بازدید 4921
۵
تردد ۳۸۳۸ کامیون در پایتخت فقط در ۸ ساعت

پلیس ممنوعیت ورود کامیون به تهران را اجرا نمی‌کند

کد خبر: ۹۳۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰ 14 November 2019
برغم مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت ورود کامیون به تهران بواسطه افزایش آلودگی هوا طی روز‌های اخیر، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تهران توئیت کرد: واقعیت تلخ اینکه از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۶ صبح ۲۱ آبان تردد ۳ هزار و ۸۳۸ کامیون در دوربین‌های ورودی و خروجی پایتخت ثبت شده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ علی پیرحسین لو روز چهارشنبه در توئیت خود نوشت: با آنکه دولت تصمیم گرفته بود از دیشب تا آخر هفته ورود کامیون به تهران مطلقا ممنوع باشد عملا پلیس این تصمیم را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ اینکه از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۶ صبح ۲۱ آبان ۳ هزار و ۸۳۸ تردد کامیون‌هایی عمدتا دودزا در دوربین‌های ورودی و خروجی پایتخت ثبت شده است.
مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران از هشتگ شفافیت با مردم برای این توئیت استفاده کرده است.

طی چند روز گذشته و با بروز پدیده وارونگی، هوای تهران برای گروه‌های حساس (سالمندان، بیماران قلبی، کودکان و زنان باردار) ناسالم است و طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی، مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها امروز (۲۲ آبان) تعطیل شد.

آلودگی هوا این فرصت را به برخی منتقدان داد تا در فضای رسانه‌ای به شهرداری تهران بتازند و اجرای طرح کنترل آلودگی هوا که از ابتدای تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شده را عاملی برای آلودگی این روز‌های هوای تهران معرفی کنند.

رئیس پلیس پایتخت هم طی چند روز گذشته طرح کنترل آلودگی هوا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در نامه‌ای به شهرداری تهران موارد انتقادات و مشکلات طرح جدید ترافیک را اعلام کردیم، اما پاسخ شهرداری در مورد طرح کاهش آلودگی هوا غیرکارشناسی است.

سردار حسین رحیمی با تاکید بر این که راه حل مشکل ترافیک و کاهش آن هم‌افزایی است، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مسائل و نکاتی مطرح شد، اما متاسفانه در مورد رسیدگی به وضعیت ترافیک کمتر همدلی و تحرک وجود دارد و در جلسه‌ها بیشتر بحث‌های تکراری مطرح می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: زمان اجرای طرح ترافیک باید یک تا ۲ ساعت کاهش یابد تا شهروندان با مشکلات کمتری شب هنگام روانه منزل شوند.

وی همچنین خواستار ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا شد.

در این راستا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این انتقادات گفت: بخشی از آلودگی هوای تهران به دلیل نداشتن کد جریمه برخی دوربین‌هاست و ما از ورود قوه قضاییه به این مساله استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته پلیس راهور، کد‌های جریمه را برای برخی از دوربین‌ها تعریف نکرده و در نتیجه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در تهران به راحتی تردد و آلودگی تولید می‌کنند.

به گفته معاون شهردار تهران، دوربین‌های رینگ تهران و برخی دوربین‌های محدوده خروجی طرح کاهش آلودگی هوا هنوز توسط راهور کد جریمه ندارند.

به گزارش ایرنا، با این وجود مقایسه کیفیت هوا و سرعت باد در ۳ سال (از اول تا ۲۱ آبان) اخیر نشان می‌دهد که امسال با وجود کاهش وزش باد و ایستایی هوا میزان تولید آلاینده‌ها به نسبت ۲ سال گذشته کاهش داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
بخصوص در منطقه 22 پلیس راهوار خیلی ضعیف عمل می کند . در بزرگراه شهید خرازی در باند جنوبی یک جایگاه گشت راهوار وجود دارد که فقط خودروهای پرسرعت را متوقف می کند . کامیون های قراضه از جلوی آنها رد می شود ولی آنها را نگه نمی دارد . چند بار متوجه شده ام که در ساعاتی خاص اتوبان پر می شود از کامیونهای بتونیر . که دو حالت دارد یا به هم خبر می دهند که پلیس نیست و یا ... . خیل هم تند حرکت می کنند . در میدان ساحل هم که خودروها در خود میدان پارک می کنند و کسی با آنها کاری ندارند . خیابانهای فرعی که دیگر هیچ خود روها وسط خیابان پارک دوبل می کنند ولی یکبار نشده که پلیس گشت را در خیابانهای فرعی ببینیم . همین میدان ساحل را خودروها از سمت مخالف رانندگی می کنند و کسی نیست که آنها را جریمه یا راهنمایی کند.
تمام راهکارها و هنرشون به جریمه ختم می شه عرضه هیچ کاری را ندارند پلیس به درستی می گه ساعت طرح ترافیک باید کم بشه .
معلومه پلیس برای خراب کردن شهردار موش می دواند.جان مردم شده جنگ جناحها شهرداری میگه پلیس از ورود کامیونها جلوگیری نکرده پلیس یک چیز دیگه که الودگی بدتر می کند از شهرداری می خواهد ومیگه سهردار باید زمان طرح کاهس بدهد سالهای گذشته در چنین روزهایی طرح زوج وفرد از در خانه اجر ا میشد اکنون پلیس میگه چرا شهرداری زمان طرح ترافیک کاهش نمی دهد
يكي از عواملي كه باعث افزايش آلودگي هوا ميشه تردد خودروهاي سنگين ( تريلر ، كاميون ) در سطح شهره . الان كمربندي آزادگان كه عملا داخل شهر و از حادثه خيزترين مسير داخل شهري بحساب مياد هميشه در شبانه روز پر از خودروهاي سنگينه كه علاوه بر ايجاد آلودگي ، با كندي ترددشون باعث كندي حركت خودروها در اين مسير ميشن ( مخصوصا در ساعات 16 تا 21 ) . همين كندي حركت خودروهاي ديگه عامل افزايش مصرف سوخت و آلودگي بيشتر خواهد بود . پيمانكارائي كه تو پروژه كمربندي دوم دارن كار ميكنن بايد هرچه زودتر كمربندي دوم رو تحويل بدن تا ديگه خودروهاي سنگين داخل شهر تردد نكنن .
این پورسید آقایی را برکنار کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار