بازدید 5300
۱

کشف مزارع ماری جوانا و خشخاش در ایلام

کد خبر: ۹۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰ 10 November 2019
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از کشف ۲ مزرعه ماری جوانا و خشخاش و ۱۷ هزار بوته خشخاش در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مزارع در مناطق بسیار دور افتاده و سخت گذر ایجاد می‌شوند، کشف آن‌ها بسیار مشکل است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: با تلاش مجموعه سپاه این مزارع کشف و برخورد جدی با عاملان آن‌ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود مزارع کشت خشخاش در حوزه استحفاظی ایلام، کرمانشاه و لرستان نیاز است نشست مشترک و سه جانبه‌ای برای مبارزه و نظارت و برخورد جدی با عاملان این کشت‌های ممنوع صورت گیرد.

وی از اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و بهسازی در مناطق محروم هلیلان توسط سپاه استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری جهاد کشاورزی کشت جایگزین برای مردم منطقه ایجاد شود.

وی در ادامه از نگهداری معتادان متجاهر در گاوداری‌ها انتقاد کرد و افزود: برخی از گاوداری‌ها محل نگهداری افراد خودمعرف شده است که از نظر بهداشتی ناسالم و غیر استاندارد هستند و خود مسئولان این مراکز نیز به افراد مواد مخدر می‌دهند که نیاز به نظارت و برخورد بیشتر است.

بر اساس آمار و اطلاعات رسمی، استان ایلام در حوزه مواد مخدر یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین استان‌های کشور است.

به گفته مسئولان، ایلام استان ۲۶ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است و نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۷ درصد است که این آمار در استان ایلام ۱.۶ درصد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
داريم در اين زمينه هم خودكفا ميشيم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی