بازدید 2168
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور:

۸۰ درصد معاملات و نقل و انتقالات قابل رصد می شود

رحماني فضلي گفت: با اتصال کامل سامانه‌ها بیش از ۸۰ درصد معاملات و نقل و انتقالات کاملاً شفاف و قابل رصد و نظارت می‌شود که در جلوگیری از فساد و مبارزه با رانت بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 11 November 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اقای رحمانی فضلی در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران در باره ارزش افزوده خدمات در حوزه مخابرات افزود: این موضوع که اخیرا مطرح شده هم مردم مراجعات متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشتند، هم وزیر ارتباطات مطرح کرد و همچنین تماس‌های بسیاری با ستاد داشتند و مردم پیگیر نحوه بازگشت این اضافه دریافت بودند که وزیر ارتباطات نیز اشاراتی داشت و راه‌هایی را برای این منظور پیگیری می‌کنند.

وی گفت:: با این حال در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی نیز مصوب شد تا این موضوع تعیین تکلیف شود که رقم واقعی چقدر بوده و کدام یک از اپراتور‌ها و شرکت‌ها این مبالغ را دریافت کرده اند و اگر قرار بر بازگشت این مبالغ باشد، روش بازگشت ان نیز مشخص شود.

اقای رحمانی فضلی در ادامه موضوع مسکن مهر را از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه ستاد اعلام کرد و گفت:: وزارت راه و شهرسازی گزارشی از روند فعالیت‌ها در این حوزه ارائه کرد که براساس این گزارش، از مجموع واحد‌های باقی مانده حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آماده شده و اقدامات مختصری باقیمانده است که به دنبال تامین منابع هستند تا بتوانند واگذار کنند.

وی افزود: حدود ۷۰ هزار واحد دیگر هم در مراحل ساخت نهایی است که در این جلسه مطرح و از وزارت راه و شهرسازی درخواست شد تا با توجه به طولانی شدن زمان تحویل واحد‌های این طرح که بیش از ۱۰ سال شده است، زمان بندی مناسبی برای اتمام و تحویل این واحد‌های مسکونی ارائه کند.

وزیر کشور گفت:: یکی از مشکلات این واحد‌ها خدماتی است که مردم نیاز دارند، از جمله مراکز مهمی، چون مدارس، مراکز درمانی و کلانتری‌ها که مقرر شد سایر دستگاه‌ها نیز همکاری کنند.

رحمانی فضلی در ادامه به موضوع سامانه‌ها در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: این موضوع امروز در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی مطرح شد که پیشرفت خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: موضوع سامانه‌ها به ۹ سال پیش بر می‌گردد که باید تمام سیستم‌های تولیدی، تجاری و توزیعی کشور در حوزه‌های مالی و غیرمالی باید سامانه‌هایی داشته باشند که تمام نقل و انتقالات و گردش کالا و مسیر گردش کالا و پول، دقیقاً شناسایی و قابل رصد و کنترل باشد.

رحمانی فضلی اظهارداشت: در یک دوره یکساله بر این موضوع متمرکز شدیم و رئیس جمهور تاکید زیادی بر اجرای

این امر دارد و در جلسه امروز نیز دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی ارائه کرد.
وزیر کشور گفت:: زمان بندی ما براین اساس است که تا ۱۵ اسفند سال جاری این سامانه‌ها فعال شود.

وی افزود: گزارش‌های پیشرفت نیز به صورت ماهانه دریافت می‌شود و هرسه ماه نیز شخصاً جلسه‌ای با ستاد دارم تا این مسئله به سرعت حل شود.

رحمانی فضلی افزود:اگر این تلاش‌ها به نتیجه برسد، می‌توانیم ادعا کنیم بیش از ۸۰ درصد معاملات و نقل و انتقالات کاملاً شفاف و قابل رصد و نظارت می‌شود و این امر می‌تواند در جلوگیری از فساد و مبارزه با رانت بسیار موثر باشد.
وی خاطر نشان کرد: در سی و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گزارش روند اجرای مصوبات جلسات پیشین ارائه و بحمدالله روند کار و پیگیری‌ها مثبت ارزیابی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان