بازدید 6379
هت تریک دربازی برگشت، بعد از پوکر در مسابقه رفت

رونالدو با خط اکسپرس لیتوانی، ۷گل به علی دایی نزدیک شد

کد خبر: ۹۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 15 November 2019

رونالدو دو ماه قبل برابر لیتوانی پوکر کرده و کاملا متوجه بود که بازیِ برگشت پنج‌شنبه شب مقابل همین تیم در گروه B مقدماتی یورو ۲۰۲۰، بهترین فرصت است تا دوباره نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه داده و بتواند آمار گل‌های خود را افزایش دهد.

 

تنها ۶ دقیقه فرصت می‌خواست تا با زیرکی برای پرتغال پنالتی بگیرد و گل اول را با فریب گلر لیتوانی تبدیل به گل کند، اما CR۷ که همواره سیری‌ناپذیر نشان داده، در دقیقه ۲۲ نیز با یک شوت استثنایی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه، گل دوم پرتغال و خود را به ثمر رساند تا قدم به قدم به آمار آقای گل جهان نزدیک شود.

 

پرتغال سه گل دیگر مقابل لیتوانی زد و کریستیانو رونالدو که دروازه حریف پرتغال را مثل اتوبان می‌دید، در دقیقه ۶۵ دوباره دست به کار شد و با یک شوت زمینی داخل محوطه هت‌تریک کرد تا در دو بازی رفت و برگشت برابر این حریف ضعیف ۷ گل به ثمر رسانده باشد و با این عملکرد درخشان این مسابقه را هم به پایان ببرد.

 

 

اما مطمئنا مهم‌تر از پیروزی پرتغال، اتفاق مهم برای رونالدو نزدیک‌تر شدن به رکورد علی دایی بود؛ او توانست در شبی که همه توجه مردم ایران به مسئله گرانی بنزین و رسیدن قیمت بنزین آزاد به ۳۰۰۰ تومان و بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان بود، با استفاده از بهترین انرژی و سوخت ممکن در بازار، مقابل لیتوانی هت‌تریک کند و آمار گل‌های خود را به ۹۸ گل رسانده تا اختلاف گل‌های خود با شهریار فوتبال ایران و آقای گل جهان را به ۱۱ گل کاهش دهد.

 

رونالدو که در پنج مسابقه از ۶ مسابقه اخیرشان مقابل سوئیس(۳ بار)، صربستان، لیتوانی(۴ بار)، لوکزامبورگ و اوکراین موفق به گلزنی شده بود، در بازی برگشت برابر لیتوانی هم توانست با ثبت یک هت‌تریک دیگر، به علی دایی ۱۰۹ گله نزدیک‌تر از همیشه شود و اکنون تنها ۱۲ گل با شکستن رکورد مهاجم سابق تیم ملی ایران و آقای گلی در جهان فاصله دارد.

 

 

پرتغال یکشنبه شب آینده در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقدماتی یورو ۲۰۲۰ مهمان لوکزامبورگ است که این مسابقه رونالدو را به ۱۲ گل نمی‌رساند، اما می‌تواند این فوق ستاره فوتبال جهان را در زدن گل‌های ملی سه رقمی کرده و او را تبدیل به دومین بازیکن جهان پس از علی دایی کند که به این مهم می‌رسد.

 

علی دایی نخستین گل ملی خود را در چهارم تیرماه ۷۲ و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ برابر تایوان و در حالی که ۲۴ سال سن داشت به ثمر رساند و آخرین گل ملی خود را نیز در دهم اسفندماه ۸۴ در دیدار  دوستانه مقابل کاستاریکا زد تا در طول ۱۲ سال و ۸ ماه، بتواند به آمار ۱۰۹ گل ملی و آقای گلی جهان دست یابد.

 

 

اما رونالدو خیلی زودتر و در حالی که ۱۹ ساله بود، نخستین گل ملی خود را در جریان شکست پرتغال برابر یونان در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۰۴، در بیست و سوم خردادماه ۸۳ به ثمر رساند و در مدت زمان بیشتری نسبت به علی دایی(۱۵ سال و ۷ ماه) توانست به ۱۱ گل اختلاف با او برسد.

 

ستاره پرتغالی هم‌اکنون ۳۴ ساله است و با این آمادگی فوق‌العاده و میل به گلزنی فراوانی که دارد، اصلا بعید نیست که بتواند رکورد علی دایی را بشکند؛ موضوعی که شهریار فوتبال ایران نیز به آن اذعان دارد و تاکید کرده که رونالدو می‌تواند از مرز ۱۰۹ گل ملی او عبور کند؛ مگر اینکه یک بدشانسی و مصدومیت شدید سد راه رونالدو برای رسیدن به این مهم شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار