بازدید 5588

۴ استراتژی لینک‌سازی برای سئو سایت فروشگاهی

اگر بتوانید یک محتوای باکیفیت روی صفحات محصول خود داشته باشید و با همکاران خود در سایر سایت‌های مختلف همکاری داشته باشیبد می‌توانید لینک‌ها و ترافیک زیادی را برای صفحات محصول خود ایجاد کنید.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 10 November 2019

هدف اصلی در یک سایت فروشگاهی این است که برای محصولات خود ترافیک جذب کنید. این کار از هر راهی امکان‌پذیر است. می‌توانید روی سئو و کلیدواژه‌ها روی صفحات محصول خود کار کنید. متن‌های طولانی‌تر بنویسید و سعی کنید قدرت صفحات خود را بالاتر ببرید. همچنین باید برای صفحات محصول خود لینک دریافت کنید. لینک‌ها هم اتوریتی صفحات محصول شما را بالاتر می‌برند و هم می‌توانند ترافیک مستقیم دریافت کنند.

به گزارش «تابناک»، معمولا صفحات محصول بک‌لینک طبیعی دریافت نمی‌کنند. اما شما می‌توانید با استراتژی‌های خاصی روی این صفحات لینک بگیرید. اگر بتوانید یک محتوای باکیفیت روی صفحات محصول خود داشته باشید و با همکاران خود در سایر سایت‌های مختلف همکاری داشته باشیبد می‌توانید لینک‌ها و ترافیک زیادی را برای صفحات محصول خود ایجاد کنید.

فروشگاه‌های آنلاین موفق در حال حاضر صرفا روی فروش متمرکز نیستند. در حقیقت آن‌ها دوست دارند این پیام را به مخاطب برسانند که در مورد این محصول بیشتر یاد بگیرید. ببینید محصولات ما چه تاثیری روی زندگی شما دارند و در نهایت به خریداران کمک می‌کنند تا تصمیمی منطقی بگیرند. مشتریان امروزی در حال حاضر دنبال اطلاعات بیشتر هستند و دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کسب کنند. برای همین تولید محتوا برای صفحات محصول و همچنین دریافت لینک از منابع مختلف استراتژی‌های قدرتمندی هستند که باید حتما در نظر داشته باشید.

در ادامه مقاله سئوکار چند روش برای لینک‌سازی و دریافت لینک در فروشگاه‌های آنلاین ‌آورده شده‌اند.

  • در صفحات محصول به کاربران آموزش دهید.

آموزش دادن به کاربران راهی است که می‌توانید ذهن آن‌ها را برای خرید مطمئن آماده کنید. وبسایت‌ها در حال حاضر فضای کافی در اختیار دارند تا آموزش‌های لازم را در صفحات خود برای کاربران ارائه دهند. این آموزش‌ها تنها مختص به اطلاعات محصول و یا نقد و بررسی آن‌ها نیستند. بلکه آموزش‌های مرتبط با بکارگیری و استفاده از محصولات هم تاثیر بسیار زیادی روی کاربران دارد تا محصول را خریداری کنند.

این آموزش‌ها یک مزیت دیگر هم دارند. صفحات شما را غنی می‌کنند. اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و کاربران می‌توانند تمام موارد لازم در مورد یک محصول را بدانند. می‌دانید که صفحات غنی لینک طبیعی دریافت می‌کنند. به طور مثال اگر یک فروشگاه‌ آنلاین در حوزه‌ی فروش گوشی هستید می‌توانید صفحات محصول خود را با این موارد غنی‌تر کنید.

  • توضیحات محصول
  • نقد و بررسی محصول
  • سوالات متداول در مورد محصول
  • امکانات ویژه و نحوه‌ی فعال‌سازی آن‌ها روی محصول

اگر سری به سایت آمازون بزنید تقریبا تمام این موارد را می‌توانید در آنجا ببینید. سایر آموزش‌ها و موارد را هم می‌توانید در آن بگنجانید. قرار نیست تمام آموزش‌ها را در صفحه‌ی بلاگ منتشر کنید. گاهی اوقات بهتر است این آموزش‌ها را در صفحات محصول خود ارائه دهید تا روی محصولات خود لینک طبیعی دریافت کنید.

  • می‌توانید با سایت‌های مشابه همکاری داشته باشید.

رقبا همیشه بد نیستند. هدف هر کدام از فروشگاه‌های در حوزه دیجیتال مارکتینگ آنلاین فروش بیشتر است. در حقیقت این فروش می‌تواند با همکاری هم انجام شود. گاهی شما محصولاتی دارید که رقیب‌تان آن‌ها را ندارد. یا اینکه رقیب‌تان محصولاتی دارد که شما ندارید. می‌توانید از این پتانسیل استفاده کنید. می‌توانید در صفحات مرتبط با محصولات رقیب به این محصولات اشاره کنید و آن‌ها هم می‌توانند در صفحات خود به محصولات شما اشاره کنند. این یک معامله‌ی دو سر برد است.

نه شما ضرر می‌کنید و نه رقیب‌تان. صرفا محصولاتی از یکدیگر را پروموت می‌کنید که با هم تداخلی ندارند. این کار هم در فروش شما و هم فروش رقیب‌تان تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این می‌توانید به منابع مشابه هم لینک بدهید. به طور مثال اگر یک مجله‌ی خبری آموزش جالب‌توجهی در مورد یک محصول دارد می‌توانید به این آموزش لینک بدهید. اگر این همکاری متقابل باشد. سایت مقصد هم می‌تواند به شما لینک بدهد.

همیشه سایت‌هایی را پیدا کنید که به شما ارتباط داشته باشند. می‌توانید به آن‌ها ایمیل بدهید و درخواست همکاری بدهید. شما می‌توانید برای سایت‌شان محتوا تولید کنید و در عوض به سایت خودتان لینک بدهید.

با اینکه این استراتژی زمان‌بر است اما نتایج آن بسیار قدرتمند هستند. نوشتن پست مهمان یک معامله‌ی دو سر برد است. بهتر است سایت‌هایی با اتوریتی بالا پیدا کنید تا تاثیر این لینک در نتایج گوگل هم خودش را نشان دهد.

  • کد تخفیف پیشنهاد بدهید.

هر کسی یک معامله‌ی خوب و منطقی را دوست دارد. می‌توانید در ازای دریافت لینک از سایت‌های مختلف به آن‌‌ها کد تخفیف خرید بدهید. این کد تخفیف می‌تواند نتایج بسیار قدرتمندی برای شما داشته باشد. شاید بگویید که این نوعی خرید بک‌لینک محسوب می‌شود. دقیقا درست حدس زدید. اما شما هم فروش خواهید داشت و هم لینک دریافت خواهید کرد. کد تخفیف تنها یک استراتژی برای جذب مشتری نیست. بلکه می‌تواند در سایر استراتژی‌های مارکتینگ هم مورد استفاده قرار بگیرد.

یک پیشنهاد خوب می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در پی داشته باشد. اگر می‌خواهید محصولات شما رتبه‌ی یک گوگل باشند لینک‌سازی بهترین گزینه است. یک یا چند کد تخفیف به سایت‌های مرتبط بدهید و از آن‌ها لینک دریافت کنید. لینکی که در مدت زمان کمی تاثیرش را در سئو صفحات شما نشان می‌دهد. اگر برنامه‌هایی برای جذب افیلیت یا سایت‌های وابسته دارید می‌توانید این کد تخفیف‌ها را به افیلیت‌ها هم بدهید تا فروش‌تان بالاتر رود.

  • محصولات رایگان یا تخفیف‌های ویژه

این یک قانون در دنیای کسب و کار است. که اگر مشتریان خود را با هزینه‌ای منطقی راضی کنید چند برابر آن سود خواهید کرد. اگر مشتریان خود را هیجان‌زده کنید. خیلی بیشتر سود خواهید کرد. اگر یک تخفیف ویژه داشته باشید یا محصولات رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. به راحتی لینک دریافت می‌کند. افراد در شبکه‌های اجتماعی‌شان شما را معرفی می‌کنند. بلاگرها شما را معرفی خواهند کرد. اکثر سایت‌هایی که اخبار تخفیف‌های مختلف را منتشر می‌کنند محصولات رایگان شما را در لیست قرار خواهند داد. تمام این موارد مثل یک بمب خبری منتشر می‌شود.

اسم این استراتژی را جایزه می‌گذاریم. به کاربران خود جایزه بدهید تا در دنیای آنلاین بیشتر دیده شوید. هیجان‌زده کردن کاربران می‌توانند به برندینگ شما هم بسیار کمک کند. البته در این جایزه‌ها زیاده‌روی نکنید. منطقی جایزه بدهید و در فرصتی مناسب. مثلا عیدها یا مناسبت‌های خاص زمان مناسبی هستند تا کاربران‌تان را شگفت‌زده و خوشحال کنید.

جمع بندی

استراتژی‌های مختلفی برای لینک‌سازی وجود دارند. اما وقتی شما یک فروشگاه آنلاین دارید باید از قابلیت‌های فروشگاه هم استفاده کنید تا بیشتر دیده شوید. کوپن تخفیف، جایزه، استفاده از بلاگرها، پست مهمان، آموزش‌های جانبی در صفحات محصول و ... نتایج فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند داشت و می‌توانید راحت‌تر و بهتر لینک دریافت کنید و ترافیک صفحات محصول خود را بالاتر ببرید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل