بازدید 4643

قوه‌ قضاییه با مسببان آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه زاهدان برخورد جدی کند

کد خبر: ۹۳۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 10 November 2019

نمایندگان صومعه‌سرا، ایرانشهر و گرمسار عدم نظارت، بی‌عدالتی، کمبود امکانات و استاندارد نبودن امکانات را دلیل بروز آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه زاهدان دانستند و خواستار برخورد جدی قوه ‌قضاییه و اموزش و پرورش با متلخفان شدند.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ‌در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درخصوص "حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه زاهدان" قرائت شد و در ادامه سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا، محمدنعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر و غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مخالفت با این گزارش به ایراد سخنرانی پرداختند.

ضرورت برخورد جدی با عاملان حادثه مدرسه دخترانه زاهدان

بنابراین گزارش سیدکاظم دلخوش اباتری در ابتدا با بیان اینکه حوادث غیرمترقبه مدام در کشور تکرار می‌شود اما باید برای جلوگیری از این حوادث فکری اساسی کرد، گفت: مدارس غیردولتی در مسئله امکانات گرمایشی و سرمایشی به شدت ضعیف هستند که عدم نظارت باعث افزایش این قبیل مشکلات شده است.

وی با انتقاد از اینکه افراد مجرب در جایگاه مدیر و کارکنان مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی به کار گرفته نمی‌شوند، خواستار شدیدترین برخورد با عاملان حادثه مدرسه دخترانه زاهدان شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید برای استانداردسازی امکانات آموزشی مدارس برنامه کاربردی ارائه دهد، افزود: اکنون که تابستان را از دست داده‌ایم حداقل برای زمستان دانش‌آموزان فکری شود.

‌نرخ رشد دانش آموزی در ایرانشهر 8 درصد است

همچنین محمدنعیم امینی فرد در ادامه با مخالفت با گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه زاهدان، گفت: بهتر است از 4 غنچه پرپر شده در این آتش سوزی یادی کنیم، خانواده این دانش‌آموزان بسیار زحمتکش هستند و شرایط مدارس آنها به دلیل بی‌عدالتی بسیار نامناسب است. هر چند تاکنون کارهای بزرگی انجام شده است اما به دلیل عمق محرومیت، شرایط آموزشی استان سیستان و بلوچستان بسیار نامناسب است.

وی با بیان اینکه مدارس غیرایمن و کپری در جای جای استان زاهدان دیده می‌شود، گفت: فضای آموزشی استان با نظام بودجه‌ریزی کنونی تغییر نخواهد کرد، این در حالی است که نرخ رشد دانش آموزی در ایرانشهر 8 درصد است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تغییر ساختار مدارس از 5 کلاس به 6کلاس و اضافه کردن یک کلاس، به معنای ایجاد یک کلاس غیرایمن است، در حالی که باید در تدوین کلاس‌های جدید مسائل ایمنی را نیز در نظر گرفت.

وی با یادآوری در نظر گرفتن اعتبارات گرمایشی از سوی مجلس برای مدارس در سال گذشته، گفت: هر چند مجلس در این حوزه قدم برداشت اما به دلیل عدم نظارت این اعتبارات آن طور که باید در جای خود هزینه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: متوسط فضای آموزشی در کشور پنج سوم متر است، در استان سیستان این فضا در برخی از نقاط استان زاهدان یک هشتم متر می رسد که نشان‌دهنده عمق فاجعه به لحاظ آموزشی در کشور است.

امینی‌فرد معتقد است: در اجرای نظامات مرتبط با مدارس غیرانتفاعی کوتاهی فاحشی اتفاق افتاده است که باید به این مهم رسیدگی کامل شود.

اگر دستگاه‌های نظارتی به وظیفه خود عمل می‌کردند حادثه آتش‌سوزی اتفاق نمی‌افتاد

غلامرضا کاتب در ادامه با بیان اینکه اگر کمیسیون‌های مجلس، دولت و سازمان‌های بازرسی به خوبی بر وظیفه نظارتی خود عمل می‌کردند یقیناً امروز شاهد این حوادث تلخ نبودیم، گفت: استان سیستان از بعد امکانات آموزشی در تنگنا قرار دارد لذا از وزیر آموزش و پرورش و ریاست قوه قضائیه انتظار می‌رود علاوه بر برخورد با متخلفین حداقل یک گزارش در این خصوص به مجلس ارائه دهد چرا که نزدیک به 11 ماه از وقوع آن می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای نوسازی، تجهیز و ایمن سازی مدارس بیش از این تلاش شود، اظهار کرد: بهتر است در احداث مدارس غیرانتفاعی بیشتر از روابط به ضوابط و به کارگیری افراد متخصص توجه شود تا شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان