بازدید 13184

انتقاد از سریال تلویزیونی گیله وا

آیا نباید برای ساخت فیلم‌های تاریخی و به تصویر کشیدن چهره‌های ملی به مراکز علمی و تخصصی و آرشیوها و مراکز اسنادی و کتب معتبر رجوع کرد؟
کد خبر: ۹۳۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 09 November 2019

به گزارش «تابناک»، محمدحسن اصغرنیا، مسئول مرکز بازشناسی نهضت جنگل در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه تاریخ و فرهنگ، هنر، مشاهیر و افتخارات ملی و اسلامی را نشانه رفته‌اند که نمونه‌اش سریال گیله‌وا است.

این مجموعه تلویزیونی اخیراً در شبکه سه به روی آنتن رفته است و متاسفانه علی‌عسگری مسئول صداوسیما، نمایندگان قوای مجریه و قضاییه و مقننه، با بی‌تفاوتی خود بر آنچه می‌گذرد مهر خموشی بر لب، و بدور افکندن بیان و بنان را پیشه ساخته‌اند؛ ولی چشم خود را بر روی حقایق و وقایع بستن و خود را به گنگی زدن دیری نخواهد پایید.

آیا قرار است تاریخ را با ساختن فیلم‌های ارزان و با بکارگیری نویسندگانی کم‌مایه بازسازی کنیم؟ عدم بهره‌مندی از مورخان صاحبنظر و صاحبنظران خردمند و هنرمندان مجرب و کارآزموده به چه معناست؟ آیا نباید برای ساخت فیلم‌های تاریخی و به تصویر کشیدن چهره‌های ملی به مراکز علمی و تخصصی و آرشیوها و مراکز اسنادی و کتب معتبر رجوع کرد؟

«مرکز بازشناسی نهضت جنگل» با داشتن محققان و پژوهشگرانی چون روبرت واهانیان، فتح‌الله کشاورز، شایسته، پناهی، کیانوش کیانی و ریاست شورای عالی مرکز استاد سید جعفر مهرداد، و مورخان و صاحبنظران عالیقدری چون دکتر گلشنی و دکتر رواسانی که سالهاست به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی نهضت انقلابی و مردمی جنگل کار علمی کرده است، در ساخت «گیله‌وا» به هیج وجه مورد مشورت قرار نمی‌گیرند.

غرضم از این نوشتار کوتاه خدمت اعضاء معزز گروه نهضت جنگل این است که عرض کنم تا ما در پیشگاه تاریخ شرمنده و مردود تلقی نگردیم. میرزا کلیه مکاتباتش را با «هوالحق» شروع می‌کرد؛ ما نیز حقگرا باشیم ولو به ظاهر به ضررمان تمام شود؛ بفرموده حضرت امیر علیه‌السلام، قل الحق ولو علی نفسک.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۵
مرکز بازشناسی نهضت جنگل
یا خدا چه سفره هائی پهنه
بنظرم با وجود مشکلات اقتصادی صداوسیما و مردم، بهترین تصمیم در راستای خرج بیت المال در این سازمان عریض و طویل همانا ساخت فقط و فقط سریالهای طنز است
اونوقت میرزا که با هوالحق شروع میکرد همون آدمی نیست که اعلام اسقلال کرد و حکومت سوسیالیستی راه انداخت تو گیلان و به رفیق خودش کلک زد و به کشتنش داد این همون میرزاست یا باهم فرق دارن ؟؟
خب ما که نفهمیدیم مشکل سریال چیست. ایشون فقط خواستن بگم منم هستم و یه عیدی هم باید گیر ایشون میومد که نیومده و صداش در اومده
موندم چطور یک بازیگر در یک سریال منتظر به دنیا اومدن فرزندشه و در سریال دیگه ای بچه اش تو سن ازدواجه؟؟؟
الحق والانصاف این فیلم حرفی برای گفتن نداشت. اصلا تکلیفش با موضوعات تاریخی با مضامین اجتماعی دقیق روشن نبود.. چون انتن این شبکه در اون ساعت خالی مانده بود. باور بفرمایید سکانسهایی از فیلم مختار را دوباره بجای آن مکررا پخش میکردید بهتر بود.
سالهاست که فیلم وسریالهای کم مایه که افکار فقط نویسنده وکارگردان است پخش میشه که نشانه از بی سوادی این افراد است که اگر برنامه کودک هم می ساختن بچه ها هم نگاه نمی کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی باید شاهد کارهای این افراد بی سواد باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نحوی ورود این افراد چگونه ست .با سفارش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گذشته و تاریخ این مملکت کلا در حال نابودی و اضمحلال قرار گرفته از مشاهیر ادبیات گرفته تا بزرگان دیگر .
حداقل حسن این سریال این بود که الآن فهمیدیم مرکزی تحت‌ عنوان «مرکز بازشناسی نهضت جنگل» هم داشته‌ایم که چندین محقق و پژوهشگر در آنجا فعالیت میکنند و ما تا کنون از آن بی خبر بوده ایم!!! خواهش میکنم یک مقدار از فعالیت ها و خروجی این مرکز برایمان مطلب بنویسید.
فیلم بی خود
گویا کل نهضت جنگل رو میخواستن تویک درگیری منطقه ای ویک جریان عشقی خلاصه کنن .واقعا افتضاح بود
در قسمتی از این سریال احمد از داییش درباره فیلم در حال اکران در رشت میپرسه. کشته شدن سرباز روس برای کمک به اهالی روستا در جنگ با انگلیسیها مستند تاریخی داره؟
قیام جنگل را به ایستادگی جلو روسیه و رضاخان همه می شناسند و در فیلم های دهه ۶۰ که درباره قیام جنگل ساختند در ان اشکار بود وجه ضد روسی ان قیام منتهی در این فیلم وجه ضد انگلیسی قیام جنگل را کشف کرده بودند!!!!!!!!!!
این سریال توهین به نهضت جنگل ومیرزا کوچک خان بزرگوار وقیام مردم بود سریالی بی محتوا و سرد و بی روح ..
من قسمت آخرش رو دیدم
واقعا آب دوغ خیاری بود
صد رحمت به سریال دلیران دشتستان
خیلی خیلی ضعیف بود
هم محتوا و جلوه های ویژه اش مبتدی و آماتور بود
جالبه می خواهیم با این سریال ها به جنگ هالیود و بالیود و ... بریم. بابا با این سریال ها دو روز دیگه نمی تونیم با افغانستان رقابت کنیم.
خدایا چرا ما اینقدر بدبخت شدیم.
البته نخبه کشی و عدم توجه به استعدادهای کشور تقریبا در همه سازمانها و نهادها دولتی نهادینه شده و عزیزان نورچشمی از این بابت به اطمینان کامل رسیده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی