دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: هشت قطعنامه با اکثریت آراء تصویب شد. این قطعنامه‌ها مربوط به کمک‌ها به آوارگان فلسطینی، تمدید مأموریت آنروا، محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل و ضرورت توقف این شهرک‌سازی‌ها و ادامه فعالیت کمیته ویژه تحقیق درباره فعالیت مقامات اسرائیل است. این پاسخ دندانشکن جامعه بین‌الملل به کسانی بود که بیهوده برای تضعیف نقش آنروا تلاش می‌کنند تا مسأله پناهندگان را از بین ببرند.

ریاض منصور در واکنش به اظهارات اخیر نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد: ما طریقه اظهار نظر ملادینوف درباره تجاوز اخیر اسرائیل علیه ملت‌مان و کشتار غیرنظامیان را نمی‌پذیریم. ما امیدواریم که آقای ملادینوف به سمت موضع اروپایی درباره آنچه اتفاق افتاده هدایت شود؛ موضعی که بر ضرورت انجام تحقیق شفاف و همه‌جانبه درباره قتل خانواده "السوارکه" و اجرای عدالت در حق عاملان این جنایت تأکید دارد. این درسی است که ملادینوف باید دنبال کند، مسؤولیت او دفاع از غیرنظامیانی است که مورد تجاوز طرف دیگر قرار می‌گیرند. وی همچنین باید اقدامات کسانی که به غیرنظامیان آسیب می‌رسانند، محکوم کند، امیدوارم که او این درس را فراگرفته باشد، ما همچنان بر آنچه ملادینوف انجام می‌دهد نظارت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیئت فلسطین علی‌رغم وتوی تلاش‌هایش توسط آمریکا به شورای امنیت بازخواهد گشت یا خیر؟ تصریح کرد: هیئت فلسطین تمامی درها از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را خواهد کوبید، ما تمامی راه‌ها را آزمایش می‌کنیم. پرونده‌های مختلفی را به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کرده‌ایم و این دادگاه همچنان در حال تحقیق درباره جنایات مقامات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است و ما نیز همچنان در حال پیگیری دادگاه هستیم و آن را تحت فشار قرار می‌دهیم.

این مقام فلسطینی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا وی پیشنهادی جهت صدور یک بیانیه علیه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و قتل غیرنظامیان به کارن پیرس، سفیر انگلیس در سازمان ملل و رئیس کنونی شورای امنیت داده است یا خیر؟، افزود: ما با جامعه بین‌المللی و از جمله شورای امنیت در ارتباط هستیم تا مسؤولیتشان را بپذیرند و این تجاوز به مردم ما در غزه را محکوم کنند. شورای امنیت باید جزئی از تحقیق درباره جنایت قتل خانواده السوارکه باشد.

ریاض منصور ادامه داد، در حالی که ملت فلسطین سالروز اعلام استقلال الجزایر در سال ۱۹۸۸ را گرامی می‌داشتند، ۳۴ شهید، از جمله هشت کودک و خانواده السوارکه متشکل از پنج کودک، والدین آنها و یک زن دیگر را به خاک سپردند. ما شدیدا این تجاوز را محکوم می‌کنیم و خواستار توقف فوری آن هستیم و از جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت می‌خواهیم که به مسؤولیتشان در این زمینه عمل کرده، این تجاوز را متوقف کنند و عاملان این جنایت را محاکمه کنند.

وی در ادامه خدمات و مواضع حمایتی پی‌یر کرنبول، کمیسر عالی سابق آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را ستود.

کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه هشت قطعنامه ضد اسرائیلی را با اکثریت آراء تصویب کرد که هفت مورد آن مربوط به فلسطین و مورد دیگر نیز در رابطه با بلندی‌های اشغالی جولان سوریه بود.

قطعنامه‌های مذکور به شرح زیر تصویب شدند.

۱ ـ تمدید مأموریت آنروا؛ ۱۷۰ رأی موافق در مقابل دو رأی مخالف (آمریکا و اسرائیل) و هفت رأی ممتنع.

۲ـ کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در پی جنگ ژوئن؛ ۱۶۲ رأی موافق در مقابل شش رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع.

۳ـ کمک به اقدامات آنروا و کمک مالی به آن؛ ۱۶۲ موافق در مقابل پنج مخالف و هفت رأی ممتنع.

۴ـ حق مالکیت پناهندگان فلسطینی و درآمدزایی آنها؛ ۱۶۲ رأی موافق در مقابل شش رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع.

۵ـ محکومیت اقدامات اسرائیل علیه حقوق انسانی ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی؛ ۱۵۴ رأی موافق در مقابل هشت رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع.

۶ـ تمدید مأموریت کمیته ویژه تحقیق درباره اقدامات اسرائیل علیه حقوق انسانی ملت فلسطین در اراضی اشغالی؛ ۸۲ موافق در مقابل ۱۱ مخالف و ۷۸ رأی ممتنع.

۷ـ توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی؛ ۱۵۶ رأی موافق، شش رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه نیز، از رژیم صهیونیستی خواسته شد تا با عمل به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل در خصوص جولان، به اشغال این منطقه پایان دهد. همچنین رژیم صهیونیستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر