بازدید 3629
۱

توضیح الحوثی درباره گفت‌وگوی صنعا با ائتلاف سعودی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از نحوه کار فرستاده سازمان ملل در امور یمن انتقاد و اعلام کرد مقدماتی که میان صنعا و ائتلاف سعودی در جریان است به حد مذاکره نرسیده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 14 November 2019
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از نحوه کار فرستاده سازمان ملل در امور یمن انتقاد و اعلام کرد مقدماتی که میان صنعا و ائتلاف سعودی در جریان است به حد مذاکره نرسیده است.

به گزارش فارس، چهارشنبه (دیروز) در ادامه اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر وجود مذاکراتی میان صنعاء و ریاض برای پایان دادن به جنگ، یک خبرنگار یمنی از سفر هیأتی از عربستان سعودی به صنعاء خبر داد.

«فارس الحمیری» خبرنگار یمنی در صفحه توییتر خود به نقل از منابعی که نزدیک به انصارالله خواند، نوشت، چند روز پیش یک هیأت نظامی سعودی وارد صنعا شد و دیدار‌هایی با سران انصارالله انجام داد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در همین زمینه در صفحه توئیتر خود نوشت: «مقدماتی که در جریان است به حد مذاکره نرسیده است.»

وی ادامه داد: «به عنوان مثال «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن مدتی است دنبال ترتیب دادن به دور جدید مذاکره است، اما تا به امروز موفق نشده است. بدون حضور کشور‌های عضو ائتلاف بر سر میز، او نتیجه‌ای برای توقف حملات یا شکست محاصره نخواهد گرفت.»

در همین ارتباط، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز»، پسر شاه سعودی که جانشینی وزیر دفاع را نیز برعهده دارد، دوشنبه (سه روز پیش) طی سفری از پیش اعلام نشده وارد شهر مسقط، پایتخت عمان شد.

برخی منابع غیر رسمی سفر جانشین وزیر دفاع عربستان سعودی به مسقط را به تلاش ریاض برای توافق با جنبش انصارالله یمن ربط دادند.

عربستان تا پیش از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به آرامکو در ۲۷ شهریور امسال هرگونه درخواست یمن برای توقف جنگ را رد می‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
انشالله که به صلح دست یابند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی