بازدید 28551
پیمانه اقتصادی؛

رئیس جمهور: با بنزین ۵ هزار تومانی مخالفت کردیم/ همتی: تورم گرانی بنزین ۴ واحد درصد/ نوبخت: تورم یکی دو درصد/ قائم مقام وزیر صنعت: دلیلی برای گرانی وجود ندارد؛ مردم هرگونه گران‌فروشی را اعلام کنند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی ارتفاع ۴۰۰ هزار واحدی برای شاخص کل بورس، صعود بازار‌های بورس آسیا بجز چین، حضور ۱۴ ساله ایران در بین بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان، اتحادیه تاکسیرانی‌: هیچ گونه افزایش کرایه نداریم، طلای سیاه کمی گران شد، سخنگوی دولت: آثار اصلاح قیمت بنزین در میان مدت مشخص می‌شود و نفت سنگین ایران ۵۸ دلار فروخته شد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶ 16 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیش بینی ارتفاع ۴۰۰ هزار واحدی برای شاخص کل بورس، صعود بازار‌های بورس آسیا بجز چین، حضور ۱۴ ساله ایران در بین بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور: هیچ گونه افزایش کرایه نداریم، طلای سیاه کمی گران شد، سخنگوی دولت: آثار اصلاح قیمت بنزین در میان مدت مشخص می‌شود و نفت سنگین ایران در مهرماه ۵۸ دلار فروخته شد را در بر دارد.

رئیس جمهور: با بنزین ۵ هزار تومانی مخالفت کردیم

حسن روحانی روز جمعه در دیدار برخی اعضای دولت و مسئولان کشور به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده است، گفت: دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از قشرهای ضعیف کشور که به واسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت. رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز قشرهایی در جامعه هستند که در زندگی خود مشکلات دارند، گفت: فشارهای اقتصادی شدید در سال 97 و 98 به زندگی مردم وارد شد و دولت می خواهد در حد تأمین نیازمندی های ضروری، حمایتی از مردم کرده و به خانواده هایی که احساس می کنیم در فشار بیشتر هستند کمکی کرده باشیم.

روحانی با بیان اینکه برای تعیین قشرهای ضعیف جامعه نیاز به آمار و ارقام دقیق داریم اما در همین حدی که امکان تشخیص وجود دارد می توانیم جامعه را به دو بخش تقسیم کنیم، گفت: بنابراین، حدود 75 درصد در شرایط فشار قرار دارند و حدود 25 درصد هم شرایط زندگی شان خوب است و بر مبنای محاسبات 18 تا 19 میلیون خانوار و جمعیتی حدود 60 میلیون مشمول طرح حمایتی دولت خواهند بود و  این مبلغ هم کمک به فرد نبوده و کمک به خانوار به شمار می رود. تلاش ما این است بتوانیم این مبلغ را ماهیانه به حساب خانوارها پرداخت کنیم و در اوایل آذر ماه اولین نوبت آن پرداخت شود. این اقدام برای اقشار مستضعف جامعه کمک کوچکی به شمار می رود و در مجموع اصل این کار ضروری است. برخی معتقد بودند که قیمت انرژی در ایران با قیمت آن در کشورهای منطقه فاصله زیادی دارد که البته این موضوع موجب ایجاد مفاسدی از جمله قاچاق خواهد بود و اگر بخواهیم این معضل را از بین ببریم باید به گونه ای قیمت را افزایش دهیم که تقریبا با قیمت انرژی در کشورهای همسایه برابری داشته باشد و ما با آن مخالفت کردیم. روحانی افزود: البته این اقدام از سوی دولت انجام نشد به خاطر این بود که معتقد بودیم این افزایش قیمت به نرخ هایی مثل 5 هزار تومان برای هر لیتر بر زندگی مردم تأثیر مستقیم داشته و موجب افزایش تورم خواهد بود.

پیش بینی ارتفاع ۴۰۰ هزار واحدی برای شاخص کل بورس

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک، با بیان اینکه شاخص بورس تا خردادماه کانال ۴۲۰ هزار واحدی را تجربه خواهد کرد، در خصوص افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر نماد‌های پالایشی گفت: این موضوع تأثیر بر این نماد‌ها نخواهد داشت و نفع و ضرری برای این نماد‌ها ندارد، چون دولت نفت را با قیمت فوب خلیج فارس به پالایشگا‌ها می‌دهد و بنزین، گازوئیل و سایر مشتقات و فراورده‌ها را نیز با نرخ فوب خلیج فارس تحویل می‌گیرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌ها در بودجه سال آینده  دلار را ۱۱ هزار تومان پیش بینی می‌کنند و در تحلیل هایشان برای سال آتی با دلار ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ هزار ریالی، سود شرکت‌ها ۱۰ درصد بیشتر خواهد شد و شاخص تا محدوده ۳۴۰ و ۳۵۰ هزار واحدی از این نظر امکان رشد خواهد داشت و حدود ۵۰ هزار واحد نیز به دلیل تقسیم سود اردیبهشت تا خرداد ماه رشد کرده و پیش‌بینی می‌شود تا ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار واحدی افزایش یابد. قاسمی ارتفاع ۴۲۰ هزار واحدی برای شاخص کل را در دی ماه تنها با رشد دلار محتمل دانست و تاکید کرد: در اینصورت دلار نیمایی باید افزایش یابد چرا که در صورتی که دلار نیمایی افزایش نیابد، شرکت‌های بزرگ که شاخص را تکان می‌دهند حرکتی نخواهند کرد. به گفته قاسمی بازار سرمایه حرکت صعودی را در بهمن‌ماه تجربه خواهد کرد و به هر بهانه‌ای بازدهی خوبی را در آن مقطع زمانی ثبت خواهد کرد.

صعود بازارهای بورس آسیا بجز چین

شاخص‌های اصلی بازارهای بورس کشورهای آسیایی (روز جمعه ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹) به جز چین سیر صعودی در پیش گرفتند. ارزش شاخص ترکیبی شانگهای چین با کاهش ۰,۴۳ درصدی در سطح ۲.۸۹۷,۳۷ واحد قرار گرفت. بازار بورس ژاپن نیز با رشد ۰,۷۰ درصدی به ۲۳.۳۰۳,۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص «سانسکس» بورس هند با رشد ۰,۵۱ درصدی به ۴۰.۴۹۵,۸۷ واحد و شاخص «هنگ سنگ» بورس هنگ کنگ با رشد ۰,۲۵ درصدی به ۲۶.۳۸۹,۱۱ واحد رسیدند. شاخص «کوسپی» بازار بورس کره جنوبی با رشد ۱,۰۷ درصدی به ۲.۱۶۲,۱۸ واحد دست یافت.

حضور چهارده ساله ایران در بین بزرگ ترین اقتصادهای جهان

یورونیوز: برآورد صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که ایران از نظر رقم تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ میلادی در جایگاه بیست و هشتم جهان قرار خواهد گرفت. ایران برای نخستین بار در سال ۱۹۶۵ میلادی به جمع ۳۰ اقتصاد برتر جهان از نظر میزان تولید ناخالص داخلی ملحق شد. اقتصاد ایران اواخر دهه ۸۰ میلادی و پس از پایان جنگ هشت ساله با عراق تا رتبه دوازدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان صعود کرد، ولی سپس طی یک روند نزولی از اوایل دهه ۹۰ تا سال ۲۰۰۵ از جمع ۳۰ اقتصادی که بالاترین تولید ناخالص داخلی را داشتند، خارج شد. اما مجددا طی ۱۴ سال گذشته همواره در جمع ۳۰ اقتصاد بزرگ جهان قرار داشته و این حضور مطابق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

همتی: تورم گرانی بنزین ۴ واحد درصد

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پیامی در فضای مجازی نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی معادل ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود. در این چند روز، تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است. اگر همان طور که قبلاً تأکید کردم به وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم نظریه بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود. تأکید این نکته نیز ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیر بیشر جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و پشتوانه عوامل بنیانی ندارد.

نوبخت: تورم گرانی بنزین یکی دو درصد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت و گوی ویژه خبری گفت: آنچه مدل‌های اقتصادسنجی و تجربه ما در چند سال گذشته نشان می‌دهد، اصلاح قیمت بنزین و حامل‌های انرژی اثر تورمی زیادی ندارد، به طوری که حتی در سال 93 که قیمت بنزین و حامل‌های انرژی افزایش یافت نرخ تورم به روند کاهنده خود ادامه داد. هرچند تورم یکی دو درصدی خواهد داشت؛ اما آنچه می‌تواند موجب افزایش قیمت‌ها شود سوءاستفاده‌هایی است که برخی از شرایط به وجود آمده می‌کنند.

اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور: هیچ گونه افزایش کرایه نداریم

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با افزایش کرایه تاکسی‌ها بیان داشت: در حال حاضر هیچ گونه افزایش کرایه نداریم. با عنایت به تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌ها از رانندگان محترم درخواست می‌شود تا ضمن ارایه خدمات مناسب از هرگونه افزایش کرایه خارج از چارچوب قانونی آن جدا خودداری کنند. قیمت سی ان جی هیچ گونه افزایش و تغییری ندارد و همچنین تاکسی‌های اینترنتی به شرط فعالیت در چهارچوب دستورالعمل ساماندهی و نظارت شهرداری‌ها بر این حوزه، مطابق با پیمایش انجام شده تا سقف مشخص اعتباری معادل سهمیه مورد نظر دریافت می‌کنند. تامین سوخت خودروهای سرویس مدارس که در سامانه سپند ثبت‌ نام کردند در کارگروه مربوطه این موضوع در دست بررسی است که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

طلای سیاه کمی گران شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تأثیر دورنمای اوپک از تقاضا برای نفت در سال آینده که امیدها نسبت به تداوم محدودیت عرضه این گروه را برانگیخت، افزایش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۸ سنت (۰.۵ درصد) افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۹ سنت کاهش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا  ۲۸ سنت (۰.۵ درصد) افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته با ۰.۶ درصد کاهش قیمت بسته شده بود. اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای نفت این گروه در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند.

نفت سنگین ایران در مهرماه 58 دلار فروخته شد

سازمان کشورهای تولید کننده و عرضه کننده نفت، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر 2019 (مهر 98) با 2 دلار و 38 سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن به 57.94 دلار رسید. بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر 60.32 دلار به فروش رسیده بود. متوسط قیمت نفت ایران طی سال 2017  برابر با 49.60 دلار به ازای هر بشکه و در سال 2018 نیز 69.59 دلار در هر بشکه عنوان شده است. همچنین متوسط قیمت نفت ایران در 10 ماه نخست 2019 برابر با 61.77 دلار برآورد شده است. متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه اکتبر با 2 دلار و 45 سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 59.91 دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر 62.36 دلار در هر بشکه بوده است. نفت عربستان نیز با یک دلار و 75 سنت کاهش 60.99 دلار در هر بشکه فروخته شد.

وزیر صنعت: گرانی به بهانه تغییر نرخ بنزین به هیچ وجه پذیرفته نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه افزایش قیمت تولیدات به بهانه تغییر نرخ بنزین به هیچ وجه پذیرفته نیست، گفت: تولید صنایع غذایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد. 

رحمانی افزود: تولید امسال بیشتر از سال قبل است در عین حال تولیدکنندگان فشار می‌آورند که مجوز صادرات بدهیم اما باز به دلیل اینکه اولویت ما تأمین نیازهای داخل است میزان صادرات را محدود می‌کنیم گرچه ما وظیفه رونق صادرات هم داریم،  ملاحظه بازار داخلی در اولویت است. وی این را هم گفت: هیچ کس نباید نگرانی از تأمین کالاها نداشته باشد و اگر در جایی می‌خواهد تصمیمی گرفته شود با هماهنگی وزارت کشور به عنوان فرمانده عملیات اقتصاد مقاومتی و وزارت نفت که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارد باید تنظیم بازار با کمک اصناف و بازار صورت گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین روی تولید داخل اثر ناچیزی دارد،‌ گفت: عمده تولیدات مثل آهن و کاشی که متأثر از حمل‌ونقل است آن هم عمدتاً بر حمل‌ونقل گازوئیلی مبتنی است که ربطی به بنزین ندارد و اگر عده‌ای بخواهند از افزایش قیمت بنزین سوءاستفاده کنند، برخورد می شود.

سخنگوی دولت: آثار اصلاح قیمت بنزین در میان مدت مشخص می‌شود

علی ربیعی عصر جمعه در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین و بسته حمایت دولت از خانوارهای کم درآمد، اظهار داشت: قرار شد از تمام درآمدهای حاصل از طرح اصلاح قیمت بنزین به ۱۸ میلیون خانوار کمک کنیم. سخنگوی دولت تصریح کرد: سال‌ها اقتصاددان‌ها در مورد یارانه‌های پنهان صحبت می کردند، البته برخی در مورد زمان اجرای آن نظرهایی دارند، بالاخره اصلاح ساختار سخت و دردناک است، اما آثار مثبت آن در میان مدت مشخص می‌شود. ربیعی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با تصمیم گیری درست، این اصلاحات در زندگی مردم اثر منفی نگذارد و با اجرای این طرح هم اصلاح ساختار انجام شود و هم درآمد حاصله از آن به معیشت ۶۰میلیون نفر از طبقات متوسط رو به پایین جامعه کمک شود.

قائم مقام وزیر صنعت: دلیلی برای گرانی وجود ندارد؛ مردم هرگونه گران‌فروشی را اعلام کنند

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه نرخ کالا عمدتا تأثیرپذیر از حمل‌ونقل بوده و حمل‌ونقل نیز با گازوئیل بوده و در این بحث افزایش قیمت‌ها، به هیچ وجه افزایش قیمت گازوئیل مطرح نیست؛ بنابراین افزایش قیمت کالاها نباید رخ دهد. اما لازم است که مراقبت‌هایی صورت گیرد تا افزایش قیمت و سوءاستفاده‌هایی در مبادی تولید، مبادی عرضه و حتی فروشگاه‌ها، از دو جنبه مهم افزایش قیمت‌ها و احتکار صورت نگیرد. مردم می‌توانند هرگونه افزایش قیمت رابه سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

استقبال فرانسه از ادغام پژو و فیات

دنیای اقتصاد: شاید بتوان دولت فرانسه را عامل اصلی برهم خوردن مذاکرات برای ادغام رنو و فیات-کرایسلر لقب داد، اما به‌نظر می‌رسد دولت مکرون این‌ بار با ادغام پژو و فیات-کرایسلر مخالفتی ندارد. ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه در این‌باره معتقد است پیشنهاد‌های مناسبی برای ادغام گروه خودروسازی پژوسیتروئن با همتای ایتالیایی آن مطرح شده و پژو می‌تواند از این فرصت استفاده کند. حمایت اولیه دولت فرانسه که مالک ۱۲ درصد از سهام پژو است، کمک می‌کند تا مسیر پر پیچ و خم مذاکرات با فیات برای ادغام هموارتر شود. براساس توافقات اولیه قرار است دو خودروساز توافقی را تا پایان سال جاری میلادی به‌ امضا برسانند که بر اساس آن هر یک با سهم ۵۰ درصدی در شرکت جدید از ادغام موافقت کنند. قرار است این برنامه بدون آنکه موجب تعطیل شدن هر یک از کارخانه‌های آنها شود، ۷/ ۳ میلیارد یورو از هزینه‌های سالانه را برای این دو شرکت کاهش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۲۵
افزایش حقوق 15 واحد درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دولت ترامپ در اقتصاد رکورد زد و بازار بورس امریکا ۲۸۰۰۰ را رد کرد و دولت ما هم رکورد زد و قیمت بنزین در غنی ترین کشور جهان از نظر ذخایر هیدروکربور را در یک چشم بهم زدن ۳۰۰ درصد افزایش داد و مدیریت هیچ کس را هم بهتر از خودمان نمی دانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
....من نمیدونم بعضی ها چرااینقدرشلوغش میکنید؟ دولت تدبیروامید ! با بنزین ۵ هزارتومانی(۵برابرشدن قیمت) مخالفت کردند وبابنزین ۳ هزارتومانی (۳برابرشدن قیمت!!!) موافقت کردند شماچرااینقدرناشکرید؟!!!
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
داستان همونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
جناب روحانی شما که بدون ملاحظه و بدون در نظر گرفتن مجلس قیمت بنزین را یک شبه از 1000 به 3000 تومان به بهانه کمک به قشر ضعیف جامعه انجام دادید ای کاش شما ملاحظه بقیه مردم را نمی کردید و به 5000 تومان می رساندی که اولا منت به بقیه قشر جامعه نمی زدی و همچنین به قشر ضعیف خیلی کمک می کردی .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
گفت: دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از قشرهای ضعیف کشور که به واسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند،یعنی الان شما به قشر ضعیف و فقیر با این حرکت کمک کردی .
خدایش اگه کسی بفهمه منظور رءیس جمهورو بمن توضیح بده . مرد حسابی هنوز بنزین گرون نکردید همه چی گرون شده . بنزینو گرون کردی بگو آقا نداریم گرونش کردیم چرا مردمو دیگه با حرفاتون میازارید . از خدا و روز قیامت بترسید نمیتونید کنترل کنید نمیتونید هدایت کنید . بدید به یکی دیگه مگه ملک پدراتونه شاید هست از شما اصلحتر . بابا بخدا خسته شدیم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
ای مردم ناسپاس چطونه بنزین گرون نبود که شد .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دوران اقتصاد دستوری بسررسید ازاین به بعد بورس روبه سقوط (روزانه ۸-۹ هزارواحدی) ودلار روبه افزایش (روزانه چندصدتومانی) خواهدبود !!!
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
واقعا هنوز برایم جای سوال است چرا نمی توانند آسایش مردمشان را ببینند.
اولین بار نیست که قیمت ها مانند دلار،سکه،....... چند برابر می شوند اولین بار نیست که مسئولین وعده عدم افزایش قیمت کالاها و خدمات را می دهند....متاسفم
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار کشور و در جمع خبرنگاران گفت: به ۱۲۴ در خصوص تخلفات زنگ
و بزنید تا فقط بشنوند و عمل نکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
حذف کارت سوخت از اول اشتباه بود.
دوم اینکه گرانی و ارزانی بنزین هم باید تا حدودی تدریجی و به قیمت روز باشد

سوم، گرانی بنزین طبیعی هست اما این نارضایتی ها جمع شده و اینطور بروز پیدا کرده و بنده به عنوان یک شهروند حق کسی میدانم که ندارد که بپردازد و البته از کار هم فراری نیست ولی کار نیست و اگر هم هست حقوق نیست.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اینا همه وعده های توخالیه.
آقاي وزير صنعت افزايش قيمت خودور در دوسه هفته اخير به چه دليل بوده ؟
... آخه تا کی کشور رو با گران کردن دلار و بنزین می خواهید اداره کنید ؟!! هر رئیس جمهوری که می آید در اواخر دوره ریاست خود این بلا را سر کشور می آورد و تصور می کند که مردم فراموش می کنند!!!
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
ظاهرا که ما فراموش می کنیم چون انتخابات بعدی نزدیک به 80درصد می ریم رای می دهیم به هر بهانه ای من رای دادم چون می خواستم فلان کس رئیس جمهور نشه من رای دادم می خواستم بدتر رئیس جمهور نشه
من رای دادم چون به مت یک گونی سیب زمینی دادن
من رای دادم چون به ح
کارت یارنه ام 200 تومان ریختن
من باید رای می دادم چون کارمند هستم
من باید رای می دادم وگرنه جوازم رو باطل می کردن
من رای دادم
چون
چون چون
و هزاران چون دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
وقتی تورم سالیانه شما بالا است این دو قلم هم باید افزایش یابد البته هر سال و به میزان درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مردم خودشان انتخاب کرده اند ...
چرا در سوییس و انگلیس و .... این اتفاق ها نمی افتد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مگه مردم فراموش نمی کنند؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
متاسفانه مردم باید بین بد و بدتر انتخاب کنند هرچند مثل این که این بار بدتر را انتخاب کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
مردم ایران یادتان هست بنزین هزار تومان بود کردیم سه هزار تومان
گرانفروشي رو به كجا اعلام كنيم ؟تازه اعلامم كرديم كيه كه پيگيري كنه ،تمامي تلفن ها روي پيغام گيره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دلت خوشه ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
گفتن که اعلام کن بخدا
بعدم برو اون دنیا برات رسیدگی کنه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
خود دولت بزرگترین گران فروشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
برای گرانفروشی خودروهای خارجی گفتن بیاید تو سایت شکایت کنید رفتین شکایت نوشتیم حتی یک تماس هم کسی نگرفت بگه خرت به چند
ما در یارانه نتونستیم ثبت نام کنیم و در حال حاضر یارانه نمی گیریم. به هر جایی هم رفتیم کسی احدی مسئولی پاسخگو نیست. الان با این توصیف و افزایش سه برابری قیمت بنزین، کمک معیشتی به ما تعلق می گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
تا 1400 صبرکن درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شما نتونستید ثبت نام کنید بنده رفتم میگم آقا من نه خونه دارم نه ماشین مستاجرم چرا یارنه ام قطع شده میگه برو خدا رو شکر کن دلتون خوشه به والله
ناراحت نباشید بعد انتخابات 5هزار میکنید
چطور ممکنه حداقل بنزین50% گران شه
تورم 2 تا 3% ؟!!!!
آقای عزیز!!! کالاها با تریلی و قطار و گازوئیل میاد خوب
اما توزیع کوچکتر با وانت بنزینی هست!!! نه با چهارپایان و خورجین!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دوست عزيز وقتي سواد اقتصادي نداري بانا آگاهيت به افزايش قيمت ها دامن نزن. قيمت حمل و نقل درصد ناچيزي از قيمت كالاست. شما بگو 5 درصد كه در بسياري موارد كمتر هم مي باشد. بنابراين نهايتا اين 5 درصد شده 15 درصد (كه به خاطر سهميه حمل و نقل كمتر هم هست) يعني بيشينه افزايش قيمت 10درصد خواهد شد ولي با لحاظ سهم واقعي و سهميه افزايش قيمت واقعي بيش از 5 درصد نخواهد بود حالا اگر عده اي سواستفاده كنند و عده اي هم با ناآگاهي راه را برايشان فراهم كنند حرف ديگري است.
آقای روحانی و نوبخت و بقیه.... کجایید شماها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
پیگیر اصلاح و سامان دهی و رفع نقائص ورود خواهران به
استادیوم های فوتبال هستند
چراجك مي گيد
باورمون نمیشه.... هرکاری دلشون میخواد با ما مردم میکنن!! هرکارییییییییییییییییی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
از ماست که بر ماست
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
عزیزم ایتقدر ناسپاس نباش ... ببین چقدر امنیت داریم عزت داریم که بقیه ندارند. حالا انشالله انتخابات بعدی درست میشه.
اقای وزیر صمت .مگر تعزیرات ندارید که مردم از گرانی گزارش دهند وبعدش هم برای اثبات هفته ها بایستی پشت دربهای رسیدگی منتظرووقت خودشان راتلف ونهایتا جای شاکی ومتشاکی عوض شود ... به دو نزدیکترین سوپر مارکت منزلت ویا لوازم خانگی ویا بدلخواه هر کالای دیگر مراجعه کن وتفاوت قیمت را راسا شاهد باش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
عزیز من الان اگه شما شاکی باشی جات با متهم عوض میشه. به کجا میخوای شکایت کنی؟اینا حرفشون توخالیه.
ایکاش رییس جمهور با حقوقهای ریالی پایین‌مردم مخالفت می کردند .
بنزین و انرژی نباید ضریبی از درامد مردم باشد؟؟؟؟
خیلی زود به بنزین ۵۰۰۰ تومانی هم میرسیم نگران نباشید!!!!
قبضهای اب برق و گاز بسیار گران شده و دولت فکر نکند چون پیامکی کرده انها را مردم متوجه نمیشوند.
همه مسئولان میگن چیزی نباید گرون بشه!!
چقدر هم گوش میدن!!
ما بیچاره مردمانیممممممممممم...
من‌نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود راستی همه چیز هم آرومه اینجا خبری نیست
چطور شما گران می کنید دلیل دارید ولی دیگران گران می کنند هیچ دلیلی ندارند
مرگ خوبه ولی برای همسایه نه؟
وقتی بنزین با سهمیه شد 1.5 برابر و آزاد 3 برابر می شه پس نرخ تاکسی هم اگر گرون بشه کاملاً عقلانیست
چون اصولا توی منطقه ما تاکسی ها بنزین می زنند منطقه شما رو نمی دونم آقای مسئول شاید آب بزنند و شاید هم هوا
....
نرخ تورم رو ببین!!
چهار واحد درصد ؟ همان چهار درصد خودمان است .
روشون نشده واضح بگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
خیر. منظورشان این است که هزینه سربار حمل و نقل کالا که 4 درصد از آن را قیمت سوخت تشکیل می دهد، ضربدر 3. بعبارتی ما 12 درصد تورم خواهیم داشت در هر کالایی که نیاز به حمل و نقل داشته باشد. ...
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مبهم گفته اند که بعدا جای تفسیر داشته باشه
... وزیر نفت درهفته گذشته اعلام کرد که دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد ویا سخنگوی دولت گفته که هفته بعد دولت درخصوص بنزین تصمیمگیری میکند که شب میلاد پیامبر بجای عیدی به مردم قیمت بنزین را بالا بردند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دقیقا!بعد ادعا میکنن این پول رو میخوایم به خانواده های فقیر بدیم!!!
این افزایش بنزین مردمو بدبخت تر میکنه . بزودی میفهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مردمو بدبخت تر میکنه به دولت چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی الان باید از آقای روحانی بابت اینکه بنزین رو نذاشتن بشه 5000 تومن باید تشکر کنیم...؟

چشم. آقای روحانی واقعا دست تون درد نکنه.
بنزین را گرون کردید تا به اقشار ضعیف کمک کنید؟؟؟؟!!!!!!!! از جیب خودشون به هر نحوی دربیارید و بعد ... اگه چیزی تهش موند به جیب اقشار ضعیف و کم درآمد بریزید؟؟؟؟!!!! بابا شما آخر علم اقتصاد هستید به خدا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
اگر علم اقتصاد و .... داشتند که مشکلی نبود ....
با بنزین 5 هزار تومنی مخالفت کردیم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
منت هم می گذراند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
کف دست هورااااااااااااااااااااااااااااااااا
خوب به اعتماد مردم جواب داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وقتی عقل نباشه جون در عذابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
چرا بهش اعتـماد کردی؟
شماها گرون می کنید بعد از ملت انتظار دارید مفتی خدمات و محصولات رو ارائه بدن و هرکس سرپیچی کرد به شما گزارش بده؟؟!
اقداماتی مثل تمرکز بیشتر بر اخذ مالیات از مردم و یا گران کردن بنزین مسلما اقدامات غلطی نیست، منتها خیلی دیر انجام شده است. این اقدامات باید حداقل دو دهه قبل انجام میشد، یعنی زمانی که کشور کم و بیش دارای روابط عادی با دیگر کشورها بود و در فروش نفت نیز مشکلی نداشت. امروز در شرایط تحریمها و در این اوضاع اسف بار، آیا رواست که از مثلا مغازه ای که فروشش یک دهم سالهای قبل هم نیست چند برابر آن سالها مالیات گرفته شود؟ آیا رواست که بنزین مصرفی آن راننده وانتی که هر صبح، تنها امیدش گرفتن یک سفارش بار است، یک شبه چند برابر شود؟ و آيا تضمینی هست که با افزایش قیمت بنزین، واقعا قیمتها بالا نرود؟!!!
کمر مردم رو شکستید ... فقیر رو فقیرتر کردید و حالا می گید با با بنزین 5000 تومانی مخالفت کردید؟ الان باید تشکر کنیم؟
با سلام چرا يكبار براي هميشه قيمت واقعي همه چيزها را بر اساس يورو يا دلار يا ... نميكنيد تا تورم كلا از بين برود حقوق دستمزد قيمت خودرو و .... بر اساس استاندارد اروپا و جهاني باشد تا تورممان هم 2تا 3درصد شود قاچاق سوخت ديگر نشود و خيلي از مشكلات كشور حل گردد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
این چراها را به هر حوزه ازدولت اسم ببری میخوره
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بعد چطور دلار و پورو چاپ کنن؟
واقعا ممنون از روحانی که با 5000 تومان مخالفت کرد
...
6سال پیش بود یکی می گفت سهمیه بندی یکی از بدترین طرح های انجام شده در دولت احمدی نژاد بود ....
اولا مردم این همه گران فروشی را اعلام کردند چه شد؟
دوما خود گرانی ها که مصوبه دارد مردم به چه مرجعی اعلام کنند وقتی خود دولت گران کرده است ؟
سوما مگر دلار 4200 باعث گرانی نشد خود دولت تصویب کرد مردم به چه کسی اعلام کنند؟
چهارم مگر نان را گران کردند فقط وزن خمیر را کم کردند خوب بنزین را هم بجای یک لیتر 600 لیتر می فروختند صدای مردم هم در نمی آمد .
نوبخت میگوید طبق قانون هدف مندی . در همان قانون آیا قید نشده با افزایش قیمت حاملها یارانه ها را نیز افزایش دهند؟
چرا پول بنزین را بگیرند و بین 60 میلیون دوباره تقسیم کنند ؟ همان کالاهایی که دهک های پایین مصرف کننده عمده آنها هستند را ارزان کنند بهتر نیست ؟
نوبخت خود را متعهد به پرداخت تفاوت بنزین کرده .... ما خلف وعده زیاد دیده ایم....
تا کنون کدام وعده مسئولین برای عدم افزایش قیمت ها عملی شده است حتی یک مورد هم نیست مردم بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
نگفتند گران نمیشود ، میگن یکی دو درصد گران میشه !!!!!!!!!!!!!!!!

ای خدااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
اینها که افزایش قیمت نیست
واقعی کردن قیمت هاست
افزایش نمیدن عزیزم واقعی می کنن!
نذاشتی بنزین بشه 5000 تومن؟ بابا ایول ...
آقایان اعلام کردن تاکسی ها افزایش قیمت ندهند تا ما میزان افزایش را محاسبه و اعلام کنیم. خب شما واسه گرون کردن بنزین چی رو محاسبه کردین که هنوز میگین تاکسی گرون نکنه تا محاسبه کنیم. تاکسی وقتی بنزین گرون تر میزنه چرا کرایه اش رو گرون نکنه؟ اینجا توی پرند بغل تهران کرایه ها حدود دو برابر شده. یه مسیره ده دقیقه ای رو که قبلا سه تومن میگرفتن از جمعه صبح پنج تومن میگیرن. کیه که رسیدگی کنه؟ چرا با کارهای نسنجیده بیشتر از قبل مردمو به جون همه میندازین؟ خیلی کالاها از جمله خودرو یه هفته قبل گرون شده بعد ادعا میکنین با گرون شدن بنزین هیچ چی گرون نمیشه؟...
شکایت دولت را باید به کجا کرد . نمونه اش افزایش قیمت بنزین .
پاسخ ها
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
از خودت شکایت کن که چرا رای دادی بهش
شما نگران نباشید بنزین رو همون 5000 تومنی میکردید ما ایرانی ها ککمون هم نمیگزه ، ماها پوست کلفت تز از اونی هستیم که شماا فکرش رو بکنید ...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
سید خدا ما پوست کلفت نیستیم چاره ای نداریم...
چرا گران کردن بنزین را هیچ نهادی به عهده نمی گیره ؟ ....
تو هدفمندی یارانه ها هم همین را گفتند که نباید هیچی گرون بشه ولی دیدید که شد، گفتند یارانه را به همه می دهیم بعد شد مصیبت عظما و عین بی عدالتی و....
واقعا مردم باید سپاس گذار باشن چون همه رو بردن زیر خط فقر و حالا با
گرون کردن می خواهند بیارندشون بالای خط فقر واقعا مچکریم ...
به امید بنزین لیتری صد‌هزار تومان.
چند وقت ديگه كه بخوان بنزين رو 5000 تومن كنن ، روحاني ميگه : مي خواستند بنزين رو 8000 تومن بكنن كه من مخالفت كردم !!!! ....
کجای دنیا دیدید برای کمک به قشر محروم بنزین رو گرون کنند!! اون بیچاره مسافرکش و یا پیکی که بنزین مستقیم روی زندگیش اثر داره! بجای این مثل کشورهای خوشبخت جلوی دزدی و‌رانت میلیاردی رو‌بگیرند، جلوی فرار مالیاتی ثروتمندان رو‌بگیرن، یه‌نمونه با چشم خودم دیدم‌که‌پزشک از ما خواست پول رو‌به حساب منشی بریزیم تا مالیات نده!!! بعد اون کارمند از موقعی که چشمی باز کرده باید مالیات بده. ...
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
سلام
اینجا کاملا تضاد و بی عدالتی و بی تدبیری و ناامیدی مشاهده میکنید فقط خدا به فریادمون برسه .
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شما بنزین وگوشت و کرایه مسکنو به قیمت جهانی می خرید و وزیت پزشک رو به یک دهم قیمت واقعی
حال از این پزشکها فداکار مالیات هم می خواهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شما این حرف ها رو بشنو و فقط بخند
البته نخند باید گریه کرد
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بله آقا مسعود، وقتی همه باید مالیات بدهند پزشکان هم جزو همه هستند.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
پزشک فداکاره خدا رو شکر اکثر پزشکای ایران چیزی بارشون نیست درامدشون هم که سر به فلک میزنه مالیات هم نمی دن چون فداکاری میکنن جیب مردم رو تا اخر خالی نمی کنن
"رئیس جمهور: با بنزین ۵ هزار تومانی مخالفت کردیم" خداوند شما رو برای ملت ایران حفظ کند .
... همه مسئولین میگن افزایش قیمت بنزین تاثیری بر قیمت کالاها نداره . با همین تز روز به روز بدبخت شدیم .با این همه افزایش قیمت ها ، هنوز نتونستن وضعیت حمل و نقل عمومی را درست کنند. فقرا روز به روز فقیرتر میشن و سرمایه داران هم ثروتمند تر . کارمندان هم از طبقه متوسط به طبقه پایین و فقیر نزول کردن .برخی هم که روزی شاید از طبقه متوسط بودند ، الان با رانتها و رابطه ها و سوء استفاده از منابع بیت المال شدن جزء طبقه بی درد و مرفه جامعه ...
"حضور ۱۴ ساله ایران در بین بزرگ ترین اقتصادهای جهان" پس چرا زندگی مردم اینطوری است . این ثروت کجا می رود ؟
چون با بنزین 5 هزارتومن مخالفت شده یعنی رو هز لیتر بنزین ما دو هزارتومن پیش افتادیم . یعنب در عمل بنزین گرون نشده.
حالا اگر بنزین ده هزار تومن صحبتش رو میکردن و مخالفت میشد باهاش اونوقت ببینین چقدر میتونستیم پیش بیفتیم!

کاش بنزین هر چقدر که میخوان گرون بشه ولی بعضی اظهار نظر هارو ادم نبینه!
نوبخت: تورم گرانی بنزین یکی دو درصد!!!!
وزیر صنعت: گرانی به بهانه تغییر نرخ بنزین به هیچ وجه پذیرفته نیست!!!!!
اگر شما گرانی رو نپذیربن چیزی گرون نمیشه؟ این همه گرانی رو پس پذیرفتین.
مردم هرگونه گران فروشی را اعلام کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مرد حسابی چی گرون نشده ؟!!

یعنی شماها خبر ندارید که مردم زیر بار گرانی له شدن ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
گرانی بنزین را گزارش میدهیم . قایم مقام یه کاری بکن
یک بازنشسته
| France |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
این بازیه همیشگیه
آخه ماهانه60لیتر بنزین را ما چیکار کنیم؟ 4روز رفت و آمد کنیم تمام میشود حالا خواستیم سفر بریم چیکار کنیم؟ بنزین آزاد لیتری3000تومان خیلی برایمان گران میشود بعلاوه اجناس هم گران میشود
دستمریزاد دولت تدبیر و امیدددددددددد.
حتما میاییم رای هم میدیم...
به تدریج همه ی ما با حالت زجر کشیدن و فشار اقتصادی شدید و وحشتناک به کام مرگ کشیده خواهیم شد .......
این نظرهایی که منتشر نمی کنی به زودی توی خیابان و خیلی تندتر را خواهید شنید
مردمو له کردین به خدا ...
الان دو روزه که انگشت به دهن موندم ، که چرا مدیریت جهان رو نمیدن به ما نمی دن!
یه ضرب المثل قدیمی میگه :یک سرخپوست خوب، یک سرخپوست مرده است.
حالا فرهمیدم منظور روحانی از کشف میدان بزرگ نفتی تو جنوب چی بوده .منظور جیب مردم بود که بنزین رو گرون کنه........................
منکارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل هستم.کار کارشناسی و مدلسازی ترافیکی در شهرهای بزرگ ایران از جمله کلانشهرتهران انجام شده که افزایش قیمت بنزین تاثیر چندانی در کاهش تقاضای سفرهای درون شهری با وسیله نقلیه شخصی و نتیجتا کاهش آلودگی هوانداره به این دلیل مهم که بیش از دو دهه است به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی اندیشیده نشده است.ا و در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی فعلی پاسخگوی اضافه ظرفیت و سربار ترافیکی نمی باشد.از طرفی دیگر بنا به نقل قول دولتمردان حتی اگر این پول آازد سازی بنزین به حساب فقرا واریز شود بازهم یک کار غیر کارشناسی است چون این آزاد سازی اگر در راه توسعه و نوسازی شبکه حمل و نقل نباشد باز یک فرصت سوزی است و پولش صرفا خرج بیهوده برای مصرف می گردد.
بابا عجب به فكر مردم هستيد وگرنه بنزين 5هزارتوماني درراه بود
من باوجود اینکه خود ازقشر مستضعف یا آسیب پذیر ویا به قول مسولین این عزیزان لسانی ویا به تعبیر خودم ازقشر شاخ شکسته اجتماع هستم نجات اقتصاد کشور را درتعدیل حاملهای انرژی وتعدیل واقعی قیمتها وبیمه بهداشت ودرمان یکسان میدانم
الان راننده مسیر نسیم شهر به گمرک کرایه 6000 تومانی رو 8000 تومان میگه.
فشار به رو مردم تهران نیستش بلکه شهرستانیها هستن که فشار دارن میخورن.
کلا دوست دارن نمک به زخم مردم بپاشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مردم کیلویی چنده ؟همشون از تورم 40درصدی طی این دوسال افسده شده بودند وفقط بااین بنزین 1000تومنی میتوانستند با گردش بدون غذا خود را از آلزایمر برهانند . واونم اتفاق می افتد
در حرف و ظاهر جلوی گرونی رو خواهید گرفت ولی در عمل نه!!!!
ادعای تورم 30 درصدی با افزایش قیمت بنزین 300 تا 350 درصدی!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
از کره مریخ آمده اید؟
....غصه نخور که اگر وضع بهمین منوال بماند بنزین ۵۰۰۰ هزار تومانی که هیچ بنزین لیتری یک یورو یعنی دوازده هزار پانصد تومانی خواهد شد!
خداروشکر که با بنزین 5 هزاری مخالفت کردن ایشون جای تقدیر و تشکر داره
گرانی بنزین بدون مصوبه مجلس غیر قانونی و بی اعتیار است مردم فعلا بنزین نخرند روحانی باید استیضاح وبرکنار شود
از سران قوا (حسن روحانی+علی لاریجانی+ابراهیم رئیسی) کمال تشکر و قدردانی را داریم.
شما خیلی اشتباه کردیکه با بنزین 5 هزار تومنی مخالفت کردی!
از جیب کی می بخشی!
باید بنزین رو ده هزار تومن بکنید!
مردم تحملش رو دارن...اصلا خودشون این راه رو انتخاب کردن!



خدایا کاری نکن دستم به اینا برسه!
توجیه افزایش قیمت بنزین بخاطر دریافت یارانه بیشتر توسط ثروتمندان!
- بیش از 24 میلیون خودرو وجود داره که همش مال ثروتمندهاست! ولی طبق محاسبات خودشون فقط یک یا دو دهک ثروتمند داریم که اونها هم از فقرا ارتزاق کرده و ثروت کسب می کنند که شاید تعدادشون به یک میلیون نفر برسه و ماشینهای مدل بالا و با مصرف پائین تر می خرن چون قطعاً خودروساز برای ساحت این خودروها مبلغ بیشتری میگره اینها فقیر حساب میشن!
- بیش از 90% خودروهای دست مردم کم بضاعت و فقیره که توانائی خرید خودروهای مدل بالا رو ندارن! پس اینها جزو ثروتمندان هستن!
- بیش از 11 میلیون موتور وجود داره که قطعاً اینهارو ثروتمندان سوار میشن و هر روز با اونها کار می کنن!
- اونهایی هم که ماشین ندارن ثروتمندن چون پول دارن و می تونن کرایه ماشین بالا بدن یا کم بدن و اتوبوس یا قطار مترو سوار شن و آویزان شن و فشار قبر رو قبلاً تجربه کنن!
پس می بینیم که دولت راست میگه و فقط اون ردیف اول فقیرند و بقیه ثروتمند! و این ثروتمندان موزی یارانه خیلی بیشتری می گیرن و باید آنچنان قیمتها رو برد بالا که دیگه نتونن به یارانه فقرای ردیف اول چشم داشت داشته باشن!!!!!!
- بی
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
حکایت متن سریال های خودشونه که بیرون خونه مال مردمه داخل خونه مال خود ادم ، همیشه چراغ خاموش باید رفت . این اضافه یارانه هم به جیب بدبخت بیچاره نمی ره که پولدارا میگیرن میخورن یه اب روش . یارانه بدبخت بیچاره ها که قطع شد تموم
باز هم درود به آقای روحانی که نگذاشت بنزین به 5000 تومان برسد
آقای راست میگن هیچ تأثیری توزندگی خودشان ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم چی ؟؟؟؟؟؟ به درک کسی به فکرش نیست با این تصمیما میگن برید به میرد شما مردم اضافه اید
....چرا هیچموقع مردم برایشون مهم نیست؟ چرا همیشه به دنبال آن هستند به مردم ظلم بکنند.مردم چه گناهی کردند.
اخه حق دارن گرون كنن چون اطرافشون همه حقوق پنجاه مليوني ميگيرن وبنزين سه تومني متناسب بادرامدشونه كارمندان كه بايدبادومليون زندگي روبچرخونن روكه نميبينن تازه كشورهاي همسايه بنزين گرونتره حقوق كارمنداشون همنقدره؟
اخه کی به حرف شما گوش میده هرچی میخواهید بگید
البته برای خالی کردن خودتان خوب است
...
خوش باشید که در چند سال اینده نون هم با این حقوقها نمی توانید بخورید ولی الان فعلا میشه
اینطور با حاشیه صحبت میکنید که با بنزین 5 هزار تومانی مخالفت کردیم که انگاری تصمیمات در خصوص گرانی بنزین را کسای دیگری گرفته است ... یک ذره تب گرانی دلار چند ماه پیش فروکش کرده بود و بازار داشت به بک آرامش نسبی میرسید که تمام کاسه و کوزها را در هم شکستید انگاری این مسئولین نمی خواهند آب خوش از گلوی ملت پایین برود و هرروز و هرماه باید جامعه دچار التهاب و استرس و نگرانی و آشفتگی گردد چون برنامه مودونی برای چرخه اقتصادی کشور در زمان حال و آبنده تدوین نشده است و برای جبران مافات و مشکلات اقتصادی مسئولین راحت ترین کار که همان گران کردنهای حاملهای انرژی دست میزنند و در آینده نه تنها 5 هزار تومان بلکه ارقام همپای دلار امروز را شاهد خواهیم بود چون آنکس فرمان اقتصاد کشور دستش هست نمی داند که آنرا از کدام مسیر هدایت کند 2
تورم خودش شاید خیلی بالا بره ولی عددش از ترس مسئولین بادرایت جأت بالا رفتن نداره! میگد نه گفته شد اثر افزایش قیمت بنزین تو تورم همش 1 تا 4 درصده! چرا چون میخوان ایجور باشه و میشه! عدد کاره ای نیست که تخطی کنه!!!!
به نظر از آنجاییکه ما تولید کننده بنزین هستیم میبایست 10لیتر دیگه به همه سهمیه ها اضافه کنن و درعوض قیمت بنزین آزاد متناسب با قیمت فروش بنزین در خلیج فارس به صورت روزانه و شناور محاسبه گردد.کاری که در اکثر کشورها اتفاق می افته وقیمت بنزین به صورت روزانه متناسب با قیمت منطقه محاسبه و کم و زیاد می شودو سایر بخشهای اقتصادی را درگیر نمیکند با این کار برای همیشه وابستگی قیمت بنزین به تورم سایر بخشها قطع خواهدشد ومشکل گرانی وارزانی وقاچاق برای همیشه ریشه کن می گردد و هرچند سال یک بار شاهد اعتراض مردم وکسری بودجه در خصوص تولید بنزین نخواهیم بود.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
باهوش حقوق مردم منطقه چقدره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اگه هفتادهشتاد لیتر بنزین یارانه ای بهت بدن بعد تاکسی و تپسی و غیره هم سهمیه داشته باشن دیگه باید چیکار کنن که همه راضی بشی قرارنیست هرتعطیلی که میشه بنزین بدن بیست ساعت طرف تو ترافیک شمال بمونه یا نونوایی هم میخواد بره با ماشین بره
تاوان اضافه مصرف مارو نباید سهم نسل آینده پرداخت
کنه ضمن اینکه قبول دارم دولت باید امکاناتی فراهم کنه تامردم هم در خرید خودرو مناسب و کم مصرف داخلی و خارجی حق انتخاب داشته باشند وخودروهای بی کیفیت و پر مصرف داخلی و مافیای خودرو رو هم جمع کنن
نوبخت: تورم گرانی بنزین یکی دو درص جناب ... 60لیتر بنزین توی شهری مثل زاهدان که خیابانهایش خندق می ماند
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
خوزستان تو تابستان 60لیتر کجا بزاریم ؟؟
چه کسی به فریاد مردم میرسه ؟
بنزین گرون میکنید از قشر ضعیف میگرید دوباره به همان اقشار برگردونید ؟ نکنید این کارو یعنی چی؟ این جه کاری هست ؟
در مورد مردم چی فکر میکنید ؟
ذلار که سه برابر شد مسکن هم سه برابر گوشت هم سه برابر بنزین هم سه برابر وسایر خدمات.......
میمانه حق وزیت پزشکان که نباید متعادل شه و همچنان با توجه به افزایش هزینه ها ثابت باشه نتیجه یا کم کاری وتخلفه یا فرار مالیاتی یا مهاحرت
پاسخ ها
یک بازنشسته
| France |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شما هم دلت خوشه ها مردم نان ندارند بخورند وشما فقط بفکر خودت هستی !!!!اگر ویزیت بشه یک میلیون تومان راضی میشی ودیگه انتقادی نداری!!!! شماها فقط بفکر خوتان هستید وفکر نمیکنی اون کارگری که ماهی 1میلیون حقوق می گیرد چطور باید ویزیت شما را پرداخت کند !!!حالا شما هم مهاجرت کن فکر میکنی اتفاقی میفته ویا کسی ناراحت میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
مهاجرت؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
آقای بازنشسته، خود شما به فکر چه کسی هستی؟
... انداختن گوشه رینگ چپ و راست دارن می زنن.
به کی اعلام کنیم
مردم توانایی پرداخت بنزین 1000 تومانی را ندارند شما با بنزین 5000 تومانی مخالفت کردید؟!!! متوسط حقوق در ایران حدود 1.7 میلیون تومان هست ... از خواب غفلت بلند شوید ...
هر چه میگذرد به مدیریت عاقلانه کشور درزمان دولت محمود خان پی میبرم......افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
همومن احمدب نژادت بنزین از 50 تومان به 700 تومان رسوند! ولی فقط یارنه گرانی 50 تا 100 تومانی رو داد که ارزشش اون یارنه هم بعد از 2 سال بهیک سوم رسید و الان ارزشش 1000 تومان هم نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بنزینهای سرطانزایی که چشم و ریه رو میسوزوند یادتون رفته؟
تمام دولت ها نشان داد ه اند که به هیچ وجه پس از هر گرانی عمومی که خود مسئول آن هستند نتوانستند به تعهدات خود عمل بکنند اینکه به رانندگان تاکسی و آزانس ها بنزین با نرخ کمتر می دهند همه ا ش وعده توحالی است همینقدر که رئیس دولت سه روز قبل از تکذیب موضوع گران شدن صحبت می کند اما یک شبه ملت را غافلگیر می کند از پس وعده های دیگر هم بر میاد چرا دولت نمیاد شجاعانه از کسری بودجه اش حرف بزند چرا دولت پرداخت یارانه ها را سر و سامان نداد . چرا دولت برای کاهش هزینه های بی اساس سازمان اداری اقدام نکرد چرا باید دولت در جهت کوچک کردن دولت برنیامد چرا باید دولت به موسسات و شرکت های که هیچ باری از دوش مردم برنمی دارند و صرف اشتباهات گذشته وارد ردیف بودجه شده اند اصلاح نکرد و صدها سوال دیگر که همه اینها بنحوی بار هزینه دولت را کاهش می دهد صحیح نیست که دولت ها بی مبالاتی خودشان را در پشت تحریم ها مخفی بکنند و بگذارند همه چیز به باری هر جهت بگذرد . وزارا محترم و رئیس سازمان مدیریت هم بهتر است از اظهار نظرهای که از آن بوی بی اطلاعی از وضعیت مردم می آید اجتناب بکنند.
برای تهران هم 60 لیتر و شهرستان هم 60 لیتر؟؟؟ این واقعا عدالت و انصاف است؟
پاسخ ها
محمد
| Singapore |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بله منم با شما موافقم انصاف نیست تهران بی ار تی و مترو داره درآمد هم تو این شهر بالاتر هست نباید 60 لیتر میذاشتن باید یا حذف کنن یا 10 لیتر باشه تازه سوخت کمتر باعث میشه آلودگی هوا و ترافیک هم کم بشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بداداش تو این مملکت عدالت رو از ما بهترون تعیین میکنن منو تو که کاره ای نیستیم که از عدالت بگیم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
تو دیگه کی هستی که راضی شدی
گرانی و به کی اعلام کنند ؟!!!!!!!!!!!!!
اقای رییس جمهور ایکاش ما ثروت خدادادی نفت ودیگر ذخایر معدنی را نداشتیم وزنگی راحتی با انچه زحمت میکشیم ثمره انرا میبریم چند روز بعد از مژده پیدایش ذخیره جدید نفتی کشور ثروتمند ایران با گرانی بیشتر وقلاکتی با افزایش روزانه روبرو هستیم امروز دومین روز از افزایش ۵۰ درصدی بنزین وجیره بندی ان بپایان نرسیده خودت ونماینده ات را ببازار بفرست تا ثمره مژده پیدایش ذخیره نفتی ارزیابی کنی شما را بخدا قسم میدهیم شفاف با ملت صحبت کنید چون ملت هر روز درمانده تر میشوند. جناب اقای نوبخت هنوز دومین روز افزایش پنجاه درصدی بنزین بپایان نرسیده با چرتکه محاسبه فرمودی که این افزایش حدود یک یا دو درصد افزایش تورم پیش می اید ....
آقاي روحاني چه كسي 5هزار تومان مي كرد شما مخالفت كرديد ؟
یعنب واقعا" مردم رو خرحساب کردید؟
چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد، واقعیت این هست که مصرف بنزین پس از سهمیه بندی در دوره احمدی نژاد به روزانه 65 میلیون لیتر کاهش یافت . متاسفانه در بهمن 97 به 90 میلیون لیتر روزانه رسید ودر عید سال 97به رکورد 120 میلیون لیتر روزانه مصرف رسیدیم این در حالیست که تولید بنزین در کشور حتی با ساخت پالایشگاههای جدید 103 میلیون لیتر در روز میباشدو در صورت عدم تعیین سهمیه این منحنی تا نا کجا آباد ادامه خواهد داشت و سهم نسلهای بعدی نیز در جیب قاچاقچیان ریزو درشت داخلی و خارجی خواهد رفت و معمای چاه ویل مصرف انرژی در این کشور حل نخواهد شد.
ضمن اینکه این طرح نیز در قسمت قیمت آزاد دارای نقص میباشد و میبایست متناسب با نرخ فروش خلیج فارس شناور میشد ؛در آینده و با گرانتر شدن هزینه تولید بنزین و افزایش قیمت بنزین خلیج فارس دوباره با مشکل روبرو میشود و افزایش قیمت مجدد باعث نارضایتی و تورم می گردد
حالا زمان و مکانش را نمیدانم درست بوده یا نه ولی این طرح به هر ترتیب میبایست اجرا میشد لازم به ذکر است نرخ مصرف روزانه بنزین قبل از سهمیه بندی به 107 میلیون لیتر رسیده بود یعنی رسماسه رقمی شده بود.
چند روز پیش رروحانی ذر یزد گفت که یک زخایر عظیم نفتی پیدا و کشف کردیم یا دتونه ؟ تازه فهمیذیم منظور رحانی از زخایر جیب مردم بدبخت ایران بود
بی کفایتی یعنی همین
من از دولت بابت گران فروشي 200 درصدي بنزين شكايت دارم آقاي معاون وزير صنعت لطفا پيگيري كنيد مشخصات گران فروش خيابان پاستور كاخ رياست جمهوري آقاي حسن روحاني
تابناک جان خوب خودتو زدی به اون راه

هیچ خبری نیست بیرون
کارمند طرحی آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی هستم. سال پیش خانمم تعدیل نیرو شد و با ۱۳سال بیمه کارش را از دست داد. امسال هم بخاطر بعضی خلاف هایی که مدیران شرکت مرتکب شده اند خیلی راحت حقوق ما را دو میلیون کم کرده اند. اعتراض هم می کنیم میگن اخراج تان می کنیم. الان تو این جامعه با دو میلیون واقعا چطور میشه گذران زندگی کرد
....خیلی ممنونم که نزاشتین 1000000 بشه
اقای رئیس جمهور شما که این همه به فکر مردم هستید و اعتقاد دارید این افزایش به نفع مردم و تمام درآمد آن به جیب مردم میره چرا با بنزین 5 هزار تومانی مخالفت کردین با 5 هزار تومان پرداختی شما دو برابر نه ده برابر می شد و همه دعا گو بودیم ...
رییس جمهور محترم با شعارهای مخالف احمدی نژاد رای آورده ولی داره پا جای پای احمدی نژاد میزاره ؟؟؟
آقای روحانی باید بگیم به شما که مشاوران خوبی نداری از همتی و امثال اینها جدا شو
ما خیلی وقته که دیگه زندگی نمی کنیم و فقط زنده ایم.
چه جالب تازه بدهکار هم شدیم، منت هم میذارن سرمون که بنزین رو ۵۰۰۰ تومن نکردیم...!
اگر دلسوز مردم هستید از خودروهای دولتی استفاده شخصی نکنید . همه هزینه ها را اداره میدهد و مدیران مانند خودروی شخصی خرید میروند و تعطیلات می روند . عروس یو عزا میروند . بچه هایشان را سرویس میدهند و .....
ای کاش بنزین هر لیتر 5000 تومان میشد ............با یک مدیریت راهبردی مشد کشور اداره کرد و با این عایدات

پول بنزین کشور را ساخت ........اگر دولت این ریسک را میکرد خیلی عالی میشد .........

باور بفرمایید اتفاقی نمی افتاد .........مگر حالا که 3000 تومان شده است اتفاقی افتاده است یک شوک کوچکی وراد شد

و بعد هم رفت .مثل یک زلزله ی 4 ریشتری بود .......اتفاقی نمیافتد .

ایران تا زلزله ی 6 ریشتری را تحمل دارد اما بیشتر از آن.................
قائم مقام وزیر صنعت: دلیلی برای گرانی وجود ندارد؛ مردم هرگونه گران‌فروشی را اعلام کنند
....
ببین من و تمام ایران اعلام میکنیم گوجه امسال ارزون شد ولی رب ارزون نشد خب برید مشکل رو حل کنید هر وقت اون قبلی ها رو ارزون کردین بعد بگین بنزین ربطی نداره و نباید گرونی ایجاد بشه!!!! مگه دلار به گوجه و رب ربط داشت که گرون شد؟
ما به عقب برنمیگردیم تا 1400 با روحانی
تکلیف کسی که بیکار است چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
کسی که بیکاره کاری نداره که تکلیفی داشته باشه
هر کاری دلشون خواست با مردم کردند ،دیگه بسه
درسالهای گذشته گفته میشد قیمت بنزین را افزایش نمیدهیم چون مردم به زحمت میافتن الان گفته میشود افزایش قیمت بنزین بنفع مردم است
یک پیشنهاد. آیا نمیشد بجای افزایش قیمت بنزین به بهانه کم کردن مصرف وآلودگی هوا فقط 2روز هفته را به سر کار میرفتیم ؟در این صورت هم بنزین مصرف نمیشد وهم آلودگی هوا نداشتیم.
خدا اخرشو خوب کنه فقط
"با بنزین 5000 تومانی مخالفت کردیم!!" به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم.
ای کاش مطابق قانون برنامه عمل میکردید که الزام به افزایش با شیب ملایم را تاکید کرده کدام عقل سلیمی با شرایط اقتصادی بد مردم و بدون احتساب تورم ناشی از ان بصورت واقعی نه بصورت اقتصاد خطی آموزش دیده شده این کار را میکرد بنظرم سریع تجدید نظر کند ...
نقد از جيب كل مردم ميگيرند بعد ميخوان يك درصدشو نسيه به قشر ضعيف جامعه پرداخت كنند..شما مردم رو نادان فرض كردين وگرنه مدام نميومدين بگين تا آخره سال بنزين گرون نميشه بعد يك شبه گرون كنيد.ما اين گروني بنزين رو به كجا اعلام كنيم .چرا شما خودتون گرون ميكنيد بعد ميگيد هيچكس نبايد گرون كنه حالتون خوبه ؟؟؟؟
منت به سر ملت نزارید آقا! بنزین 5،000 تومان کنید
مهندس مملکت
دکترای مملکت ( غیر پزشک ها)
نه ازدواج کردن و نه کار درست حسابی دارن
نه تو دانشگاه و سیستم دانشگاهی چیزی یادشون دادن فقط isi رایگان بزارن برا خارجی ها برن عملیش کنند و بروند علیه ایران استفاده کنند
اصلا شرایط اجاره مسکن و خرید پراید دسته دو و هزینه خوراک و پوشاک و وسایل دسته دو که هیچ دسته پنج رو ندارن
بیچاره ها
عاقبت درس خواندن در سیستم نا کارامد آموزش و پرورش و دانشگاه های ایران
بیچاره استادای حق التدریس دانشگاه ها ساعتی ۱۵ تومان میگرن
بیچاره ها باید برن تو اسنپ کار کنن یا هر کاری که در شان انها نیست بکنند و از مدرسی در دانشگاه انصراف بدن و مسخره خاص و عام بشوند
فقط یه عده مهندس که خودشان رفتن بیرون کارو یاد گرفتن یا پول دارن تا ایده هایشان را پیاده کنند شاید بتونن گلیم خود را از آب بکشن بیرون
همه مردم مظلوم وار نشستن هیچی نمی گن
...
پاسخ ها
یک دکتر انصراف داده مملکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دمت گرم داداش حق گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
هزاران لایک
آقا نگید افزایش قیمت بنزین . بگید اصلاح قیمت بنزین
اخبار یکبار کلمه افزایش رو بکار نبرد . فقط اصلاح واقعا که................
کسی که چنین کاری میکنه باید نظارت کنه همه مسیر ها ماشین باشه.
الان از تهران به رباط کریم و اسلامشهر و نسیم شهر ماشین نداره.
کامنت گذاشتن دردی رو دوا نمی کنه ولی باید گوش شنوا باشه.
حقوق نداشته ما بیکارا واس چند درصد افزایش پیدا کنه؟ :(((
بنزین را سهمیه بندی کردید . دستتان درد نکند . ولی چرا همان سهمیه حداقل ماهیانه را گران میکنید؟؟ اگر بنزین خارج از سهمیه 5000 تومان هم بشود باز توجیه دارد به شرطی که منافع آن به قشر آسیب پذیر برسد . ولی اینکار شما صرفآ فشار به مردم است .
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دستشان درد نکند؟ تو اصلا می دونی ۶۰ لیتر مثل صدقه به گداست؟
دمت گرم شیخ حسن! مچکریم واسه اینکه میتونستس بنزینو 5 تومن بکنی و نکردی، مردم ناسپاسی داریم عوض اینکه از شیخ حسن و مستر نوبخت تشکر کنن قر هم میزنن!
مگر نگفتید که حکومت اسلامی بهترین حکومت جهانی است . پس کی قرار است که به سطح کشورهایی چون سوئد و کره و ژاپن برسیم . البته فعلا که راه زیادی تا رسیدن به سودان و سوریه نداریم.
تا كي بايد منتظر افزايش باشيم و كي ثبات اقتصادي به جامعه برمي گردد
کجاست تصاویر روزی که رئیس جمهور قسم خوردند که شرایط دوران رئیس جمهوری احمدی نژاد تکرار نمی شود
البته قسم راست بود چون بدتر شد !
اصلاحات بد انجام دادند و امیدها را به سمت ما امیدی برد و اعتدالی در رفتار ندیدیم
هی دلار را گران کنید و بگید بنزین ارزانه
سران قوا و دیگر تصمیم گیران افزایش بنزین قبل از ضرر به کشور و ملت اول خودشان ضرر خواهند کرد.
معلومه هدفتون خلوت کردن خیابون ها و جاده ها برای بچه پولداراست.به بقیه هم گفتید بتمرگیت تو خونتون اگه نمیتونید بنزین بخرید.
آقای روحانی اگر فکر کردی با حقوق حدود 200 دلاری قانون کار میتونی بنزین را 5000 تومان و مشابه نرخ منطقه کنی پس معلومه مردم را خیلی گاگول فرض کردی.
قائم مقام وزیر صنعت: دلیلی برای گرانی وجود ندارد؛ مردم هرگونه گران‌فروشی را اعلام کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به کدوم شماره زنگ بزنیم بگیم بنزین گرون فروشی میکنن
اقای رییس جمهور که خود را بیش از حد طرفدار رفراندوم ونظر خواهی از مردم می نمایاند

چنانچه صداقت در گفتار دارد مبحث مربوط به قیمت سوخت را به رفراندم بگذارد !


تا از اراء ونظرات مردم مطلع باشد .
"رئیس جمهور: با بنزین ۵ هزار تومانی مخالفت کردیم"
مدیریت‌در‌کشور‌ماحرف‌اول‌را‌میزند‌ای‌کاش‌مدیریت‌جهان‌را‌در
اختیار‌مسئو‌لین‌ما‌قرار‌می‌دادند.‌
جالبه که این طرح قراره از ۸۰ میلیون نفر پول بنزین ۳ برابری بگیره که به ۶۰ میلیون نفر یارانه بیشتری بده ...ریالی از این طرح هم‌به جیب دولت نمیره ...!!!!
اقای نایب ریس صنعت من همینجا میخوام خدمتتون یک گرانفروشی شدید را گزارش کنم .شاید شما رسیدگی کنید! اونم در مورد یک کالا خیلی ضروری مردم. شب خوابیدم صبح که از خواب بلند شدم برم دوباره بخرمش طرف 300 درصد قیمتش برده بود بالا !!!!! عجیب نه? یعنی ظرف 1 شب 300 درصد!
ای کاش میذاشتی ۵ میشد....اون وقت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
هیچ اتفاقی نمی افتاد و نخواهد افتاد
یک پیشنهاد دارم که به گوش دولت برسونید. طرح گروه های علوم پزشکی و تخصصی افرادی که با سهمیه ازاد(صرفا سهمیه آزاد، نه سهمیه تعهد محروم) قبول شدن رو بهشون بفروشید و مدرکشونو بدید جبران کسری بودجه کنید. با توجه به افزایش و تعداد سهمیه های مناطق محروم ( تقریبا فقط ۳۰٪ ورودی تخصص سهمیه ازاد هستن و بقیه سهمیه های دیگر هستن) مطمنن مشکلی پیش نمیاد. در کنارش میتونید سربازی رو هم بفروشید و تا حدی مشکل بوجه ۹۹ بدون دعوا و اعتراض حل میشه. میشه هزینه شو به اقشار کم درامد هم داد
اخه 3000 ت خیلی زیاده حداقل 2000ت خوبه
اقای روحانی بفرمایند درباره بنزین پنج هزار تومانی در جلسه دولت با کی مخالفت کرده ؟
بسمه الله
ترمینال شهرمون بوفه ش اجناس را سه برابر می دهد
هزار بار به تعزیرات زنگ زدم ولی کو گوش شنوا
من مي خواهم از رييس جمهور كشورم سوال كنم (مگه راي ندادم؟) : واقعا براي مستمندان بنزين گران شد؟
بعدش ميگي اين افزايش يارانه براي 60 مليون نفر؟ يعني 60 مليون نفر نياز مبرم به افزايش يارانه؟
اينجوري با 205 تومن كه قراره 3 صفرش بره؟
....
اول طرح صفر كردن يارانه ولي ناگهان افزايش....
بازم لغت تدبير ضايع شد...
مشکل افزایش قیمت بنزین نیست مشکل اینه که کل اجناس چند برابر می خواد بشه. با افزایش قیمت بنزین چیزی درست نمیشه فقط باعث ایجاد تورم میشه. دولتمردا بایستی زیرساخت رو فراهم کنن مثل استفاده از خودرو های برقی اونوقت دیگه توشهرها نه آلودگی هست نه سرو صدا. تو خیلی از کشورهای دنیا از خودرو های برقی استفاده میکنن و جزء کشورهای صادر کننده بنزین هستند. دولتمردا هم ابزار مبارزه با گرانی رو دارن و هم نیروی کار، ولی متاسفانه طرز استفاده از ای ابزار رو بلد نیستن.
خودرو تولید می کنید، صد کیلومتر ۱۵ لیتر مصرف دارد، بعد می گویید مصرف بنزین زیاد است.
نمی توانید جلوی قاچاق سوخت را بگیرید، می خواهید از مردم بگیرید.
از خودم خجالت می کشم
مردم بجز وعده هاي پوشالي و رياكاري چيزي از مسيولين نديده اند و نشنيده اند .
به خدا تا ۱۰۰۰۰تومان هم جا داره انشالله تا چند سال دیگه به این قیمت میرسه
وظیفه‌ی تو فقط ناامید کردن مردم از صندوق رای بود که انصافا موفق شدی
کمرمان زیر بار تورم و مشکلات شکست...
علی برکت الله
چه کسی پیشنهاد بنزین ۵۰۰۰تومانی داد؟ و شما مخالفت کردید
تحریم ها ارام ارام اثر خودش رودمیگذاره اون وقت همه چی معلوم می شه
آقای همتی تورم ناشی از بنزین 4 درصد است؟!!!!!!
اينكه آخر دولتش اين كارو كرده كاملا پوپوليستي بوده ولي واقعي كردن قيمت بنزين يك كار اقتصادي درسته و بايد خيلي زودتر از اينا انجام ميشد. تا كي ماشين دارا كه خودمم جزشون هستم يارانه سوخت بگيرند بقيه نه
تواین مملکت هیچی سرجاش نیس
....
به عقب باز نمیگردیم (به عقب برگشتیم)
بنزین گران نخواهد شد (بنزین فوق گران میشود)
با اعتراض مشکل نداریم (با اعتراض خیلی مشکل دارند)
هرگز دستمان روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت (دستشان روی قطعی کل فضای اینترنت می‌رود)
از کسب و کارهای اینترنتی حمایت ‌‌می‌کنیم (کسب و کار اینترنتی و دانشجو را به خاک سیاه می‌نشانند)
اینترنت استان به استان وصل می‌شود (اینترنت وصل نمی‌شود)
با اینترنت ملی دسترسی جهانی قطع نمی‌شود (دسترسی جهانی را قطع و کنترل می‌کند)
برای بورس هم گفتن ترسم گرفته
کلا هر جمله مثبتی شنیدید برعکسش کنید میشه واقعیت. جملات منفیشون هم که کلا واقعیته
آقای رئیس جمهور لطفاً شفاف بفرمایید که بنزین 5000 تومانی پیشنهاد چه کسی بود؟
چه به بروزمان آوردی دلار 3500 را 13500 کردی بنزین را هم 3000 تومان بازهم دارید تهدیمان میکنید؟
لطفا به دولت خبر بدهید دلار گرون شده و همه چیز داره دوباره تصاعدی بالا میره مثل ورق آهن که در عرض 3 ماه داره دو برابر میشه
تاوقتی که مردم به هم از پشت خنجر میزنن وضعیت همینه وقتی همسایه میره ماشین ثبت نام میکنه که فردا گرونتر بفروشه به همنوعش از دولت چه انتظاری دارید ما حقمونه تا وقتی افرادی کنارمون هستن به همون خیانت میکنن از این بدتر که میشه بهتر نمیشه
...ماهم وقتی میتونیم برا کشورمون تصمیم بگیریم وقتی که باهم باشیم آمریکا و کشورهای دیگه هم برا خودشون دارن واق واق میکنن نه برای ماها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی