بازدید 137440

پخش غیرقانونی مستندی با روایت یک پورن استار در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی!

با وجود آنکه مجوز مکتوبی برای اکران این مستند صادر نشد و حتی سازمان سینمایی در نامه‌ای به مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از او خواسته تا اطلاع ثانوی و صدور پروانه نمایش، از نمایش این مستند در سینما هویزه مشهد متعلق به حوزه هنری جلوگیری به عمل آید، این مستند در سینما هویزه به صورت غیرقانونی اکران شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 11 November 2019

پخش غیرقانونی مستندی با روایت یک پورن استار در حوزه هنری!امروز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مستندی را در سه سالن خود در تهران، مشهد و اصفهان اکران می‌کند که راوی آن یک پورن استار سابق بوده است؛ پورن استاری که قرار است به مخاطب ایرانی از خاطراتش در این صنعت و تبعات بد آزادی‌های جنسی در آمریکا بگوید. این اقدام عجیب در حالی رخ می‌دهد که بنا بر اعلام سازمان سینمایی، این مستند فاقد پروانه نمایش است و اکران آن به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ مستند «ایکسونامی» درباره یک پورن استار آمریکایی است که تجربه رسیدن به آزادی‌های جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت می‌کند؛ روایتی که قرار است این بار از بیان یک پورن‌استار به مخاطب فارسی‌زبان بگوید که آزادی جنسی چه تبعات منفی در آمریکا داشته و در ایران همان مسیری که آمریکا رفته‌اند، در حال طی شدن است؛ از اندازه‌گیری ارتفاع مایوهای کنار ساحل در آمریکا و مقایسه آن با ارتفاع مانتوها در ایران تا آمار جنایتکاران حرام‌زاده در آمریکا و... که تقریباً همه از آن اطلاع دارند.پخش غیرقانونی مستندی با روایت یک پورن استار در حوزه هنری!

پرسش اساسی این است: چرا یک پورن استار سابق آمریکایی که صرف حضورش یعنی سرچ سوابقش توسط جوانان کنجکاو و رفتن سراغ فیلم‌ها و تصاویر دوران فعالیتش در ایران عرصه و... به عنوان گزینه روایت چنین مستندی انتخاب شده است؟ شاید این پرسش به نوعی با تیتراژ تیزر این مستند که در آن تأکید شده، «تماشای این مستند به علمای اسلام، زودرنج‌ها، زنان باردار، زیر 18 ساله‌ها، بیماران قلبی، کلاً هیچ‌کس توصیه نمی‌شود»؛ تعابیری که نشان می‌دهد هدف دیده شدن به هر قیمتی ولو استفاده از پورن استار بوده است!

ساخت این مستند را می‌توان در تداوم ساخت مستندهای جنسی نظیر انقلاب جنسی ساخته پسر جواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی تلقی کرد؛ مستندهایی که حرف‌های تکراری درباره آزادی‌های جنسی و آثار آن را با روکش براق جنسی بیان و بیشتر از این بستر برای دیده شدن استفاده می‌کنند، تا آنکه حرف تازه‌ای برای آشنایان به عرصه‌ها و اندک تأثیری در تغییر فضا داشته باشند. ظاهراً در این زمینه نیز موفق بوده‌اند و این فیلم‌ها به واسطه تمرکزشان بر مسائل جنسی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند، کما اینکه اگر فیلم پورن نیز پخش و سپس در نفی آن سخن گفته شود، مورد توجه قرار می‌گیرد!

در پوستر این مستند برای دیده شدن بیشتر، بازیگر فیلم‌های جنسی به «استریپر پول یا دنسینگ پول» یا میله استریپ دنس دیده می‌شود که مثلاً بدنش با ماژیک سیاه شده است! همچنین در این پوستر از تصاویر اسحاق جهانگیری، باراک اوباما، گوگوش، احمدی نژاد و مرلین مونرو استفاده شده تا برای تماشاگر بیشتر تحریک‌کننده باشد و به اکران این فیلم بیاید اما بر اساس اطلاعات «تابناک»، نهادی دینی همچون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی که رگ گردن مسئولانش برای «خانه پدری» و «مطرب» بیرون زده بود، متولی رونمایی از آن هستند.

پخش غیرقانونی مستندی با روایت یک پورن استار در حوزه هنری!

این فیلم در حالی امروز در تالار اندیشه حوزه هنری مشهد در سینما هویزه و اصفهان در سینما سوره اکران می‌شود که بنا بر اطلاع «تابناک» از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «این فیلم فاقد پروانه نمایش بوده و اکران آن غیرقانونی است.» مطابق با قانون حتی یک اکران عمومی مستند که در این زمینه با توجه به تبلیغات و اعلام «ورود برای عموم آزاد است»، صدق می‌کند، نیازمند کسب مجوز از متولی حاکمیتی سینماست که در حوزه سازمان سینمایی محسوب می‌شود و سینماگران و مستندسازان برای اکران فیلم‌شان در یک سانس در یک سالن سینما نیز مجبور به دریافت مجوز موردی هستند.

با این اوصاف، اساساً سوای اینکه استفاده از پورن استار برای نقد فضای جنسی آمریکا و مقایسه فضای جنسی آمریکا با وقایع ایران قابل پذیرش باشد، اگر حوزه هنری اقدام به نمایش این فیلم نماید، حوزه هنری اقدامی مجرمانه کرده است. البته با توجه به تأکید مومنی نسب و همکارانش در حوزه هنری، بعید است آنها اصراری بر عمل مجرمانه داشته باشند؛ هرچند هنوز حوزه هنری بر اکران این مستند فاقد پروانه نمایش در عصر امروز تأکید دارد. سوای مجرمانه بودن چنین اقدامی، باید از مسئولان حوزه هنری پرسید، آیا کار به جایی رسیده که باید برای نشان دادن بد بودن آزادی جنسی، مرجعیت فکری را به یک پورن استار سپرد؟!

تعداد بازدید : 29418
 
 
تکمیلی / با وجود غیرقانون بودن، اکران شد!
 
با وجود آنکه مجوز مکتوبی برای اکران این مستند صادر نشد و حتی سازمان سینمایی در نامه‌ای به مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از او خواسته تا اطلاع ثانوی و صدور پروانه نمایش، از نمایش این مستند در سینما هویزه مشهد متعلق به حوزه هنری جلوگیری به عمل آید، این مستند در سینما هویزه به صورت غیرقانونی اکران شد. در متن نامه فرجی که به تاریخ 19 آبان و یک روز قبل از اکران خطاب به مدیرکل درج شده، تکلیف تعیین شده و مشخص نیست این اقدام غیرقانونی چگونه با وجود این نامه در سینمای حوزه هنری رخ داده است.
 
پخش غیرقانونی مستندی با روایت یک پورن استار در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶۲
حتما می روم بینمش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عجب!
فیروزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
برو داداش
دیدی بیا برا ما هم تعریف کن
چون ما وقتمون برای دیدن این چرندیات تلف نمیکنیم.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خانم فیروزه وقتشو برای دیدن این چرندیات تلف نمی کنه اما برای شنیدشون چرا.
علم الهدی که رگ گردنش برای موسیقی سنتی میزنه بیرون دربرابر این فسق و فجور سکوت کرده ؟! اونم در ولایت خراسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خبر نداره . منم نمیدونستم به واسطه تبلیعات تابناک الان فهمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
چه فسق و فجوری؟؟؟
فیلم مشکلی نداره اتفاقا...بیشتر بحث سر اینه که چرا بدون مجوز داره پخش میشه و وچه راحت درباره همچین مساله بحث برانگیزی فیلم بدون مجوز ساختن و دارن پخش میکنن...وگرنه امثال علم الهدی با این فیلم مشکلی ندارن،چون موضوعش مورد قبولشونه..فیلم داره نشون میده امریکا هم کم کماجازه داد ازادی زیاد شه تا به بی بند و باری برسه،پس ایران باید خیلی سخت بگیره تا اونجوری نشه
نگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
حالا صبر کنید حجت الاسلام والمسلمین حضرت علم الهدی امام جمعه محترم مشهد خبردار شن چه اتفاقی افتاده، بعدش همه رو از دم تیغ میگذرونن.
ملاک دین نیست باند و سیاست است
منتظر سخنان گهربار آقای کیهان و علم الهدی هستیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ماست مالیزاسیون میکنند در حد لالیگا
منتظر باشید و ببینید
از وقتی دوربین و فیلم سازی اختراع شد بشریت بیشتر از قبل ان دچار انحرافات اخلاقی و جنسی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
چرت و پرت نگو
تابی حالا که خودت سر شوخی رو باز کردی مسائل جنسی برا اینهمه جوان که به سن بالای 30 رسیدن و ازدواج نکردن رو بررسی کن
زنده به گور شدن جوونها رو بررسی کن ببین اصن زندگی دارن؟
تازه سازمان تبلیغات اسلامی درخواست بودجه بیشتر هم کرده!!!!!!!
حزب کمونیست شوروی یک شعار اجرایی داشت و به آن بصورت جدی در تمام زمینه ها اقدام میکرد
و ان دستور لازم الاجرای حزب کمونیست بوده و هست
( برای رسیدن به هدف ، هر وسیله ای مجاز و قابل توجیه و الزامی است ) .
( یا خلاصه آنکه هدف وسیله را توجیه میکند )

بالاخره حزب کمونیست توده ظاهرا هنوز در کشور نفس می کشد
مبارک است !!؟؟
یعنی در ام القرای اسلام اینگونه با مجوزهای دستگاه های فرهنگی مسئول ، استعمار نفوذ فرهنگی بکند و اینگونه هرزگی را آموزش به مردم دهد ؟ بنده در قیامت جلوی تمام مسئولین را خواهم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عزیزم مجوز نداده اند. عده ای خودسر(که همه میدونیم کی هستند) دارند این فیلم رو اکران میکنند.
نزدیک انتخابات است

تعجب نکنید اگر بدتر از اینها هم دیدید !!!!!!!!!!!!!!
حالا چرا واسه مردم ایران خواسته روشنگری کنه.؟؟کسیکه تن فروشی میکنه تو امریکا بابت پول و هزار جور بیماری جنسی و روانی میگیره قطعا دلش برای مردم ایران نسوخته که بخواد واسه ایرانیها توضیح واضحات بده پول گرفته و حرف زده.حالا بماچه.اگه بده چرا خودش اینکاره هست ؟؟هر کس اخلاق جنسی خودشو داره یکی بی بندو باره یکی نیست ما که نمیتونیم بریم تو مخ کسی بگیم اینجور فکر کن اونجور فکر نکن.هر کسی میدونه عاقبت بی بند و باری جنسی بیماریه جسمی و روانیه و خودش انتخاب میکنه که بیمار بشه.
قطعاجوونها و نوجوونها رو کنجکاو میکنه که در مورد این فاحشه تن فروش دست به تحقیق بزنند و در معرض عکس ها و فیلمهای کثیف این خانوم قرار بگیرند. در کشور ما فیلم رستاخیز اکران نمیشه چون صورت حضرت عباس ع رو نشون داده. صورت حضرت مریم س و عیسی و موسی ع در فیلمهای ساخت ایران قبلا نشان داده شده. کلا آقایون دارن گیج میزنند.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
یه جوری صحبت می کنی انگار سال 1370 هست. نگران نباش جوون ها و نو جوونها همه جورشو دیدن. می تونن بهت درس بدن
اگه اینا پورن نشون دادن هم نباید تعجب کنی چون اجازه پخش دست خودشونه .
به به
یه مستند دروغ ولی جذاب
و لعن الله علی القوم الظالمین
هدف وسیله رو توجیه می‌کنه ظاهرا.
جالب اینجاست که از عکس "اوباما" استفاده کرده اند و نه "ترامپ" .......
ممنون که اطلاع رسانی کردین. اونایی هم نمیدونستن کنجکاو شدن ببینن چیه و سوابق این یارو چیه
قدرت داشته باش همه چی مجازه
آمریکا و اروپا و کم کم کل دنیا در لجن زار غوغای جنسی خود درحال غرق شدن است و شاید هم غرق شده است.


انوقت می خواهید ایران هم غرق شود

همین یکیو کم داشتیم.
لطفا قبلش اطلاع رسانی کنید تا ما هم ببینیم دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ای شیطوووون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
منِ جوان قديم كه كلاً از مرحله پرتم :)))))
طرف همه کاراشو انجام داده حالا اومده جوانان ما را نصیحت کنه .متاسفم برای مسُولین بی تدبیر ما.
سلام حالا تهران و اصفهان هیچی ، چرا دوستان آقای علم الهدی به ایشون نکفتند تا جلوی پخش این فیلم رو بگیرند؟ البته شاید هم تخصص در جلوگیری از برگزاری کنسرت دارند؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اینجور فیلما که بد نیست
در شهر امام رضا (ع) فقط کنسرته که باعث میشه اسلام به خطر بی افته و به قول آقای علم الهدی همه فسق و فجورشون بیارن اونجا.
بابا تابناک ول کن مارو.من گشنه ام پول ندارم بدم یه غذای درست و حسابی بگیرم و بزنم به بدن پول سینما و ولگردی رو از کجا آوردم که به فیلم اهمیت بدم.الان این آقاهه میاد میگه پس کامپیوتر و اینترنت از کجا آوردی تو که پول غذا نداری.بابا آقاهه دارم از سیستم اداره که اینترنت داخله هم داره استفاده میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
جالب بود.
خوب بلدیا شیطون! استریپ دنس و .. این چیزهارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
تابناك هم كم شيطون نيست
جالبه دو روز پیش فیلم خانه پدری توقیف شد . حالا این فیلم چه جوری رو شده و از کجا آب میخوره باید بررسی بشه. ایکاش متولیان این فیلم حتما به مردم معرفی شوند . خداوند لعنت کنه هر مسئولی که میخاد با اعصاب جوانان این مملکت بازی کنه
اثر کارای فرهنگی برعکسه،وقتی مردم اعتمادی به سیاست مدارا ندارن،اعتقادی هم به کارهای فرهنگیشون ندارن اتفاقا آزادی حجاب و اختیاری کردن سبک زندگی مردم باعث میشه آدم با قلبش دنبال ایمان بره نه سه خرمن ریش بزاره بعد ...
ستاره ی فیلم های مستهجن بهتر است تا پورن استار دست کم فارسی تر هست!
پاسخ ها
رضا مدیاتک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
استار برگرفته از واژه فارسی ستاره است ،مستهجن هم واژه عربیست پس پورن استار هم کوتاه تر و زیباتر از ستاره فیلمهای مستهجن است
براي اقاي علم الهدي نمايش دادن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اول ظاهرا ایشان ممیزی کردنش !؟
و مجوزش را صادر کردند
بقیش چی شد پ؟
این نوشته شما شاید باعث توقیف فیلم شود ولی در عین حال باعث تبلیغ ان هم می شود و همه انهایی که از ان خبر نداشتند از هر طریق دیگیر بخصوص فضای مجازی ان را میبینند... چون با این تیترها خوانندگانتان را زیاد می کنید. اگر بی توجه باشید فقط عده معدودی می روند و می بینند.
تابی جون ببخشید فکر کنم خودت هم خیلی بدت نیومده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
؛)
اونایی که میگن چرا علم الهدی و ...چیزی نمیگن فازشون چیه خداییش؟؟علم الهدی از این فیلم استقبالم میکنه،چون داستان فیلم داره میگه تو امریکا هم اول سختگیری در مورد پوشش و این حرفا بود اینقدر شل کردن تا به امروز رسیدن پس ما نباید شل کنیم هیچوقت....همین الان برید ببینید خبرگزاریای تسنیم و امثالهم چه استقبالی کردن از این فیلم و چه تفسیرای مثبتی کردن دربارش.
والله اینقدر که این زنه ناز و عشوه میاد به عنوان مجری مطمئنید قصدش مذمت پدیده بوده! رفتاری به شدت تحریک آمیز!!
از طرفی این که دیگه فسیله!
معلومه اردهاشو بیخته و الکشو اویخته حالا واسه ما تز میده!
تورو خدا واسه فرهنگ سازی اتاق فکردرست و حسابی داشته باشید ... که هی آب در هاون نکوبیم و هر چی تلاش کنیم نتیجه عکس بده
قبلا میگفتند: "دیگی که برای ما نمیجوشه بذار کله سگ توش بجوشه" اینها اما الان دارند میگویند: "دیگ با کله سگ هم همه اش مال ماست"
تابناك ! فيلم رو ميذاري تو سايت ؟ ثواب داره باور كن . يك ادم از مرحله پرتي مثل منو اگاه مي كني يه جورايي امر به معروفه .
محسن آقایی پژوهش، نویسندگی و کارگردانی و محمدرضا بورونی تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد.
انگار این مسئله هم خیلی اقتصادیه خوب مردم و جوانا جای ازدواج برن سراغ این کارا نتیجه میشه یک عده پیر بدون فرزند و خانواده که تو جونیشون کلی کار کردن پول در اوردن خانواده نداشتن که فکر از کار پرت کنه مثل ماشین کار کردن پول گرفتن و پولاشونو خرج کردن و حدود 30 درصد دادن به بیمه علم که پیشرفت کرده همه چی اتوماسیون داره میشه بهترین راه چیه از بین رفتن این جمعیت متوسط اینجوری هم لازم نیست پول بازنشستگی و درمان بهشون بدن خانواده ای ندارن که ارث بهشون برسه پس پولدارا و حاکمیت امپرالیسم راحت میتونه تمام اموال این ادما را بالا بکشه. اونا هم تو جونیشون چند سالی کار می کنن وقتی که بدرد نخوردن تنها و پیر ممیرن. بهترین سود برای شرکت های بیمه و دولت داشتن. چجوری میشه انتظار داشت وقتی نفع مالی طبقه پولدار و دولت های امپرالیسم تو بی بندو باری و کم شدن جمعیت انتظار داشت بر خلاف نفع مالی کار کنن. جالبه خانواده خیلی پولدار امریکایی کلی بچه دارن خانواده بزرگی دارن ولی برای سیاه پوستا و طبقه متوسط تبلیغ و حتی ساپورت مالی برا بی بندو باری و کم شدن جمعیتشون می کنن. فورمول پولدار شدن یک عده این شده 1) کاگر ماهر بگیر اتوماسیون کن 2) نزار ازدواج کنه تا راحتر کار کنه و بمیره 3) وقتی مرد همه پولاشو بالا بگیر جای خودشم یک ماشین گذاشته تو کارخونت
همه میدونند این پورن استارها برای پول کار میکنند پول میگیرند و هرکاری میکنند در این مورد هم یه پولی خوبی گرفتند و این مستند را بازی کردند . الان برید امریکا ایشون تو کار خودشون هستند و باز مشغول شغل پورن استار خودشون هستند . میبینید چه با لبخند و پوزخندی میگه "پورن استار"

این ها نمیتونند تو مخ مردم برند و مردم را سرگرم این فیلم ها نکنند . اگر تو جامعه کار باشه و شغل و درامد و ازدواج و .. این فساد ها تو جامعه جمع میشه .

کسی که شغل پورن استاری را انتخاب میکنه پی همه چی را به خودش می ماله . و همه این ها هم میدانند حداقل بای دو سه تا تجربه به این نتیجه رسیده اند .

نشان دادن این فیلم یک نوع ترویج فساد میباشد از فردا ببینید تو گوگل فیلم های این خانم چقدر سرچ میشه و گوگل یک امار تکان دهنده ای برای شما میده .

برای خودشون این فیلم ها هیچ مشکلی ندارند ولی برای مردم فروختن یک بازی کامپیوتری معمولی بدون مجوز مشکل داره .
حکایت این خانم همون قضیه گلستان سعدی است که می فرماید قح..پیر از نابکاری چه کند گر توبه نکند و شحنه معزول از مردم آزاری...
هدف وسیله را توجیه می‌کند در ایران.
نتیجه ی پول و قدرت مفت و بی حساب میشه همین
فکر میکنن شما تعمدا دارید تبلیغ می کتید
فيلم قبل از اكران تو سينما هويزه رو ديدم چند تا خانم چادري بچه به بغل هم رفته بودن تماشا . حيا هم خوب چيزيه .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی