بازدید 37230

تجمع اعتراضی در برخی شهرها در پی تغییر قیمت بنزین

این اعتراض‌ها در برخی شهرها مانند مشهد و سیرجان و برخی شهرهای استان خوزستان دیده شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 16 November 2019

گزارش‌ها حاکی از برگزاری تجمع‌های پراکنده در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در برخی از نقاط کشور در شامگاه جمعه - ۲۴ آبان - است. این اعتراض‌ها در برخی شهرها مانند مشهد و سیرجان و برخی شهرهای استان خوزستان دیده شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

این تغییرات در قیمت بنزین و سهمیه‌بندی اعمال شد سبب شد تا در برخی شهرها تجمع‌هایی شکل بگیرد. در مشهد از حدود ساعت ۱۹ آمدوشد کند خودروها و حضور ده‌ها نفر معترض در محدوده تقاطع بلوار وکیل‌آباد و خیابان دانشجو بود که با تذکرات پلیس و برخی شهروندان این اعتراض پایان یافت. در بیرجند نیز اعتراض‌های پراکنده‌ای در سطح شهر انجام شد. در سیرجان اما اعتراضات شدید بود و در این میان تهاجم عده‌ای از افراد، به انبار نفتی این شهر و با هدف آتش زدن آن، با واکنش نیروی انتظامی ناکام ماند.

در اهواز نیز تجمع شهروندان معترض به افزایش قیمت و توقف خودروها در دو خیابان این شهر باعث دشواری رفت و آمد شد که با تذکرات نیروی انتظامی تجمع پایان یافت. همچنین در محور شوشتر- دزفول نیز تجمع اعتراضی که همراه با دشواری رفت و آمد در محور شوشتر - دزفول بود تا پایان شب برطرف شد. در گچساران نیز مردم با تجمعی آرام در دوگنبدان به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند. مردم معترض در آبادان، خرمشهر و ماهشهر نیز در بخش‌هایی از شهر در اعتراض حضور یافتند. شیراز و بندرعباس نیز با تجمع محدودِ اعتراضی روبرو بود که تا پایان شب پایان یافت.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه از نیمه شب دیشب تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کرده‌اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا بوده است و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون‌نفر از مردم ایران پرداخت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۳۲
تا دیروز میگفت میخوان درآمد حاصله را بین ۸۰ میلیون تقسیم کنن.امروز کردن ۶۰ میلیون.فردا میشه ۴۰ میلیون و تا روز واریز به حداکثر ۴ تا ۵ میلیون یه مبلغ ناچیزی میدن....
آقای روحانی بدبخت مون کردی . بس دیگه خسته شدیم . توانایی اداره کشور رو نداری برو . زودتر برو
آقای روحانی شما جیب ما رو نزن . ما هیچی از شما نمیخواهیم
همش حرف مفت مسئولین.تاوان بی تدبیری مسئولین و کسری بودجه دولت رو باید مردم بدهند
کجای دنیا از مردم پول می گیرند که دوباره به خودشان برگردانند.
اگر راست می گویند و قصدشان کمک به مردم است تحصیل حداقل تا پایان دوره متوسطه و بهداشت را به غیر از اعمال زیبائی رایگان کنند تا همه مردم به هنگام نیاز واقعی از ان استفاده کنند . هنوز تو این کشور پر کردن دندانخراب و پوسیده بعنوان زیبائی محسوب می شود و هیچ بیمه پایه ای ان را قبول ندارد.
مردم صدقه خور نیستند که دولت می خواهد عواید حاصل از فروش بنزین را به عنوان یارانه به آنها برگرداند . قیمت بنزین را به قیمت قبل برگردانید .
.این دولت قیمت همه چیز رو بالا برده حالا میگه بنزین از یک لیتر اب ارزونتره.
اه اقا این حرفا چیه می زنی نکنه اختشاش می خوای بکنی اصلا در ایرا ن خبری نیست ملت در اسایش کامل بسر می برند واماده ایم اماده برای کمک به فلسطین .سوریه یمن عراق خلاصه همه کشورها می توانند ثبت نام کنید برای کمک ایران به انها ؟/....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
like
کی میخواد جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد؟
من با سهمیه بندی بنزین موافقم، چون عده کثیری از مردم با اینکه خودرو دارند، ولی برای رفتن به محل کار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند(بدیل نبود پارکینگ و ترافیک و...) و دولت نباید قیمت بنزین سهمیه ای رو اضافه می کرد، بلکه باید از کسانیکه بیش از سهمیه بندی، بنزین استفاده می کنند، مبلغ اضافه می گرفت. اینجوری با این قیمتها، تر و خشک با هم میسوزه.
امان از وعده ها
واقعا فقط تذکر دادند و تجمع پایان یافت؟!!!!!!!!!!!!!!!11
شما که یک ریال از این پول را به ملت ایران نمی دهید چرا با دوز و کلک و دروغگوئی، دل ملت را خوش میکنید.
ما یه مسئله ساده مهندسی میخواییم حل کنیم باید چند پارامتر رو همزمان در نظر بگیریم
این بنده خداها فقط به این فکر کردند که پول حاصل از اون رو به فقرا بدن بدون توجه به اثر انفجاری که میتونه روی قیمتها داشته باشه
البته در این میان دولت خودش رو هم جزو فقرا حساب کرده
تا دیروز میگفتید همه جا امن و امان است
پاسخ ها
محمد
| Sweden |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
خب تا دیروز امن و امان بود
احتمالا فردا هم امن و امان باشه
به کوری چشم هر کسی که نمیتونه امنیت ایران رو
ببینه این اعتراضات هم به گرانیه نه اون چیزی که شما آرزو میکنید
نادی
| Sweden |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
الانم همه جا امنه.مگه چندنفربیرونن.همش الکیه.برای تسلی دل مردم یه عده رو میفرستن بیرون
چندتا شعار بدن راه بندون درست کنن شلوغش کنن تا وقت یارانه ه.ا بعد ساکت میشن .تمام.
با تذکرات پلیس و برخی شهروندان این اعتراض پایان یافت.


حتما این دسته از شهروندان همونهایی هستن که قراره درامد حاصل از افزایش قیمت بنزین مستقیم به جیبشون سرازیر بشه
شما رسانه ها واقعیات راانعکاس نمی دهید الان شهرشلوغ راهها مسدود وبچه هامون باشکم گرسنه مدرسه ماندندچطوراینها رامنعکس نمی کنید وفقط ده نفرشما می بینید
برای حمایت از قشر مستضف!قشر مستضعف اغلب با مسافرکشی با پراید خرج خانواده خود را می دهند
ما اصلا از جون و دل میخایم ثروتمندا یارانه بنزین رو بخورن و نوش جونشون، عوضش قیمت بنزین بالا نره...کیو باید ببینیم؟؟؟؟
با هر نوع خرابکاری و به آشوب کشیدن مملکت باید خیلی شدید و ضربتی برخورد شود. آنهایی که در آرزوی آشوب در ایران هستند, این آرزو را به گور می برند و این مهم نیست که در داخل یا خارج باشند.
خدا به خیر کند! با چه منطقی یک مرتبه این همه افزایش دادید؟؟
مدیریت تان همیشه باید به گرانی ختم شود؟! واقعا اعتقاد دارید 60 لیتر در ماه برای مصرف عادی کفایت می کند؟؟؟ قرار بود افزایش مصرف سوخت را کنترل کنید نه اینکه عامه مردم را با مشکل مواجه کنید! با این قیمت جدید معلوم شد درد شما بالا بودن مصرف بنزین نیست بلکه می خواهید جیب خودتان را پر کنید وگرنه باید حداقل 100 لیتر سهمیه می دادید که مصرف عادی یک خانواده با یک بار مسافرت در ماه تامین می شد اما شما 60 لیتر سهمیه دادید آن هم با 50 درصد افزایش قیمت!!!
تابناک عکس و فیلم
شما که میگید همه جا درامن وامانه
در گذشته زمان احمدی نژاد که قرار بود نتیجه حاصل از افزایش قیمت سوخت بره توی جیب مردم و دیگه فقیر نداشته باشیم چی شد مردم که بدبخت تر و فقیر تر شدن. نمیخوایم به خودمون گرون بفروشن و بعد پول خودمون رو به خودمون پس بدن تازه با هزار تبعات بدتر و گرانی همه چیز من خونم کنار اداره ام هست ولی میگن باید بری شعبه دیگه بعدشم دولیتر به کجای مسافرت سر کار رفتن و برگشتن و کارهای مردم میرسه قاچاق کم میشه یا شکنجه بدبختی که میخواد بره سرکار یعنی وقتی بیشتر دولیتر لیتری 3000 یا 3500 بزنیم هوا آلوده نمیشه و مصرف میاد پایین و قاچاق کم میشه بنده پسرم سربازه و محل کار خودمم دوره وقتی وسایل نقلیه عمومی نیست ساختار و مترو و اتوبوس نیست چطوری با دو لیتر برم سرکار و بیام ضمنا از سالها پیش همش میگن وسایل نقلیه عمومی درست میشه چندصد سال دیگه کی تاسال 1500 شمسی میشه همش حرف، عمل خیلی کند و ضعیفه تا کی پدر مردم در اومد از بس وعده و وعید شنیدن آخه 2 لیتر در روز به کجای مردم بدبخت میرسه یهو این دو لیترم بردارید خیال همه راحت بشه تموم بشه بره.
چرا با اینهمه مهر ومحبت وعاطفه با ملت قهرمان برخورد میکنید.ملت چگونه جبران خواهد کرد
یارانه بدن. دروغ می گن پس چرا یارانه های اکثر مردم رو حذف کردن. تا یارانه ها رو حذف نکنن شبا خواب‌شون نمی بره. حالا اومدن بنزین گرون می کنن. بعد میگن قراره یارانه جداگانه بدن. باز بعدش میان یکی یکی حذف میکنن. متاسفانه دولت روحانی به جز دروغ چیزه دیگه ای نداره. متاسفم.
گفتن 700هزارنفر رو یارانه هاشونو قطع کردن. ما باید از کجا بفهمیم که 700نفر قطع شده از کجا معلوم که بیشتر از 700نفر قطع نشده باشه.
قلیدون ؛ سوزن بزرگی را به دستش می زد و می گفت اوخ اوخ ؛ اوخ اوخ!
دوستش گفت: چه خبرته اینهمه اوخ اوخ میکنی؟ قلیدون جواب داد : خیلی درد می گیره!
دوستش گفت خوب ؛ نزن تا دردت نگیره!
قلیدون جواب داد : وقتی به خودم سوزن نمیزنم ؛ نمیدونی چه کیفی داره!!
ملت شریف ایران نه یارانه میخواهندنه گرانی بنزین و بدنبال ان افزایش کلیه کالاها وخدمات.این طرح دولت گداپروری است وباید لغو شود کدام کارهای دولت دارای حساب وکتاب است که این یکی باشد.چه کسی میداند از این طرح چقدر پول گیر دولت میاید که میخواهد همه انرا بین مردم توزیع کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی